Jos lasten hankkimisen/saamisen logiikkaa tässä yhteydessä miettii, niin tällä logiikalla jokainen olisi oman vanhempansa "kiintiössä", vanhempi taas oman vanhempansa jne., eikä kukaan olisi vastuussa vaan aina edellinen sukupolvi, joka siittää. Jos joku on matemaattisesti lahjakas, voi laskea mikä lopputulos siitä tuli. Ehkä vaan mielummin hyväksytään että elämä on tuhansien vuosien sukupolvien ketju joka aina jatkuu.
Se on totta. Monet jotka puhuvat kauniita asioita vallankumouksellisista toimista ympäristön suojelemiseksi, kuluttavat itse ihan helvatan paljon. Ei se mitään mutta ei anna kovin järkevää kuvaa. Itse olen ituhippihipsterin vastakohta, mutta toisaalta ajan perheen ainoalla autolla keskimäärin 13tkm vuodessa, asun kerrostalossa nyt joka tapauksessa ekologisemmin kuin ison omakotitalon omistajat, en osta juurikaan uusia vaatteita tai mitään paitsi fillarinosia joskus, en ole viimeiseen 5v juurikaan lentomatkustanut ja jos olen en Euroopan ulkopuolelle, ja ajan fillarilla sen minkä kerkiän eli jotain 5-7tkm vuodessa, ja niin edelleen. Niin se nyt yksinkertaisesti tarkoittaa pienempää ympäristönkuormitusta kuin vaikka sillä, joka ajaa autolla 50tkm vuodessa, asuu helkkarin isossa linnassa ja lämmittää joka päivä takan ja puusaunan, lentää vuodessa kaksi kertaa Teneriffalle ja neljä kertaa Aasiaan, eikä koskaan tee mitään hyötyliikkumista omalla lihasvoimallaan. Mutta jos ajatukset ja puheet ovat kauniit, hän pelastaa maailman ja minä en. Miksi näin on, sitä en osaa sanoa.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit