GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 138 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 188 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4111
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Vinkkejä höyrynsulkuteipin liiman poistoon?

  2. #4112
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    ^Asetonilla voi kokeilla

  3. #4113
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    ^Isopropanoli/isopropyylialkoholi?

    https://kouvolanautokiilto.fi/product/isopropanoli/

  4. #4114
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    ^ https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ObjectID=38169
    Tästä, jos haluaa hiukan halvemmalla. Tosin vain 98% isopropanolia >99% sijaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #4115
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^ https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ObjectID=38169
    Tästä, jos haluaa hiukan halvemmalla. Tosin vain 98% isopropanolia >99% sijaan.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tästä oli apua. Asetoni oli ehkä tehokkaampaa, mutta haihtuu nopeasti, joten hankalampi työstää.

    Jatkossa ennemmin vaikka sisureilla, kuin höyrynsulkuteipillä.

  6. #4116
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Tuli kokeiltua Griswoldin nastarenkaita tubeless-asennettuina 5 barin paineilla. Ei kannata, vaikka onkin renkaan kyljen ilmoittamissa rajoissa. Toin fillarin työmatkan jälkeen toimistoon ja muutaman minuutin kuluttua pamahti ja kovaa. Eturengas poistui vanteelta, ja litkut myös. Tuli sotkuisempia toimistohommia kuin Gösta Sundqvistin biisissä. Syynä ilmeisesti liika paine ja lämpölaajeneminen sisätiloissa. Rengas meni kuitenkin sormin takaisin. Kaverin huoneesta löytyi jalkakumppu, jolla rengas kovan pumppauksen jälkeen nousi yllättäen vanteelle. Kotiin 2,5 barin paineilla.

  7. #4117
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^ https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ObjectID=38169
    Tästä, jos haluaa hiukan halvemmalla. Tosin vain 98% isopropanolia >99% sijaan.
    Nii-no, sitä joutuu juomaan enemmän, joten hintaetu menee siinä...

    Itse tosin ajattelin lantrailla 1:1 vedellä. Aika jyrmyä tuo peruskama. Mut joo, Puuilosta kannattaa hakea.

  8. #4118
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Vuosaari / Helsinki
    Viestit
    38
    Miksi ajaa Griswoldeilla 5bar paineilla? 2,0-2,3bar on ollu ihan riittävä jos mielii, ettei ihan jokainen epätasaisuus lyö läpi.

    Haastava rengas siinä mielessä, että tubeless ready mutta kyljet vuotaa litkua. Vaatii vähän useammin pumppaamista. Muc-Off litkut sisällä.

    109€ renkaaksi voisi olla huomattavasti mukavampi ajettava. 120tpi Gravdalien jälkeen tuntuvat erittäin kovilta/jäykiltä ja vähemmän mukavilta ajaa. Rullaus ja pito nyt on ihan hyvää tasoa, mutta yhden talven kokemuksella aikamoista ylihintaa Gravdaleihin verrattuna.

  9. #4119
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Tuli kokeiltua Griswoldin nastarenkaita tubeless-asennettuina 5 barin paineilla. Ei kannata, vaikka onkin renkaan kyljen ilmoittamissa rajoissa. Toin fillarin työmatkan jälkeen toimistoon ja muutaman minuutin kuluttua pamahti ja kovaa. Eturengas poistui vanteelta, ja litkut myös. Tuli sotkuisempia toimistohommia kuin Gösta Sundqvistin biisissä. Syynä ilmeisesti liika paine ja lämpölaajeneminen sisätiloissa. Rengas meni kuitenkin sormin takaisin. Kaverin huoneesta löytyi jalkakumppu, jolla rengas kovan pumppauksen jälkeen nousi yllättäen vanteelle. Kotiin 2,5 barin paineilla.
    Hyss... Kaikkea ei kannata tunnustaa

  10. #4120
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    "Miksi ajaa Griswoldeilla 5bar paineilla?"

    Eikös Mato Valtonenkin todennut, että kaikkea pitää kokeilla, paitsi sukurutsaa ja kansantanhuja.

  11. #4121
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    310
    Kestääkö tuollanen vanhankansan sisäkumin paikka ulkokumissa sisäpuolella ja litkut seassa. Huomasin jotta pieni reikä renkaassa ja miltei keskellä rengasta. Litku varmasti paikkaa, mutta kun kesärenkaiks tulossa niin olishan tuota aikaa tuo vielä paikatakin, jos hyötyä on. Renkaat tuli vielä uusille vanteille niin takarenkaassa pysyy paineet ilman litkuakin niin jos sais etusenkin hyväks
    Kyseessä maastopyörän 2.8" MagigMary softina.
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  12. #4122
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kestää, siitä tulee ihan erinomainen..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  13. #4123
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Nyt laajan ja pitkäaikaisen kokemuksen perusteella (kolmet renkaat kahdessa viikossa ) voin sanoa, että ongelmien vaikeus riippuu renkaan ilmatilasta. 4.6" Dillingerin kanssa tappelin pari päivää, oli kuormaliinaa ja ties mitä. 4" Minionit nousi kerrasta sisurilla ja sitten toinen puoli suoraan kompuralla ilman mitään kommervenkkejä. Ja nyt 2.8" Minion/Rekon+ -kombo nousi suoraan kompuralla ilman sisureita tai muuta leikkimistä: rengas vanteelle ja ilmaa kompuralla. 5 min ja homma valmis.

  14. #4124
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Mahdollisesti. Ehkä ratkaisevampi tekijä on kuitenkin se, kuinka tiukasti rengas asettuu vanteelle? Jos mitoitus on väljä, niin ilmaahan sieltä pursuaa kumin ja vanteen välistä. Ja mitä enemmän on sitä ilmatilaa, niin toki sitä vaikeampi on ilmalla täyttää.

    Esimerkiksi noita samaisia Dillingereita litkuttaessa näin heti, että nyt tuli isompi urakka. Suunnilleen samaa kokoa edustaneet Surlyt nousivat taas heti mitoituksen ollessa optimaalinen. Edelleen, 30 mm WTBt olivat myös väljät, mutta kompura jaksoi antaa lopulta ilmaa tarpeeksi kun oli kaikki temput tehty mukaan lukien yksi teippikierros lisää.

    Sent from my iPad using Tapatalk

  15. #4125
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Nyt laajan ja pitkäaikaisen kokemuksen perusteella (kolmet renkaat kahdessa viikossa ) voin sanoa, että ongelmien vaikeus riippuu renkaan ilmatilasta. 4.6" Dillingerin kanssa tappelin pari päivää, oli kuormaliinaa ja ties mitä. 4" Minionit nousi kerrasta sisurilla ja sitten toinen puoli suoraan kompuralla ilman mitään kommervenkkejä. Ja nyt 2.8" Minion/Rekon+ -kombo nousi suoraan kompuralla ilman sisureita tai muuta leikkimistä: rengas vanteelle ja ilmaa kompuralla. 5 min ja homma valmis.
    Ei se kyllä riipu. Dillingerit on mitoitukseltaan vähän väljät ja niiden kanssa joutuu vähän jumppaamaan. Siinä kun 4.8" JJ nousee ihan tuosta vaan ja siinä on ilmatilaa enemmän.

  16. #4126
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Voihan se olla noinkin. Tämä tulee koeponnistettua kun vaihdan 4" JJ:t alle Dillingerien tilalle. Ne pitäisi nyt sitten kai nousta suoraan?

  17. #4127
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Jaa-a, joutuu taas tunnustamaan osaamattomuutensa/tietämättömyytensä näille vanhoille parroille. Maxxis Minion FBF 4.0" nousi vanteille suoraan vain kompuraa käyttäen.

  18. #4128
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    66
    Tässä alkaa olla nyt kolmannen kauden renkaanvaihdot dillingereistä jumboihin käsillä. Vedin äsken dillet pois ja kävi niin kuin jokainen kerta aiemminkin: gorillateippi vulkanoituu jotenkin renkaaseen kiinni, eikä rengasta yksinkertaisesti saa pois niin ettei teipit olisi uusimiskunnossa. Eli taas hirveää operaatio teipin liimojen rapsuttelussa ja asetonilla hinkkaamisessa jne...

    Nyt olisin siis kypsä tuohon hommaan, mistähän sitä hirvisäkkiä saa pk-seudulla? Ja miten säkki kestää sisurilla vanteelle nostamisen?

  19. #4129
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Ja miten säkki kestää sisurilla vanteelle nostamisen?
    Kestää. Kannattaa nostaa silleen hiljakseen, että ei nouse kuin se toinen puoli ja sitten lopettaa eikä raivona pumpata, että joutuu toisen puolen sitten irroittamaan. Pikkasen vaatii varovaisuutta siis, mutta onnistuu.

  20. #4130
    Eilisiltana kypsyin nastoitetun dh-bridgerin raskauteen ja meinasin pompauttaa nobby nicin tilalle. Iltakymmenen korvilla testatessa nicciä kehälle, totesin: parempi jättää aamuun, sitä kiroomista ja huutoo kukaan naapuri jaksa kuunnella. Oli sitten väljä Mitään kuormaliinojahan mulla ei ole ja luottavaisin mielin ruuttasin jo illalla litkut sisään. Aamulla uusin voimin asialle ja napsautin esiin, no eihän se mitään auta, väljä mikä väljä. Vähän luovuutta ja kekseliäisyyttä kehiin. Roinaa löytyy laidasta laitaan. Läppärilaukun kantohihna jatkettuna mustekalalla gummin ympäri sai toimittaa liinan virkaa��. Napsauttimeen uudet paineet ja heti pomppas. Mitä opimme tästä, emme mitään; älä laita litkuja valmiiks, jos sen saa sormin helposti vanteelle

  21. #4131
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsa Katso viesti
    Tässä alkaa olla nyt kolmannen kauden renkaanvaihdot dillingereistä jumboihin käsillä. Vedin äsken dillet pois ja kävi niin kuin jokainen kerta aiemminkin: gorillateippi vulkanoituu jotenkin renkaaseen kiinni, eikä rengasta yksinkertaisesti saa pois niin ettei teipit olisi uusimiskunnossa. Eli taas hirveää operaatio teipin liimojen rapsuttelussa ja asetonilla hinkkaamisessa jne...

    Nyt olisin siis kypsä tuohon hommaan, mistähän sitä hirvisäkkiä saa pk-seudulla? Ja miten säkki kestää sisurilla vanteelle nostamisen?
    Hyvin kestää hirvisäkki sisurilla noston.Multa löytyy hirvisäkkiä 3€/säkki. Laita yv, jos kiinnostaa

  22. #4132
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Vihdoinkin tubeless-ongelmat on menneen talven lumia. Mikä säästö litkuissa ja muissa vermeissä. Sotkun vähenemisestä nyt puhumattakaan.

    https://www.mbr.co.uk/news/strauss-tyre-insert-386216

  23. #4133
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Koittanut googlettaa arvosteluja OKO.n magic milk litkusta.Ulkomaan sivuistoilta tuntuu,ettei kyseinen tuote ole päässyt juuri mukaan mihinkään arvosteluihin,ja kotimaisilta sivuilta löytyi haulla muutama hassu maininta.

    Lähikaupassa tuotetta olisi tarjolla litran pöniköissä.Ei kehtaisi litraa ostaa,jos onkin ihan sutta,jää hyllylle pölyttymään lopputavara.Jos litkusta käyttökokemuksia,näitä mielellään kuunellaan.

    Omat kokemukset rajoittuvat:Orange,vallan hyvä,Stan,s ei valittamista(perusversio),Continental ei vakuuttanut.

    Magic milkistäkin on olemassa monia versioita,itseä kiinnostaa nimenomaan perusversio.

  24. #4134
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    ...ja kotimaisilta sivuilta löytyi haulla muutama hassu maininta....
    Katoitko tästä topicista?

    Erinomainen litku. Toimii niinkuin pitää (pakkasellakin) ja parasta on se, että lähtee ihan vain huuhtelemalla kokonaan pois.


  25. #4135
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    ja edit,nimenomaan hyllylle ei pyllylle

  26. #4136
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    tuolla oikealla ylhäällä haulla koitin etsiskellä magic milk haulla.

    Erinomainen litku. Toimii niinkuin pitää (pakkasellakin) ja parasta on se, että lähtee ihan vain huuhtelemalla kokonaan pois.
    Paikallisessa pyöräliikkeessä huonoja kokemuksia,suosittelivat stania.

  27. #4137
    Off-topic mutta juuri nyt asiaa: foorumin haku on tunnetusti kelvoton, mutta "Hae aiheesta" (mainosten ja sivunumeroiden alapuolella olevassa palkissa) toimii. "Magic" olisi tässä tapauksessa ollut se taikasana jolla Jack-Ojan ja muiden osittain toisistaan poikkeavatkin kokemukset olisivat löytyneet. Mutta no harm done.

    PS On näköjään aina syytä täsmentää minkälaisessa renkaassa ja minkälaisilla paineilla eri tiivistysaineita on käyttänyt. Ja yrittää muistaa ja selvittää mistä litkun mahdollisista samalla nimellä myydyistä versioista on kyse.

  28. #4138
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    590
    Päädyin nyt testaamaan magic milk hi fiber litkua.Hyviä kokemuksia heti aluksi,luulin takarenkaan vuotavan litkun vähyyttä,ja no tubeles rengas yhdistelmää.Magic M renkaaseen ja pientä pyörittelyä.Renkaan kylkeen oli viime metsäreissulla ilmestynyt 2cm viilto joka vuosi.Sormella pieni painelua vuotokohdasta,litku paakkuuntuu vuotokohtaan ja vuoto lakkaa.Tntuisi pitävän hyvin ilmat.Raportoin kun pääsen testaamaan kunnolla litkun toimivuutta.

  29. #4139
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cigant Katso viesti
    ...2cm viilto joka vuosi....
    Toihan ei siis tule pysymään (millään) litkulla kiinni.


  30. #4140
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    2cm viilto joka vuosi
    Aika karua että joka vuosi, tulisi edes vain joka toinen vuosi
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •