Lämpömittari akun ulkopinnassa ei kyllä kerro yhtikäs mitään. Pintalämpö voi olla vaikka +2c ja sisällä kennot +24c . Siitä ei saa oikeastaan mitään käsitystä itse kennojen lämpötilasta, joka se tärkein asia on. Eli sisäinen lämpötila-anturi on se toimivin ratkaisu. Onneksi omassa akussa löytyy kennojen välistä anturi ja pääsen puhelimella bt yhteyden yli seuraamaan kennojen lämpötilaa reaaliajassa. Näillä pk-seudun pakkasilla ei ole vielä ollut ongelmaa, kun akku lähtee huoneenlämmöstä (sisälämpö + 25,7) on se kotiin palatessa (tunnin, puolentoista lenkin jälkeen) +24,1c. Toki jos pyörän / akun jättää ulos esim kaupan eteen niin akku ehtii hieman enemmän siinä viilentyä, mutta lämpenee taas hieman ajaessa.

Voisinkin huomenna kokeeksi katsoa aamulla kuinka paljon 15km työmatka vaikuttaa akun lämpöön, eli tarkastan kennojen lämmöt lähtiessä ja samantien kun pääsen perille.