FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 168 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 68 118 158 166 167 168 169 170 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.011 - 5.040 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #5011
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    76
    Onko noita ovaali rattaita teräksestä valmistettuja? Yritin etsiä, mutta en löytänyt kuin alumiinisia ovaaleja.

  2. #5012
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Minäkin samaa tietoa etsin välipäivinä kun tuota olin tilaamassa. En löytänyt mitään, joten tuumasin että luultavasti olisin haarukkaan ihan tyytyväinen vaikka olisin alunperin ostanut sen 2017 aikana uusimpana mallina, joten hyödynsin alen. Tosin itse mietin lähinnä eroja mahdollisissa alkupään suunnitteluratkaisuissa (esim. heikosti kestävä tiiviste jne. tyyppivikoja). Ja toisaalta uudemmissa vuosimalleissa voi olla jotain "optimointeja", jolloin tuote onkin huonompi ostajalleen... Eli arpapeliä onko vanhempi malli parempi vai huonompi, jollei jostain löydy varmaa tietoa.

    Haarukka odottaa edelleen kevättä laatikossaan työhuoneessa, joten käyttökokemuksia ei ole.
    Mulle tuli viime vuonna tuolta ihan 2017 alkupään malli tai miten sitä nyt oli alettu valmistaa en muista enää tarkasti. Aluksi olin vähän harmissaan mutta hyvin tuo toimi koko viime kesän, ei mitään valittamista. Toki ainahan sitä mielellään ottaisi uusinta jos vaan mahdollista.

  3. #5013
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Mulle tuli viime vuonna tuolta ihan 2017 alkupään malli tai miten sitä nyt oli alettu valmistaa en muista enää tarkasti. Aluksi olin vähän harmissaan mutta hyvin tuo toimi koko viime kesän, ei mitään valittamista. Toki ainahan sitä mielellään ottaisi uusinta jos vaan mahdollista.
    Onko siellä jossain joku valmistusaikaleima, vai mistä tunnistit että oli vanhempi?

  4. #5014
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti

    EDIT: Sain vastauksen tuolta Fatbike24 liikkeestä. Eli myytävät keulat ovat uusia, myyvät vain niitä tuon ilmestymisvuoden nimellä. Tilasin äsken 120mm EXT mallin.
    Tää oli hyvä tieto, kiitoksia!

  5. #5015
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Onko siellä jossain joku valmistusaikaleima, vai mistä tunnistit että oli vanhempi?
    Lukikoha lootassa jos oikein muistan vai sitte ite haarukassa. Voin tarkistaa, kun ehdin.

  6. #5016
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    No, jos haluaa vuosimallista maksaa ja on ylimääräistä, niin siitä vaan. Ei noissa 24 Maniskoissa oo muuta vikaa, ku sopiva hinta ja harmaat tarratkin tulee kaupantekijäisinä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #5017
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    125
    Itse en pelkästä vuosimallista maksaisi ylimääräistä, mutta sellaista vuosimallista kylläkin, missä jotain on muuttunut. Siitä (epäselvyydestä 17 vs 18) tais ylempänä olla lähinnä jutun juuri. Sama kuin esimerkiksi Reverbit. Sitähän myydään vuodesta toiseen samalla nimellä, mutta sisuskaluihin on kuitenkin välillä vuosimallin vaihtuessa tullut selkeitä päivityksiä.
    Mut tähän Mastodoniin tuli vahvistusta jo, että mitään ei ole muuttunut. Silloinhan ei kannata tietty ylimääräistä maksaa.

  8. #5018
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Näkyihän tässä omassakin lootassa muuten valmistuspäivä. Eli syyskuussa tai kesäkuussa 2017 (2017/9/6). Ja mulla 100 mm pro ext.

    Eli ei nyt ihan tuliterä, mutta välttää aivan varmasti mulle tuolla hintaa.

  9. #5019
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    1.11.2017 tehty STD 120mm mun 24 ostettu keula.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #5020
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    125

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Vielä vahvistusta tuolle, että 24:n myymät keulat on tuoreita. Oma tuli ja on valmistettu lokakuussa 2018.
    120/pro/ext

    OT: Miks hemmetissä tää Tapatalk vetää mukaan aina tuon ketjun otsikon kirjoitukseen. (Näkyy nettiselaimessa).

  11. #5021
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    125

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Nyt on reilut 20h testiä ajettu uudella keulalla (Mastodon PRO EXT 120mm) ja kyllähän tässä voi hankintaan olla tyytyväinen. Vie läskiajon ihan uudelle tasolle, kun pystyy taas alamäkiinkin pitämään parempaa vauhtia. Muutenkin tekee ajosta huomattavasti rennompaa kuin jäykällä keulalla. Edessä (ja takanakin) tulee nyt pidettyä kovempia rengaspaineita ja sen huomaa heti kevyempänä etenemisenä. Nyt kun lumikelit hellittää, niin vaihdan vielä kapeammat Jumbon neloset eteen/taakse. Aika hyvä peruspyörä tulee kesäksi Dudesta sitten. Varmaan tulee pidettyä Mastodon keulalla lähes koko vuoden. Ehkä tammi-helmikuun lumituiskuihin tulee kuitenkin vaihdettua jäykkä keula takaisin. Painavahan tuo Mastodon on, siitä ei pääse mihinkään. Juurikin varmaan pahimmissa lumitunkkauksissa tuo paino saattaisi pänniä. Muuten lisäpainolla ei oikein vaikutusta normaaliin ajamiseen ole. Ehkä jyrkemmissä nousuissa keula ei lähde niin helposti irti (=vaeltamaan), joten melkeinpä tuon kanssa nousee helpommin. No tästä en kyllä ole ihan varma, koska periaatteessa lisäpaino kyllä myös vaikeuttaa nousemista.
    Hyvä ja laadukkaan oloinen keula tuo kyllä on. Säädöt vaikuttavat oikeasti keulan käyttäytymiseen ja muutenkin jämäkän oloinen tuote.

  12. #5022
    Osaisiko joku kertoa noviisille, kuuluuko akselin sisällä olevan holkin(?) tms. liikkua "ylös-alas-suuntaan" irrallaan? Se ei siis tipu sieltä pois, mutta rengasta kiinnittäessä sitä pitää kohdistaa, että saa pikalinkun sen läpi. Näin siis uunituoreessa White 6 prossa Jalcon kiekolla.

    Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla

  13. #5023
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Samanlainen tuo on ainakin itselläni, lieneekö miten toimivaksi tarkoitettu, mutta hankala se akseli on saada paikoilleen.

  14. #5024
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti
    Nyt on reilut 20h testiä ajettu uudella keulalla (Mastodon PRO EXT 120mm) ja kyllähän tässä voi hankintaan olla tyytyväinen. Vie läskiajon ihan uudelle tasolle, kun pystyy taas alamäkiinkin pitämään parempaa vauhtia. Muutenkin tekee ajosta huomattavasti rennompaa kuin jäykällä keulalla. Edessä (ja takanakin) tulee nyt pidettyä kovempia rengaspaineita ja sen huomaa heti kevyempänä etenemisenä. Nyt kun lumikelit hellittää, niin vaihdan vielä kapeammat Jumbon neloset eteen/taakse. Aika hyvä peruspyörä tulee kesäksi Dudesta sitten. Varmaan tulee pidettyä Mastodon keulalla lähes koko vuoden. Ehkä tammi-helmikuun lumituiskuihin tulee kuitenkin vaihdettua jäykkä keula takaisin. Painavahan tuo Mastodon on, siitä ei pääse mihinkään. Juurikin varmaan pahimmissa lumitunkkauksissa tuo paino saattaisi pänniä. Muuten lisäpainolla ei oikein vaikutusta normaaliin ajamiseen ole. Ehkä jyrkemmissä nousuissa keula ei lähde niin helposti irti (=vaeltamaan), joten melkeinpä tuon kanssa nousee helpommin. No tästä en kyllä ole ihan varma, koska periaatteessa lisäpaino kyllä myös vaikeuttaa nousemista.
    Hyvä ja laadukkaan oloinen keula tuo kyllä on. Säädöt vaikuttavat oikeasti keulan käyttäytymiseen ja muutenkin jämäkän oloinen tuote.
    Tein omaan Dudeen samanlaisen päivityksen. Aika samanlaiset kokemukset. Tilanteissa joissa keulaa pitää keventää, huomaa kyllä Mastodonin lisäpainon. Joten ei sinänsä ihme että moni on päätynyt Lauffiin. Mutta muutenhan tuntuu niinkuin olisi ihan uuden pyörän hankkinut. Täytyy vielä säätöjä tarkemmin hakea, samoin rengaspaineita. Mukavaa vaihtelua tulossa kesän läskeilyyn.

  15. #5025
    Näin noviisina en voi olla ihmettelemättä fatteihin tarkoitettujen joustokeulojen hintoja - olivat vertailukohtana sitten "tavallisten pyöriin" tarkoitetut keulat tai ajopelien osat noin yleensä. Esimerkiksi Mastodon maksaa saman verran kuin hyvä alustasarja henkilöautoon.

  16. #5026
    F. Kotlerburg Guest
    Eikä sen enempää kuin hyvä keula tavalliseen maastopyörään.

  17. #5027
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Niinpä. Mainitsemani Mastodon kustansi fatbike24.de -puljussa 555€ ja esimerkiksi Rokkarin Pike, jota yleisesti jo hyvänä maastopyörän keulana pidetään, on ainakin reilun satasen kalliimpi riippuen ostopaikasta ja mallista. Joten en Mastodonia mitenkään suhteettoman hintaisena osaa pitää.

    Tietenkin jos ilmaisulla "tavallisten pyöriin" tarkoitetaan jotain Inseran etuhaarukkaa, joita ei varmaan paljoa kolmeakymppiä korkeammalle noteerata, tai jonka pyörässä kiinni olevana voi napata ilmaiseksi vaikkapa taloyhtiön pihasiivouksen roskalavalta, on useamman satasen hintainen pyörän osa tosiaan kallis. "kaikki on suhteellista" on joku viisas sanonut.

  18. #5028
    Mitä mieltä foorumilaiset ovat superkapeilla keskiöillä varustetuista fatbikeistä kuten Crust scapegoat https://theradavist.com/2018/01/goat...gan-taylor/#12 ja tumpleweed prospector http://www.mountainflyermagazine.com...rospector.html. Onko näissä mitään järkeä? En siis ole itse hankkimassa vaan ihan mielenkiinnosta kyselen.

  19. #5029
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.968
    Laitetaan nyt tähänkin. Honey, I shrunk the tires

  20. #5030
    Vai olis Mastodon 555€?

    Itellä on 2016 vuoden Salsa Mukluk, ja kyllä Turun juurakoissa ja kivikoissa tuntuu pahalta kun täysjäykällä plösöllä pommittaa alamäkeen ja kaverit katoo horisonttiin vaikka miten yrittää parhaansa.

    Jos haluaa säilyttää nykyisen geometrian niin ilmeisesti oikea vaihtoehto olis Pro Ext 100 mm (edessä Bud 80 mm vanteella).
    EDIT eikun hetki! Ext pidentää keulaa 20 millillä eli jos haluais säilyttää Muklukin nykyisen geometrian niin keulan travel pitäis vähentää 80 milliin. Menikö nyt pähkäily oikein?

    Ja J. Kottenbergiltä voisin kysyä, että oliko tuolta fatbike24.de:stä tilatessa mitään kommervenkkejä?

  21. #5031
    itse tilasin mastodonin 8.päivä ja 15.päivä oli kotiovella.... elikkä kaikki meni hienosti

  22. #5032
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    79
    Kuinka paljon läskin ajettavuus muuttuu (parempaan tai huonompaan), jos 70 mm stemmin vaihtaa 35 mm:ksi? Meneekö ohjaus levottomaksi?

  23. #5033
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Kuinka paljon läskin ajettavuus muuttuu (parempaan tai huonompaan), jos 70 mm stemmin vaihtaa 35 mm:ksi? Meneekö ohjaus levottomaksi?
    Tykkään lyhkäsestä metsässä, mutta vaikuttaa tietysti ajoasentoon kun hytti lyhenee.

    Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  24. #5034
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    156
    Tuossa talvella kyselin Sramin fat5 kammista ja ovaalista 197 peräseen läskiin.
    Nyt on paikalla uudet Sramin kuitukammet ja q-factor pieneni kyllä huomattavasti vrt entiseen. Kammet menee nyt niin läheltä takahaarukkaa kuin on mahdollista.
    Huomasi kyllä heti polkiessa tämän, tuntu selvästi paremmalta polville.

    Paikalla Absolute blackin 0 offsetin ovaali ja vaihteet toimii sillä hienosti 11v systeemissä, tuntu itseasiassa, että vaihteet toimi paremmin tällä uudella systeemillä.
    Todella tyytyväinen tähän muutokseen.

  25. #5035
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tsygäkuski Katso viesti
    Mitä mieltä foorumilaiset ovat superkapeilla keskiöillä varustetuista fatbikeistä kuten Crust scapegoat https://theradavist.com/2018/01/goat...gan-taylor/#12 ja tumpleweed prospector http://www.mountainflyermagazine.com...rospector.html. Onko näissä mitään järkeä? En siis ole itse hankkimassa vaan ihan mielenkiinnosta kyselen.
    Muuten en ole mitään mieltä, mutta tuossa jälkimmäisessä on mielenkiintoinen takanapa joka sisältää vaihteiston. Hintaakin navalla 1200€ saksassa.

  26. #5036
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Idea noissa on se että varaosia löytyy mistä vaan kun molemmat päät on 135 navalla. Jos joku nyt jostain syystä tahtoo lastata fillarin kyytiin 50kg romua ja lähteä sillä reissuun...

  27. #5037
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    79
    Canyon Duden takajarru on vinkunut uudesta asti. Myös pito on heikompi kuin etujarruissa. Ajattelin, että ero johtuu lähinnä siitä, että edessä on suurempi levy. Vaihdoin kuitenkin palat edestä taakse ja havaitsin, että parempi pito ja äänettömyys johtuukin paloista. Nyt siis vinkuu etujarru. Kysessää on siis Shimanon BR MT200 jarrujen alkuperäiset palat.

    Löytyykö ko. jarruihin laadukkaampia paloja? Jos ei, niin voiko vinkumiselle ja pidon puutteelle tehdä jotain? Hiominen ja putsaaminen auttavat ehkä kolmen jarrutuksen ajan.

  28. #5038
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    79
    Ja heti perään toinen kysymys jarruista...

    Kun pyörä oli 10 minuuttia katollaan, niin takajarrusta ikään kuin katosi öljyt. Kahva meni siis pohjaan asti. Kun pyörä oli hetken pystyssä ja painelin kahvaa muutamia kertoja, niin ne rupesivat taas toimimaan normaalisti. Onko kyseessä ominaisuus vai vika? Voiko kyse olla ilmaamisen tarpeesta?

  29. #5039
    F. Kotlerburg Guest
    Ilmaahan siellä todennäköisesti on. Jarrut toimii sinänsä oikein eli kahvaa pumppaamalla ilma nousee kahvan säiliöön, josta siitä ei ole toiminnalle haittaa.

  30. #5040
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.617
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Löytyykö ko. jarruihin laadukkaampia paloja? Jos ei, niin voiko vinkumiselle ja pidon puutteelle tehdä jotain? Hiominen ja putsaaminen auttavat ehkä kolmen jarrutuksen ajan.
    Aika heikosti noihin kai saa muiden valmistajien paloja. Noissa on ilmeisesti B01S (BS01?) palat, enkä ainakaan nopealla kuukkeloinnilla löytänyt mitään vaihtoehtoista tarjontaa.

    Koska kuitenkin vain toinen pää vinkuu, koittaisin vielä hetken kunnostaa nykyisiä paloja. Eli hionta, brakleenilla puhdistus ja kuumennus vaikka kuumailmapuhaltimella/"kaasutohottimella" niin että paloista katoaa kaikki orgaaninen materiaali. Siis jos palat eivät ole orgaaniset... mitä nuo ensiasennuspalat tuskin ovat.

    Itse olen yleensä palojen puhdistamisen jälkeen ajanut palat sisään polkemalla niitä vasten. Eli vauhtia fillariin ja jarrua kevyesti niin, että vauhti pysyy vielä kohtalaisena. Sitten välillä pumppaa oikein kunnolla jarrut kiinni ja auki. Tämä on auttanut joskus, mutta ei aina. Viimeisenä keinona sitten palojen vaihto.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •