HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 62 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Noinkin pitkäjalkaiselle kuskille suosittelisin L kokoa. M toimii myös mutta uskoisin että L parempi.

Weston Guest
    Omat mitat 175 ja 85. Runkokoko M on tuntunut sopivalta. Stemmi 60mm, kun sellainen oli. Ostin pelkän rungon, enkä ole vakio 40mm stemmillä kokeillut kun tämä ollut ok.

Minulla mitat 180 ja 84. Pole on L ja tuntuu hyvälle. 50 mm stemmi. Edellinen pyörä oli Cube nutrail 19" ja tämä on mitoiltaan paljon parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Justeeri Katso viesti
    Ostohousut alkaa olemaan jalassa ja koko viestiketju luettu läpi. Olin jo melko varma että koko on M mutta esim volvospede nimimerkki joka on 178cm niin tykkää ajaa koolla L
    Itse olen 174cm ja jalan sisäpituus 87cm
    Onko se sitten se koko M mulle? Koeajopelinä ei löydy kokoa M
    S ja L ainoastaan.
    Olen pahoillani, koska ostin tuon M-kokoisen demopyörän pois. Itse olen 171cm ja jalka jotain 80 ja tuo m-koko tuntunut hyvältä.

Joo ei mitään Optiflow kanssa instassa turistiin ja koitin saada varmuutta koon valintaan. Vertailin geota vielä lisää vanhaan moonlanderiin joka oli m kokoinen. Taiga on kaikinpuolin muutamia senttejä isompi kun moonlander niin taidanpa se M koon tilata. Kiitos kaikille.

Tietääkö kukaan, missä Polen poijat luuhaa? Eivät ole alkuviikkoon vastanneet puhelimeen. Olisko lentsu iskenyt?
    Puusilmä muokkasi tätä : 30.01.2019 at 20.27

Nyt tul mailia, Taiga on Matkahuollon kyydissä. Saan sen vasta maanantaina, Kuopion matkahuolto kun on asiakasystävällisesti viikonloput suljettu.

Taiga tilattu nyt sitten vaan odotellaan. Litkut ja venttiilit löytyy jo valmiiksi. Polkimet täytyypi tilailla vielä.
    Milläs olette vanteet tilkinnyt?

Edessä taitaapi olla jätesäkki ja takana hirvisäkki. Hirvisäkki tulee myös toiseen kun jätesäkki joskus antautuu. On muuten kestäny kohta 2 vuotta...

Piti oikein hakea tuo hirvisäkki kun on monessa yhteydessä tullut esiin. http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_...iat.php?cat=45
    Tuola oikein lukee että fatbike tubeless
    Täytyy noita tilailla ja kokeilla.

Tuola oikein lukee että fatbike tubeless
    Onpa yrityksessä hienosti huomattu ja huomioitu hieman poikkeava käyttö hirvisäkille. Olisiko porukoissa joku läskipyöräilijä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Onpa yrityksessä hienosti huomattu ja huomioitu hieman poikkeava käyttö hirvisäkille. Olisiko porukoissa joku läskipyöräilijä?
    Tuo on kyllä hienoa! Onhan tuo varmaan huomattu kun foorumilta jatkuvasti tuohon tuotesivulle linkitetään ja googlen hirvisäkki hakutuloksissa kaikenlaiset tubeless projektit nousee pintaan.. enemmän kuin mitkään hirvimiesten jutut.

Taiga tilattu nyt sitten vaan odotellaan. Litkut ja venttiilit löytyy jo valmiiksi. Polkimet täytyypi tilailla vielä.
    Milläs olette vanteet tilkinnyt?
    Alkuperäisellä vannenauhalla ja gorillateipillä. Hyvin toiminu ja renkaitten vaihto sujuu nätisti
    Taitoin vannenauhasta reunat kaksinkerroin niin etä kuitenkin vielä peittää vanteiden aukotukset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ossi5000 Katso viesti
    Tuo on kyllä hienoa! Onhan tuo varmaan huomattu kun foorumilta jatkuvasti tuohon tuotesivulle linkitetään ja googlen hirvisäkki hakutuloksissa kaikenlaiset tubeless projektit nousee pintaan.. enemmän kuin mitkään hirvimiesten jutut.
    Ainakin kun itse Lapin Muovilta kyselin jälleenmyyjiä etelässä (ei ollut, tilasin sit postitse Nerivalilta) niin kerroin mihin tarpeeseen oli tulossa.

Huoneenlämmössä takana 0,75 bar ja edessä 0,68 bar. Lienee sopiva siirtymille 10 asteen pakkasessa 117 kg kuskille. Rullaa ihan riittävästi ainakin hitaassa ajossa.

Ulkona putosi 0,56 ja 0,52. Eli varsin sopiva työmatkalle.
    Puusilmä muokkasi tätä : 05.02.2019 at 20.24

Olisi kovastikin pulskapyörän päivityksen paikka ja ostohousuja jalkaani sovittelen. Yhtenä mahdollisuutena Taiga, mitoina 186cm/89cm, joten kysymys onkin L vai XL???

L- koko taitaa olla vain loppu, joten joudunko kallistumaan muuhun merkkiin? Nykyinen pulska on Whiten Liten runkoon kasattu pyörä ja sen koko on XL, mutta niissä XXL:n pulskissa taitanee ollakin aivan runkokokomaailmansa?

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oraakkeli Katso viesti
    Olisi kovastikin pulskapyörän päivityksen paikka ja ostohousuja jalkaani sovittelen. Yhtenä mahdollisuutena Taiga, mitoina 186cm/89cm, joten kysymys onkin L vai XL???

L- koko taitaa olla vain loppu, joten joudunko kallistumaan muuhun merkkiin? Nykyinen pulska on Whiten Liten runkoon kasattu pyörä ja sen koko on XL, mutta niissä XXL:n pulskissa taitanee ollakin aivan runkokokomaailmansa?
    Itse pyörittelen tässä samaa asiaa saman mittaisena, mutta sentin pari lyhyemmillä koivilla. Luulen, että kummatkin käy. Kannattaa toki kysäistä Polelta mielipidettä ja sitäkin, että milloin L olisi saatavana. 3-4 weeks for new orders näyttää lukevan.

Oraakkelille selkee XL suositus.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Mulle sanoivat että L kokoa tulee vasta keväällä hyllyyn.

Olen 191 cm ja XL ei ole ainakaan liian iso. Jännän matala geometria.

Penkki ylös ja stemmin korotuspala paikalleen. Nyt on työmatkakelpoinen.

Weston Guest
    On kyllä hauska kuva. Ensin Taiga näyttää pieneltä, kun tanko on niin korkealla. Seuraavaksi se näyttääkin jättimäiseltä kun huomaa taustalla olevat kaupunkipyörät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Oraakkelille selkee XL suositus.
    Otin neuvosta vaarin ja soittelin Päämajaan ja selkeä XL, jahka pähkäilimme vielä pitkäkäsityyttä ja -jalkaisuutta. Ohjaamossa tulee riittävästi tilaa ylös ja alas mentäessä. Taigahan on tehty istualtaan polkemiseen mahdollisimman pitkälle ja jahka jumppa alkaa, niin arvostan tilaa tehdä sitä...kaikin muodoin!

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Mäennousukyky on totta! Ajelen nyt töihin ihan vartavasten ylämäkeen, joka kiristyy yli 10% nousuun viimeisen 15 metrin matkalta. Lystiä on. Aiemmin kiersin kireimmän nousun matkalla olevien rakennusten parkkipaikkojen kautta.

Menin ja tilasin taiga rungon, ajattelin ottaa pienen terapiarakentelu projektin.
    Muuten osat alkavat olemaan kasassa, mutta kammet ja keskiölaakeri on vielä etsinnässä.

Tuohon polen 120mm bsa keskiö leveyteen en ole löytänyt muuta kuin, race facen laakerin. Ja racefacen ja hopen kampia.
    Osaako joku ammattilainen sanoa, löytyykö sram:lta sopivia kampia/laakereita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nve Katso viesti
    Menin ja tilasin taiga rungon, ajattelin ottaa pienen terapiarakentelu projektin.
    Muuten osat alkavat olemaan kasassa, mutta kammet ja keskiölaakeri on vielä etsinnässä.

Tuohon polen 120mm bsa keskiö leveyteen en ole löytänyt muuta kuin, race facen laakerin. Ja racefacen ja hopen kampia.
    Osaako joku ammattilainen sanoa, löytyykö sram:lta sopivia kampia/laakereita?
    Sramin kammet eivät sovi. Itse hommasin hopet

Weston Guest
    Jotkut kammet käyvät vaikka tiedoissa ei mainita 120mm keskiötä. Ainakin RF Ride on toiminut omassa Polessa.

Tilaan siis suosiolla racefacen laakerin ja kammet.

Yritin järkeillä tuossa polen geometria kaaviosta, kuinka pitkän hissitolpan voi laittaa xl kokoiseen runkoon.
    Jalan sisämitta on 90cm (pituus 188cm) ja en ole ihan varma meneekö 170mm laskeva tolppa lian ylös.

Toivottavasti runko tulisi jo ensiviikolla.

Kauan on kestänyt tilauksesta kun olette pyöriä saanut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nve Katso viesti
    Tilaan siis suosiolla racefacen laakerin ja kammet.

Yritin järkeillä tuossa polen geometria kaaviosta, kuinka pitkän hissitolpan voi laittaa xl kokoiseen runkoon.
    Jalan sisämitta on 90cm (pituus 188cm) ja en ole ihan varma meneekö 170mm laskeva tolppa lian ylös.

Toivottavasti runko tulisi jo ensiviikolla.
    Voi khyl olla ettei mahdu toi tolppa. Itse 183cm xl runko 120mm reverb menee just ja just. Inseam muistaakseni joku 85-86

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •