OT.
Minä olen ajanut moisia ketjuja 3 kpl yli 0.75 venymään kahdessa vuodessa. Maastokilsoja 4400km 440H 55km nousua. Näillä ajeltu kesällä ja talvella ja ajo jatkuu. Jotenkin ollut mielikuva aika huonosti kestävistä ketjuista verrattuna toisen pyörän KMC X11 joilla menty 2900km 410H ja 45km nousua ja venymät ei ole lähelläkään, että 0.75 tulkki menisi. KMC.llä ei ole ajettu oikeastaan, kuin lumikelillä,eli pöly rasitus puuttuu.
Ajokaveri kehui ainakin Campagnolon ketjuja tosi tiukoiksi uutena. Onkohan missään mittailtu erimerkkisiä ketjuja jo uutena? Tuokin vaikuttaa varmasti venymisen nopeuteen.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Arvon kanssafiilistelijät! Onko kellään kokemusta satulatolppaan kiinnitettävistä bikepacking laukuista, jos tolppana on cane Creek Thudbuster? Ainakin mitä kuvista katsoin, niin tuo Ortliebin laukku ei mene kahden remminsä vuoksi kyllä millään Thudbusterin kanssa, mutta Topeakin vastaava ehkä menisi.
Fiilistelyä aamulla kun yön aikana oli satanut 5-10cm räpäskää ja oppilaitokselle lähtiessä ensin meinasin lähtiä 24" kombilla, mutta 30 metrin jälkeen sai pyörtää vaihtamaan fätbikeen, kun eihän sillä kombilla mihinkään tuolla sohjossa päässyt. Läski alle ja ongelmat loppuivat siihen![]()
Tulipas käytyä viime vkl Syötteellä ajamassa läskillä. Hieman haastava ja raskas keli paikoin, kun uutta lunta/räntää tuli tasaisin väliajoin ja lämmöt oli about nollassa. La ajelin pitkän 7h mittaisen päivän issekseen tsekkaillen ensi vkl Syöte MTB Winter reittejä ja su meni kavereiden kanssa MH lähireittejä ajaessa noin 4h ajan ennen kotimatkaa. Mukava vkl ja hienot polut/maisemat.
PS: uudet hipokiekot I9 navoin ja Whisky kuitukehin toimii aika makiasti
![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Ekat fiilistelyt kapeammilla kiekoilla ja ilman nastoja...
![]()
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
Eilisen fiilistelyt
![]()
Hyvä keli ajella
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Kyllä on hieno fiilis kun jäiset urat sulanut. Pääsi läski taas pyörän selkään. Vaikka vertailu kavereiden lenkki pituuksiin tuokin mieleen kuinka jumalattoman heikossa kunnossa on. Tosin ei tarvi ajaa niin pitkää matkaa, että kokee maksimisykkeen ja hapenoton rajat
Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla
Karvatiimin kera iltalenkillä.
Lähetetty minun TRT-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Siinähän oli varsin hyvännäkönen ryhmä karvakorvia![]()
Kevättä odotellessa... mut metsässä ei nastat ole yhtään liikaa.
![]()
Latupohjalla pohruamista, paikoitellen oli joeksi muuttunut ja polveen asti vettä
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Kolme aamua putkeen täydellistä hankikeliä. Metsät paikoin kuin isoja pumptrackejä. Soilla ja järvillä maantiemeininki. Kyllä nyt on läskillä kelvannut päästää.
![]()
Illat pitenee
Lähetetty minun Nokia 5.1 laitteesta Tapatalkilla
Älä itke ruma lapsi, ota rusina.
Vetojuhta ajaa kohti auringonlaskua. Mukavaa hommaa, käy reenistä ja muksutki kuskin lisäksi fiiliksissä.
Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla
08680
Muutaman viikon takainen kuva Helsingistä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta jäällä tänä talvena![]()
• Keränen, Matti: Tämä maastopyöräuutuus katosi nopeasti Euroopan markkinoilta, Suomessa se jäi pysyväksi ilmiöksi. Tekniikka & Talous, 2019-04-05.
Niin sanotut fatbiket, eli paksurenkaiset maasto-olosuhteisiin tarkoitetut pyörät ovat lähes kadonneet Euroopan markkinoilta, mutta Suomessa ne käyvät edelleen kaupaksi, Cycleurope Finlandin toimitusjohtaja Jari Elamo kertoo.
Suomen olosuhteissa pyörillä on käyttöä, mutta Euroopassa niiden markkinat olivat vain lyhyt tähdenlento.
”Suomessa fattipyörät jäivät omaksi segmentikseen, mutta Euroopassa ne tulivat ja hiipuivat nopeasti. Suomessa keliolosuhteiden ja talven takia huomattiin, että fattipyörät ovat mukava tuotekategoria tänne”, Elamo sanoo.
Tosiaan, jo vuosia sitten, kun pyöräilin enemmän, toivoin että tulisi paksurenkaisia polkupyöriä markkinoille. Nokian Gazzaloddi alamäkirengas oli tarkoitukseen liian raskas.
Suomi on nimensä mukaisesti suomaa ja pehmeää sammalta riittää. Lunta tulee tavallisesti joka talvi. Hiekkarantojakin on. Pakkastalvet huolehtivat että routavaurioitakin tulee. Suomi on jokseenkin erinomainen markkina-alue paksurenkaisille polkupyörille.
"Simplify, then add lightness”
– Colin Chapman
Morjes Okolas Nijala, muistan sut ja ne ne 3" Gazzajutut. Suomen paksurengas skenen visionääri ja pioneeri ajalta, jolloin läskipyöristä ei ollut kuullut kukaan ja lumikisoihin tehtiin vanteet virittämällä kaksi tavallista vannetta rinnakkain. Mullakin oli pitkään 2.6" Gazzaloddi takakumina tuolloin. Vieläkö sininen oinas on ajokunnossa?
08680
Aprillipäivänä Haukivedellä Linnansaaren Kansallispuistossa läskeilemässä. Jäällä pystyi ajamaan missä vain ja rauhassa sai olla, ketään ei näkynyt missään.
![]()
Jo neljännen kerran ajettu Läskijuna rullasi taas.
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Kirjanmerkit