Koen harrastuneisuuteni loukatuksi.
Koen harrastuneisuuteni loukatuksi.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
^^ Korjattavissa päivittämällä ajokkeja. Ei väliä millä osilla kunhan uusista uusimpia tai täydin retroja.
Esim. DT:n uus keula houkuttaisi itselläni, lähinnä sen vuoksi että säätönappien päälle tulee siistit kannet - ei räplätä turhaan! https://singletrackworld.com/2018/07...-535-one-fork/
Vihdintien varresta Kalajärven vanhalta kaatopaikalta ulkoilureitti 2000:lle johtava polku, siis lähinnä se pätkä Tremanskärin pään ja kaksitonnisen välillä jota pystyi vielä poluksi sanomaan, on pian pelkkä muisto vain. Henkilöautolla ajettavakelpoinen soratie on sinne tekeillä. Ei olisi kyllä ollut mitenkään tarpeellinen toimi tuo "kunnostaminen". No, onpahan sitten vähän lisää "parisuhdelenkkikelpoista" maastopyöräilyreittiä lähistöllä.
^Eikös tuossa ole jotain luonnonsuojelualueita (on, tarkistin) mutta ne ei vissin sitten vaikuta yhtään mihinkään rakentamiseen estävästi?
Jos oikein muistan niin kaksitonnisen puoleisessa päässä olevassa kyltissä puhuttiin ulkoilureitin "kunnostamisesta, joten voi olla että tällä kierretään rakentaminen, vaikka hyvin radikaali muutos onkin kyseessä.
Mitenkäs tuo ulkoilureitin yhteys Vehkalasta Petikkoon, näin semmoisenkin suunnitelman tuolla Vantaan sivuilla? Tyttömäen pohjoispuolelta oli sen mukaan tarkoitus aloittaa maaliskuussa -18 mutta ei kai siellä ole vielä edetty.
Edit: Tämmöinen linkki: http://www.vantaa.fi/instancedata/pr...ksesta_6_3.pdf
Mää tosta männä vkolla ajelin ja ei olut kukaan viä tehnyt mtn. Nuin kuivana en ole sitä suopätkää nähnyt koskaan.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Viime lauantaina tuli ko paikassa käytyä ja ei siellä ollut muuta kuin radan alituksen suunnasta ajettaessa sata parisataa metrin päässä hieman pusikkoisemmassa paikassa punaisia maalimerkkejä polun reunan puissa. Eli kuitenkin aika selviä viitteitä siihen että tätäkään ihan kivaa XC-polun pätkää ei sitten kohta enää ole vaan joku soratie ja talvella jotain hiihtoniiloja painamassa naama punaisena paineet tapissa valmiina rähjäämään muille kuin sukset mukana kulkeville.
Ja kmw:n mainitsema suolämpäre on tosiaan vaikkapa pluspyörällä helposti ajettavissa. Viime kesänä ei viitsinyt edes läskillä yrittää, sellainen lampi oli silloin.
^Eilen kun ajelin ko polun pätkää, niin näkyihän siellä pitkin matkaa maalitäpliä puissa joten selvästi jotain aikomusta on. Ehkä lomien loputtua alkaa "parantaminen". Toivottavasti ei kuitenkaan sellaista espoolaismaista yhdeksän metrin baanaa sinne metsään.
Näin niinkuin kaksineuvoisena eli myös suksilla liikkuvana vähän huolestuttaa mahdollisesti lisääntyvä ladulla kaahailu. Moottorivehkeillä siis, luoteiskulmassa on jo nyt usein syviä jälkiä ja tuo uusi linjaus saattaa tuoda lisää liikennettä.
Totta. Ei muistu mieleen yhtään kertaa jälkiä tai ajoa moottorivehkeillä lumipolulla tai pertsaladulla. Mutta luisteluladuilla ajetaan mönnkäreillä kohtalaisen paljon. Esimerkiksi Keimolasta Ulkoilureitti 2000:lle näkyy aika usein ajetun mönkijällä.
Tässä mielessä asiassa on ristiriita siinä mielessä että moottoriajoneuvojen luvattomaan maastoliikenteeseen luodaan lisää houkutuksia, mutta tarvittavaa valvontaa ei ole mahdollista tehdä. En nimittäin ole yhtään kertaa näkynyt poliisia noissa maisemissa.
Vantaa liikuntapaikkamestari kyllä on sanonut minulle kun kysyin läskipyörällä ajosta jäätyneen luisteluladun reunaa käyttäen, että kyseessä on rikos ja poliisi tutkii sen. Mutta mönkkärikuskit ei taida paljoa soitella ja kysellä.
Nyt on tuokin pätkä sitten hiekkatietä. Ihmettelen vaan, että mistä moinen tarve kyseiselle "kunnostamiselle"? Siinä menee hiekkateitä kuitenkin lähistöllä joka suuntaan. Itse käytin tuota usein vaihtoehtoisena reittinä esim. Reitti2000 ajaessa jos halusi korvata edes pienen osan hiekkatietä jokseenkin polkua muistuttavalla osuudella.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Onko Shimaanilla tai kenelläkään muulla mitään tietoa, että mitä tuossa Silvolan tekojärven vieressä kassipuron kohdilla oikeen tehdään, kun siitä on jonkun verran metsää kaadettu ja polkujakin myllätty jollain metsäkoneella? En ainakaan Vantaan kaupungin sivuilta löytänyt mitään mainintaa tuosta.
Mä näin Silvolan kupeessa yhden kyltin. Siinä mainittiin harvennukset, samassa oli kartta "hoidettavasta" alueesta.
Puistometsän hoitoa siinä takapihalla tehdään, ei ainakaan vielä ole asutusta tulossa. Lisätietoa antaa sanna.ervasti [ät] vantaa.fi, vastasi ainakin miulle alle tunnissa. Ensin oli kaksi metsuria raivaussahan ja ketsjusahan kanssa kaatamassa pikkutikkuja pari viikkoa ja eilen kannettiin paikalle Ponssen kalustoa laittamaan isompaa tavaraa pinoon.
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Joo, hoidettava alue on melko laaja mutta ehkäpä tuhot poluille rajoittuu vaan satunnaisiin hakkuujätteisiin jotka voi nostella pois.
Tänään oli kyllä paljon pyöräilijöitä liikkeellä mutta vois antaa vähän palautetta niille jotka ”ajoi kuin viimeistä kesäpäivää”. Ei minua haittaa reipasta vauhtia vastaantulevat fillaristit haittaa mutta on siellä metsässä sellaisiakin kulkijoita joita olisi asiallista väistää.
Mulla on taipumusta toisinaan lievään masokismiin ja oon ajanu tuolla välillä teemalla "oksennan verta ja itken", mutta oon kuitenkin yrittäny aina ottaa myös muut poluilla liikkujat huomioon. Oon itsekin joskus törmännyt sellaisiin fillaristeihin, jotka ajaa täysin muista välittämättä. Tuollahan oli tänään jotkut klubin vauhtiajotkin, toivottavasti eivät olleet klubilaisia.
Stravapätkää kellottava tai hulluna kaahaileva tai täysii enduroiva tai sykemittari sukkisXC tai räedistelevä e-biker tai muuten vain kusipäisesti käyttäytyvä fillaroitsija on muiden maastossa liikuvien mielestä vain ja ainoastaan MAAStOPYÖRÄILIJÄ.Tuskin ne erottelee klubilaisia tai ketään muutakaan jonkun ulkoisen seikan perusteella kun en itsekään pysty sellaiseen, vrt: suhtauminen Asshole koirankusettaja/hiihtoniilot/nimbyt/hevoset jne polkujen ja metsien "omistajiin".
Edit;Unohtu mainita skutsin roskaajat,prkl.Ehkä ihmiset ovat tiettyyn vuorokauden aikaan hyvän sään salliessa laajemmin ulkoilemassa ja reviirien alati pienentyessä tilanteita kohtaamiset harrastajaryhmien välillä lisääntyy.
Hah jospas oli konttikielinen ajatelma.Kohta vois postailla muihinkin topiikkeihin ylivertaisia/mielisiä IMO viestejä.(tyyliin mä tiedän kaiken)
Täällä pohjoisessa kun merkataan selkeästi 3 m väylä skutsiin niin polku on 95% varmuudella sorastettu vuoden parin sisään.Joskus hyvällä tsägällä merkattu väylä jää rankojen roudaus reitiksi valitettavasti näin käy vain aniharvoin.
Tänä kesänä olen pohjois kepun huudeilla ajellu about 10 :krtaa.Eipä ollut muuta liikennettä kesä/heinäkuulla ainakaan arkisin heti puolenpäivän jälkeen.
Sai rullailla itekseen eikä tarvinnut moikata ketään ei edes munkkiksella.
Hyviä ajokelejä kaikille ja jos joskus huvittaa ajella landella niin kyl mä voin järkättä reduajon tai pappakruisailun KER/TUU/SiP/VAN/JÄR huudeilla.
Kai sitä jokainen välillä ajelee ”täysii” mutta pelisilmää voi käyttää että missä.
En tunnistanut mitä porukoita oli liikkeellä.
Sähkölinjan alle meinaavat vetää latupohjan, nyt se näkyy niitettynä (=krattorilla rouhittuna) urana. Ja tietty hevosten ja koirankusettajien käytössä olevan polun päälle.... Se nyt työn alla oleva (puistometsänhoito)alue paalutettiin ja merkattiin maalitäplillä jo maaliskuulla. Merkkausviiva menee polkujen yli parissa kohtaa, saattaa vauhilla kiitävää hämätä mut hissuksiin tallustava hahmottaa mistä kyse.Kylän kauriit on vähän ihmeissään siitä Ponssen härvelistä
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Prkl, pitäisi jossain vaiheessa kyllä suorittaa vastaisku polkujen soraamiselle, kävisi öisin aina keräämässä sorat pois sitä mukaa kun sitä levitetään.
Lähetetty minun ALE-L21 laitteesta Tapatalkilla
Piantsi pääsi tiensä päähän, kaulaputki ratkesi. Doh, sillä oli hyvää elämää ~35v. Surutyö oli raknkkaa, mutta helpotti kun tilalle laitoin Steamrollerin. Vähän olen ehtinyt kruisailemaan ja oha se aevan ehana. Olen rakastunut.
![]()
Anatole France
Ooooooo, mahtihieano räikeänmusta höylyjylä! *peukimio*
Jep, olin itsekkin tuossa klubin lenkillä Ylästöön saakka eikä kyllä ollut "tilanteita" kenenkään kanssa. Vauhti oli tasaisen rivakkaa alusta saakka eikä mitään Strava pätkien metsästystä, itse niitä välillä kyllä harrastan niinkuin elastokinSilloin vaan pitää olla erityisen tarkkana että pystyy ottamaan vauhdin pois tarvittaessa, ja on se zipokin tullut joskus vastaan melko haipakkaa linjojen alla
ilman että siitä mitään ongelmaa olisi ollut.
Peace&love kaikille!
On se hyvä et mullei ole kiirus minnekään niin tartte kaahailla![]()
Anatole France
Ei kellään satu olemaan jäänyt arkistoon Hayesin 180mm pm-pm adapteria etujarrulle?
Tuli ostettua Lundbergilta uudet Hayesin jarrut eikä niille ollut vielä tullut adaptereita.. Ja edellinen Shimanon adapteri ei ole siellä päinkään.
Saksassa on hyllyssä, mutta sittem siirtyis jarrun asennus ensi viikkoon
Maguran versio saattais olla hyllyssä mutta se taitaa olla aika lähellä Shimanon versiota. Huomenna ehtii vilkaista.
Illalla googlailin asiaa ja selvisi, että samat adapterit käy Dominioniin kuin vanhoihin Hayesin jarruihin.
Lundbergilla penkoivat hyllyjä ja sieltähän löytyikin oikea adapteri. Eli pääsen viikonloppuna testaamaan jarruja.
Uppeluksiin ja unohduksiin tipahtanut tämä ketju. Setämäisen hyvää joulua toivotan silti kaikille.
Anatole France
Kirjanmerkit