HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7
Näyttää tulokset 181 - 187 / 187

Aihe: Schwalbe Marathon Winter -renkaiden kestävyys

  1. #181
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Kaivoin "sata" kiveä nastattomaksi kitkarenkaaksi muokatusta renkaasta manaillen; löytyskö talvirengasta ilman nastanreikiä! Yksikään sepelinmuru ei tosin ollut kudosta rikkonut eikä sisurissakaan muuta kuin murtumia ja poisto, mutta raahata nyt tuollaista kivirekeä.
    Koko jotain marawinterin luokkaa, 35-622, löytyyköhän?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ibike Katso viesti

    Tuo myös käsittääkseni "kitkarengas" ja halvimmillaan saa 20€ hintaan:
    https://www.schwalbe.com/en/tour-rea...on-gt-365.html

  2. #182
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Maratooni voiskin korvata maratoonin, leveyskin juuri menis, yli 35/37 mm en halua. Tätä vois tuohon vähemmän käytössä olevaan suoratankoiseen taakse, edessä kulkee kahden pyörän välillä nastmara 35 mm. Pitääkin katsoa jos vaikka omasta lähikaupasta, kiitos hyvästä vihjeestä!

  3. #183
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Tuo myös käsittääkseni "kitkarengas" ja halvimmillaan saa 20€ hintaan:
    https://www.schwalbe.com/en/tour-rea...on-gt-365.html
    Oispa tuo 50 leveä edes alle kilon/kumi, niin voisi harkita. Semmoinen 700g olisi kiva.

  4. #184
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.611
    Joo. Aika pieni on painoero saman levyiseen Mara Winteriin. Varmaan silti merkittävästi mukavampi ja rullaavampi takarenkaana, mut onko sitten paljonkin parempi pidoltaan johonkin ei-kitkarenkaaseen. Kiinnostais koittaa, mut ois muitakin renkaita tossa ajettavana.

  5. #185
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Oma kokemusperäinen tietoni on noista talvirenkaista nastojen poiston jälkeen semmoinen, että renkaan kumiseos toimii paremmin kitkarenkaan kaltaisesti kuin perusrenkaissa, joiden ajoksi on tarkoitettu kesäinen tienpinta ja onhan noissakin eroa miten esimerkiksi märällä pinnalla käyttäytyvät. Monena talvena on toisessa talvipyörässä ollut takana joko marawintteri 35/240, tai 37/W 106 ilman nastoja. Loput nastat pois kun ensimmäinen menee läpi, sillonhan jo joitakin nastoja puuttuu. Pistosuojanauhan tarvitsee, jos nasta on tehnyt rättiin reiän. Painoa tulee vähän lisää, mutta ajo ei liioin muutu eikä talvella haittaa, matkat talvisin lyhyempiä ja lämpöäkin tarvitsee. Näin oletan kitkarenkaaksi alkujaa tehdyn nastattoman renkaan takana toimivan, vaikka ihan peilijäällä vain metalli toimii eikä sekään uraisella jäätiköllä. Nastanreiät keräävät sepelinmuruja, pitää vielä kokeilla reikien raksuttelua sivuleikkurella kiviä hylkiväksi.��
    Noisson hurjasti ajokestävyyttä jäljellä, kun kudokset ehjät, kumin murtumishalkeamat eivät haittaa, ovat kosmeettisia...loppuun renkaat tulee ajaa.

    Ps. Mikä osuus on kuskilla ja pyörällä kun ei noilla mainituilla renkailla ajo ole ollenkaan luokattoman huonoa?
    TERU muokkasi tätä : 10.02.2019 at 19.51

  6. #186
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Nastanreiät keräävät sepelinmuruja, pitää vielä kokeilla reikien raksuttelua sivuleikkurella kiviä hylkiväksi.��
    Noisson hurjasti ajokestävyyttä jäljellä, kun kudokset ehjät, kumin murtumishalkeamat eivät haittaa, ovat kosmeettisia...loppuun renkaat tulee ajaa.
    Oletko kokeillut täyttää nastareikiä, esim liquisolella tms? Olen työmatkakäyttöön tehnyt ISPstä nastattomia takarenkaita tuolla tavoin. Kestää sepelimattoa kevyesti 1000km. Jossain vaiheessa ekan tonnin mentyä pesun jälkeen tsekkaa tilanteen, kivien poisto ja liimojen täydennys. Tällä tavoin pääsee vielä monta tonnia ISPeillä josta nastat on jouduttu ottamaan pois.

  7. #187
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    ^ En ole tuota koeponnistanut, kun ei noista kivenmuruista muuta ongelmaa kuin mukana raahaaminen. Yksikään ei ole rikkonut sisärengasta, kun on suojanauha sisällä. Nastanreikien täyttäminen noin voisi jopa lisätä ajokestävyyttä entisestään. Marawintteri on niin matalakuvioinen, että sen kulutuspinta sopii kesäiselle asfaltillekin ja näin nastanreiät kuluvat eivätkä kerää enää kiviä.

    Onhan tämä sellaista hammastikkujen katkomista...ajotkin valtaosiltaan sellaisia tarpeettomia, hyödyttömiä, mihinkään menemättömiä ei edes kuntoajoja, itsekkäitä oman mielihyvän tyydyttämiseksi, vielä kolmannella pyörällä, kahdessa sentään normaalimpi rengastus.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •