Lainaus Alkujaan tämän lähetti billypilgrim Katso viesti
Vanha (#1324) oli kuin olikin Turuntien alitus Leppävaarassa:
Totta helkutissa oli! Leppävaaran raitti sukeltaa Turuntien ja rantaradan alitse ja nousee maanpinnalle Alberganpromenadina. Paikka oli työmaana sen verran pitkään että ehdin useammankin kerran siitä ajaa - eli olla noudattamatta liikennemerkkiä joka käski taluttamaan pyörää - mutta kerran senkin jälkeen. Siinä ei ehkä ole mitään ihmeteltävää ettei seinämateriaali jäänyt mieleeni, mutta kyllä VPR ansaitsee korkeimman mahdollisen arvosanan siitä taidonnäytteestä millä hän teki tutusta paikasta tunnistamiskelvottoman

Mutta jotkut kuvarastiharrastajathan tiettävästi tykkäävät kovastikin tämäntyyppisistä rastikuvista, joten suorakoon se heille - kunhan ei ihan yleiseksi tavaksi tule!

Uusi rasti onkin mieleiseni eli sellainen jossa kuva näyttää ilman kommervenkkejä paikan sellaisena kuin sen ajaessaan näkee ja sen vuoksi - toisin kuin edellinen - suorastaan houkuttelisi kuvarastilenkille, jos paikka ei tällä kertaa olisi minulle ihan outo.

Olipa muuten erikoinen keli. Vajaan tunnin ajelun jälkeen takavaihtaja ei oikein enää suostunut tarjoilemaan isompaa silmään, koska vaijerit ja vaihtaja olivat paksun jään peitossa. Tulipahan kadenssiharjoitusta sitten.
Sama vika. Mulla tosin jäätyminen tapahtui jo keskiön alta kulkevan vaijerin kohdalla. Olisi tarvittu sellainen maataviistävä etulokarin jatke, jotta siihen ei olisi päässyt syntymään umpijäistä mötikkää. Mulla ei siten ollut kevyempääkään välitystä käytettävissä, mutta oli varsin helppo valita reitti siten ettei tarvinnut ruveta jalkamieheksi missään kohtaa. No, kun ajatteli että sekin on tällä kertaa kevään merkki, ei haitannut ollenkaan