Vinkkejä höyrynsulkuteipin liiman poistoon?
Vinkkejä höyrynsulkuteipin liiman poistoon?
^Asetonilla voi kokeilla
^Isopropanoli/isopropyylialkoholi?
https://kouvolanautokiilto.fi/product/isopropanoli/
^ https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ObjectID=38169
Tästä, jos haluaa hiukan halvemmalla. Tosin vain 98% isopropanolia >99% sijaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tuli kokeiltua Griswoldin nastarenkaita tubeless-asennettuina 5 barin paineilla. Ei kannata, vaikka onkin renkaan kyljen ilmoittamissa rajoissa. Toin fillarin työmatkan jälkeen toimistoon ja muutaman minuutin kuluttua pamahti ja kovaa. Eturengas poistui vanteelta, ja litkut myös. Tuli sotkuisempia toimistohommia kuin Gösta Sundqvistin biisissä. Syynä ilmeisesti liika paine ja lämpölaajeneminen sisätiloissa. Rengas meni kuitenkin sormin takaisin. Kaverin huoneesta löytyi jalkakumppu, jolla rengas kovan pumppauksen jälkeen nousi yllättäen vanteelle. Kotiin 2,5 barin paineilla.
Miksi ajaa Griswoldeilla 5bar paineilla? 2,0-2,3bar on ollu ihan riittävä jos mielii, ettei ihan jokainen epätasaisuus lyö läpi.
Haastava rengas siinä mielessä, että tubeless ready mutta kyljet vuotaa litkua. Vaatii vähän useammin pumppaamista. Muc-Off litkut sisällä.
109€ renkaaksi voisi olla huomattavasti mukavampi ajettava. 120tpi Gravdalien jälkeen tuntuvat erittäin kovilta/jäykiltä ja vähemmän mukavilta ajaa. Rullaus ja pito nyt on ihan hyvää tasoa, mutta yhden talven kokemuksella aikamoista ylihintaa Gravdaleihin verrattuna.
"Miksi ajaa Griswoldeilla 5bar paineilla?"
Eikös Mato Valtonenkin todennut, että kaikkea pitää kokeilla, paitsi sukurutsaa ja kansantanhuja.
Kestääkö tuollanen vanhankansan sisäkumin paikka ulkokumissa sisäpuolella ja litkut seassa. Huomasin jotta pieni reikä renkaassa ja miltei keskellä rengasta. Litku varmasti paikkaa, mutta kun kesärenkaiks tulossa niin olishan tuota aikaa tuo vielä paikatakin, jos hyötyä on. Renkaat tuli vielä uusille vanteille niin takarenkaassa pysyy paineet ilman litkuakin niin jos sais etusenkin hyväks![]()
Kyseessä maastopyörän 2.8" MagigMary softina.
Haibike Sduro AllMtn 6.0
Kestää, siitä tulee ihan erinomainen..
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Nyt laajan ja pitkäaikaisen kokemuksen perusteella (kolmet renkaat kahdessa viikossa) voin sanoa, että ongelmien vaikeus riippuu renkaan ilmatilasta. 4.6" Dillingerin kanssa tappelin pari päivää, oli kuormaliinaa ja ties mitä. 4" Minionit nousi kerrasta sisurilla ja sitten toinen puoli suoraan kompuralla ilman mitään kommervenkkejä. Ja nyt 2.8" Minion/Rekon+ -kombo nousi suoraan kompuralla ilman sisureita tai muuta leikkimistä: rengas vanteelle ja ilmaa kompuralla. 5 min ja homma valmis.
Mahdollisesti. Ehkä ratkaisevampi tekijä on kuitenkin se, kuinka tiukasti rengas asettuu vanteelle? Jos mitoitus on väljä, niin ilmaahan sieltä pursuaa kumin ja vanteen välistä. Ja mitä enemmän on sitä ilmatilaa, niin toki sitä vaikeampi on ilmalla täyttää.
Esimerkiksi noita samaisia Dillingereita litkuttaessa näin heti, että nyt tuli isompi urakka. Suunnilleen samaa kokoa edustaneet Surlyt nousivat taas heti mitoituksen ollessa optimaalinen. Edelleen, 30 mm WTBt olivat myös väljät, mutta kompura jaksoi antaa lopulta ilmaa tarpeeksi kun oli kaikki temput tehty mukaan lukien yksi teippikierros lisää.
Sent from my iPad using Tapatalk
Voihan se olla noinkin. Tämä tulee koeponnistettua kun vaihdan 4" JJ:t alle Dillingerien tilalle. Ne pitäisi nyt sitten kai nousta suoraan?
Jaa-a, joutuu taas tunnustamaan osaamattomuutensa/tietämättömyytensä näille vanhoille parroille. Maxxis Minion FBF 4.0" nousi vanteille suoraan vain kompuraa käyttäen.
Tässä alkaa olla nyt kolmannen kauden renkaanvaihdot dillingereistä jumboihin käsillä. Vedin äsken dillet pois ja kävi niin kuin jokainen kerta aiemminkin: gorillateippi vulkanoituu jotenkin renkaaseen kiinni, eikä rengasta yksinkertaisesti saa pois niin ettei teipit olisi uusimiskunnossa. Eli taas hirveää operaatio teipin liimojen rapsuttelussa ja asetonilla hinkkaamisessa jne...
Nyt olisin siis kypsä tuohon hommaan, mistähän sitä hirvisäkkiä saa pk-seudulla? Ja miten säkki kestää sisurilla vanteelle nostamisen?
Eilisiltana kypsyin nastoitetun dh-bridgerin raskauteen ja meinasin pompauttaa nobby nicin tilalle. Iltakymmenen korvilla testatessa nicciä kehälle, totesin: parempi jättää aamuun, sitä kiroomista ja huutoo kukaan naapuri jaksa kuunnella. Oli sitten väljäMitään kuormaliinojahan mulla ei ole ja luottavaisin mielin ruuttasin jo illalla litkut sisään. Aamulla uusin voimin asialle ja napsautin esiin, no eihän se mitään auta, väljä mikä väljä. Vähän luovuutta ja kekseliäisyyttä kehiin. Roinaa löytyy laidasta laitaan. Läppärilaukun kantohihna jatkettuna mustekalalla gummin ympäri sai toimittaa liinan virkaa. Napsauttimeen uudet paineet ja heti pomppas. Mitä opimme tästä, emme mitään; älä laita litkuja valmiiks, jos sen saa sormin helposti vanteelle
![]()
Vihdoinkin tubeless-ongelmat on menneen talven lumia. Mikä säästö litkuissa ja muissa vermeissä. Sotkun vähenemisestä nyt puhumattakaan.
https://www.mbr.co.uk/news/strauss-tyre-insert-386216
Koittanut googlettaa arvosteluja OKO.n magic milk litkusta.Ulkomaan sivuistoilta tuntuu,ettei kyseinen tuote ole päässyt juuri mukaan mihinkään arvosteluihin,ja kotimaisilta sivuilta löytyi haulla muutama hassu maininta.
Lähikaupassa tuotetta olisi tarjolla litran pöniköissä.Ei kehtaisi litraa ostaa,jos onkin ihan sutta,jää hyllylle pölyttymään lopputavara.Jos litkusta käyttökokemuksia,näitä mielellään kuunellaan.
Omat kokemukset rajoittuvat:Orange,vallan hyvä,Stan,s ei valittamista(perusversio),Continental ei vakuuttanut.
Magic milkistäkin on olemassa monia versioita,itseä kiinnostaa nimenomaan perusversio.
ja edit,nimenomaan hyllylle ei pyllylle![]()
tuolla oikealla ylhäällä haulla koitin etsiskellä magic milk haulla.
Paikallisessa pyöräliikkeessä huonoja kokemuksia,suosittelivat stania.Erinomainen litku. Toimii niinkuin pitää (pakkasellakin) ja parasta on se, että lähtee ihan vain huuhtelemalla kokonaan pois.
Off-topic mutta juuri nyt asiaa: foorumin haku on tunnetusti kelvoton, mutta "Hae aiheesta" (mainosten ja sivunumeroiden alapuolella olevassa palkissa) toimii. "Magic" olisi tässä tapauksessa ollut se taikasana jolla Jack-Ojan ja muiden osittain toisistaan poikkeavatkin kokemukset olisivat löytyneet. Mutta no harm done.
PS On näköjään aina syytä täsmentää minkälaisessa renkaassa ja minkälaisilla paineilla eri tiivistysaineita on käyttänyt. Ja yrittää muistaa ja selvittää mistä litkun mahdollisista samalla nimellä myydyistä versioista on kyse.
Päädyin nyt testaamaan magic milk hi fiber litkua.Hyviä kokemuksia heti aluksi,luulin takarenkaan vuotavan litkun vähyyttä,ja no tubeles rengas yhdistelmää.Magic M renkaaseen ja pientä pyörittelyä.Renkaan kylkeen oli viime metsäreissulla ilmestynyt 2cm viilto joka vuosi.Sormella pieni painelua vuotokohdasta,litku paakkuuntuu vuotokohtaan ja vuoto lakkaa.Tntuisi pitävän hyvin ilmat.Raportoin kun pääsen testaamaan kunnolla litkun toimivuutta.
Aika karua että joka vuosi, tulisi edes vain joka toinen vuosi2cm viilto joka vuosi
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit