HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 108 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 58 98 106 107 108 109 110 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.211 - 3.240 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Kiitos, tilasin sitten numeroa isompaa kuin normaalisti kuitenkin kun talvikäyttöön oli ajatus mutta kattellaan nyt mimmoset on. Pari talvea mennyt FiveTenin Impact High:lla ja noilla pärjännyt jonnekin -15 asti säärystimillä. Pari tuntia maksimi mutta kun välillä aina kävelee niin varpaat kyllä lämpenee.
    5/10 niin hyvä kun se kesällä onkin, niin se on talvella metsässä ihan hirveä. Ei sillä, että jalat paleltuisi, mutta luminen/jäinen kallio suorastaan hengenvaarallisen liukkaat 5/10 kengillä. Parin kunnon liukastumisen jälkeen vaihdoin vaelluskenkiin.

onkohan kukaan kokeillu icebugeja flättäreillä. vois olla kovat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    5/10 niin hyvä kun se kesällä onkin, niin se on talvella metsässä ihan hirveä. Ei sillä, että jalat paleltuisi, mutta luminen/jäinen kallio suorastaan hengenvaarallisen liukkaat 5/10 kengillä. Parin kunnon liukastumisen jälkeen vaihdoin vaelluskenkiin.
    Yksi näkemys tietysti asiaan mutta itsellä on toiminut. Lähinnä lumi menee nilkoista sisään ilman säärystimiä niin se vähän häiritsee. Ei kaikilla keleillä, silloin kun lumi on irtonaista apkkaslunta.

Order Number: 1710181266
    Date 17.10.2018
    Order value: 138,58 €
    SH-MW5 - MTB Winter Shoes 1 view
    SPD SM-SH51 MTB Pedal Cleats

Eihän nuo aivan Suomen talven kenkiä ole mutta jos toimisivat näin välikautena ja vielä vettä pitäisivät niin oisin oikein tyytyväinen. Kummasti noita ajokenkiä kertyykin, oiskoon seitsemäs pari. Parin viikon päästä lienen viisaampi Shimanojen suhteen.
    Mun jalkaterä on pikkasen leveä eli kesähalpisShimanoista Widelestiset on ok. Toivon ettei MW5 ainakaan kovin kapea ole.
    I väntan på ännu dåligare tidet

https://www.skistart.com/fi/45nrth-w...ling-boot.html

Ruotsin puolelta wölfhammereita kohtuu hintaan. Pitäis olla kokojakin aikalailla hyvin tarjolla jos varastotilanne pitää kutinsa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GetAGrip83 Katso viesti
    Jos nastoja tarkoitat, niin ei kokemusta mutta voisi kuvitella että enemmän haittaa kuin hyötyä. Taas toisaalta icebugilta on tullut kitkapohjalla olevia kenkiä, jotka voisivatkin toimia ihan hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GetAGrip83 Katso viesti
    Mä olen parina viime vuotena siirtynyt jääkaudella ajamaan maastossa nastaIcebugien kanssa, polkimina Crank Brothersin Stampit. Toimii oikein hyvin, kumiseos kengissä tarttuu ihan kivasti polkimen nastoihin, ja toisaalta pitoa löytyy siinä vaiheessa kun tarvii laittaa jalkaa maahan tai tunkatessa ylämäkeen. Muuten olen ajellut Wölvhammereilla. Mut jos vähänkin on satanut pakkaslunta jään päälle, nastakengät lähtee jalkaan. Ongelmana noissa on vain, että päästävät liikaa viimaa läpi ajaessa.

Flättikenkiä hakevalle:
    Freerider EPS high kengät ois ihan hyvässä tarjouksessä nyt bikesterissä.

Tiiä sitte onko nuista talvikengiksi. Kommenttien perusteella ei

Oiskohan jotkut tämmöiset oikeasti kylmään hyvät fläteille, toimisivat samalla muutenkin talvisaappaina?
    https://www.partioaitta.fi/shop/sore...X0006864-buff/
    https://www.partioaitta.fi/shop/sore...4-black-shale/
    https://www.partioaitta.fi/shop/sore...0008938-black/

Osaatteko suositella lämpöpohjallista joka toimis näillä välikeleillä kesäkengissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mangelman Katso viesti
    Oiskohan jotkut tämmöiset oikeasti kylmään hyvät fläteille, toimisivat samalla muutenkin talvisaappaina?
    https://www.partioaitta.fi/shop/sore...X0006864-buff/
    https://www.partioaitta.fi/shop/sore...4-black-shale/
    https://www.partioaitta.fi/shop/sore...0008938-black/
    Sorelin pyöreänappulainen kuvio on yksi surkeimmista pidoltaan talvella, varsinkin jos lumen alla on vähänkään jäätä.
    Kokemusta on muutamista yllättävistä pannuista ihan kävelypelillä siis.
    Ja muutenkin taitaa olla vähän turhan jäsäkät kengät jopa fläteille.

Ihan hyvät talviajokengät nuo 5.10 Freerider Esp ovat. Minulla on ollut ne n.3 vuotta. Ostaa yhtä kokoa isommat niin että villasukka sopii niin niillä tarkenee siinä 5-6 asteen pakkasessa vielä ihan hyvin. Toimivat hyvin piikkipoljinten kanssa, ei juuri kenkä lipeä polkimelta. Tuosta luomella kävelystä niillä tuntuu ihmiset valittavan että ovat liukkaat. Onhan pohja sileä kuin mikä joten ei niitä kävelykengiksi ole tarkoitettukkaan, mutta niillä kävellessä pitää lumessa käyttää vähän sellaista ankkakävelyä eli mäjäyttää aina koko pohja maahan tukevasti niin onnistuu se lumessa eteneminenkin. Kaikenlainen sipsuttelu lumessa niillä johtaa kyllä äkkinäiseen pidon menetykseen. En kyllä ole niillä kaatanut kertakaan kävellessä.
    Pohja on poljin tuntumaltaan ehkä paras viiskympeistä. Jonkin verran pitävät vettäkin, joten voi ajella viileillä syyskeleilläkin.

Keskustelujen ja kommenttien perusteella tulee käsitys, että Wölfhammer lämpöisin vaihtoehto mitä löytyy. Mutta voiko tuo olla jo liiankin lämmin ja kallis kohtuullisen lyhyelle työmatkapyöräilylle? Toisaalta pyöräilen läpi talven ja pakkasta on parhaimmillaan -30 astetta.
    45NRTH sivustolla on kenkien mitoitusohje, niin oletteko sen perusteella onnistuneet saamaan sopivankokoiset kengät? Kun ei noita pääse missään kokeilemaan täällä pohjois-suomessa, vai pääseekö?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Inline Biker Katso viesti
    Keskustelujen ja kommenttien perusteella tulee käsitys, että Wölfhammer lämpöisin vaihtoehto mitä löytyy.
    Ei ole, Wølfgar on vielä jämympi. Ja Bontragerilla oli joku lämpöinen kenkä.

Mutta voiko tuo olla jo liiankin lämmin
    Ei voi. Eikä Wölvhammer erityisen lämmin jeesuskenkä ole.

...ja kallis kohtuullisen lyhyelle työmatkapyöräilylle?
    Kalleuden määrittelet itse. Lyhyellä matkalla pärjää tietty vähemmälläkin.

Toisaalta pyöräilen läpi talven ja pakkasta on parhaimmillaan -30 astetta.
    Lämmintä jalkaan sit.

Lake 303, Lake 404, Bontrager OMW ja Wolfhammer lienevät ne vaihtoehdot jos on esim puoli tuntia ja -30C kriteerinä. Itse pärjään tuon Laken 303:lla mutta jotkut ei pärjää niillä edes -2C kelissä joten yksilöllistähän tuo on.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Keskustelujen ja kommenttien perusteella tulee käsitys, että Wölfhammer lämpöisin vaihtoehto mitä löytyy. Mutta voiko tuo olla jo liiankin lämmin ja kallis kohtuullisen lyhyelle työmatkapyöräilylle? Toisaalta pyöräilen läpi talven ja pakkasta on parhaimmillaan -30 astetta.
    45NRTH sivustolla on kenkien mitoitusohje, niin oletteko sen perusteella onnistuneet saamaan sopivankokoiset kengät? Kun ei noita pääse missään kokeilemaan täällä pohjois-suomessa, vai pääseekö?
    Itellä 42 jalka. Tilasin mitoitusohjeen mukaan 43 popot. Mahtuu ohut alussukka ja villasukka. Ja vielä varpaat liikkuu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jouniu Katso viesti
    Osaatteko suositella lämpöpohjallista joka toimis näillä välikeleillä kesäkengissä?

https://backpackinglight.com/polar_w...otlite_review/ Kolme vuotta nuo olleet mutta ovatten littanat eli ei jalkaholville mitään tukea. Ainakin paremmat lämmön suhteen kuin Bontrager OMWkenkien surkeat orkkispohjalliset. Jos sulla on kesäkenkä ns. oikeankokoinen niinnei nuo mahdu kenkiesi omien pohjallisten kanssa.
    https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/sidas-3feet-merino. Nuo tilasin. Saanen torstaina, mulla on sillai että jos ei ole pohjallisissa oikeata jalkaholvin tukea niin kramppeja saan.
    Just koestin,16km; vasen Toasty Feet ja oikea Shimanon MW5 jotenkin muotoiltu pohjallinen näissä OMWkengissä, vasen jalkapohja kramppas.

Kun ei noita pääse missään kokeilemaan täällä pohjois-suomessa, vai pääseekö?
    XXLssä kehottivat tilaamaan paria kokoa verkkokaupasta ja palauttamaan epäsopivat paikalliseen liikkeeseen (Oulu). Mitoitusohjeen perusteella tilasin 43 ja on just hyvät.

Itsekin käytän työmatkalla ja pidemmillä lenkeillä ja on huiput! Aiemmin Shimano MT91 ja talvella päällä neopreenit. Nyt säästyy noiden neopreenien kanssa värkkäämiseltä. Aika monet neopreenit ehti kulua 8v aikana.

j

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Toimivat hyvin piikkipoljinten kanssa, ei juuri kenkä lipeä polkimelta. Tuosta luomella kävelystä niillä tuntuu ihmiset valittavan että ovat liukkaat.
    Joo pito polkimella 10/10 mutta lumella 0/10
    Ei passaa jalkautua mäessä. Vois kokeilla jotai liukuesteitä kantapäihin

Tähän asti eli kuluvan viikon puolivälin -7C keleissä oon pärjäillyt 1h/siivu työmatkat Japanthereilla ilman villasukkaa, ihme sinänsä. Mutta jos vielä siitä kylmenee niin tarvitaan Laket ja villissukka.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Pieni mutu vertailu n. 6v vanhat Lake 303 vs. viime vuoden Wölvhammerit.

Laket menee mulla n. +2 - -10 parin/kolmen tunnin lenkeillä. Wölvit on kyllä lämpimämmät, menee jostain - 3 - -18, en tuon kylmemmässä juuri ajele. Melko lämpimät oli eilen parin asteen pakkasessa ihan ohuella merinosukalla. Alle -10 varpaat menevät kyllä viileäksi, mutta ei niin kylmäksi, että haittaisi.

Ja pieni päivitys vanhaan juttuun. 3 -4 kuukauden odottelun ja muutaman soiton jälkeen maahantuoja ei onnistunut toimittamaan boan rullaa. Laitoin viestin boan euroopan "päämajaan", samana päivänä tuli vastaus ja viikon päästä 2 boaa "vaijereineen".

Onneksi ehdin ostaa Wölvit ilman boaa :/

Hommasin Wölvhammerit XXL:n black friday alesta 229 eurolla. Selasin ennen ostoa tätä ketjua ja löysin mm. seuraavan nasevan kommentin:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei ne minun mielestäni mitkään autuaaksitekevät jeesuskengät ole. Jos pakkasta on lähelle kymppi niin kolmen tunnin kohdalla alkaa varpaita palella. Suunnilleen.
    Silti minua ensimmäisellä lenkillä (-6 asteessa) puolentoista tunnin kohdalla vähän ihmetytti varpaiden palelu. Sitten muistin vanhan kliseen "jos varpaita palelee, laita pipo päähän". Kaivelin ajotakin taskuja ja totta, windstopper-myssy oli siellä taskussa eikä päässä. Laitoin lakin päähän ja kotona kolmen tunnin jälkeen varpaat olivatkin ihan käyttökunnossa.

Ensin meinasin ostaa Laken 303:t, mutta oikea koko loppui maasta (paitsi bikeshopin suositus- / riistohintaiset). Wölvhammerissa epäilytti pitkä varsi, mutta ei siitä ollut mitään haittaa ajaessa. Parempi vain, kun nilkkakin pysyy sulana.

Kaksi Boa-kiristintä saisi ehkä olla, Wölvissä on vain yksi. Niin saisi nilkan ja jalan kärjen eri kireyteen tarvitaessa. Ainakin Laken maantiekesäkengillä harrastan tuollaista säätöä välillä. Laken 400:ssa taitaa olla kaksi rullaa.

Minulla on herkkä Fatbike-polvi. Läskipyörällä ajaessa leveä q factor aiheuttaa pientä epämiellyttävää tunnetta toisessa polvessa, joka on nuorempana operoitu. Nyt Wölvhammerilla oli aluksi vähän samaa tunnetta krossipyörälläkin, mutta toivottavasti sain klossia säätämällä tilanteen paranemaan. Kengissä taitaa olla eristyksen ja muun paksun rakenteen takia klossien paikka vähän epäoptimaalinen.

Tämä hankinta muistutti minua pukeutumisen kokonaisvaltaisesta huomioimisesta. Ennen ajattelin selvästi, että varpaat palelevat huonojen kenkien takia, mutta pitäähän se muu pukeutuminenkin tietysti olla kunnossa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Minulla on herkkä Fatbike-polvi. Läskipyörällä ajaessa leveä q factor aiheuttaa pientä epämiellyttävää tunnetta toisessa polvessa, joka on nuorempana operoitu. Nyt Wölvhammerilla oli aluksi vähän samaa tunnetta krossipyörälläkin, mutta toivottavasti sain klossia säätämällä tilanteen paranemaan. Kengissä taitaa olla eristyksen ja muun paksun rakenteen takia klossien paikka vähän epäoptimaalinen.
    Joo sama vika. En saa Wölveissä käännettyä klosseja tarpeeksi ilman että kantapää alkaa hangata takahaarukan putkia. Pitkillä lenkeillä alkaa polvessa tuntua. Muutenkaan eivät pyöräilykenkänä ole mielestäni erityisen hyvät kun pehmeä pohja joustaa eikä nilkkaosaa saa terpeeksi kireälle (siis vanhemmassa BOAttomassa versiossa).

Shimano MW5 nyt pari viikkoa ollut työmatkakenkänä. Pikkupakkasella tuulessa varpaat alkaa palella puolen tunnin kohdalla. Pehmeä nilkkaosa ei ole ollenkaan vedenpitävä, mikä tuli itselle yllätyksenä. Sadehousuja ei saa kiristettyä niin että peittäisi tuon nilkkaosan, eli nilkat märkänä sitten ajellaan, ja siitähän se vesi imeytyy sukkiin. Se nilkkaosa ei myöskään työpäivän aikana kuivu. Edestä pääsee läpän alle vettä. Noh, on tämä silti parempi kuin kesäkenkä + kengänsuojat, mutta hintaan nähden pieni pettymys. MW7:ssa näyttää olevan samanlainen nilkkaosa ja läppä.

Ja lisäänpä vielä tänään kengissä havaitsemani ongelman. Pohjallinen on päälipuolelta pehmustettu muovikulho, jonka alle jostain pääsee vettä. Vajaa vuorokausi kevyessä sateessa pyöräilyn jälkeen kenkä oli pohjallisen alta aivan märkä. Että näköjään pohjalliset täytyy ottaa aina ulos ajon jälkeen.
    jussi. muokkasi tätä : 06.12.2018 at 13.50

Onko olemassa jotain edes kohtalaisen lämmintä kengänsuojusta, joka mahtuisi esim. vaelluskengän päälle?

Vaikka vaelluskengät eivät luonnostaan mitkään erityisen lämpimät ole, olen pärjännyt niillä kohtalaisen kovillakin pakkasilla mm. koiraa ulkoiluttaessani, kunhan on riittävästi lämmintä sukkaa alla. Mutta fillarilenkillä kylmyys alkaa kipristellä varpaita viimeistään 1,5 - parin tunnin jälkeen jo pikkupakkasellakin. Ei huvittaisi ostaa pelkästään tätä käyttöä varten mitään superlämpimiä kenkiä. Kunhan nyt johonkin -10 C asti vaikka pystyisi parin tunnin lenkin polkaisemaan. Työmatka on niin lyhyt että siinä välttää kovillakin pakkasilla vaelluskenkä tai talvikenkä ilman lisukkeita.

Esim. tämä Vaude https://www.bikester.fi/vaude-fluid-...ta-364034.html olisi juuri oikean mallinen, mutta tarkoitettu kai vain suojaamaan vedeltä eli tuskin lämmittää yhtään. Miastoressa olisi oikein kunnon pörröisellä karvavuorella oleva lämpsuojus, mutta se on pohjaa myöten umpinainen ja kumminkin luottaisin omien kenkieni Vibram-pohjaan enemmän sitten jos joutuu tunkkailemaan tai muuten tallustelemaan jalkaisin.

Olisihan sitten saatavilla Wölfhammereitakin mutta kun raha ei suoranaisesti tursuile taskuistani, tuntuisi vähän ylimitoitetulta hankinnalta omaan käyttööni, kun ei pitempiä lenkkejä talviaikana kertaa per viikkoa enempää kuitenkaan tule, hiihtokauden alettua ei sitäkään vähää, ja flättipolkimetkin välttävät näin talvikaudeksi mulle.

Vaudellakin taitaa olla joku karvavuorinen ja hiihtohommiin löytyy jo useammalta merkiltä valikoimaa enempi.
    Esim. Yokon karvavuorista mononsuojaa on ollut saatavilla tarjouksesta n. 15€ hintaan Budgetsportista tms. jolloin sitä raskii vähän tuunatakin omaan käyttöön. Käytännössä noista voi leikata pohjan auki joten suoja olisi vaan pohjan yläpuolella, ehkä pitäisi ommella joku lenkki kantapään eteen jotta se pysyy paikallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Order Number: 1710181266
    Date 17.10.2018
    Order value: 138,58 €
    SH-MW5 - MTB Winter Shoes 1 view
    SPD SM-SH51 MTB Pedal Cleats

Eihän nuo aivan Suomen talven kenkiä ole mutta jos toimisivat näin välikautena ja vielä vettä pitäisivät niin oisin oikein tyytyväinen. Kummasti noita ajokenkiä kertyykin, oiskoon seitsemäs pari. Parin viikon päästä lienen viisaampi Shimanojen suhteen.
    Mun jalkaterä on pikkasen leveä eli kesähalpisShimanoista Widelestiset on ok. Toivon ettei MW5 ainakaan kovin kapea ole.
    Mulle tuli samanlaiset mustan perjantain tarjouksesta Bike-Discountista satasella. Vettä pitävät, eivät kyllä juuri hengitäkään. Muuten ihan hyvät. Yksi nro ekstrakokoa otin.. en tiedä miten esim. 10-15 asteen pakkasessa noilla selviää. Hieman kapea lesti, mutta en usko olevan ongelma jos ottaa yhden numeron ylikoon vrt. kävelykenkä. Loppujen lopuksi ihan kelpo tossu.. satasella.
    Pyöräily pelastaa !

Itse olen ollut tyytyväinen, nollasta +10 rospuuttokeleille tarvitsin. Omat on 45 ja MO88 Widelestisiin 45 kun vertaan niin pikkasen kapeampi MW5 ehkä on, selkeämmän eron koen lestin korkeudessa, MW5 on matalampi.

Hengittävyydestä en ala tinkaamaan, ainakin kumisaapasta parempi! Yhden kolmen päivän gravelgrindinkiretken olen noilla ajanut mutta käytössä WBL-systeemi eli paljaaseen jalkaan pakastepussi, eipä tarvinnut kenkiä tahi sukkia tulilla kuivatella.

Tuostahan löytyy sitte hienompi versio Goren kalvolla ja Misukan kumipohjalla ynnä Boakiristys eikä hintakaan paha. Kuinka iso ero on pohjien pitävyydessä, sitähän en tiedä mutta riittävän hyviksi olen halpispohjat kokenut. Pakkasen puolelle ei mun jaloilla noilla ole asiaa, lämminverisemmät saattaa pärjätä, itse en oikeina talvikenkinä
    näitä pidä. Bontragerin OMW:t otan käyttöön kun mittari on miinuksella.

Kaatosateeseen en ole päässyt mutta käsisuihkulla koestuksen läpäisivät, nilkan ympärillä oleva joustava resori eivettäpitävä ole. Onneksi molempien kuorihousujeni lahkeitten pituus riittää, varalle löytyy vielä nämä: https://shop.pearlizumi-eu.com/en-dk...k-14381202021s

Hintansa arvoiset.
    arctic biker muokkasi tätä : 10.12.2018 at 12.17

tere

Ostin Lake MX145 (44 wide) käytettynä, myyjän mukaan ja silmin halaittavissa oli että kenkiä ei ole paljoa käytetty. Kokonsa puolesta menee yhden sukan kanssa loistavasti 43 koon jalkaan (taitaa kaikki muut kengät olla sieviläiset 43 ja halti ja bontrager 44), mutta tällä hetkellä lämpötila on ollut +4 ja-7 asteen välillä ja jos pakkasta on enemmän kuin -2 niin tuntuu käyvän mx145 vähän kylmäksi ja varsinkin oikeaa jalkaa palelee enemmpän joka uusi ilmiö ei ole havaittavissa muilla kengillä.

^tuohan on sellainen tihkukelin kenkä +10 - 0 C. Ja jos on oikeat talvikengät, niin laittaisin ne mieluummin jalkaan jo vähän ennen nollaa. Mutta mää olenkin palelluttanut jalkani liian mona kertaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •