GarminMPMessutGiantElectrobike
Sivu 140 / 252 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 90 130 138 139 140 141 142 150 190 240 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.171 - 4.200 / 7536

Aihe: Helsingin kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Zoomaa lähemmäksi niin alkaa löytyä rasteille tilaa. Niitä mahtuu helposti vielä kymmeniä tuhansia.
    No kyllä mutta kun matkalla on vain välillä puita ja valotolppia. Tänäänkin sai matkan varrella hylätä kolme kuvauskohdetta ennen kuin löytyi käyttämätön. Ei niitä kuvauskohteita täällä pöndellä ihan loputtomiin ole, ja melkein alkaa olemaan niin että rastit löytyvät kartan valkoisten läikkien alueella (ellei tule _taas_ joku uusikäyttäjä).

@casanova: Haluatko että postaan tähän ne kolme rastikuvaa jotka olen ottanut (ja joutunut joka kerta ottamaan uuden koska maisema on ehtinyt muuttua aivan toisennäköiseksi)?

@harald Muuten olen sitä mieltä että jos ei laita saman tien linkkiä rastikarttaan voisi kuitenkin kertoa lyhyesti mistä hiivatista se rasti löytyi! Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin että luulee mieltään vaivanneen arvoituksen saavan vastauksensa, mutta sitten ei saakaan vaan joutuu odottamaan epämääräisen ajan

PS No, nythän se rasti 1512 löytyy rastikartaltakin! Ja se oli siellä missä talojen ulkonäön tai hienommin sanottuna arkkitehtuurin perusteella arvelin sen löytyvän, mutta (a) olin melko varma että olin siellä jo sen verran ristiin rastiin seilannut että olisin nähnyt ja muistaisinkin jos siellä sellainen paikka olisi, ja (b) asiaa varmistaessani en löytänyt sitä enkä edes paikkaa jossa sen olisin voinut kuvitella olevan. No, hyvä rasti mikä hyvä rasti, Selvä 6-0 tappio ja melkein kotikentällä.

Tunnen tuskasi. Koitan muistaa laittaa osoitteen seuraavan kerran.

Kysyinkin päivällä, mutta oli pakko poistaa. Onko mitään minimimatkaa mitä rastin pitää siirtyä? Tuo hitsaaja on vain 600 edellisestä rastista. Ellei, niin kaverin kanssa saisi aika monta rastia tehtyä tunnissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    @casanova: Haluatko että postaan tähän ne kolme rastikuvaa jotka olen ottanut (ja joutunut joka kerta ottamaan uuden koska maisema on ehtinyt muuttua aivan toisennäköiseksi)?
    Jos olet noista perjantain vilkkaan kuvarastipäivän kohteista todella kolme jo kuvannut ennakkoon, anna tulla vaan. Se vasta olisikin kävin siellä minäkin -postaus!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Kysyinkin päivällä, mutta oli pakko poistaa. Onko mitään minimimatkaa mitä rastin pitää siirtyä? Tuo hitsaaja on vain 600 edellisestä rastista. Ellei, niin kaverin kanssa saisi aika monta rastia tehtyä tunnissa.
    Mutta miksi ihmeessä kukaan tekisi niin?

Hyvä kysymys tosiaan. Jotkut ovat kilpailuhenkisiä.
    harald muokkasi tätä : 16.03.2019 at 12.24

Onko tämä kilpailu?

Ei, eikä kukaan niin väittänyt. Vaikka kohti rastia pyöräillessä tulee kyllä väistämättä mieleen kilpailu kuviteltua (tai todellista) rastinhakijaa vastaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Jos olet noista perjantain vilkkaan kuvarastipäivän kohteista todella kolme jo kuvannut ennakkoon, anna tulla vaan. Se vasta olisikin kävin siellä minäkin -postaus!
    Hupsu! Oli tietenkin puhe uudesta rastista josta olit "itse aikonut jossain sopivassa välissä käyttää. " ja josta minä sitten kerroin ehtineeni ottamaan jo kolme rastikuvaa. Kolme siksi että olin "joutunut joka kerta ottamaan uuden koska maisema oli ehtinyt muuttua aivan toisennäköiseksi".

Eli koneelta löytyy esimerkiksi tämmöinen kuva:

ja sitten sellainen jossa on komea valkoinen hanki ja sitten vielä sellainen jossa lunta on silmin nähden vähemmän ja sekin kovin märän näköistä ja tienpintakin talvipyöräilyhenkeen sopivan jäinen. (Pyöräänkin on jossain kuvassa ilmestynyt runkolaukku ja liekö tuoreimmassa satulakaan enää sama...)

Mutta eihän vielä yhden räntäsateisen kuvan ottaminen sekään ihan mahdoton ajatus ole

Muuten: vaikka nämä mukavan vilkkaan rastiviikon rastit ovat olleet minulle(kin) tuttuja - tätä Hitsaajapolun pirullisen kieroa rastia lukuunottamatta - Pukinmäen hieno 1950-luvun alun kansakoulu oli ainoa jota olin tullut katselleeksi kuvarastisilmällä. (Sampsantien virkamiestalotkin olisivat kyllä täyttäneet ne korkeat vaatimukset jotka olen asettanut omille kuvarasteilleni, mutta en vain ole aikoihin sattunut ajamaan sitä kautta.) Ei sillä että mulla olisi mitään muuntamoita, siltoja tai alikulkuja vastaan

Kysyinkin päivällä, mutta oli pakko poistaa. Onko mitään minimimatkaa mitä rastin pitää siirtyä?
    Ei. Tai ei ainakaan säännöissä. Minä olen joskus tai itse asiassa pariinkin kertaan ehdottanut kilometrin minimiajomatkaa tai minimietäisyyttä ihan vain siksi että minusta on tylsää ja pyöräilyn koko idean vastaistakin laittaa uusi rasti kävelyetäisyydelle. Ja siksi että on hauskempaa etsiä uutta rastia ihan muualta kuin ruveta heti perään koluamaan edellisen lähitienoita.

(Kymmenen kilometrin maksimietäisyydestäkin on joskus käyty keskustelua, Minun mielestäni sääntö puolustaa paikkaansa, mutten protestoisi rajan pientä ylitystä. Itse asiassa en edes muista puhuttiinko säännöissä linnuntietä mitatusta etäisyydestä vai ajoetäisyydestä. Itse tsekkaan mitä Kevyen liikenteen reittiopas antaa "suorimman reitin" pituudeksi.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko tämä kilpailu?
    Kysytkin mokomaa! Totta kai on! Onhan tässä paljon muutakin - ja mukana voi olla ilman minkäänlaista kilpailumielisyyttä - mutta onhan se useimmille kuvarastiharrastajille aivan oleellinen osa lajin viehätystä että on voittaja ja (epälukuinen määrä) häviäjiä

Mutta tärkeämpää on ennen kaikkea se että tämä sataprosenttisen puhtaasti leikillinen kilpailullisuus - jolla siis selvennyksen vuoksi ei ole mitään tekemistä maineen ja kunnian tavoittelun tai oman paremmuutensa osoittelemiseen sillä tavoin kuin oikeassa kilpaurheilussa voi olla laita - on aivan ensiarvoisen tärkeää harrastuksen elinvoimaisuuden kannalta, Sillä sehän on nähty monessa muussa kuvarastiketjussa miten käy kun rehti mutta avoin kilpailullisuus syystä tai toisesta katoaa tai puuttuu! Se voi joitakuita aikansa huvittaa että käy laiskasti ketjussa kertomassa että tietää tämän(kin) tai että voisi käydä jos ehtisi tai viitsisi, mutta eivät kuvarastit sillä tavoin elä ja pysy virkeinä!

(Tosin vielä heikommin ne pysyvät hengissä jos kukaan ei edes sillä tavoin halua päteä tai osallistua omalla tavallaan kilpailluun jota ei muka itse pida kilpailuna)
    kuovipolku muokkasi tätä : 16.03.2019 at 23.49

Toivottavasti kukaan ei vain vilkaissut edellistä viestiä, katsonut kuvaa ja päätellyt että rasti on jo haettu - ja jäänyt odottamaan uutta rastia!

Harmi jos niin kävi, mutta tässäpä tämä rasti 1513, vasta myöhään iltapäivällä haettuna ja vielä myöhemmin ketjuun postattuna:

Helsingin kaupungin järjesti suunnittelu- ja tarjouskilpailun Vantaanjoen rantaan sijoittuvasta Pukinmäen Isonpellontien asuinkorttelista tavoitteena löytää asemakaavoituksen pohjaksi ja asuinrakennusten toteuttamiseksi ympäristöä parantava, kaupunkikuvallisesti korkeatasoinen ja toteuttamiskelpoinen suunnitelma. Kilpailun voitti Arkkitehtuuritoimisto B&M:n ehdotus "Nikamat" jossa rakentaminen on sijoitettu mahdollisimman etäälle jokivarresta Isonpellontien tuntumaan. Ehdotus sai kilpailun arviointiryhmältä kiitosta siitä, että se sitoutuu osaksi maisemallista kokonaisuutta ja jättää rantapuiston vapaaksi luonnontilaiseksi vyöhykkeeksi. Arvioinnin mukaan rakennuksen muoto tuottaa luontevia ja kompakteja asuntoja, joihin liittyy jokimaisemaan suunnattu parveke. Jokaisesta asunnosta avautuu näkymiä vähintään kahteen suuntaan.

http://www.bm-ark.fi/isonpellontie-housing/

Helsingin kaupungin rakennusvirasto on laatinut suunnitelman Pukinmäen eteläisen rantapuiston kunnostamiseksi. Tavoitteena on luoda yleisilmeeltään monipuolinen viheralue sen ekologisia arvoja kunnioittaen. Rantapuistoon toteutetaan pääulkoilureitti, joka alittaa Käskynhaltijantien sillan Vantaanjoen rannassa ja jatkuu Bockinpuistoon. Entisen peltoalueen läpi kulkeva oja muotoillaan vettä viivyttäväksi hulevesiaiheeksi.

Kuvassa oikealla näkyy muuten hyvin oja ja vähän huonommin silta joka oli rastina 1506. Oja on vanhaa perua, avo-oja niiltä ajoilta kun alue oli pelkkää peltoa ja niittyä. Silta rakennettiin osana Vantaanjoen itäpuolista rantaraittia joskus 1980-luvun alussa eli samoihin aikoihin kuin Savelan silta pääradan eteläpuolelle.

Uusi rasti on tarkoitettu erityisesti kaikille marjapuuronväristen talojen ystäville:

Mun kahvitauko on vaan vartin. Siinä ei ehi kovin pitkälle.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Toivottavasti kukaan ei vain vilkaissut edellistä viestiä, katsonut kuvaa ja päätellyt että rasti on jo haettu - ja jäänyt odottamaan uutta rastia!
    Tämä mahdollisuus kävi minullakin mielessäni. Ajattelin korjata tilanteen ja hakea rastin, mutta kävi niinkin harvinaisesti, että luovuin suunnitelmasta kesken matkaa. Toivoin oikeastaan, että olisit illalla paljastanut rastin jonkinlaisella triptyykillä, mutta tyydyn myös pelkkään tuoreimpaan kuvaan.

Uusi rasti on tarkoitettu erityisesti kaikille marjapuuronväristen talojen ystäville:
    Nyt on pakko sanoa, että heti kun huomasin uudet kuvat tässä rastiketjussa, palasi mieleeni eräs aikaa sitten tehty sunnuntaikävely, kun vaimo totesi, että haluaa joskus asua vaaleanpunaisessa talossa. Nopean street view -tarkistuksen perusteella oltiin sattumalta juuri tuon talon nurkalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Mun kahvitauko on vaan vartin. Siinä ei ehi kovin pitkälle.
    Juu, ei pidetä tätä esteenä rastin hakemiselle.

En saa oikein otetta uudesta rastista. -50 tai -60 lukua?

Molemmat pyörät käyneet läpi vaihteistopesun. Squirtlube kuivumassa. Huomenna vasta saisi polkea.

En saa oikein otetta uudesta rastista. -50 tai -60 lukua?
    Ei kumpaakaan. Sanoisin että varsin tyypillinen rakennusaikansa edustaja. Tosin harvinaisen nätti meidän marjapuuronväristen talojen ystävien silmissä

Molemmat pyörät käyneet läpi vaihteistopesun. Squirtlube kuivumassa. Huomenna vasta saisi polkea.
    Squirt on hyvä, Voisi vapaasti siteerata vanhaa klassista hyttyskarkotemainosta: "Älä sotke, etelän mies! Laita Squirtia!" Tosin itse olen todennut tai subjektiivisesti kokenut että (toista klassista television kulta-ajan mainosta lainaten) "Holmenkol on, anteeksi vain, vieläkin parempaa!"

PS Älä kuitenkaan jätä lenkille lähtöä liian myöhään - ei casanova kuitenkaan malta olla hyppäämättä pyörän selkään heti aamusta (jos vain miehen kunto ja vaimon laatima päiväohjelma sen sallivat)!

Painovoimainen ilmanvaihto laittaa katoksi -70 luku. Koska rakennuksessa ei ole kivistä perustusta se ei todennäköisesti ole -40 lukuakaan. Ikkunoiden koko ei anna kovin uudempaa mielikuvaa. Seinällä oleva valaisin on varmaan uudempaa tuotantoa, tai sitten tämä on kompa ja talo on pienistä ikkunoista ja väriä huolimatta melko uutta tuotantoa? Kyllä tämä olisi keksittävä, koska huomenna olisi päästävä lenkille vahaa testaamaan. Tietäisipä enemmän kuin että hertsikka on casanovan reviiriä, ja että kuovipolku menee vantaalle.

Squirt vaikuttaa kyllä todella hyvälle. Puhtaampi ja liukkaampi nyt ainakin, joten luulisi että puhtaanapitokin olisi helpompaa.

Raikkaan marjapuuron värinen seinä 1940-luvulta Koskelantien ja Tursontien kulmassa olevasta talosta. Rasti 1514.

Uudessa teema jatkuu, vaikka puuroon on näin sunnuntain kunniaksi tainnut päätyä jotain puolukkaa makeampaa.

casanova muokkasi tätä : 17.03.2019 at 22.07 Syy: karttalinkki, tiedot, 128

En voinut vastustaa rastin 1515 eli Hakasalmen huvilan hakemista, koska siellä oli niin miellyttävä pyöräilysää ja kaunis, värit oikein toistava valo - ja onhan keskustassa aina kiva pyöräillä tähän aikaan vuodesta. Riemun maksimoimiseksi jätin ajolasit kotiin ja vedin huolella nurin Nordiksen pyörätien ja kävelytien erottavaan neronleimaukseen, parin sentin korkuiseen kielekkeeseen, jota ei havaitse millään. VMP.

Uusi:

-mk muokkasi tätä : 17.03.2019 at 22.50

Käpylän kerrostalolta päädyttiin Hakasalmen huvilalle paitsi herkullisten värien, myös muiden teemojen kautta. Mainittakoon esimerkiksi, että molemmat ovat 40-luvun rakennuksia, joskin eri vuosisadoilta.

Hakasalmen huvilassa oli muutama vuosi sitten 1950-luvusta kertova Rasvaletti-näyttely, jossa muistan nähneeni mm. alla olevan Eino Heinosen valokuvan vuodelta 1950.

Rastin 1514 seinä näkyy vasemmalla. Pihan pyykkitelineet ovat sittemmin väistyneet peltilehmien tieltä.

Minäkin asuin pitkään vanhassa marjapuurotalossa joka tosin oli aiemmin keltainen. Sata vuotta täyttänyt.

Mä olen jokseenkin täysin varma että olen nähnyt Smon kuvan ennenkin (luullakseni "Valokuvauksellista keskustelua" -ketjussa). Siis ihan vain kertoakseni että kuva on minusta niin hyvä - sokeria ei ole liikaa eikä kuva tyhjene kertakatsomalla - että se jäi mieleen (mikä ei tämmöisessä visuaalisen ajan kuvien tulvassa elävälle ihmiselle kovin helposti tapahdu).

En siksi että kuva olisi sinnepäinkään yhtä ansiokas vaan vähän niin kuin hyvästiksi tuolla ulkona nopeasti katoavalle talvelle ja muistona eräästä tammikuun alkupäivästä:

Kuten casanovan Helsingin kaupunginmuseon kuvakokoelmasta löytämästä kuvasta näkee, silloin kun nämä Hilding Ekelundin suunnittelemat Helsingin perheasunnot Oy:n rakennuttamat talot Mäkelänkatu 78-82:ssa valmistuivat, pulaa oli lähes kaikesta muusta paitsi lapsista. Vuonna 1950 talossa asui 650 alle 18-vuotiasta, 56 vuotta myöhemmin 31. Suurperheisten asuntojen korttelikokonaisuus pihapiireineen ja ympäristöineen on säilyttänyt alkuperäisen ilmeensä ja se on suojeltu rakennustaiteellisesti ja historiallisesti arvokkaana maisemallisena kokonaisuutena. Yhdessä Koskelantien eteläpuolen Kisakylän ja pohjoispuolen myös Ekelundin suunnitteleman Olympiakylän rakennusten kanssa se muodostaa kulttuurihistoriallisesti, kaupunkikuvallisesti, rakennustaiteellisesti ja puutarhakulttuurin kannalta poikkeuksellisen, hyvin säilyneen ja merkittävän kokonaisuuden.

Hilding Ekelund teki useita opintomatkoja Eurooppaan. Vuosina 1921–22 hän teki ensimmäisen Italian-matkansa, jonka aikana syntyneitä matkaluonnoksia julkaistiin vuonna 2004 kirjana nimellä "Italia la bella." Hän oli erityisen kiinnostunut Italian nk. "architettura minoresta", "vaatimattomasta anonyymistä arkkitehtuurista", ja tutki rapatun seinän ja yksinkertaisen ikkuna-aukon suhdetta.

PS Ei kai jäänyt epäselväksi pidänkö vai enkö pidä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -mk Katso viesti
    En voinut vastustaa rastin 1515 eli Hakasalmen huvilan hakemista, koska siellä oli niin miellyttävä pyöräilysää ja kaunis, värit oikein toistava valo - ja onhan keskustassa aina kiva pyöräillä tähän aikaan vuodesta. Riemun maksimoimiseksi jätin ajolasit kotiin ja vedin huolella nurin Nordiksen pyörätien ja kävelytien erottavaan neronleimaukseen, parin sentin korkuiseen kielekkeeseen, jota ei havaitse millään. VMP.

Uusi:

Vanha: Rasti 1516, Valtioneuvoston kanslia, Hallituskadun raitiovaunupysäkki

Joku haluaa varmaan luennoida tämän rakennuksen historiasta ja arkkitehdistä, olkaa hyvä.

Lähetetty minun Moto G (5) Plus laitteesta Tapatalkilla

Helsingin Polkupyöräilijät

Uusi

Lähetetty minun Moto G (5) Plus laitteesta Tapatalkilla

Mä olen jokseenkin täysin varma että olen nähnyt Smon kuvan ennenkin (luullakseni "Valokuvauksellista keskustelua" -ketjussa). Siis ihan vain kertoakseni että kuva on minusta niin hyvä - sokeria ei ole liikaa eikä kuva tyhjene kertakatsomalla - että se jäi mieleen (mikä ei tämmöisessä visuaalisen ajan kuvien tulvassa elävälle ihmiselle kovin helposti tapahdu).
    Kiitos vaan, parempi tässä yhteydessä tuolta olisi tietty ollut sellainen missä olisi näkynyt rappujen parvekket ym yksityiskohtia rakennuksesta mutta sellainen olisi ollut turhan syvällä kovalevyjen syövereissä tai jopa filmillä. Myös naapuritalot on ihan kivan näköisiä, tuo on kaupunkkiolosuhteisiin nähden kohtuullisen viihtyisältä sisäpihalta Runskilta Etu-Töölöstä pari sataa metriä baanasta.

Nooh, kerrottakoon että Valtioneuvoston kanslian nykyisin käyttämää rakennusta on kutsuttu nimellä Arppeanum, ollut mm. Helsingin yliopiston käytössä, yliopistomuseokin siellä on toiminut, kauniit metalliset portaat sisällä ja kaikin puolin komea talo. Arkkitehti muuan Edelfelt. https://www.senaatti.fi/app/uploads/...um_RHS_web.pdf
    Rakennus valmistui 1869, eli muutamaa vuotta myöhemmin kuin esim. viereisen korttelin Ritarihuone.

Hyvä että riensit itse korjaamaan, muuten olisin kirjoittanut: "Valtioneuvoston kanslia sulla on housuissas!" tai jotain muuta yhtä lennokasta ja nokkelaa Eihän Arppeanumista mitään valtioneuvosto kansliaa tee että osa hallintoyksikön virkamiehistä sattuu siellä majailemaan

En tällä kertaa luennoi vaan tyydyn hukuttamaan aiheesta kiinnostumattomat lukijat linkkeihin jotka he itsekin helposti löytäisivät:
    https://www.senaatti.fi/arvokiinteisto/arppeanum/
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Arppeanum
    https://vnk.fi/ministerio/arppeanum

Toveri N.N. ei tainnut aikanaan oppia tai on jo ehtinyt unohtaa että luennoilla käynti ei aina ollut pakollista ja silloinkin kun oli, saattoi luentosalissa istuessaan jo ennen älypuhelimia kuluttaa aikansa mielenkiintoisemmalla tavalla kuin luentoa kuunnellen

Mutta annetaan kehujakin, kun aihetta niihin on: kiitokset oivaltavasta uudesta rastista! Lisää pyörökaari-ikkunoita

[QUOTE=kuovipolku;2855855]Hyvä että riensit itse korjaamaan, muuten olisin kirjoittanut: "Valtioneuvoston kanslia sulla on housuissas!" tai jotain muuta yhtä lennokasta ja nokkelaa Eihän Arppeanumista mitään valtioneuvosto kansliaa tee että osa hallintoyksikön virkamiehistä sattuu siellä majailemaan

Toveri N.N. ei tainnut aikanaan oppia tai on jo ehtinyt unohtaa että luennoilla käynti ei aina ollut pakollista ja silloinkin kun oli, saattoi luentosalissa istuessaan jo ennen älypuhelimia kuluttaa aikansa mielenkiintoisemmalla tavalla kuin luentoa kuunnellen]
    Korjaamaan? Tosiaan, korjasin kahteen otteeseen rastipäivitystä. Ensimmäisen kerran ratikkapysäkin nimi (en muistanut sitä oikein vaikka pari kertaa kuukaudessa sillä seison), toisen kerran rastikartan numero. Mielenkiintoisena historiallisena anekdoottina todettakoon, että Valtioneuvoston kanslian nykyisin käyttämän talon rakennusaikana noin kymmenesosa Suomen väestöstä menehtyi Euroopan viimeisimmän rauhan ajan elintarvikekriisin seuraamuksiin (suuret nälkävuodet 1867-1868).

Ipa Guest
    Kerrottakoon, että rakennuksen kauniissa luentosalissa tuli aikanaan 80-luvun alussa kuunneltua edesmenneen apul.prof. Juhani Murron fysikaalisen kemian luentoja. Hänellä oli tapana kirjoittaa luennot salin pienelle liitutaululle ja lähes samantien pyyhkiä kirjoittamansa pois toisessa kädessä olevalla sienellä.

Korjaamisella en tietenkään tarkoittanut viestin muokkaamista vaan väärän tiedon korjaamista paremmalla tiedolla uudessa viestissä.

Mutta joo, kuten Wikipediakin tietää kertoa: "Arppeanumista tuli aikansa mittapuilla poikkeuksellisen suuri ja mahtipontinen. Sitä moitittiin jo suunnitteluvaiheessa liian kalliiksi ja pröystäileväksi, ja kritiikkiä voimisti sen rakentamisen sijoittuminen 1860-luvun suuriin nälkävuosiin." Mutta sehän oli silloin meininki, se mitä tapahtui jossain syrjässä, huonojen teiden päässä tai kehnojen liikenneyhteyksien takana oli ehkä niin tärkeää että lehtijuttuja kirjoiteltiin ja senaatissa puhuttiin, mutta muutenhan elämä jatkui niin kuin ei mitään olisi Vähän niin kuin jossain Addis Ababassa pilvenpiirtäjien tai vastaavien lasiseinäisten liikekorttelien rakennustyöt etenivät samaan aikaan kun toisaalla Etiopiassa kuoltiin joukolla nälkään

Mutta nythän meillä on Helsingissä upea pytinki josta voimme kaikki iloita

PS @Ipa: mieshän oli keksinyt nerokkaan tavan pitää edes jotkut kuulijat hereillä

Koulutus ohjelmassa, joten kovin helposti ei pääse polkemaan mutta muita bongauksia voi tehdä. Saako tällaisesta bonuspisteitä?

Kuva on kovasti kallellaan eikä hypähdä oikeinpäin klikkaamallakaan, mutta näyttäisi siltä että kuvassa joku ajaa Hämeentien kelviä kauppakeskus Arabian nurkilla, Pyörä voisi olla samanlainen punainen Giant ja jotain kirjaimia perään kuin minulla, mutta mulla ei ole tommosia varusteita enkä muutenkaan ole ajaessani noin dorkan näköinen vaan paljon dorkemman. Tunnistitko fillaristin?

Mutta nyt lähden ajamaan fillarilla ja ihan vain osoittaakseni toveri N.N.lle ja muille etteivät täällä miehet riitele vaan korkeintaan v-ilevat lähden hakemaan päivän rastia. Kävi miten kävi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •