ElectrobikeGarminGiant
Sivu 62 / 101 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 3011

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

SRM:n mikä ratkaisu? Niitä kun on monenlaisia. Tässä siis tarvitaan jotain minkä voi heittää viidessä minuutissa fillarista toiseen ja lähteä lenkille. SRM Exact -polkimien kalibroinnista DC Rainmakerilla on vain huonoa sanottavaa.

Garminiin olen tyytyväinen. Vaikka siinä kerran puolessa vuodessa tuleekin jokin jumi, niin muutaman vuoden takaisesta bugiviidakosta on päästy.

Favero Assioma on nyt listan kärjessä, mutta katsotaan, rahaa nekin maksaa. Tää harrastus on valitettavasti jopa kalliimpi kuin vaimon koirat, ja aiheesta herää välillä keskustelua
    10k-kerhon jäsen

Shane Miller kertoo woimamittarien vertailusta: https://www.youtube.com/watch?v=JhheDLXRM7I

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    SRM:n mikä ratkaisu? Niitä kun on monenlaisia. Tässä siis tarvitaan jotain minkä voi heittää viidessä minuutissa fillarista toiseen ja lähteä lenkille. SRM Exact -polkimien kalibroinnista DC Rainmakerilla on vain huonoa sanottavaa.

Garminiin olen tyytyväinen. Vaikka siinä kerran puolessa vuodessa tuleekin jokin jumi, niin muutaman vuoden takaisesta bugiviidakosta on päästy.

Favero Assioma on nyt listan kärjessä, mutta katsotaan, rahaa nekin maksaa. Tää harrastus on valitettavasti jopa kalliimpi kuin vaimon koirat, ja aiheesta herää välillä keskustelua
    Jaa niin siis joo, tarkennuksena että kammet. Ei niiden kanssa mene viittäkään minuuttia, kun ostaa jokaiseen pyörään omat kammet. �� Tosin myönnettäköön et yhdessä maastopyörässä on Quarqit...
    https://www.instagram.com/xtranza/

Antti Kuitto: Minä mietin olisiko varaa Favero Assiomaan, ja sinä ehdotan SRM-kampia joka fillariin. Et tainnut lukea mun viestiäni kovin tarkkaan.

PatilZ: kiitos, pitääpä tsekata tuo huomenna.
    10k-kerhon jäsen

Antti Kuitto: Minä mietin olisiko varaa Favero Assiomaan, ja sinä ehdotan SRM-kampia joka fillariin. Et tainnut lukea mun viestiäni kovin tarkkaan.

No siis joo, maksaahan ne toki vähän enempi, mut toimii ja kestää aikaa. Joskus näkyny fillaritorillakin ihan järkihintaan. Ihan uutena ne toki maksaa aika reippaasti. Itellä siis kahdessa fillarissa srm ja kolmannessa quarq, ei kaikissa pyörissä.
    Antti Kuitto muokkasi tätä : 31.01.2019 at 10.26

Jos et ehdi, niin tässä juonipaljastus: Tacx Neo (sisältää lähtökohtaisesti supertarkan woimamittarin) ja Favero Assiomat näyttävät lähes identtisiä lukemia. Eli jälkimmäinen on erinomainen valinta.

Mulla on Tacx Neo ja Faveron edelliset woimapolkimet (BePro) ja jo näissä oli yhteneväisyys suorastaan hämmentävän hyvä. Jos luoja suo ja iQ2 tiimi tuotteen lähettää, niin jossain välissä voin testata ko. tuotetta Tacx Neoa ja Faveron BeProta vastaan. Ainahan nää joukkorahoitusprojektit ei pääse maaliin. Viimeinen viesti oli, että joukkorahoituskampanjaan osallistuneille postitus alkaisi suunnitellusti (toki ei alkuperäisen suunnitelman mukaan) helmikuussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti carp Katso viesti
    Laitoin myös Faverot tilaukseen (Verkkokauppa.fi 679,90€). DC Rainmakerin kommenteissa lupaavat, että lisää poljindataa saadaan niistä ulos joskus tulevaisuudessa: https://www.dcrainmaker.com/2018/08/...omment-3028932
    On melkoisen kilpailukykyinen Assioma Duon hinta verkkokaupassa. Ei juurikaan kannata tilailla ulkomailta. Monessa puodissa hinta on jopa saturaisen kalliimpi. Kilpailukykyisyyttä lisää se, että tavara on 15 minuutin sisällä noudettavissa Helsingin myymälästä tai kioskista.

Olin jo tilaamassa quarq kammet cycloon, mutta laitoin kuitenkin riskillä tilaukseen iq2:set. Päivän polttavaa tarvetta ei ole, mutta toivottavasti lumien sulettua ovat jo käytössä. Uskon kyllä, että saavat tuotteen myyntiin, mutta toimitusaikataulut saattaa vielä venyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti thunder Katso viesti
    Olin jo tilaamassa quarq kammet cycloon, mutta laitoin kuitenkin riskillä tilaukseen iq2:set. Päivän polttavaa tarvetta ei ole, mutta toivottavasti lumien sulettua ovat jo käytössä. Uskon kyllä, että saavat tuotteen myyntiin, mutta toimitusaikataulut saattaa vielä venyä.
    Ei kyllä tajua, miksi kukaan haluaisi +30mm levitykseen polkimiin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei toi ihan yksioikoinen juttu ole. Ihmiset kun ovat anatomialtaan erilaisia. On myynnissä myös levennyksiä ilman wattimittausta. Joissain tapauksissa leveämpi säästää polviongelmilta.

http://www.kneesaver.net/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Ei toi ihan yksioikoinen juttu ole. Ihmiset kun ovat anatomialtaan erilaisia. On myynnissä myös levennyksiä ilman wattimittausta. Joissain tapauksissa leveämpi säästää polviongelmilta.

http://www.kneesaver.net/
    Entä jos mihinkään ei satu? Kyseessä on kuitenkin vain tehomittari. Se ei tuo nopeutta lisää, eikä paranna ajettavuutta millään tavalla. Minä en kyllä lähtisi tekemään noin radikaaleja muutoksia wattien vuoksi, varsinkin kun kampia saa jo lähes samaan hintaan.

Entä jos mihinkään ei satu? Kyseessä on kuitenkin vain tehomittari. Se ei tuo nopeutta lisää, eikä paranna ajettavuutta millään tavalla. Minä en kyllä lähtisi tekemään noin radikaaleja muutoksia wattien vuoksi, varsinkin kun kampia saa jo lähes samaan hintaan.
    Mulla on polvet paskana ja molemminpuolinen mittaus titaanisisuksilla maksoi (jos joskus tuotteen saa) alle 200€. Jos menee liian leveäksi, otetaan speedplayt takaisin polkimiksi.

Ei kampien leveys tai polkimien akselit ole samanlaisia.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jos IQ2:n toimitukset alkavat ja vehje todetaan yleisesti toimivaksi, niin se on hinnaltaan ylivoimaisen kilpailukykyinen.

IQ2:n kiinnitystavassa on etuja, esimerkiksi matkalle se on helppo ottaa mukaan, samoin kiinnittäminen vuokrapyörään onnistuu ja siihen saa eri tyyppiset polkimet kätevästi. Q factor joko on tai sitten ei ole ongelma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    No siis joo, maksaahan ne toki vähän enempi, mut toimii ja kestää aikaa. Joskus näkyny fillaritorillakin ihan järkihintaan. Ihan uutena ne toki maksaa aika reippaasti. Itellä siis kahdessa fillarissa srm ja kolmannessa quarq, ei kaikissa pyörissä.
    Itse ostaisin edelleen polkimien saati SRM:n sijaan joko halvan yksipuolisen kampimittarin (esim ne 4iii 250€ tarjoukset) tai sitten varmaan luotettavuudessa tasoihin pääsevän Power2Maxin. Itse en ole kuullut vielä yhdestäkään vikaantuneesta yksilöstä (Suomessa) ja niitä on kuitenkin ollut täällä jo vuodesta 2012. Itsellä.on 2013 käytettynä ostettu samaa ensimmäistä mallia oleva mittari joka toimii kuten ostopäivänä. Polkimet ovat itsestään paljon alttiita kulumiselle ja iskuille kun niissä on liikkuvia osia. Mittari voi niissä toki olla kestäväkin, mutta laakereiden tai runkojen vaihtaminen on työlästä, vaikkei niitä juuri peruskuntoilijoiden kilometreillä pitäisi tarvita vaihtaa.

Uskon kuitenkin että kampiin tai spideriin, kuten P2M, SRM, Quarq, Pioneer tai Stages, 4iii jne, tulee kestämään selvästi pidempään verrattuna poljinpohjaisiin mittareihin. SRM eduksi jäänee nykypäivänä enää pidempi historia alalla, vähän nopeampi reaaliaikaisen tehon näyttö (PC8:lla) ja 8:lla venymäliuskalla varustetun mittariversion saatavuus (~5x P2M hinta).

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Kun itse olen ajellut läskipyörällä, boosti plussapyörällä ja maantiepyörällä q-factoria liiemmin huomaamatta, niin uskoisin pärjääväni tuon iq2:sen tuoman levennyksen kanssa. Jos en pärjää, niin pitää sitten korvata jollain muulla. Hyväähän tuossa on hinta ja se, että on helppo vaihtaa pyörästä toiseen. Maantiepyörässä on tällä hetkelle 4iiii kampi ja se on kyllä toiminut hyvin. Jos cyclossakin olisi 105 kammet, niin ehkäpä olisin laittanut siihenkin 4iii tarjouskammen. SRAM versio maksaa vaan liikaa.

Tätähän voi myös kysyä proffilta, jotka moisen hankkivat. Esim. Mark Cavendish ainakin käytti pidemmällä akselilla varustettuja Shimanon polkimia.

Mutta joo, ot aiheena.

Tätähän voi myös kysyä proffilta, jotka moisen hankkivat. Esim. Mark Cavendish ainakin käytti pidemmällä akselilla varustettuja Shimanon polkimia.

Mutta joo, ot aiheena.

Tuntematta yhtään tätä +30mm viritystä, niin toi shimanon D-A:n pidempi akseli on vain +4mm. Toi 30mm lisäys on tosiaan aika reipas, mutta kokeilemallahan se toki selviää. Jos vaikka wattbikellä ajaminen ei ahdista, niin sittenhän tonkaan kanssa ei varmaan ole ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Tuntematta yhtään tätä +30mm viritystä, niin toi shimanon D-A:n pidempi akseli on vain +4mm. Toi 30mm lisäys on tosiaan aika reipas, mutta kokeilemallahan se toki selviää. Jos vaikka wattbikellä ajaminen ei ahdista, niin sittenhän tonkaan kanssa ei varmaan ole ongelmia.
    Ja Speedplay X/1 on -18,6mm verrattuna Shimanon normiakseliin. Tällä korjaan, jos ahdistaa. Tai pysyn pelkästään Faveron polkimissa, joihon olen ollut tyytyväinen.

Itse laitoin kanssa iQ2:t tilaukseen. Oma syy näiden valintaan oli helppo siirrettävyys maantie- ja maastopyörän välillä. Hinta oli niin halpa, että ei tossa hirveitä menetä, vaikka olisi ihan susi koko vehjes. Qfactorin levennys pikkasen mietityttää, mutta en mä suurempaa eroa ole huomannut mun läski-, maantie- ja maastopyörän välillä. Kokeilemalla selviää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani T. Katso viesti
    Itse laitoin kanssa iQ2:t tilaukseen. Oma syy näiden valintaan oli helppo siirrettävyys maantie- ja maastopyörän välillä. Hinta oli niin halpa, että ei tossa hirveitä menetä, vaikka olisi ihan susi koko vehjes. Qfactorin levennys pikkasen mietityttää, mutta en mä suurempaa eroa ole huomannut mun läski-, maantie- ja maastopyörän välillä. Kokeilemalla selviää.
    En ole aivan varma siitä, toimittaako firma koskaan tuotetta. Nettikaupasta ostaessa kuluttajalla on toki parempi suoja - Kickstarterissa menettää sijoituksensa. Toimitukset taitaa nyt olla noin puoli vuotta myöhässä.

Sent from my iPad using Tapatalk

En ole aivan varma siitä, toimittaako firma koskaan tuotetta. Nettikaupasta ostaessa kuluttajalla on toki parempi suoja - Kickstarterissa menettää sijoituksensa. Toimitukset taitaa nyt olla noin puoli vuotta myöhässä.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Juu kiitos tämä oli tiedossa. Kovasti ne kyllä hehkuttaa, että toimitus olisi maaliskuussa. Aika näyttää..

IQ2:n osalta ensimmäisille joukkorahoittajille on titaaniversiot lähdössä toimitukseen. Erä on ilmeisen pieni, mutta tällä ja ensiviikolla tulee isommat erät toimitukseen.

Ja jos siis joskus saan tuon woima-anturin, niin vertaan sitä Tacx Neo traineria ja Favero BePro polkusimia vastaan. Ja raportoin täällä.

IQ2:n osalta ensimmäisille joukkorahoittajille on titaaniversiot lähdössä toimitukseen. Erä on ilmeisen pieni, mutta tällä ja ensiviikolla tulee isommat erät toimitukseen.
    Ensimmäiset toimituserät taisivat olla parin sadan laitteen luokkaa, niin muistelen jostain lukeneeni. Tuolla muilla foorumeillakin keskustelu toimituksista käy kuumana ja siellä joku arvioi, että muutaman tuhannen nyt tilatun laitteen toimitus saattaa kestää 3-6 kk.
    Rule #1: Obey The Rules

iQ2 osalta odotus jatkuu.

Sähköpostiin tulleesta viestistä poimittua: we encountered some hiccups that we are now trying to solve. It seems that one of the power meter components influences the power readings in a way that is challenging to fix with software

Ensi viikolla lupaavat kertoa, miten ehkä asia ratkeaa ja miten ensimmäinen erä saadaan lähetyskuntoon. DC Rainmaker, GCN ja GP Lama (Shane Miller) ovat saamassa testikappaleet ensimmäisestä erästä.

Joo.

Onko jollain tietoa voiko Stages Ultegran vasemman kammen laittaa maastopyörään niin että kestää?

Mallailen eilen normi ultegran kampea mtb SLX oikean puolen kampeen ja rattaisiin ja meneehän se. Kammen ja keskiön väliin pitää laittaa 9mm holkki joka ottaa löysät pois ja samalla varmistaa ettei kampi osu chainstayhin.
    Riskinä musta tuossa on se että kammen hammastus pettää. Normaalisti sitä kontaktipintaa missä hammastus koskettaa vastakappaleen hammastusta on noin 25mm, mutta tuon ultegran kammen kanssa vain noin 14mm.

Minä mallailin tuota talvella. Minusta sitä ei kyllä saanut siihen kiinni, koska offsetti on täysin erillainen. En nyt muista noita mittoja, mutta meinaatko laittaa kammen niin, ettei kampi olisi tasallaan akselin päässä? Eihän tuo nyt noin voi kestää halkiollisen kiristyksen vuoksi. Sinne sisään pitäisi ainakin katkaista jostain vanhasta kampisarjasta tuki, enkä uskaltaisi siltikään käyttää tuota.

Kampi tulisi akselin päädyn kanssa tasan sen minkä se kiristyskorkki määrittää. Silloin mahtuu ihan hyvin pyörimään (just eilen kokeilin), mutta koska kammen tyven leveys ja q-factor on aivan eri jää kammen ja keskiön väliin tosiaan tyhjä tila mikä pitää täyttää jollain siten, että se kiristyskorkki säätää kampien sivuttaissuunnan kireyden sopivaksi. Pitää varmaan laittaa uudestaan kiinni ja ottaa kuva tuosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Kampi tulisi akselin päädyn kanssa tasan sen minkä se kiristyskorkki määrittää. Silloin mahtuu ihan hyvin pyörimään (just eilen kokeilin), mutta koska kammen tyven leveys ja q-factor on aivan eri jää kammen ja keskiön väliin tosiaan tyhjä tila mikä pitää täyttää jollain siten, että se kiristyskorkki säätää kampien sivuttaissuunnan kireyden sopivaksi. Pitää varmaan laittaa uudestaan kiinni ja ottaa kuva tuosta.
    Kyllähän se sitten toimii. Minulla tosiaan 29" radonissa kampi otti haarukkaan kiinni, kun kammen painoi oikeaan kohtaan. Muuten olisin itsekkin laittanut holkin sinne taakse.
    XT:n kampi tosiaan taisi olla paksumpi sinne sisäänpäin ja offsetti tuli juurikin tuosta olakkeesta?

Eli jos se kampi menee booreiltaan tasalle, eikä ota tuossa kohtaa haarukkaan kiinni, niin holkkia vaan taakse ja kovaa ajoa.

Mutta se tosiaan mikä mua askarruttaa on noiden hammastusten suht lyhyt kontaktialue. Pelkään että ne pettää kovassa väännössä kun kontaktialue on lyhyempi ja sen jälkeen kampi on susi. Toisaalta en tiedä luottaako tuo kampi paikallaan pysymiseen vain kammen puristuksen tuomaan kitkaan vai myös noihin hampaisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Mutta se tosiaan mikä mua askarruttaa on noiden hammastusten suht lyhyt kontaktialue. Pelkään että ne pettää kovassa väännössä kun kontaktialue on lyhyempi ja sen jälkeen kampi on susi. Toisaalta en tiedä luottaako tuo kampi paikallaan pysymiseen vain kammen puristuksen tuomaan kitkaan vai myös noihin hampaisiin.
    Nyt en kyllä tajua mitä tarkoitat. Ota kuva siitä, miten kampi asettu paikalleen. Eihän sillä päätykorkilla tosiaan ole mitään merkitystä. Sen voi jättää poiskin.
    Totta kai kammen kuuluu olla booreillaan koko matkalta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •