Fiilis oli hiukan viileä, mutta erittäin mukava.
Lähetetty minun COR-L29 laitteesta Tapatalkilla
Sotanorsu666 muokkasi tätä : 28.01.2019 at 14.16
Tulipa taas huomattua että talvella ei kyllä kahta pulloa tarvi. Toinen ehtii jäätymään ennen kun ensimmäisen saa tyhjäksi.
Krossikommuuni / Syöte MTB
Hieman riippuu fiiliksestä, mutta aikalailla samanlaisia/ pituisia lenkkejä kuin peruspyörillä ajaisin. Kesäisin saattaa päivässä mennä 20km - 40km. Joskus tulee ajeltua ihan maisema-ajoa, leikittyä fillarilla, tykiteltyä mettäpolkuja tai ihan sitä mäkiajoa. Eli joka paikan höylänä toimii dh- fillari mulla.
Minä ajan pääni jäädyksiin
Kotkan mukavin pollari
Lähetetty minun SM-A600FN laitteesta Tapatalkilla
Eilen oli pesu- ja huoltopäivä.
![]()
Vähän joutu fiilistelemään tätä keliä tänään..
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
No nyt (^ ja ^^) on ollut fiilistä joka näkyy ja välittyy ja saa katsojan harmittelemaan jos ei ollut itse ajamassa tai lähtemään mahdollisimman pian itsekin ajamaan!
Ylemmässä kuvassa tosin näyttäisi olevan tiettyä jännitteisyyttä ajoasennossa, mutta se johtunee pelkästään siitä että on täytynyt yrittää osua kameran kohdalle juuri oikeaan aikaan. (Sitten on vähän makuasia ovatko käsivarret liian suorassa vai eivät. Siis ovatko ne tyylin vastaiset vai mukaiset...)
Jälkimmäisessä kuvassa on sitten se juttu että tuulta on vielä vaikeampi valokuvata kuin valoa. Mutta senkin melkein tuntee!
Totta. Toinen jalka on myös irti klossista, kun en ehtinyt saamaan kiinni sitä. Mutta ei kuva ihan feikattu ole, tollanen aika pitkä ja suorakätinen ajoasento on mulle luontevin rauhallisessa ajossa. Talvikengät on tosin sen verran pitkät, että ne työntää kokonpakettia vähän taaemmas kesäoloihin verrattuna. Klossejakaan en viitsi siirtää hirveästi taaemmas, koska sitten tulee liikaa toe overlappia.
Tuon rungon kanssa kävi muuten niin, että kun sen sain, laitoin satulan yhteen kohtaa ja tangon toiseen ja kaikki natsas kohdilleen heti. Sen jälkeen, kahteen ja puoleen vuoteen en ole koskenut kumpaankaan (lukuunottamatta tuota "talviasetusta") vous tietty vaihtaa talveksi sentin lyhyemmän stemmin, jos jaksais.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Fiilistelykuvan pitäisi puhua puolestaan ja kertoa kaikki ilman selittelyä, mutta selitetään nyt jonkin verran. Ensinnäkin minusta oli ainoastaan reilua ja fair and square että laitan itsekin kuvan jännitteisestä ajo-asennosta, Poseeraaminen se siinä vaan jännittää...
Sitten voisi esittää itselleen kysymyksen ja vastata siihen: "No mikä tuossa nyt oikein fiilistelyttää?" "Ihan kaikki!"
Mutta pelkkää mahtavuuttahan tänään oli *kaikilla* pätkillä heti kun pääsi pois paljaalta tai enää vain sepelin peittämältä asfaltilta. Jopa se kohta Keskuspuistontaivalta joka oli jonkun työmaan raskaiden kuorma-autojen jäljiltä mutaisen märkä ja pehmeä. Cyclocross oli täysin omassa elementissään eikä edes sen kuskille asetettu liiallisia vaatimuksia eteen vaan pientä hankaluutta, vaikeutta tai epämukavuutta oli tarjolla juuri sopivan maukkaina ja sopivan kokoisina annoksina. Oli hienoa huomata hallitsevansa pyöräänsä eri tilanteissa hieman paremmin kuin uskoikaan!
Ja vaikka kuva onkin kovin heikkolaatuinen, siitä saattaa saada jonkinlaisen käsityksen siitä miten hieno aurinkoinen ja miltei maalis-huhtikuinen päivä oli. Kevättalven valossa ja varjossa on jotain aivan erityistä!
Stenulle vielä kiitokset rohkaisusta - tai yllytyksestä, miten vain - kokeilla reilusti alle 3 barin rengaspaineita. Edessä Continental Nordic Spike 42-700, takana Schwalbe Marathon Winter 35-700, paineet pumpun mittarin mukaan 2,4 ja 2,7 baria. Repun kanssa 67-kiloisen kuskin alla täysin riittävästi, asfaltilla en tosin arvaisi esim. pudottautua kanttarilta ajoradalle. Vaikea sanoa mitään objektiivista, mutta luottamus etenkin eturenkaan pitoon kasvoi koko ajan ja yllytti jopa kokeilemaan; vaikken mitään hullua yrittänytkään, päästin muutaman kerran takarenkaan tahallani pieneen sivuluisuun vain korjatakseni sen.
Nyt vain täytyy itsekin ihmetellä, miksi vasta nyt? Onhan talviajoa ehtinyt myöhään aloittaneellekin kertyä kuuden-seitsemän talven verran!
^Kyllähän noillakin paineilla kanttarilta "droppaa" muttei ehkä takarengasta sellaseen keventämättä pamauttaisi ..
--
Merenrantoja
![]()
Luistelemassa
![]()
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...28#post2846828
Hieno ja harmoninen kuva.
Aamusella lenkillä- fiilistelyä. Mukavasti aurinkokin alkoi helottaa, takaisin kotiin päin kurvaillessani. Kotoa startatessa näytti mittari -17c
![]()
Mahtava hankikanto, jopa plussarenkailla meni keveästi pinnalla. Ja hieno keli muutenkin.
![]()
Oikein teräshanki, kantoi tällaisen möhköyhdistelmänkin vaikka missä ryteiköissä. Ihan tuli nuoruus mieleen, kun joskus ajettiin mopoilla hankikannolla![]()
Kiitos kovin.
Juu kuten olen tässä tai jossain toisessa vastaavassakin ketjussa mainita, että lenkkeilen dh- fillarilla.
Toki tuo lenkin määritelmä on aika laaja itselläni, kun se sisältää niin matka-ajoa, temppuilua, maasto- ja alamäkiajoa ja muuten vain häröilyä.
Pyörä toimii siis jokapaikan höylänä, niin kevyessä kuin raskaammassakin ajossa.
Etulokaria kaipaisi joo .. yllättäen lähellä oli jääputous jota en ole ennen huomannut. Taas luistelemaan menossa
![]()
Marawintereillä hankikantofiilistelyä viime perjantailta.
![]()
Minä ajan pääni jäädyksiin
Vartiosaaren ympärillä.
Siinähän oli se hiihtolomakahvilakin jäällä viime viikon.
Vaikka jäätä oli perimätiedon mukaan 40 senttiä en kovin pitkälle uskaltanut kun siellä ollut edes venäläispilkkijöitä.
Ja niin joo, Tammisalon kanava oli sula jo viikko sitten.
Kirjanmerkit