Itse ostin kanssa muutama kuukausi sitten tuollaisen Visto Roadway 1600 lampun Prismasta kun sitä oli niin kovasti kehuskeltu ja parin päivän testailujen jälkeen vielä toisenkin.
Tuota ennen on ollut vaikka mitä virityksiä tangossa erillisine akkaupaketteineen ja spesifisine latureineen, mutta lopulta kyllästyin noihin kun akut tuli tiensä päähän samaan aikaan.
Valokuvio on tuossa lampussa mielestäni erinomainen kompromissi kantamaa ja leveyttä. Etenkin kun niitä laittaa kaksi tankoon ja kummankin sorraamaan eri suuntiin . Mutta minkään valtakunnan yläreunan rajausta kuviossa ei ole -> jos ajan maantiellä/pyörätiellä, niin sammutan aina vasemman puolen valon ja laitan oikeanpuoleisenkin pienemmälle teholle - muuten kyllä häikäisee vastaantulijaa. Itse tosin en paljoa aja muun liikenteen seassa, joten tämä ei haittaa, mutta kaupunkiolosuhteisiin ei ole kyllä optimi valokuvio.
Valo palaa täydellä teholla 2h 15 mins, mutta tehoa on myös toiseksi kovimmallakin asetuksella melko reippaasti (etenkin kuin noita on itselläni vielä kaksi tangossa) ja kestoa niin paljon, ettei ole vielä koskaan lenkillä loppunut.
Lataus on näppärästi micro-usb:llä, eikä erillisiä tätä valoa vartavasten tarvittavaa laturia siis tarvitse. Itse liitin on kyllä niin syvän poteron pohjalla, että ei kyllä ihan ykkösellä napsahda sisään ikinä.. Tehoasetuksia on kanssa aivan liikaa, niin kuin tuntuu olevan vähän joka toisessa valossa nykyisin. Puolet vähemmänkin riittäisi.
Parin kuukauden käytön jälkeen alkoi nyt toinen valo sammuttaa itse itseään. Tapahtuu etenkin pienemmillä tehoasetuksilla. Syttyy kyllä uudestaan kun sytyttää, mutta sammuu taas kohta. Akun varaustilalla ei ole tämän tapahtumiseen mitään vaikutusta. Eli kannattaa pitää kuitti tallessa..
Mutta jos vaan pelaa, niin hintaisekseen kyllä itselleni erittäin positiivinen yllätys omiin ajoihin. Kaupunkiolosuhteisiin ostaisin itse sellaisen valon jossa olisi kunnollinen ylärajaus valokeilassa.
Kirjanmerkit