Talvista Työmatkapyöräilyä aivan harrastemielessä taas vuoden alusta asti kokeilleena ja erityyppisiä pyöriä ja renkaita testanneena olen juuri nyt päätynyt siihen lopputulokseen, että täysjousitettu maasturi rullaavilla renkailla on paras.
perseen alla on ollut seuraavia ja päivittäinen matka 40-50km riippuen reittivalinnasta (etelä-Espoo - Valimo välillä):
1) jäykkäperä 140mm etuhaarukalla
- 27.5x2.6" ISP (tubeless) - vesijäällä hyvä muuten huono, lisäksi tubeless toimii vaihtelevasti, pitäisi laittaa sisuri
- 29" 2.25" RoRo + RaRa - toistaiseksi sisurilla, potentiaalia on kovalle alustalle ja rullannee vielä jonkin verran paremmin tubeleksena, lumella ja sohjossa aivan kehno
2) London Road suoralla tangolla + 40mm Conti Contact Spike 120 tubeleksena, perusvarma ja toimii myös vesijäällä riittävästi, sohjossa vaarallinen
3) Dude läski 4" ja 4.4" JJ tubeless (edessä nastat) - kelvipaineilla (1bar+) ärsyttävä paksummassa lumessa, lumipaineilla ärsyttävä kelvillä (ei rullaa ja pompottaa), nastoilla pysyy pystyssä
4) Blackborow läski 4.8" JumboJimit tubeleksena - rullaa hyvin (1bar) ja pääsee lumessakin, ei kokeiltu vesijäällä, keskiö / q-factor hiukan turhan leveä
Puhtaalla asfaltilla tai aivan tasaisella jäällä tuo 40mm nasta on varmaan nopein mutta heti kun on muhkuraa tai kunnon hiekoitusta rullaus tuntuu kärsivän.
Pyörä #1 täysjäykkänä, droppitangolla ja 2.8" G-Oneilla voisi olla varsin nopea peli juuri nyt (joskaan ei niin mukava kuin täpäri ja peilijäällä liukas).
[edit] lisätään vielä kahden viime päivän töistäpaluu ajot, täsmälleen sama reitti
London Road hypridi, 40mm, 20,5km/h (syke 154, NP 219/avg 202W, +2C)
Cube 150mm täpäri 3", 22,1km/h (syke 130, stravan arvioteho 198W, -2C)
Kirjanmerkit