GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 122 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Ylämäessa saattaa hetkellisesti tulla takkiin, mutta ei varmaan muuten. Jos siis katulaillisesta vehkeestä kyse.

Taitaa olla näin kevään tullen kevätpyöräilijöidenkin aika kerrata säännöt.

Jos tulee takkiin, silloin tulee takkiin ja sitä ei mikään muuta tai peruuta, eikä se ole hetkellistä tai pysyvää. Se on tappio. Piste.

Olen sitä mieltä, että kannattaa soveltaa omia sääntöjä, ja surutta kutsua sitä työmatkatemmoksi. Fundamentaalisesti asiaan suhtautuvat saattavat väittää, että on vain yksi sääntö ”jos tulet ohitetuksi, se on tappio”, mutta tarkemmassa tarkastelussa yleensä alkaa ilmestyä lisää sääntöjä. Kuten, että ohittavan pitäisi olla jokin liikenneväline tai peräti sisältää ihminen.

Itselläni taitaa olla sääntönä suunnilleen se, että jos koen tulleeni ohitetuksi, se oli siinä. Esim. autoja en laske. Kirpaisi ihan tappiolta tuntuvasti se liki 50km/h kulkevan sähköpyörän rennosti tekemä ohitus viime syksynä, vieläkin muistan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Olen sitä mieltä, että kannattaa soveltaa omia sääntöjä, ja surutta kutsua sitä työmatkatemmoksi.
    Mielipide kirjattu, ei aiheuta toimenpiteitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Mites sitten nää viritetyt sähkärit, jotka menee sen 50 kmh.
    Nuohan on rinnastettavissa mopoihin, autoihin tai vaikka moottoripyöriin. Polkupyöriä ne eivät ole enään siinä vaiheessa.

muoks: Jaaha, tuohan olikin jo käsitelty ylempänä

^ ja joihinkin ylempiin viesteihin: Mutta ohitus on ohitus, tappio on tappio ja itse palaan nurkkaan häpeämään ohitetuksi tulemista ja reenaamaan, ettei sähkövehkeet enää tulevaisuudessa paina ohi.

Ps. On tää hienoa kertoa joskus lapsenlapsille, kuinka kovaa ja mistä asiasta vääntöä oli aikanaan, ”kun minä olin nuori”.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Kehotan perehtymään työmatkatemmon sääntökirjaan, ja sen jälkeen miettimään haluatko tarkentaa lausumaasi.
    Sivulla 120 tuli selväksi, että sääntöjä ei ole mietitty loppuun. Minä nyt vain olen niin tylsä, että haluan rajoittaa TMT:n maan päällä polkupyörällä ajaviin kilpailijoihin. Ennen kuin joku saa päähänsä kuitata eikö kaivoksessa voi osallistua TMT:hen: Kyllä voi, maa tarkoittaa planeettaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jos tulee takkiin, silloin tulee takkiin
    Fingerporin ystävänä kysyisin miten tuo liittyy pyöräilyyn?

Taisin ymmärtää MRe:n kommentin "Ylämäessa saattaa hetkellisesti tulla takkiin" aivan väärin. Pahoittelut. Toisaalta TMT:ssä vain nopeat pärjää, joten ihan aiheessa ollaan.

Harmittaahan tuo perkeleesti (ja häpeä lankeaa samalla päälle) kun tuollainen sähkäri pyyhkäisee ohi. Ei sille mitään voi. Täällä sitten haetaan myötätuntoa, hyväksyntää ja samanmielisyyttä
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Harmittaahan tuo perkeleesti (ja häpeä lankeaa samalla päälle) kun tuollainen sähkäri pyyhkäisee ohi. Ei sille mitään voi. Täällä sitten haetaan myötätuntoa, hyväksyntää ja samanmielisyyttä
    Täh, totta kai voi, rajallinen nopeus se on silläkin ja samaa puuroo se kuski syö. Älä ny ala poraamaan, peesiin roikkumaan ja ohi heti kun se tekee virheen.

Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    Täh, totta kai voi, rajallinen nopeus se on silläkin ja samaa puuroo se kuski syö. Älä ny ala poraamaan, peesiin roikkumaan ja ohi heti kun se tekee virheen.

Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla
    No en todellakaan poraa. Ja tiedän kaiken mainitsemasi ja myös toimin noin. Keskustelu olikin jossain vaiheessa noista "viritetyistä". Kun huomaan, että sähköläski painaa lumimyräkässä +40km/h ohi, en tunne kyllä häpeää..

Joo paha se on kauramoottorilla harrastelijana pitää viidenkympin keskaria montaa kilometriä vastatuuleen ja ylämäkeen. Eri asia sitten yli-ihmiset.

Olihan sekin huumoria kun sähköskeitti meni viimekesänä kolmeakymppiä ohi. Aika tyylikkään näköstä menoa.

^ olennaisen äärellä

Myös tappion voi ottaa vastaan tyylikkäästi. Ei toki vähennä itse tappiota, mutta ruikuttamista kylläkin. Huumori varsinkin musta sellainen on tyyliltään hyvä. Kiitos Smo muistutuksesta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Joo paha se on kauramoottorilla harrastelijana pitää viidenkympin keskaria montaa kilometriä vastatuuleen ja ylämäkeen. Eri asia sitten yli-ihmiset.

Ja vielä puuskuttamatta ja suu kiinni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Ja vielä puuskuttamatta ja suu kiinni
    Hyvä lisäys XD

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    No en todellakaan poraa. Ja tiedän kaiken mainitsemasi ja myös toimin noin. Keskustelu olikin jossain vaiheessa noista "viritetyistä". Kun huomaan, että sähköläski painaa lumimyräkässä +40km/h ohi, en tunne kyllä häpeää..
    En minäkään, kuten en myöskään muiden mopojen, moottoripyörien tahi autojen ohittelusta. Nuo ei ole polkupyöriä, niin niistä ei tarvitse välittää.

Eikös TMT:ssä kuitenkin ole kyse kuskeista, ei kalustosta? Jos ajomies (tai ajonainen) polkee ohi, niin tappio on siinä, kalustosta riippumatta.

Itsehän en TMT:tä enää harrasta enkä koskaan ole ammatikseni harrastanutkaan, niin lajisäännöstö on ehkä vähän hataralla tuntemuksella, mutta tosiaan niin olin käsittänyt, että TMT:ssä ei selitellä. Varsinkaan paskan kaluston valinnalla. Vain tappiot lasketaan.

^Ai et osallistu kilpailuihin, mutta arvostelet osallistujia kalustovalinnasta ja kilpailusuorituksista? TMT on siirtynyt viimeinkin ammattilaistasolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Olihan sekin huumoria kun sähköskeitti meni viimekesänä kolmeakymppiä ohi. Aika tyylikkään näköstä menoa.
    Identtinen kokemus. Lenkillä näin edessä "lähestyvän" skeittarin takaa. Kun alamäki muuttui tasamaaksi ja ylämäeksi ihmettelin kun en enää tavoittanutkaan kaveria, eikä jalka käynyt potkimassa vauhtia. Hetken päästä (stupid me) oivalsin, että sähköllä mennään. Mutta propsit kaverille! Jäisi kyllä meikäläiseltä menemättä +30km/h moisella laudalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Taisin ymmärtää MRe:n kommentin "Ylämäessa saattaa hetkellisesti tulla takkiin" aivan väärin. Pahoittelut. Toisaalta TMT:ssä vain nopeat pärjää, joten ihan aiheessa ollaan.
    Tämähän on täysin väärää luulo. TMTssä on tarkoitus vältellä tappiota. Se onnistuu muutenkin kuin vain ajamalla lujaa.

--
    Ei kurjuutta kummempaa
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kyllä ei nyt oikein hyvin alkanut TMT-kausi. Eilen ohitin jonkun maastopyörällä ajavan, mutta jonkin matkaa ajettuani etuvaihtaja heitti ketjut pois päältä. En ihan ehtinyt saada ketjuja takaisin päälle, kun kyseinen maastopyöräilijä tuli takaa ja ohitti, kun olin vielä varikolla.

Tämä ketju tuli heti mieleen, kun olin sunnuntaina aamuajelulla. Viiletin onnellisena kesärenkaista vinhasti eteenpäin kun takaa alkaa kuulua surinaa. Hetken päästä joponkaltainen värkki surraa ohi (varmaan sitä kolmeakymppiä) kuski laiskasti jalkoja heilutellen. Ihan hyvätehoinen napamoottori kyllä tossa täytyi olla, kun niin lujaa paineli peukkukaasulla ohi. TMTssä olisi tullut tappio, mutta onneksi olin vapaalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Jos ajomies (tai ajonainen) polkee ohi, niin tappio on siinä, kalustosta riippumatta.
    Väärin. Ajomies tai -nainen ei aja TMT:tä millään sähkövatkaimella.
    Minä ajan pääni jäädyksiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Tämä ketju tuli heti mieleen, kun olin sunnuntaina aamuajelulla. Viiletin onnellisena kesärenkaista vinhasti eteenpäin kun takaa alkaa kuulua surinaa. Hetken päästä joponkaltainen värkki surraa ohi (varmaan sitä kolmeakymppiä) kuski laiskasti jalkoja heilutellen. Ihan hyvätehoinen napamoottori kyllä tossa täytyi olla, kun niin lujaa paineli peukkukaasulla ohi. TMTssä olisi tullut tappio, mutta onneksi olin vapaalla.
    Jos lasket TMT:hen mukaan mopot, niin lasketko myös moottoripyörät. Entä autot, lentokoneet, helikopterit?
    Harmittaako jos helikopteri ohittaa lentämällä pään yli. Tuota uhkaa karkuun et pääse edes metsäpolulle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Kyllä ei nyt oikein hyvin alkanut TMT-kausi. Eilen ohitin jonkun maastopyörällä ajavan, mutta jonkin matkaa ajettuani etuvaihtaja heitti ketjut pois päältä. En ihan ehtinyt saada ketjuja takaisin päälle, kun kyseinen maastopyöräilijä tuli takaa ja ohitti, kun olin vielä varikolla.
    Arvaa(n) harmittiko?!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Jos lasket TMT:hen mukaan mopot, niin lasketko myös moottoripyörät. Entä autot, lentokoneet, helikopterit?
    Harmittaako jos helikopteri ohittaa lentämällä pään yli. Tuota uhkaa karkuun et pääse edes metsäpolulle.
    No etunavalla varustettu jopo on eri kategoriaa kuin vaikka mopo. Sanotaan näin, että sillä härvelillä sai ajaa tuolla kevlillä, mopolla ajaminen ei ole sallittua. Kyllä tuon olisi pitänyt takana normi maantiepyörällä tai cyclolla, joten itkeminen olisi kyllä turhaa TMT:ssä.

Itse ajan sähköavusteisella ja kyllä sellainen on semmoinen hitaan vauhdin kampe, että mummopyörän toki ohittaa mutta 95% palstalaisista pitäisi mennä lentäen ohi. On normaali kevyt luomukalusto tarkoitettu ihan erilaiseen ajoon kun mun mönkijä. Joten jos mulle häviää TMTssä on tappion ansainnut ja viisastelu mopoista tai helikoptereista on puhdasta selittelyä.

Jos 25kmh rajoitettu 24kiloa painava sähköavusteinen olisi TMTssä joku yli-inhimillinen laite, niin mitä sitten onkaan vaikka 7kiloa painava maantiekiitäjä, jolla on ihan normaalia ajaa 40km/h...

^Sitä kutsutaan polkupyöräksi.

Tunnustan kuuluvani siihen säälittävän hitaaseen 5 %, joka ei pysty ajamaan millään kaura-avusteisella polkupyörällä edes 25 km/h lähes leposykkeellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    JOS 25kmh rajoitettu...
    Jos luit ylempää, niin tämä nopeus on se juttu, jota aiemmissa viesteissä pohdittiin.
    Kun kaikki ei ole todellakaan rajoitettu siihen 25kmh, vaan surisevat vajaata viittäkymppiä ohi 30 kadenssilla selkä suorana puuskuttamatta.
    Sähkäri-TMT-ongelmaahan ei olisi suuremmin, jos tosiaan olisivat svempeleet rajoitettu siihen 25kmh? Vai mitä ollaan yleisesti mieltä?

Minua ei tietääkseni koskaan ole ohittanut sähkövempele lähes 50 km/h. Se ei johdu omasta ajonopeudestani, vaan todennäköisesti arviointikyvystä. Kun TMT:ssä sähköavusteinen yllättää, on helppo psyykata itsensä uskomaan tarina viritetystä tms. sähkömoposta. Totuus on todennäköisesti paljon arkisempi. Oma vauhti vaan ei riitä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •