GarminHephaGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 29 / 29

Aihe: Pyörän maalauttaminen Tampereella?

Pyörän maalauttaminen Tampereella?

Puoliso toivoo Salsa Vayaan mielekkäämpää väritystä tylsän sinisen tilalle. Onko tietoa, tekeekö joku näitä laadukkaasti Tampereella? Ja onko uudelleen maalauksella mahdollista saada hyvä ja kestävä pinta...entäpä hinta? Kiitoksia.

Kannattaa kysyä automaalaamoista. Itse maalautin juurikin ammattilaisella.

Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Kyllä toi muutan satasen juttu on, jos maalari joutuu yhtään pohjia siihen runkoon tekemään. Halvemmallakin voit saada, jos itse mattaat rungon ja maalaus tietysti pimeänä😉 Vaadi kovalakka, niin kestää naarmuuntumatta paremmin, kun ihan perus lakka.

Jääny mielikuva täältä jostakin toisesta topikista et jos haluaa vähänkään monimutkaisempaa moniväriä niin menee heittämällä viidensadan päälle. Aina, kun näitä on näytillä niin hintaa kysytään, mutta harvoin mitään vastausta antavat.

Juu, tokkopa sellaista liikettä löytyy, joka hoitaa koko homman: purkaa, suojaa, käsittelee ja kasaa takaisin, niin että asiakas vain valitsee värin. Tai jos sattuisi löytymään, niin aikas kallis hintalappu tulisi hommalle 8-)

Jos joku perusväri ja yksivärisenä, runko purettuna ja suojattuna, on reilusti alle satasen homma Lahdessa, tuskin muualla paljoa heittoa hinnassa, sisältää lasimurskapuhalluksen, pulverimaalaus ja pulverilakka rungolle ja keulalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Jos joku perusväri ja yksivärisenä, runko purettuna ja suojattuna, on reilusti alle satasen homma Lahdessa, tuskin muualla paljoa heittoa hinnassa, sisältää lasimurskapuhalluksen, pulverimaalaus ja pulverilakka rungolle ja keulalle.
    Pulverimaalaus onnistuu vain metallille, ei hiilikuidulle

Teräsrunko on Salsassa. Yksivärisenä tulisi. Voisihan sitä ulkoistaa purut, suojaukset ja kasaamisen fillariliikkeelle, ei omat taidot ja resurssit riitä. Pari-kolmesataa olisi varmaan varaa tähän, jos nyt tähän muuttumisleikkiin lähtisi...
    Tiiksa muokkasi tätä : 14.01.2019 at 19.17

Dippauksella saisi halutessaan vaikka mitä kuviotakin...

Kalliiksi tulee ellet itse mitään osaa tai viitsi tehdä... Eikös tuollsisen "muutosleikin" pointti ole juuri tuo tekeminen eikä teettäminen?

Ei aina. Tässä tapauksessa puolison ilahduttaminen. Jossain toisessa jokin muu.

Itse tekeminen on tai voi olla hieno asia, mutta kuten monet muutkin asiat maailmassa se on myös usein yliarvostettu.

Pääpointti on tietenkin se että maalauksen jälkeen pyörä miellyttää omistajaansa ja sillä on entistä mukavampi ajaa. Muu on merkityksetöntä. Tai sillä on merkitysensä vain sille joka niin asian näkee.

Autojahan yliteipataan ja on olemassa myös plasti dip -niminen päälle suihkutetava kumipinnoite, jolla väriä voi vaihtaa.

En tiedä toimisivatko moiset vaihtoehdot pyörän tapauksessa lainkaan, mutta näköjään Youtubessa on ainakin videoita, esim. How To Plastidip Your Bike.

Edit: yliteippaustakin on näköjään pyörille tehty, esim. Ellun uudet vaatteet.

Teippaus tod.näk. tyylikäs tuon tyyppisessä rungossa ja kirkoissa mutta tuollaisessa ohutputkisessa teräspyörässä ei tule esiin. Ja hinta 300-500€ ja siihen vielä välilliset työt päälle.

Jos alta satasen saa puhalluksen ja ylimaalauksen, niin en miettisi kahta kertaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jos alta satasen saa puhalluksen ja ylimaalauksen, niin en miettisi kahta kertaa...
    Tämä. Keväällä maalasin auton lokasuojan ja pelkästään 2k-maalit maksoi 70 euroa. Maali oli itsessään halpaa, mutta kovetinta piti ostaa puolen litran purkki. Lisäksi litra tinneriä välineiden pesuun (+15e). Sanoisin, että alle 200 on halpa, jos runko puhalletaan ja maalataan. Eikä 300 ole vielä kallis.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Noinhan se menee, itse en ruiskua alle 200e sotkisi ja kokemusta on maalaamisesta 20 vuotta.

Vanhan topikin nosto, koska 1-2 runkosettiä olisi suunnittelypöydällä maalattavaksi. Helsingissä aikanaan TAttarisuolla oli runko+ haarukka puhallus + maalaus (sis suojaus) yht 150e.

Olisiko suosituksia Pirkanmaalta?

Tuokin 150€ pulverilla ja hiekalla puhallettuna on ollut melkein ilman kuittia ja " siinä muiden töiden ohessa" hinta 10v ja yli sitten. Ei nykyään taida saada tuohon hintaan enää mitään.

Pyörän runko on sen verran iso ettei mahdu oikein puhalluskaappiinkaan niin sekin rajaa jo pois ja ulkona ei kannata puhaltaa kuin hiekalla.

Suosituksia en siellä päin osaa antaa mutta itse vaan soittelisin firmoja läpi jotka vaikuttas potentiaalisilta puhalluksen suhteen. Maalaamo ja puhallus voi olla eri osoitteissa. Maalari on aina helpompi löytyy. Jos pulveria mielessä niin eiköhän joka kylästä yksi firma löydy. Märkämaaleilla ei ole välttämätöntä poistaa vanhaa hyväkuntoista maalia. Ammattikouluistakin kannattaa kysyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPBSV Katso viesti
    Vanhan topikin nosto, koska 1-2 runkosettiä olisi suunnittelypöydällä maalattavaksi. Helsingissä aikanaan TAttarisuolla oli runko+ haarukka puhallus + maalaus (sis suojaus) yht 150e.

Olisiko suosituksia Pirkanmaalta?
    Olikohan Eleko se tattiksen pulku? Itsekin aikoinaan prätkää rakentaessa käytin osia siellä maalattavana, halpaa oli ja kuitilla vielä. Peraxilla Kellokoskella maalautin Vanteet, maksoi muistaakseni 110€ ALV:llä.

taximo oli ainakin tattiksella jossa porukka maalautti runkoja. Mä oon ite puhalluttanut auton osia paljon seepsulan alueella jossa oli hyvä puhaltaja. 20€ oli tyyliin pyörän runko / auton taka-akseli. Sit pulverimaalaukseen tutulle joka otti 20-25€ maalauksesta perus väreillä. tästä on jo aikaa yli 15v niin jos kuitilla tekee nykyään niin kyllä se maksaa....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Olikohan Eleko se tattiksen pulku? Itsekin aikoinaan prätkää rakentaessa käytin osia siellä maalattavana, halpaa oli ja kuitilla vielä. Peraxilla Kellokoskella maalautin Vanteet, maksoi muistaakseni 110€ ALV:llä.
    Jep, se oli sillon Eleko ainakin. Ihan kuitilla meni ja palvelu oli hyvä, totesivat minulle että sen verran ovat tehneet että osaavat hoitaa suojauksen. Itse sain värin päättää RAL-valikoimasta, että että toki työnä muiden töiden ohessa, muttei niin että olisi siihen liittyen ollut säätöä "tänään menee sun pyytämää RAL:ia uuniin".

Alkuvuodesta kyselin tutulta suosituksia, missä kannattaisi maalauttaa pyörän runko ja sain silloin vinkiksi nämä pari paikkaa. Oma projekti ei ole vielä edennyt siihen asti, että olisin tarkemmin asiaan tutustunut, mutta kaveri on vuosien saatossa maalauttanut runkoja noissa molemmissa paikoissa.

https://tamcorro.fi/ (Tampere)
    https://haapanen.fi/ (Pirkkala)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti @koowee Katso viesti
    Alkuvuodesta kyselin tutulta suosituksia, missä kannattaisi maalauttaa pyörän runko ja sain silloin vinkiksi nämä pari paikkaa. Oma projekti ei ole vielä edennyt siihen asti, että olisin tarkemmin asiaan tutustunut, mutta kaveri on vuosien saatossa maalauttanut runkoja noissa molemmissa paikoissa.

https://tamcorro.fi/ (Tampere)
    https://haapanen.fi/ (Pirkkala)
    Kiitokset vinkeistä, molempiin lähti kysely. Aiemmin on mennyt kysely yhdelle kehyskunnassa olevalle firmalle, mutta sieltä en ole saanut vastausta.

Antti

Tamcorro soittikin perään heti ja sanoi että runko ja haarukka kahdella jauhekerroksella 120 e + ALV eli aika tarkkaan 150 euroa. Melko hyvä diili siis.

Tamcorro soittikin perään heti ja sanoi että runko ja haarukka kahdella jauhekerroksella 120 e + ALV eli aika tarkkaan 150 euroa. Melko hyvä diili siis.
    Minkälainen homma siis? Yksivärinen maalaus pelkästään? Edulliselta kuulostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pimiz Katso viesti
    Minkälainen homma siis? Yksivärinen maalaus pelkästään? Edulliselta kuulostaa.
    Rungon ja haarukan puhallus ja maalaus. SAnoi että kaksi kerrosta jauhemaalausta tehtäisiin, en ole varma mainitsiko puhelussa jotain esikäsittelyä puhalluksen ja maalauksen välissä (joko käsittely tai maalaus).

On mielestäni edullinen! Totesi että tällä hinnalla niillä maaleilla mitä heiltä löytyy, ja mainitsi että mahdollisuuksia olisi helmiäis/hile maaleihin/lakkoihin. Mielestäni ihan yksiväriseksi RAL-värillä maalaus, tuo on aika hyvän hintanen. Totesi, ettei näitä kaikki toimijat tee, mutta sain vaikutelman, että tekevät ns. kulttuurin vuoksi (ei heidän sanojaan
    TPBSV muokkasi tätä : 24.10.2025 at 16.24 Syy: typot

On kyllä halpa. Itse en pk-seudulta ja lähikunnista löytänyt tekijää nuoren pyörälle. Lähetin sitten Matkahuollolla hieman etäämmäs ja hintaa tuli muistaakseni luokkaa (puhallus, kemiallinen käsittely ja pulverilla maalaus) 250 (sis. Matkahuollon kulut) perusvalkoisena. Jälki kyllä oli todella hyvää (mm. ei maalia kierteissä) ja maalaus kesti hyvin maastot ja parin vuoden käytön.

Joo ei paljon kannatta itse alkaa spraylla maalaamaan

Jos kuitenkin haluaa itse sparyllä maalata niin kunnon maalikaupasta hakemaan automaali spraypullossa j 2-komponenttilakka myös pullossa.
    Tulee ihan hyvää jälkeä. ite maalasin konepyörän tankin ja lokarin metallivärillä.
    Parempi silti teettää niin saa vielä paremmin kestävillä aineilla. Spray-pulloon ei ilmeisesti saa kovetetta riittävästi joten jää lakka hiukan pehmeämmäksi.

Samanlaisia aiheita

1. Maastolenkit Tampereella Vol2
    By troh in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 5378
    Viimeinen viesti: 01.09.2025, 19.37
  2. Maantielenkit Tampereella, vol. 2
    By Talisker in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 5872
    Viimeinen viesti: 19.03.2025, 12.52
  3. Ladut Tampereella ja lähikunnissa
    By Speedgoat in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 337