ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 20 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 2876

Aihe: Zwift.com

^ itselläni on vähän erilainen tilanne kun trainerina on Elite Drivo 2 joka simuloi nousuja 24% asti ja itselläni on trainer difficulty 100% asetuksella Zwiftissä. Pitää aistia kroppaa koska on sen verran palautunut että voisi jonkun virtuaali vuoren käydä ajamassa. Itselläni on pienin vaihde 36-28 eikä ole yhtään liian pieni välitys.

Ihan aidosti uteliaana kysyn, että miksi Zwiftissä käyttäisi trainer difficulty asetusta 100%? Sen minkä olen oikeita mäkiä ajanut ja niissä välityksiä testaillut, niin ainakin omasta mielestä 100% asetus on epärealistisen raskas ainakin Tacx Neolla. Ja jos olisi tarkoitus ajaa esim. rentoa palauttavaa, niin miksi ei laittaisi asetusta minimiin ja ajelisi rennosti reitistä riippumatta? Eihän tässä mitään yhtä oikeata tapaa taaskaan ole ja jokainen ajaa just niinkuin hyvältä tuntuu, mutta itselle on asettunut tuo johonkin 50-60% tietämille.

Elite Drivo 2 tuntuu mielestäni varsin realistiselta 100% asetuksella ja haluan kaiken raskauden uhallakin saada realistisuutta sisäpyöräilyyn. Jos se auttaa hiukkaakaan tulevan kesän ulkopyöräilyyn niin tuo kaikki on sen väärtti. Mikään vuori olkootkin sitten virtuaalinen ei voi olla realistinen paikka rennolle ja palauttavalle treenille. Tuohon haen niitä vähemmän haasteellisia reittejä joissa sykkeen pitäminen alhaalla on helpompaa. Jokainen treenatkoon omalla mieleisellä tavalla niin kuin jhalmar totesi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Ihan aidosti uteliaana kysyn, että miksi Zwiftissä käyttäisi trainer difficulty asetusta 100%? Sen minkä olen oikeita mäkiä ajanut ja niissä välityksiä testaillut, niin ainakin omasta mielestä 100% asetus on epärealistisen raskas ainakin Tacx Neolla. Ja jos olisi tarkoitus ajaa esim. rentoa palauttavaa, niin miksi ei laittaisi asetusta minimiin ja ajelisi rennosti reitistä riippumatta? Eihän tässä mitään yhtä oikeata tapaa taaskaan ole ja jokainen ajaa just niinkuin hyvältä tuntuu, mutta itselle on asettunut tuo johonkin 50-60% tietämille.
    Ajan pääsääntöisesti 100%:n asetuksella ja käytössä on Tacx Neo. Onko mitään evidenssiä tuon mutun lisäksi siitä, että Neon 100% onkin 100+ %:a?

Sent from my iPad using Tapatalk

^ Ei ole muuta kuin mutua ja jos nyt tarkemmin analysoi, niin ehkä omaan makuun suurin epärealistisuus on vaihteleva maasto missä laskun jälkeen alkaa kohtuullisen jyrkkä ylämäki, koska tuossa tilanteessa vastuksen liian nopea ja terävä kasvu ei tunnu samalta kuin ulkona jos on 100% asetus päällä. Luultavasti olen väärässä ja 100% on ainoa oikea asetus kaikille.

Kyllä mie ainakin olen ja ajan jhalmarin linjoilla, ehkä itellä 60-70% sadasta. Pienin välitys on mulla 36-25 ja 100% moodissa on ainakin min rimppakintuille liian haastavaa pitkät yli 12% nousut. Toki vois tietty vaihtaa takapakankin, mutta kun just sai vaihtajatkin vaihdettua ja homman toimivaksi niin näillä toistaiseksi mennään. Ite tykkään kyllä ajaa Zwiftissä vaihteilla. Tänään ajoin treenin erg-moodissa, eikä se tuntunu yhtään niin mukavalta, kuin vaikka kisa, jossa pelaan vaihteilla sitä hommaa kokoajan. Ja noin tunnin kisat zwiftissä on tosi hyviä FTP-testejä, joten en niitä testejä enää erikseen ajelekaan. Hukkaan heitettyä aikaa ja onhan se tunti sitten oikeesti tunti eikä laskennallinen kaava. TR:ssä ajellessa tykkään taas enempi tosta erg-moodista.

Ite en tykkää myöskään hirveesti NYCistä, vaan kyllä se Watopia on minunkin suosikki. Kivasti tulee kyllä maisemiin aina jotain uutta huomioitavaa eri puolille. Täytyis varmaan opetella se, kuinka voi valikoida paikan, missä ajaa, vai onnistuuko se ylipäätään iPhonella, jolla ajan Zwiftin ajot?

Entä käyttääkö kukaan Rocker Plate-alustaa? Onko siitä käytännössä mitään iloa? Ehkä putkelle noustessa, mutta muuten? Ihan hyvin toi homma skulaa kyllä tossa lattiallakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkp Katso viesti
    Täytyis varmaan opetella se, kuinka voi valikoida paikan, missä ajaa, vai onnistuuko se ylipäätään iPhonella, jolla ajan Zwiftin ajot?.
    Oma alusta on MacOS, joten en ole kokeillut. Tässä kuitenkin ohje: https://zwiftinsider.com/world-tag-ios/
    10k-kerhon jäsen

Tuohon kentän valintaan löytyy oma ohjelmakin täältä. GPLama on myös tuota testannut ja todennut toimivaksi.

mkp:llä siis alustana mobiilikäyttis eli ZwiftPref ei auta.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    mkp:llä siis alustana mobiilikäyttis eli ZwiftPref ei auta.
    Niinpäs olikin, tuli taas innostuttua liikaa .

Kiitos, herrat! Luulisi Zwiftin tuovan jossain vaiheessa omaankin appiinsa mahdollisuuden valita, missä maisemissa haluaa ajonsa ajaa. Ilman mitään sen kummempaa säätämistä. Ainakin käyttäjien puolesta sellaista kovasti toivotaan.

Nöössiltä yksinkertainen kysymys tai kaksi: Budjetti esim 500€, mieluummin allekin ja tavoite ostaa Zwiftin käyttöön Elite qubo digital smart b+ trainerilla kanssa toimiva kannettava tietokone, mutta mikä?
    Mieluummin 14" -> kokoinen näyttö...
    Onko esimerkkejä laittaa tähän malleista? Onko täkyjä esim. Taitonetti.fi vastaavista koneista....aaaapuuvaa

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Zwift toimii onneksi vanhalla ja halvalla läppärillä ihan kohtuullisesti. Paremmalla näytönohjaimella tietysti parempi kuvan tarkkuus ja päivitystaajuus.

Windows-läppäreistä voi neuvoa joku toinen. Jos MacOS, niin käytetty 15-tuumainen Macbook Pro kuten tämä tai tämä.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Viritin myos Apple TV:n trainerikäyttoon. Edellinen setuppi oli ensimmäisen polven iPad Air, joka jaksoi pyorittää 720p kuvaa keskimäärin 20 fps. 20 fps nykii ainakin minun silmään ja kun putoaa 15 fps tasolle, niin silloin nykii ja paljon. Apple TV lupaa 1080p ja 30 fps videota eikä se ainakaan silmämääräisesti nykinyt. Ensimmäisen Zwift treenin perusteella voisin sanoa Apple TV 4K:n toimivan varsin hyvin ja maksaa paljon vähemmä kuin uuden tietolaitteen hankkiminen.
    Onko AppleTV:lle siis Zwift app? Ja löytyykö sille ajurit ant+ usb tikulle?

Zwift.com

^ AppleTV:stä löytyy Zwift, mutta väittäisin ainoan yhdistämistavan olevan bluetooth.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Zwift app löytyy AppleTV:lle. Ant+ yhteensopivuudesta ei ole tietoa.
    Olen ajellut tällä setupilla BLE laitteilla ja hyvin toimii. Kontrolli ominaisuuksissa on jotain rajoitteita, kuten et voi peukuttaa kavereita. Tai en ole löytänyt miten se toimii kaukosäätimestä.
    Kuva skaalautuu hiukan yli reunojen edullisessa Philipsin led telkkarissa.

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    On ja toimii oikein hienosti verrattuna ensimmäisen polven iPad Airiin. Apple ei tue Ant+ laitteita, mutta ainakin Cable merkkinen BT silta kommunikoi Ant+ signaalin Apple TV Zwift appiin, muttei osaa käskyttää traineria erg-moodissa. En tiedä toimiiko 4iiii sykemittarissa oleva silta samalla tavalla. En ole noita kokeillut itse kun kaikki paitsi SRM puhuu bluetoothia.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Zwift app löytyy AppleTV:lle. Ant+ yhteensopivuudesta ei ole tietoa.
    Olen ajellut tällä setupilla BLE laitteilla ja hyvin toimii. Kontrolli ominaisuuksissa on jotain rajoitteita, kuten et voi peukuttaa kavereita. Tai en ole löytänyt miten se toimii kaukosäätimestä.
    Kuva skaalautuu hiukan yli reunojen edullisessa Philipsin led telkkarissa.

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi
    Tuosta peukuttamisesta AppleTV:llä, onnistuisiko se älypuhelimella Zwiftin Companionilla?.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Tuosta peukuttamisesta AppleTV:llä, onnistuisiko se älypuhelimella Zwiftin Companionilla?.
    Kyllä onnistuu, mutta on hiukan hankalaa ajon aikana.... etenkin fondoissa/kisoissa, jossa pitää seurata tilanteen kehittymistä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pas_2 Katso viesti
    Nöössiltä yksinkertainen kysymys tai kaksi: Budjetti esim 500€, mieluummin allekin ja tavoite ostaa Zwiftin käyttöön Elite qubo digital smart b+ trainerilla kanssa toimiva kannettava tietokone, mutta mikä?
    Mieluummin 14" -> kokoinen näyttö...
    Onko esimerkkejä laittaa tähän malleista? Onko täkyjä esim. Taitonetti.fi vastaavista koneista....aaaapuuvaa

Tää "ongelma" ratkaistu, käytettynä peliläppärin ostin niin enään se ANT+ usb- härvelin osto ja sitten mennään
    Millainen toi Ant+ dongle pitäisi olla?

Tässä lista "recommended". Mulla on Garmin, hyvin toimii 1,5 metrin päästä.
    10k-kerhon jäsen

Osta USB jatkojohto kanssa. Mulla ei Garmin ant+ dongle jutellut Kickrin kanssa jos se oli yli 40-50cm päässä trainerista.
    6.7 WTF/kg

Niin juu, tuo jatkojohdon puuttuminen ja ant+ pätkiminen voi hyvinkin aiheuttaa tuota fiberin aiemmin mainitsemaa tehon nykimistä.
    Muistaakseni joku kehui viime keväänä aktiivista usb johtoa.

Voin toki kokeilla jatkojohdollakin. Qubo Digital B+ kyllä totteli ongelmitta ilman sitäkin.

Säädin Power Smoothingin arvoon 8, ja se tasoitti menoa selvästi. Vieläkin on sellaista 5-10W heiluntaa mutta pidemmillä aalloilla. Kokeilen jossain vaiheessa myös arvoilla 0 ja 20. Tai sitten jatkokaapelilla, jos Direto sitten on ronkelimpi yhteyden laadun suhteen.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin juu, tuo jatkojohdon puuttuminen ja ant+ pätkiminen voi hyvinkin aiheuttaa tuota fiberin aiemmin mainitsemaa tehon nykimistä.
    Muistaakseni joku kehui viime keväänä aktiivista usb johtoa.
    Taisin olla minä joka tuosta aktiivisesta usb kaapelista puhui. Hyvin on pelittänyt.

10 taitaa smoothingissa olla max arvo jonka ymmärtää. Eikä taida tehdä muuta kuin tasoittaa käppyrää minkä piirtää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    10 taitaa smoothingissa olla max arvo jonka ymmärtää. Eikä taida tehdä muuta kuin tasoittaa käppyrää minkä piirtää.
    Näin on. Itselläni on Drivo 2:ssa smoothing arvossa 2. Saa tuossa ollakin kun ei Zwiftin vapaassa ajossa tuolla ei tunnu olevan juurikaan merkitystä. Erg-moodissa tilanne on varmaan eri kun ajat valmiita harjoituksia ja haluaa käppyrät mahdollisimman suoraksi.

Jos ajat erg moodissa jotain valmista treeniä, niin pieni heilunta johtuu pyörityksestä. Eli jos kadenssi vaihtelee, niin traineri joutuu tietystikkin säätämään vääntöä.

Kyllä tuossa omassakin ajossa heiluntaa on. Minulla tosin trainerroadissa powersmoothing 1s asetuksella, koska tykkään, että tehot napsahtavat intervallissa nopeasti päälle.

Ja minä tosiaan ajan nykyään puhelimen kautta bluetoothilla. Se ei jostain syystä pätki minulla lainkaan. ant+ kanssa oli jatkuvia ongelmia, tosin en koettanut tuota aktiivista kaapelia.

Mun ongelmani on siis se, että traineri reagoi vastusta lisäämällä. Eihän sen vapaassa ajossa pitäisi muuttaa vastusta kuin Zwiftin antaman kulmadatan mukaan. Toisin sanoen heitelköön teholukema miten lystää, kunhan pitää tasaisen vastuksen. Mulla on jokin perus USB-jatkojohto. Täytyy kokeilla sillä. Setup on muuten entisensä eli vanhalla Qubolla homma toimi oikein.
    10k-kerhon jäsen

Aikaa säästääkseni kysynpä vielä sitten lisää...nyt on Polarin V650, Polar kadenssi, Polar sykevyö, Polar v800-kello niin toimiiko esim. Garmin Ant+ USB tikku Polarin kanssa? Vai millaista eroa noissa Ant+tikuissa on?

Sekavaa on

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •