GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 278 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 178 228 268 276 277 278 279 280 288 328 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.311 - 8.340 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

Niin minustakin, mutta itsekin joskus kovin herkkätuntoisena miehenä olin aistivinani fiberin tekstissä pientä närkästyneisyyttä. Ehkei siitä että hänen Cervéloaan arvosteltiin vaan pikemmin siitä että hän koki minun toistamiseen nostavan sen jonkinlaiseksi esimerkiksi tyylittömästä tai kokonaisuutena epäonnistuneesta pyörästä. Mutta saatoin tulkita väärinkin.

Sitten se luvattu kuva. Koruton kuva koruttomasta pyörästä:

Hyvin palvelleet vanhat kiekot (jotka eivät koskaan jättäneet kuskia tien päälle vaikka pari pinnaa vuosien kuluessa menikin poikki) olivat tien päässä, yhdessä vanteessa selvä halkeama ja toisessakin alullaan. Vannoutuneesta vannejarrumiehestä tuli milteipä hetken mielijohteesta levyjarrumies eli TRP:n cantilever-jarrut vaihtuivat Shimanon mekaanisiin ja kiekoiksi tuli työhevoselle sopivasti Mavicin Aksium Discit. Uutta iloisempaa ilmettä saatiin tankonauhojen vaihdolla. Muuta ei täyshuollon ja tarvittavien kulutusosien vaihdon lisäksi tarvittukaan.

Vanhoista juomapulloista tein ihan itse varasisuri- ja työkalukotelot. Värit eivät tietenkään ollenkaan sovi mutta nuo olivatkin kokeilukappaleet ja vanhat oranssiset odottavat kaapissa.

Lokarin aisan muovikiinnitys otti ja hajosi itsestään, ilman ensimmäistäkään hittiä tai nurinmenoa, ja korjasin sen sinisellä teipillä. Ajattelen itse että koska lähes samaa sinistä on myös Garminissa niin sehän on itse asiassa hauska yksityiskohta. Tai virhe tai vaurio joka japanilaisen estetiikan mukaan pitää esimerkiksi muutoin täydellisessä teeastiassa olla

Satula on joku Giantin oma ensiasennussatula sen gravelpyörään. Eli muovinen ja myös sen näköinen. Punaista väriä ei hyvällä tahdollakaan voi nähdä oranssina enkä väitä edes itselleni että se on wabisabi-estetiikan mukainen, mutta otin sen käyttöön kunnes vanha rakas SMP Forma on päällystetty uudelleen (tai uusi samanlainen on hankittu tilalle, en ole vielä päättänyt) ja se täyttää muutoin tehtävänsä (ja on yllättävän mukava, kunhan se on oikealla paikalla oikeassa kulmassa).

Runkolaukkuja vierastin pitkään, mutta nyt olen huomannut sen niin toimivaksi (eli sinne mahtuu yllättävän paljon kaikenlaista eikä se hankaa, heilu eikä kolise) että tuskin siitä enää luovun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Niin minustakin, mutta itsekin joskus kovin herkkätuntoisena miehenä olin aistivinani fiberin tekstissä pientä närkästyneisyyttä.
    Mahdollista närkästyneisyyttä on saattanut aiheutua alkuperäisen kommenttisi kirjoitusaikaan, mutta se haihtui pian kuin vesi ulkona kuivuvasta pyykistä pakkaspäivänä: aiheutti kyllä hetkellisen jäätymisen, mutta sitten sublimaation kautta kaikki on taas kuivaa, raikasta ja puhdasta.

Vaikea kutsua Gir'siä koruttomaksi, kun siinä on niin paljon helyjä etenkin runkokolmiossa. Mutta onhan tuo funktionaalinen ja varmasti käyttöönsä passeli.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Vaikea kutsua Gir'siä koruttomaksi, kun siinä on niin paljon helyjä etenkin runkokolmiossa. Mutta onhan tuo funktionaalinen ja varmasti käyttöönsä passeli.
    Tämä on hyvä

Ensin närkästyi todella ja halusi ehdottomasti huomauttaa että "koruton" tässä yhteydessä tarkoitti tietenkin arkista, vaatimatonta ja kaunistelematonta. Toisin sanoen pyörässä ei ole mitään mikä olisi hankittu sen vuoksi että se näyttää hyvältä eikä pyörään ole hankittu mitään sen vuoksi että pyörä kokonaisuutena näyttäisi paremmalta. Ei edes ole valittu useammasta vaihtoehdosta sitä mikä näyttää parhaalta. Kaikki mitä pyörään on laitettu on tarpeellista ja kaikella on tarkoituksensa. Ainuttakaan ylimääräistä "helyä" - tässä sanan laittaminen lainausmerkkeihin paljastaa närkästymisen aitouden ja syvyyden - siinä ei ole.

Sitten muistaa että vaikka kaikki edellä mainittu pitää paikkansa, sillä ei ole mitään merkitystä eikä se liity mitenkään siihen miten ja millaisin esteettisin perustein tässä ketjussa pyöriä arvostellaan ja miten niitä tuleekin arvostella. Joten jätin edelliset huomautukset tekemättä.

Sitten närkästyin uudelleen kun tajusin että vaikka siteeratuista lauseista jälkimmäisen voi lukea jonkinlaisena positiivisena ja edellistä tasoittavana kommenttina, se olisikin luettava edellistäkin purevampana kommenttina. Mutta otan oikean käden peukalolla ja etusormilla tiukan otteen vasemman peukalon tyvinivelen ulnaarisen sivusiteestä, puristan niin kovaa kuin pystyn ja lasken kahteensataan. Sitten mieleni onkin kuin aavaa merta valkoiset purjeet sinistä taivasta vasten purjehtiva fregatti ja tajuan että tyyppihän ei selvästikään ymmärrä että vaikka niin kreikkalaista uurnaa kuin alumiinista peilariakin(1) voi arvioida puhtaasti esteettisin perustein, perusteiden tulee olla niiden esteettisen olemuksen mukainen. "The aesthetic judgement of an object should correspond to the aesthetic essence of the object"(2).

(1) Teillä päin ehkä maitohinkki tai tonkka.

(2) Keksin lainauksen ihan äsken omasta päästäni (minkä varmasti osasit arvatakin etkä ruvennut googlaamaan ketä oikein mahdoin siteerata).

Touché itsellesi. Eiköhän tässä olla piilopiruiltu ja julkikehuttu toinen toistemme konkelit ihan estradin täydeltä. Jatketaan kampia pyörittäen.
    10k-kerhon jäsen

Joo, me taidettiin pudottaa pääjoukko suoraan vetoon ja nyt me ollaan ykskaks yllättäen hatkassa kaksistaan eikä suora lähetys ala vasta kuin tunnin päästä joten ei TV-ajankaan takia kannata rehkiä.
    Himmataan ja säästellään voimia

PS Mulla nyt on näitä kirjoitusripulipäiviä eikä ketjussa ollut muutakaan elämää ja mun jutut voi halutessaan ohittaa yhtä nopeasti kuin jonkun toisen one-linerit. Joten kenellekään ei pitäisi olla aiheutunut vaivaa eikä kärsimystä.

PPS Oli mulla sellainen kaunis ajatuskin: rohkaista muita eli sellaisia jotka eivät ole arvanneet laittaa kuvaa omastaan siinä pelossa että tulee voimakkaasti negatiivista palautetta tai ilkeämielisiä kommenteja jotka sitten aiheuttavat pelkkää pahaa mieltä. Hyvään huonoon kritiiikkiin voi suhtautua huumorilla ja huonon huonon kritiikin antaa valua kuin vesi hanhen selästä - ja jos onni suo, joku kehuukin ja sehän aina lämmittää mieltä

F. Kotlerburg Guest
    Kivoja pyörien kuvia teillä mussutuksen seassa.

^ Samaa mieltä, miekkailkaa keskenänne.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Herrat on hyvät ja ottavat kameran kauniiseen käteen!

PS Ihan vakavasti puhuen: foorumilla kirjoittamiseen, olipa se mussutusta tai miekkailua tai mitä tahansa muuta, ei tarvita mitään oikeutusta, mutta jos sellaista ajateltaisiin tarvittavan, kuvittelisin että tässä ketjussa se lunastettaisiin ensisijaisesti sillä että postattaisiin itse kuva tai kuvia ja toissijaisesti sillä että annettaisiin kommentteja toisten fillareista. Ei millään muulla.

Toiseksi tätä ketjua ei ole millään lailla rajattu kuvaketjuksi vaan kommentit kuvista ovat alusta pitäen kuuluneet asiaan - ja kommenttien luonteeseen kuuluu että niistä ja niihin vain löyhästikin liittyen voidaan myös keskustella eikä sen tavan jolla keskustellaan tarvitse olla kaikkien mieleen tai kaikkia viihdyttävää tai kiinnostavaa.

Herrat on hyvät ja ottavat kameran kauniiseen käteen!
    Lupaan tehdä sen viikonloppuun mennessä, mutta edellytyksin että NYT HILIAA
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Ihan vain jotta saadaan kuvia, niin tässä viimeisin räpsy, joka löytyi puhelimesta. Ei ole kiekkoja aseteltu venttiilit alaspäin jne. kun tätä ei ollut tarkoitettu poseerauskuvaksi. Piti vain ottaa kuva kun toisessa ketjussa oli puhetta takakuraläpästä. Kuvassa myös uudet kammet jotka nyt noin 170 mm edellisten 175 mm sijaan. Siinähän kävi nimittäin niin, että uudet oli myös 175 mm mutta poljinakselin reikä vain eri kohdassa. Lyhensin kammenpäitä sitten itse sen about 5 mm.

Samaa mieltä, lisää kuvia!

Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sak Katso viesti
    Samaa mieltä, lisää kuvia!

Aiinii, ja se toiseks tärkein, esittely.
    Onone inbred 29 kokoa xl/21"
    Arki/työmatka/kärrynvetopyörä.

Laitetan yksi vielä väärästä suunnasta otettu kuva hirvityskeulasta joka aiheuttaa keskustelua runsaasti joka puolella

+ Whisky

*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

^ hyvältä näyttää! mitä viskiä?
    10k-kerhon jäsen

Maku näyttää olevan savun sijaan kuituinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    .. kuva hirvityskeulasta
    Eihän tuo edestä näytä muita kummallisemmalta. Kahvojen viistosta asennosta tulee mieleen, että kun omassa GT Gradessa oli ensiasennustankona vähän vastaava alhaalta levenevä malli, jossa kahvat on pakko asentaa samalla tavalla sisään päin kallistumaan, niin putkelta ajaessa ei millään sopeutunut ranteen asentoon. Neljän tuhannen kilometrin jälkeen oli pakko nöyrtyä ja vaihtaa tavallinen ei-flare-tanko pyörään ja nyt on hyvä asento ranteille. Levenevällä tangolla alaote on mukavan tukeva.

^sun ei kannattane kokeilla mun Fargoa

Työmatkapyörän vaihto oli edessä ja olin jo pari kertaa siirtänyt Kona Sutra LTD:n ostoskoriin bikeshopin sivuilla, mutta sitten kävinkin eilen vielä kalasatamassa ja aivan yht'äkkiä olikin tuollainen autoni kyydissä. No työmatkapyörän kriteerit täyttyivät, eli lokarit saa kiinni ja 38mm griswoldit mahtuu pyörimään lokareiden kanssa, joten ei tässä mitään vahinkoa tapahtunut, vaikka en nyt Konaa ostanutkaan. Lisää väriä tuli elämään kertaheitolla.

Lähetetty minun COR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Orbea Terra M21?

Jos olisi niitä peukkuja, antaisin 5/5.

Orbea Terra M21?

Jos olisi niitä peukkuja, antaisin 5/5.
    Sehän se. Olin ensin suunnitellut tilaavani MyO-ohjelman kautta omilla värityksillä ja ultegran sähköillä, mutta toimitus olisi mennyt huhtikuulle. Tuon sai heti, koko oli oikea ja hinta sopiva, joten se sai nyt kelvata.

Pyöräsi kuva Vol III

Pivot Firebird29 Pro XO1 size XL Steel Blue

Onpa hieno.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Todella ihQ Orbea!! Väri sopivasti muttei liian pirtsakka. Saisikos kuvaa siitä erootillisesta seatstay-virityksestä??
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Sehän se. Olin ensin suunnitellut tilaavani MyO-ohjelman kautta omilla värityksillä ja ultegran sähköillä, mutta toimitus olisi mennyt huhtikuulle. Tuon sai heti, koko oli oikea ja hinta sopiva, joten se sai nyt kelvata.
    Maksimipisteet, edes ykskertaa systeemi nyt edes puolta pistettä vie!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Todella ihQ Orbea!! Väri sopivasti muttei liian pirtsakka. Saisikos kuvaa siitä erootillisesta seatstay-virityksestä??
    En itse löytänyt siitä vielä mitään eroottista. Tuotti lähinnä ongelmia, kun halusin pyörään lokasuojat mitkä ei rämise. Onneksi sopiva kiinnike löytyi eilen tammiston velo & oxygenin huollosta, joten kiitosta sinne ja nyt ensimmäiselle työmatkalle -->

Tällä sensijaan on hinkattu työmatkaa kohta 5 vuotta ja edellen on hyvä, tampereen talvikunnossapidon tason ansiosta joutuu keulana käyttään revelationia, että säilyy kädet jotakuinkin työkuntoisina.

Ekin pivotti näyttää ihan pivotilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    En itse löytänyt siitä vielä mitään eroottista.
    Josko katsotaan sitä kuvaa ja arvostellaan perberi?
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Josko katsotaan sitä kuvaa ja arvostellaan perberi?
    Mielestäni normaali perberi. Kaikkien pyörien ulkonäköhän menee lokasuojien myötä pilalle, mutta itselläni on oltava aina yksi lokaripyörä, koska haluan ajella töihin märissäkin olosuhteissa olematta aivan kurainen. Käyttöpyöräksi ostettu, joten ei olla menty ulkonäkö edellä

Lähetetty minun COR-L29 laitteesta Tapatalkilla

^ Oikein mukava perberi! Tuossahan on varsin mielenkiintoinen tilanne kiinnittää lokaria mutta hyvin näyttää toimivan.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ei ole kiekkoja aseteltu venttiilit alaspäin jne. kun tätä ei ollut tarkoitettu poseerauskuvaksi.
    Mitä ihm... mitä muita sääntöjä liittyy polkupyörän kuvaamiseen? Hevosen kantakirjakuvan osaan kyllä ottaa, mutta näköjään polkupyörän katalogikuvan ottamisessa mulla on vielä opittavaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •