GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 37 / 76 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 2260

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #1081
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Mä en enää odota vilkun syttymistä ollenkaan kun odotan ajovuoroa kiertoliittymään. Sen sijaan seuraan alkaako kiertoliittymässä ajavan eturenkaat kääntymään ympyrästä ulos vai ei.
    Lienet myös huomannut että usein ajolinjat ja/tai muu elehdintä josta päättelee jonkin tapahtuvan, niin lopputulos onkin jotain ihan muuta.

  2. #1082
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lötjönen Katso viesti
    Lienet myös huomannut että usein ajolinjat ja/tai muu elehdintä josta päättelee jonkin tapahtuvan, niin lopputulos onkin jotain ihan muuta.
    Tietysti, mutta kyllä se normaalinopeudella kiertoliittymässä kulkeva ajonevo menee siihen suuntaan mihin rattia käännetään.

  3. #1083
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Tietysti, mutta kyllä se normaalinopeudella kiertoliittymässä kulkeva ajonevo menee siihen suuntaan mihin rattia käännetään.
    Joskus vain kohdalle sattunut niin ihmeellisiä ajosuorituksia ja sen oloisia kuskeja että en välttämättä luottaisi fysiikanlakienkaan pätevän heidän kohdallaan.

  4. #1084
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Takavaloista: "Vuodesta 2011 EU-alueella tyyppihyväksytyissä uusissa automalleissa on sallittu niin sanottu päivänvaloautomatiikka. Se polttaa valoisassa vain auton edessä olevia päivävaloja, takavalot eivät pala ollenkaan."


    Nopeasti tarkistettuna näyttäisi siltä, että nykyinen laki määrää että "Moottorikäyttöisessä ajoneuvossa on aina ajon aikana käytettävä ajovaloja tai huomiovaloja." Ensi vuonna voimaan tulevaan lakiin on kirjattu näin: "Moottorikäyttöisessä ajoneuvossa on ajon aikana käytettävä ajovaloja ja takavaloja, kun ajoneuvoa kuljetetaan tiellä pimeän tai hämärän aikaan taikka näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut."


    Eli se pimeä perä on valoisaan aikaan täysin sallittua, mutta kuten yllä jo mainitsin niin kovin usein se valojen manuaalinen säätäminen tuntuu olevan ylivoimainen tehtävä.
    Juuri noin. Hauskin kokemus omakohtaisesti oli kun kysyin uuden auton ensimmäiseesä huollossa, että voivatko kytkeä takavalot palamaan yhdessä etupään "päivänvalojen" kanssa. Oli kuulema mahdollista, mutta kun CO2-päästöt ja niiden mukaiset verot on määritety tehtaan asetuksilla, niin minun pitäisi allekirjoittaa huollolle vastuuvapaus, jos muuttavat valojen säätöjä (=takavalojen päälle kytkeminen / energiatarpeen lisäys / muutos hiilijalanjälkeen). Mietin sekunnin murto-osan ja allekirjoitin paperin.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  5. #1085
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.056
    Oma auto on Volkkari ja valojen syttymisen asetus on säädetty asetukselle "aikaisin" tai jotain sen kaltaista, siis herkimmilleen. Mielestäni toimii varsin loogisesti ja valot palavat silloin kun pitääkin, en ole kokenut tarpeelliseksi lähteä säädättämään niitä jatkuvasti palaviksi. Samoin ihmettelen noita jääriä, jotka haluavat poistaa start-stop -toiminnon käytöstä.. omissa autoissa tuo on ollut vuodesta 2009 ja toimii kuin ihmisen ajatus.

  6. #1086
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Takavaloista: "Vuodesta 2011 EU-alueella tyyppihyväksytyissä uusissa automalleissa on sallittu niin sanottu päivänvaloautomatiikka. Se polttaa valoisassa vain auton edessä olevia päivävaloja, takavalot eivät pala ollenkaan."
    Ei tuo ole ollut kunnon autoissa käytössä vuosiin. Kyllä ne takavalot syttyvät automaattisesti samalla, kuin ne etupään huomiovalot.
    Rule #1: Obey The Rules

  7. #1087
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Ei tuo ole ollut kunnon autoissa käytössä vuosiin. Kyllä ne takavalot syttyvät automaattisesti samalla, kuin ne etupään huomiovalot.
    Sen vuoksi nuo "kaikki" autot ajelevatkin pyrstö pimeänä.... Tiiä missä asut, mutta täällä missä autoja on oikeasti paljon tää on oikea ongelma. Maalla voi tiety ajella vaikka öljylyhdyillä...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  8. #1088
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    ^^ Kerro nyt vielä, mitä ne "kunnon autot" on?

  9. #1089
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Sen vuoksi nuo "kaikki" autot ajelevatkin pyrstö pimeänä.... Tiiä missä asut, mutta täällä missä autoja on oikeasti paljon tää on oikea ongelma. Maalla voi tiety ajella vaikka öljylyhdyillä...
    Miten se on ongelma? Jos ei päivänvalossa näe autoa, jos siinä ei pala takavalot kannattaa pysyä pois liikenteestä.

  10. #1090
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    "kunnon autot" on varmaan sitten niitä VIP-erikoisoikeutettuja joilla on vilkun käyttö ja nopeusrajoitus vapaa.

  11. #1091
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Miten se on ongelma? Jos ei päivänvalossa näe autoa, jos siinä ei pala takavalot kannattaa pysyä pois liikenteestä.
    Oikeesti. Rautakangestako vääntää pitää? Ongelma tulee tietty siitä, että ajetaan erilaisiin automatiikka / huomiovaloasetuksiin luottaen hyvinkin huonoissa olosuhteissa perse pimeänä. Et viittis näytellä tyhmää.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  12. #1092
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.162
    Niin vain itsenikin löysin ajamasta automatiikalla perä pimeänä, kun vieraalla autolla ajoin. Keskellä päivää, mutta pöllyävän lumen keskellä. Kojelaudassa ei mikään merkkivalo paljastanut, ollaanko huomiovaloilla vai onko ajovalot päällä. Onneksi hoksasin asian ja mielenkiinnosta pysähdyin tarkistamaan, mitkä valot siellä palaa. Kieltämättä aika ääliömäinen on tuollainen automatiikka, joka ei valoja sytytä silloin, kun niiden pitäisi palaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Yliystävällisyyttä vai tietämättömyyttä?
    Minua kiinnostaisi tietää, onko kyse luulosta, että suojatie antaa jotain lisäoikeuksia myös pyöräilijöille, vai pelkästä yliystävällisyydestä. Onko teille selvinnyt pyöräilemättömien autolijoiden kanssa keskustellessanne, mistä tässä on kyse? Ja kyse on siis tilanteista, joissa olen täysin pysähdyksissä ja osoitan selvästi väistämisvelvollisuuteni.
    Veikkaan, että kun ajokortteja on 2-3 miljoonaa, syitäkin on useita. Joku haluaa olla kohtelias, joku ei tunne väistämissääntöjä, joku tulkitsee tilanteen väärin jne. Jokseenkin varmaa on se, ettei yhtä ainoata syytä tuollaiselle käytökselle ole.

  13. #1093
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Oikeesti. Rautakangestako vääntää pitää? Ongelma tulee tietty siitä, että ajetaan erilaisiin automatiikka / huomiovaloasetuksiin luottaen hyvinkin huonoissa olosuhteissa perse pimeänä. Et viittis näytellä tyhmää.
    Tämä. Tänään klo 22:07 kotiutuessa katuvalot olivat siirtymällä pimeinä;
    se harmaa CR-H naamioitui aika hyvin pöllyävään lumeen.

    Näistä kiertoliittymissä vasemmalle vilkuttavista ja oikealle vilkuttamasta
    jättävistä ei nykyisellä lumitilanteella ole paskankaan merkitystä.
    Lupaan tältä osin palata asiaan keväämmällä
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  14. #1094
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Ongelma tulee tietty siitä, että ajetaan erilaisiin automatiikka / huomiovaloasetuksiin luottaen hyvinkin huonoissa olosuhteissa perse pimeänä. Et viittis näytellä tyhmää.
    Kyllähän tämä selkeästi muakin ***ttaa ja se on erilaista kuin esim. sumuvalojen käyttö silloin kui ei tarvitsisi. Tai noiden käyttö taajamissa tai ruuhkassa, sekin harmittaa.

    Uskoisin että useimpia toi ajaminen "perse" pimeenä huonoissa olosuhteissa on periaateharmistus johtuen kun liki kaikilla muilla ne valot takana palaa. Se yksi tai muutama ketkä ei tuota oman autonsa automatiikkaa taida pistää silmään vähän liiankin paljon, harvoin noista vaaratilannetta tulee. Eikä tää tarkoita, että jotenkin puolustelisin noita perä pimeenä huonoissa olosuhteissa ajavia. Tekniikka pitäisi saada selkeemmäksi, kun tollanen järjestelmä autoissa on niin mielestäni kojetauluun mahtuisi kaikkien muiden valojen lisäksi varoitus/merkkivalo, milloin takavalot palaa ja milloin ei.

  15. #1095
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Oikeesti. Rautakangestako vääntää pitää? Ongelma tulee tietty siitä, että ajetaan erilaisiin automatiikka / huomiovaloasetuksiin luottaen hyvinkin huonoissa olosuhteissa perse pimeänä. Et viittis näytellä tyhmää.
    Ei kun ongelma tulee siitä, että näissä riisikupeissa ja koreankikkareissa ei ole sitä automatiikkaa ja kuljettajat ei tajua kääntää valoja päälle. Onneksi tuo automatiikka tuli hiljan pakolliseksi. Oma autoni kääntää kyllä ajovalot päälle jos vähänkään sataa tai muuten hämärtää ja ohjaamossa on siitä selkeä merkkivalo milloin ne palaa ja milloin ei. Lumipöllyssä sillä ei sinänsä ole taaksepäin merkitystä, kun ledit muurautuu umpeen hetkessä niin sumari on laitetettava joka tapauksessa päälle.

    Mitenhän se automaattikka voisi tuon lumipöllyn tunnistaa? Fiksut foorumilaiset näemmä tietää, kun on varaa haukkua idioottimaiseksi. Mun mielestä tästä on tehty vaan ihan liian iso case. Niitä perä pimeänä ajavia mahtuu liikennevirtaa joku 1-2% ja niistäkään ei oikeata vaaratilannetta synny kuin todella harvoin. Kännykän käytöstä liikenteessä on paljon suurempia ongelmia. Tuossa ylläkin on ollut todella pelottava tilanne, kun piiloutunut auto on tunnistettu ihan merkki, mallia ja väriä myöten. On ollut todella piilossa

  16. #1096
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    260
    Mistähän taikurinhatusta kotleri on tempaissut tuon 1-2% ? Todellisen tilanteen voi kukin todeta kun vähän taustapeiliä vilkuilee ja skannailee vastaan tulijoiden takavaloja. Voi olla paria prosenttia odottaneelle ylläri kun siihen sataan autoon mahtuu huomattavasti enemmän takavalottomia kuin yhdestä kahteen.

    Mitä tulee tuohon mallin, merkin yms. näkemisen ironisointiin, niin ihan paskanjauhantaa. Varmaan jokainen on joutunut ajamaan tilanteessa, jossa todella reilusti pyryttää lunta ja siellä edessä menee auto jonka vaivoin havaitsee kun ei ole niitä takavaloja. Sitten kun vielä tulee vastaan lumiaura joka heittää oikein helvetillisen lumimyrskyn niin taatusti häviää se lopullinenkin näkymä siihen edellä ajavaan.

    Nyt tietysti on helppo jeesustella, että aina täytyy pitää riittävä turvaväli ja täytyy olla takana sumuvalot päällä kun on huono keli. Mutta kun niitä ei useasti siellä perspäässä ole. Mutta miten pitää sen turvavälin kun ei ole mitään havaintoa edellä ajavasta? Siinä hetkellisessä lumimyräkässä tulee helposti sellaisia erittäin lyhyitä paniikkiaikoja kun ei ole täyttä varmuutta mitä pitäisi tehdä kun ei kerta kaikkiaan näe. Yleensähän siinä tilanteessa kaikki survaisevat jarrut pohjaan ja kolinaa kuulu niin etu- kuin takapäästäkin. Olisiko ne sitten vältetty jos kaikilla olisi ollut takavalot? Ehkä, ehkä ei, mutta ainakin olisi tosissaan yritetty.

    Siinä kotleri on oikeassa, että moisia tilanteita on harvoin. Mutta kyllä jo yksikin on liikaa, vallankin jos omalle kohdalle sattuu.

  17. #1097
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei kun ongelma tulee siitä, että näissä riisikupeissa ja koreankikkareissa ei ole sitä automatiikkaa ja kuljettajat ei tajua kääntää valoja päälle. Onneksi tuo automatiikka tuli hiljan pakolliseksi. Oma autoni kääntää kyllä ajovalot päälle jos vähänkään sataa tai muuten hämärtää ja ohjaamossa on siitä selkeä merkkivalo milloin ne palaa ja milloin ei. Lumipöllyssä sillä ei sinänsä ole taaksepäin merkitystä, kun ledit muurautuu umpeen hetkessä niin sumari on laitetettava joka tapauksessa päälle.

    Mitenhän se automaattikka voisi tuon lumipöllyn tunnistaa? Fiksut foorumilaiset näemmä tietää, kun on varaa haukkua idioottimaiseksi. Mun mielestä tästä on tehty vaan ihan liian iso case. Niitä perä pimeänä ajavia mahtuu liikennevirtaa joku 1-2% ja niistäkään ei oikeata vaaratilannetta synny kuin todella harvoin. Kännykän käytöstä liikenteessä on paljon suurempia ongelmia. Tuossa ylläkin on ollut todella pelottava tilanne, kun piiloutunut auto on tunnistettu ihan merkki, mallia ja väriä myöten. On ollut todella piilossa
    Jos viittasit "haukkumisella idioottimaiseksi" viestiini, niin en sitä tehnyt. Totesin, että "näyttelet tyhmää". Ja omassa Koreankikkareessa on tuo valoautomatiikka (ja kaikki ne helvetin muutkin lisävarusteet, mitkä insinööri on keksinyt) kuuluen perusvarusteluun - toisin kuin niissä eurooppalaisissa "oikeissa autoissa", joissa maksat jokaisesta ruksista varusteluetteloon Se valoautomagiikka pääsääntöisesti toimii, mutta monissa olosuhteissa itse mielelläni näkisin takavalojen palavan. Esimerkkinä vaikka lumipyryn lisäksi matalalta paistavaan kirkkaaseen vastavaloon ajellessa. Automagiikka on "oikeutetusti" sitä mieltä, että takavaloja (tai ajovaloja) ei tarvita. Se takana tuleva kuitenkin saattaa arvostaa. Muutenkin ihmettelen: Miksi siellä edessä pitää palaa huomiovalot ympäri vuorokauden valaistuksesta riippumatta, mutta persaus saa olla siunatun pimeänä?
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  18. #1098
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    Itselle on se ja sama onko alla kikkare vai munanjatke, mutta haluan valojen olevan päällä kun ajan, oli sitten päivä tai yö.

    Ehdin jo tottua autoihin joissa valot pitää kytkeä pois, muuten ne on aina päällä. Muutenkin autot kyrsii aina vain enemmän, sitä mukaa kun ne uudistuu. Omani avaimet annoin pojalle inssin päätteeksi. Sillä tiellä ovat edelleen. Ja olisin luovarinkin tehnyt, mutta vakuutusyhtiön ikärasismi..

  19. #1099
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Se valoautomagiikka pääsääntöisesti toimii, mutta monissa olosuhteissa itse mielelläni näkisin takavalojen palavan.
    Minun autossani huolto-ohjelman ikkunassa voi valita palavatko takavalot vai eivät automatiikkaa käyttäessä. Itse asiassa siellä voisi valita ihan mitä valoja vain palavaksi valoautomatiikkaa käyttäessä. Jos tehdasasetuksia ei halua muuttaa, niin auton käynnistäminen on jo sitä.
    Ihmisiä ei vain vaikuta kiinnostavan miten tietokone ohjaa auton toimintoja - pitäisi jaksaa ennen kesää käydä kysymässä saako hansikaslokeron jäähdytystä kylmemmäksi, vanhassa oli kylmempi. mutta uusi on vähäpäästöisempi.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  20. #1100
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nalho Katso viesti
    Mistähän taikurinhatusta kotleri on tempaissut tuon 1-2%
    Tarkennetaan, että pimeällä tai muuten huonolla kelillä mistä oli puhe. Päivänvalossa asialla ei ole mitään väliä. Jos näkee sen ongelmaksi niin kannattaa lopettaa autoilu. Jarruvalot siellä kuitenkin aina syttyy. Ja miksi keulassa palaa sitten valot? No sitä voi miettiä. Harvoin nimittäin esimerkiksi risteyksestä pois päin liikkuvaa autoa tarvii väistää, kun on kääntymässä kolmion takaa isommalle tielle, voisi olla sellainen vihje, josta pohtia vastausta

  21. #1101
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Minun autossani huolto-ohjelman ikkunassa voi valita palavatko takavalot vai eivät automatiikkaa käyttäessä. .
    Kaikissa sitten ei.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  22. #1102
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.534
    Mikähän idea on ohittaa fillari lyhyellä suoralla mutkaan kapealla 30 kmh asuinkadulla jos on menossa parin sadan metrin päähän kun se fillarikin menee lähes 30 .. no sit tuli sattumoisin toinen fillari siinä mutkassa vastaan ja kuski oli suu auki kun auto oli sen puolella. Taisi viisi sekunttia säästyä autoilijan aikaa tai ehkä lähes kymmenen.

    Ja valoton mopo ampui valoista reiluun 70kmh 40-alueella. Kylä lähtee! Noita riittää, kumma kun ei ole Darvin-palkintokanditaatit lunastaneet palkintoa tai sit ei ole uutisoitu.

  23. #1103
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Auttakaa nyt etelän autoilijat minua. Kertokaa mihin perustuu se, että turvaväliä ei pidetä vaan ajetaan täällä pohjoisessakin ihan perstuntumalla. Jossain kehä kolmosella sen voi ymmärtää, vaikka olen itse sielläkin turvavälin voinut pitää. Kun ajelin viikonloppuna Pyhältä Rovaniemelle ja takaisin 260 kilometriä ja lunta satoi, niin näitä 5-10 auton letkoja oli useita. Pakkaslumi lensi niin, että letkassa ajavat kuskit tuskin edellä ajavan puskuria näkivät vaikka väliä oli 50 metriä maksimissaan. Mitä kuski ajattelee, miten hän perustelee itselleen tällaisen ajamisen? Oulun eteläpuolella tuli 30 auton ketjukolari, eli ei kovin paljon onnettomuuksia tule, mutta kyllä silti ihmettelen. Varsinkin kun ajetaan poronhoitoalueella.
    Jos et aja et voi ottaa!

  24. #1104
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Auttakaa nyt etelän autoilijat minua. Kertokaa mihin perustuu se...
    En osaa sanoa. Itsehän en edes erota "etelän autoilijoita" muista autoilijoista. Ongelma ei kuitenkaan koske minua koska otan aina kaiken mahdollisen huomioon ja olen keskimääräistä parempi kuski.

    Olisko ne Oulussa kolaroineetkin paikallisia? Se moottoritieosuus on siellä aina vähän "jännä". Tai keskisuomalaisia? Tai kenties kainuulaisia? Etelässä ei ole hiihtolomiakaan enää.


  25. #1105
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    En osaa sanoa. Itsehän en edes erota "etelän autoilijoita" muista autoilijoista.

    Olisko ne Oulussa kolaroineetkin paikallisia?
    Ei kai Oulussa ole viime aikoina kolaroitu sen suuremmin? Kempeleessä kolaroineet lienee olleet tyrnäväläisiä ja liminkalaisia.

    Kysehän ei ole mistään muusta kuin opitusta tavasta. Kun on totuttu siellä Kehällä sun muualla roikkumaan edellä menevän perseessä niin aina ajetaan samalla tavalla eikä ymmärretä kelin vaikutusta. Samaa settihän se on jo Oulun seudullakin. Ei tartte syyttää pelkästään etelän veteliä.

    Adaptiivinen vakkari on kyllä päällikkövaruste. Auto pitää välin ihan itse.

  26. #1106
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    117
    Siinä ajetaan toisten aivoilla, kuten jotkut kävelee toisten jaloilla. Ajappa vähänkin taitoa vaativampi paikka kovempaa niin sinnepä jäävät, mutta kohta ovat taas kontissa kiinni. Siitä tietää että aivoton kuski takana. Se joka pysyy perässä on vain kuspiä.

    89,7% todennäköisyys että jompi kumpi sattuu kohdalle.

  27. #1107
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Tuossapa muutama syy eiliseen härdelliin:

    - asennevamma ja "ainaiseen kesäkeliin" tottuminen
    - auraus yritetään korvata suolauksella "ainaisen kesäkelin" toivossa
    - asennevamma ja rampilta liittyminen päävirtaan
    - keskitytään penkin ja ratin välissä muuhun kuin ajamiseen

    Tosiasia tässä tapauksessa on ko. tienpätkän tukkeutuminen 2 x arkipäivisin
    jo pelkästään työmatkaliikenteellä. Harmi, että tuolloin kopsahtaessa lähes koko
    valtakunnan pitkittäisliikenne tökkää pahasti. Kunnollinen ohitustie säästäisi
    näiltä ongelmilta; vanha nelostiehän on jo korvattu 80-90-luvuilla kahdella
    erillisellä siivulla, joista on jo tullut lähiöalueiden kokoojareittejä.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  28. #1108
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.534
    Piti kaivaa uutiskuva tuosta Kempeleestä missä oli isoja bemareja penkassa mutta ei just nyt silmiin sattunu .. ei ne ESP ISP ABS ACDC korvaa fysiikan lakeja

  29. #1109
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    ^ Listauksesta unohtuikin avustuksen kaikkivoipaisuuteen tuudittautuminen.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  30. #1110
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Kaikissa sitten ei.
    Selvittänyt aisan valmistajalta vai maahantuonnista? Minulta kysyttiin mitä haluan palavan, kiitos kauppiaalle, ja luovutushuollossa asia hoidettiin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •