GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 31 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrivet Katso viesti
    On kyllä edullinen. Tarkkana tuon ekan kanssa kuvassa on revelation keula mutta joku sai halvemman mallin olikohan Recon? Silti hyvä diili.
    Joo. Mulle tuli Reconilla. Vähän oli vääntöä, sain pikkaisen hyvitystä ja myin keulan. Nyt on 150mm Yari RC Debonair alla ja hyvin rokkaa...

Focuksiis on ikäväst pien & kiintee akku.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Focuksiis on ikäväst pien & kiintee akku.
    Kaikki on suhteellista. Ihan kivasti tollakin ajaa. Kapasiteetinhan saa tuplaksi lisäakulla. Eli aina ei tartte extrapainoa raahata.

Kiinteä akku ei itseä haittaa, kun omakotitalossa asun ja fillari on lämpöisessä varastossa...

Kaverin puolesta kysyisin mielipidettä pyörän valinnasta. Listalle valikoituneet seuraavat mallit (3), koska ovat saatavilla paikalliselta
    kivijalkakauppiaalta ja ovat koeajettavissa. Plussaa toki huoltojen ja mahd. takuiden hoito helposti. Hintaluokka on n. 4k€.

-Trek powerfly 5 FS 2019
    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...-fs-5/p/23254/

-BH rebel lynx 5,5 27,5 lite
    https://www.helkamavelox.fi/pyorat/m...-5-5-275-lite/

-Haibike sdure fullseven 8.0 2018
    https://www.electrobike.fi/sahkopyor...-8-0-2018.html

Tai sitten mennä nettikaupan linjalle ja sieltä:

Canyon spectral:ON 6.0
    https://www.canyon.com/fi/mtb/spectr...al-on-6-0.html

Nouseeko näistä nyt jokin selvästi toista paremmaksi ja miksi? Moottorit toki erilaisia, mutta miten muuten?

Tuli lopulta liipaistua ensimmäinen sähköpyöräni. Muutaman viikon jahkailu päättyi lopulta malliin Cube stero hybrid 140 PRO 500 - 2019

Oli aika sweetspot ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan.

Kävin koeajolla eräässä liikkessä ja sen jälkeen kuume oli aivan valtava, kun pääsi oikeassa ympäristössä kokeilemaan, miten sähköavusteinen toimii.

Ja onneksi joku merkki tekee tälläisiä vähän hillitymmän näköisiä, suurella osalla rungon dekaalit ym. ovat tosi levottomia, Cubelta saa näitä hieman huomaamattomampia..

Ps, kallion baiks- liikkeessä on tällä hetkellä 3600e käytännössä pakasta vedetty KTM macina lycan 274 19" koossa.

Entä jos sataa?

Mulle tuli tällainen, ei tätäkään nyt hirveän räikeäksi voi väittää

On huomattavasti parempi laite kuin viimevuotinen, mun mielestä. Hieman kevyempi, ja jousitus toimii todella hyvin.
    Valitettavasti tota ei saa kuin noilla kääpiörenkailla, mutta pikkasen snurrahommaa niin mahtuu paremmin 29x3 eteen, taakse tilasin 27.5x3.25 Cruxin, josko se mahtuisi pyörimään.
    Mutta kaikkinensa, hieno laite ja parempi kuin uskalsin odottaa.

Haibike fullseven malleja verkkokauppa sivuilla. Onkohan kampanja, vai tuleeko lisääkin haibikeja?

Melko hyvä alennus noissa, LT malli 3 k€

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...hkopyora-44-cm

Hankinnassa olis ensimmäinen sähköpyörä täysjoustolla ja hyvin vähän löytänyt täältä kokemuksia tuosta trekin powerfly 4 pyörästä. Hinta rajoittuu sinne 3500€ paikkeille. Vaihtoehtoina katsonut plussa renkaalla olevaa trek powerfly4 tai focus jam2 plus 2018 mallin sais edullisesti ulkomailta tilaamalla. Mielellään kuulisin mielipiteitä kyseisistä vehkeistä. Lähinnä takuu asiat mietityttää, jos ulkomailta tilaa focuksen, että miten saa hoidettu (rutland cycling). Trekissä plussaa ainakin isompi akku, mutta onko focuksessa muuten osat paremmat?

Onko monta meridan eOne twenty 900 tai vastaavan omistajaa. Osaatteko sanoa onko 20” runko jo liian iso 177cm kuskille

^Mulla on M-kokoinen eOneTwenty 800 ja "pituutta" 173. Mulle tuo tuntuu sopivalta, vaikka aina fätistä vaihdettaessa ohjaamo tuntuu kauhean lyhyeltä, mutta tunne menee hetkessä ohi. Seisomakorkeutta mulle ei ainakaan yhtään lisää, eli siinä mielessä M-koko on mulle ok.

178 cm, inseam 88 cm ja M-kokoinen eOneTwenty 800. Mulle menisi L kokokin ihan hyvin mutta pidän pienemmästä rungosta. Pituutta olen jatkanut setback satulatolpalla ja 7 cm stemmillä.

Sanoisin että rungon pituus tuskin on sulle liikaa...korkeudesta paha mennä sanomaan.

Vitus E-Sommet saanut paljon kehuja hyvästä hinta/laatusuhteesta, valittiin jopa yhdessä vertailussa parhaimmaksi endurotyyppiseksi sähkäriksi jossa muina pyörinä oli Spessun Kenevo, Focus Jam ja Canyonin Spectral:On. Tää taitaa olla mun tuleva sähkäri.

Siinä olisi edullinen sähköfilo. Kesän kun ajaa ja myy, niin ei jää kauheasti fillarille hintaa.

Tuossa Twentyssä on näemmä edessä joustoa 130mm, takajousituksen joustolle en ole löytänyt speksejä. Tällaiset speksit siis:

Fork Rock Shox Pike RCT3, 130mm
    Shocks Rock Shox Deluxe RT-A2

Onko noita iskareita mahdollista päivittää esim 150mm joustolle ja toimiiko sellainen? Sarjassa aloittelijan kysymyksiä. Löysin että ainakin johonkin Pike-versioon myydään 27,5" 150mm air shaftia.

Saa tuon keulan pidennettyä ainakin siihen 150mm. Siitä en sitten tiedä, mitenkä ajo-ominaisuudet kärsii. Pisti silmään, että kuvassa vanteet on XM 1501 ja tiedoissa HX1501. Kummatkin huippuvanteet, mutta kantavuus eri.

eOneTwenty == 120 milliä joustoa
    eOneSixty == 160 milliä joustoa

hmmm... tässä on pakko olla joku logiikka takana... En kyllä lähtisi päivittelemään joustoja noin rajusti. Jos haluaa enskafillaria, kannattaa ostaa suoraan sellainen.

Juuri tämän takia jätin 900 kauppaan vaikka hyvä tarjous onkin. Kaipaan fätin kaveriksi täysjoustoa kesäksi, mutta vähä rajumpaa kuin eOne twenty. spectral: on, turbolevo, meta power tms..

Itse olen ollut 120-milliseen tyytyväinen: se on juuri sopivan ketterä puiden kiertämiseen ja juurakossa möyryämiseen. Mutta kuka mitäkin hakee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    eOneTwenty == 120 milliä joustoa
    eOneSixty == 160 milliä joustoa

hmmm... tässä on pakko olla joku logiikka takana... En kyllä lähtisi päivittelemään joustoja noin rajusti. Jos haluaa enskafillaria, kannattaa ostaa suoraan sellainen.
    Juu, tuo logiikka tulikin lisägoogletuksella vastaan. Tosin jonkun testin mukaan ensimmäisen vuosimallin Twentyssä takajousto olisi 125mm..

Näin se kannattanee tehdä. Hyvät tarjoukset vaan aina saa harkitsemaan ns luovia ratkaisuja. Harmi että syksyllä meni Motocardin tarjous Sixtystä ohi. Pari päivää tilauksen jälkeen ilmoittivat ettei toimittajalla enää olekaan. Muualta ei ole L-kokoa enää löytynyt, ainakaan niin hyvään hintaan

Itse tilasin oman 120:n ebayn kautta Italiasta... kun on pakko saada, niin keinot kyllä löytyy. Mulla oli pakkomielle siitä harmaa-keltaisesta värityksestä, joka ei sitten ollut ihan se yleisin.

Mulla on eOneTwentyssa 130 milliä joustoa edessä ja takana...tai ainakin oli jo silloin speksienkin mukaan kun sen pari vuotta sitten hankin. Ihmettelin kyllä jo tuolloin miksi pyörä kuitenkin nimetty siten että viittaa 120 mm joustoon.

^No, 130-millinen keula mullakin näyttää olevan. Lisäksi vielä 29" sekä DebonAir, vaikka speksin mukaan SoloAir. Perän joustosta en tiedä mittään, kun se riippuu linkuista eikä iskarista.

Ehkä numero 13 on sen verran huono, ettei sitä haluta Kauko-Idässä missään muodossa näkyviin... Mutta en siltikään lähtisi tätä päivittämään kovin paljon poikkeavilla osilla. Lisäksi varaosina nuo iskarit maksaa sen verran, että hintaero on aika nopeasti hukattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Vitus E-Sommet saanut paljon kehuja hyvästä hinta/laatusuhteesta, valittiin jopa yhdessä vertailussa parhaimmaksi endurotyyppiseksi sähkäriksi jossa muina pyörinä oli Spessun Kenevo, Focus Jam ja Canyonin Spectral:On. Tää taitaa olla mun tuleva sähkäri.
    Samaan johtopäätökseen tulin ja klikkasin. Ennen kuin loppuu... Viime vuonna ne todellakin loppuivat ja vasta nyt saa taas kun mallivuosi vaihtui. Painava syy oli myös se että luomupyöränä minulla on Bird aeris am9 jossa geo melkein yksi yhteen. Pois lukien st length.

Toki eri kiekkokoko myös.

^Kumpi malli lähti tilaukseen? Tuo halvempi jäi maksamaan Wigglestä reilu 3200€ 12% alennuksella ja mielestäni kelpo osilla sekin, esim. Yari keula vakionakin ihan ok ja helppo päivittää paremmaksi jos siltä tuntuu.

Nuo uudet mt520 4-mäntä jarrut on myös mielenkiintoiset, nekin on kohtuullisen helpot ja halvat päivittää XT kahvoilla jos haluaa.

Moottori ehkä isoin ero näissä, halvemmassa e7000 sarjan moottori jossa 10nm vähemmän vääntöä mutta löysin internetin ihmeellisestä mailmasta tästäkin parivertailun jossa todettiin että käytännössä ero on olemattoman pieni, joku ominaisuus oli jopa himpun parempi kuin e8000 moottorissa.

^Kumpi malli lähti tilaukseen? Tuo halvempi jäi maksamaan Wigglestä reilu 3200€ 12% alennuksella ja mielestäni kelpo osilla sekin, esim. Yari keula vakionakin ihan ok ja helppo päivittää paremmaksi jos siltä tuntuu.

Nuo uudet mt520 4-mäntä jarrut on myös mielenkiintoiset, nekin on kohtuullisen helpot ja halvat päivittää XT kahvoilla jos haluaa.

Moottori ehkä isoin ero näissä, halvemmassa e7000 sarjan moottori jossa 10nm vähemmän vääntöä mutta löysin internetin ihmeellisestä mailmasta tästäkin parivertailun jossa todettiin että käytännössä ero on olemattoman pieni, joku ominaisuus oli jopa himpun parempi kuin e8000 moottorissa.
    Edullisempi lähti. Miten sen 12% alen olisi saanut? Totta, moottori on ainoa mikä tässä mietytti. Mutta embn testi kyllä vakuutti että se on ihan ok. Muita osia nyt tulee kuitenkin varmaan jossain vaiheessa speksailtua.

Kun tarpeeksi ostaa Wiggleltä niin pääsee "Platinium" asiakkaaksi ja saa 12% alea En kyllä muista mikä se raja oli mutta en ole aiemmin koskaan mitään isoa tilannut.

Kun tarpeeksi ostaa Wiggleltä niin pääsee "Platinium" asiakkaaksi ja saa 12% alea En kyllä muista mikä se raja oli mutta en ole aiemmin koskaan mitään isoa tilannut.
    Ok, no 3660€ ei ainakaan riittänyt...

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 22.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin