HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 35 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #1021
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Kolme vuotta aktiivista ajoa ja paljon etelä-suomen asfalttia tuntuu olevan normaali mutta 120e renkaalta olisi unelmissa toivonut enemmän

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  2. #1022
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Veivasin äsken Gravdalit vanteelle ja oli melkoinen duuni, kun eivät "pyöreinä" olleet säilytyksessä. Parilla kikka kolmosella nousivat vanteelle. Nyt sitten totuttelua nastakauteen, onneksi noi on kumminkin aika loistavat kumit. Muistaakseni
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #1023
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Kolme vuotta aktiivista ajoa ja paljon etelä-suomen asfalttia tuntuu olevan normaali mutta 120e renkaalta olisi unelmissa toivonut enemmän

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
    Jos luit, niin nuo omat renkaat eivät ole 120e/kpl, vaan alle tuon parihinnaltaan.

    Pintaahan noissa on vaikka miten paljon vielä. Tilasin uudet nastat ja liiman nuo vulkanisoivalla liimalla kiinni. Eiköhän tämä talvi mene vielä hienosti.

    Mutta siis juu, tällä kokemuksella suosittelen nastojen vaihtoa ja liimausta ajoissa. Runko on ohut. Nasta tulee läpi kun se pääsee elämään reiässään tarpeeksi kauan.

  4. #1024
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ...onneksi noi on kumminkin aika loistavat kumit. Muistaakseni
    No huh huh, en muistanut että ne on noin hyvät!! Keskari työmatkalla ei laskenut käytännössä ollenkaan vrt. 32mm Schwalben krossikumit. Ja iso ilmatila tekee mukavuutta. Eli oikein hyvillä mielin jatkuu kausi nastoilla, vaikka pelkäsin masennusta

    Jännä juttu että oli tuossa sinänsä suositulla reitillä muiden työmatkapyöräilijöiden määrä ainakin puolittunut. Ihminen ei aja jos on -5 ja liukasta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #1025
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Black Icet saapui. Sormituntumalla runko selvästi MW:tä joustavamman oloinen ja seos pehmeämmän tuntuinen. Voisi odottaa että rullaavat paremmin.
    Nämä vaikuttaa ihan kelvollisilta kumeilta hintaansa nähden (32,90e/kpl). Toki kunnon talvikelejä ei ole päässyt vielä testaamaan, mutta sisäänajon perusteella rullaa selvästi paremmin kuin MW tai Nordic Spike ja ovat pehmeämmät ajaa.

  6. #1026
    Off-topic, mutta nyt täytyy hieman ihmetellen kysyä: mikä siellä tiet liukkaaksi on tehnyt ja minkälaiset paikat? (Poislukien puiset sillankannet ja vastaavat joita osaa varoa muutenkin ja jo nolla yläpuolella.)

    Eihän pelkkä pakkanen aiheuta liukkautta, tarvitaan kosteuttakin, sadetta tai pintoja joihin ilman kosteus tiivistyy?

    Nimim. "Lenkille lähdössä, mutta nyt alkoi pelottaa, pitäiskö minunkin vaihtaa nastat alle (vaikkei Gravdaleja olekaan)?"

  7. #1027
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Tänään ei Helsingissä kovin liukasta mielestäni ollut, paitsi sillat. (Minulla on jo nastat.) Meren ranta oli suolattu. Kai tuo menee niin että tummat vaakasuorat pinnat jäähtyvät kylmän taivaan alla, jolloin ne keräävät kosteutta. Ilman lauhtuessa esim. aamulla tai rintaman yhteydessä huurretta tiivistyy näille kylmille ja hitaasti lämpeneville pinnoille vielä enemmän, jos aurinko ei paista. Jos niillä ajetaan tai kävellään, lumi/huurre vähitellen pakkaantuu. Meren tai järven rannalla on enemmän kosteutta ja lämpöä, siellä sillat voivat olla hengenvaarallisen liukkaita.

    Parviennusteissa on enemmän tai vähemmän lunta tarjolla joulukuun alussa, joten nastoja pian tarvitsee kuitenkin.

  8. #1028
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    3,5 v kesti mulla 120psi Gravdalit, toisesta repesi kylki ajossa ja toisesta muutama nasta sisärenkaalle käsipäivää sanoo. Pistosuojanauhaa en ole ikinä käyttänyt mutta pitääpä laittaa, jos vielä rahtiruunan lyhyillä matkoilla vois hyödyntää. Kiitos vinkistä.

    Edit. Itse laitan eteen sen paremman eli nastoiltaan pitävämmän. Jos etunen lipeää alta pois niin kaatumisen riski on melkoinen, takarenkaan lipsuminen ei oo iso haitta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  9. #1029
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Litkuttelin eilen onnistuneesti (jos onnistumiseksi voi sanoa usean tunnin ähellystä ja välissä tapahtunutta kompuranostoreissua...) nuo 33tpi Gravdalit.

    Paineet pysyivät heti kun vaan nousivat vanteelle, mutta mutta: toisessa renkaassa on semmonen melkein sentin halkasijaltaan oleva pahka ihan vaijerin kyljessä. Huomasin tietty vasta asennushikoilujen jälkeen (jos nyt olis ollut etukäteen nähtävissäkään).

    Näyttää siltä että kumi olis sillä kohdin vanteella ihan millin-kaks. Sormella painamalla saa vähän litkuakin tirahtamaan välistä. Ihmeenä pitäisin jos tuo ajoa kestää mutta kyllä ainakin pienen testilenkin kahen barin paineella kesti.

    Palauttaahan tuon varmasti voisi muttei saksankauppiaalla ole toista tilalle antaa. Enkä oo ihan varma haluanko toista samanlaista ennen kuin olis vähän kokemusta siitä soveltuuko nuo pidemmässä juoksussa tubelesseiksi. Valmistajan mukaan eivät.

  10. #1030
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chito Katso viesti
    Litkuttelin eilen onnistuneesti (jos onnistumiseksi voi sanoa usean tunnin ähellystä ja välissä tapahtunutta kompuranostoreissua...) nuo 33tpi Gravdalit.

    Paineet pysyivät heti kun vaan nousivat vanteelle, mutta mutta: toisessa renkaassa on semmonen melkein sentin halkasijaltaan oleva pahka ihan vaijerin kyljessä. Huomasin tietty vasta asennushikoilujen jälkeen (jos nyt olis ollut etukäteen nähtävissäkään).

    Näyttää siltä että kumi olis sillä kohdin vanteella ihan millin-kaks. Sormella painamalla saa vähän litkuakin tirahtamaan välistä. Ihmeenä pitäisin jos tuo ajoa kestää mutta kyllä ainakin pienen testilenkin kahen barin paineella kesti.

    Palauttaahan tuon varmasti voisi muttei saksankauppiaalla ole toista tilalle antaa. Enkä oo ihan varma haluanko toista samanlaista ennen kuin olis vähän kokemusta siitä soveltuuko nuo pidemmässä juoksussa tubelesseiksi. Valmistajan mukaan eivät.
    Kolmen 120tpi Gravdalien ja kaksien tubelesskelpoisten vanteiden kokemuksella en edes yritä. 33tpi versio on mulle vieras mutta huonolta näyttää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #1031
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Reilut puoli vuotta varastossa lojuneet 120tpi Gravdalit eivät ensin millään nousseet, mutta kun antoi olla 30min sisäkumin kanssa vanteella saamassa hieman pyöreyttä, niin sitten napsahti mukavasti. Metodina siis toinen reuna sisurilla ja toinen reuna Topeakin 11bar "napsautinpumpulla". Ei vaan pidä laittaa litkuja liian aikaisin sisään, koska sotku on melkoinen kun se ei nouse. Myös semmoiset ilmiöt kuin hiki ja vitutus alkavat hiipiä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #1032
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Häätyy se sitten sitten uskoa! Minua ei rengashommat talvikelissä mitenkään houkuttele eli jos en oo satavarma että rengas myös pysyy vanteella niinnen ala. Tässä on sekin että parhaimmillaan saatan olla jossain hevon kuusessa jonne jos oikein huonosti käy on hakijan saanti hankalaa.

    Terrene Griswold oli asennettaessa luottamusta herättävä. Mitä ny kyljistä pikkuisen tihkui niin ekan kauppareissun jälkeen tiivistyi ja nyt on paineet pysyneet hyvin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #1033
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Reilut puoli vuotta varastossa lojuneet 120tpi Gravdalit eivät ensin millään nousseet, mutta kun antoi olla 30min sisäkumin kanssa vanteella saamassa hieman pyöreyttä, niin sitten napsahti mukavasti. Metodina siis toinen reuna sisurilla ja toinen reuna Topeakin 11bar "napsautinpumpulla".
    Ekan renkaan kohdalla kokeilin sisuritemppua mutta sen verran löysä oli rengas vanteelle ettei sisurin pois nyhtämisen jälkeen se toinen reuna vanteella pysynyt. Nousi sitten kuitenkin helvetillisen saippuoinnin ja painimisen tuloksena pikkukompuralla. Toiselle vanteelle sitten lisäsin kaks kierrosta Gorilla-teippiä mutta rengas tuntui silti jos mahdollista ekaakin löysemmältä vanteella. Ei noussut millään ilveellä, kokeilin kuormaliinaakin koko paketin ympärille. Tän kanssa sit kuitenkin sai sisurin avulla toisen puolen pysymään joten kuten olakkeellaan (varmaan teipin ansiosta) ja sit nousi toinenkin puoli.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei vaan pidä laittaa litkuja liian aikaisin sisään, koska sotku on melkoinen kun se ei nouse. Myös semmoiset ilmiöt kuin hiki ja vitutus alkavat hiipiä.
    Kyllä joo! Hien, vitutuksen ja sotkun saa vielä tuplattua kun tunkee sen sisurin sinne tunnin ähellyksen jälkeen tähteellä olevien litkujen sekaan ja nostaa sit vanteelle.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Häätyy se sitten sitten uskoa! Minua ei rengashommat talvikelissä mitenkään houkuttele eli jos en oo satavarma että rengas myös pysyy vanteella niinnen ala. Tässä on sekin että parhaimmillaan saatan olla jossain hevon kuusessa jonne jos oikein huonosti käy on hakijan saanti hankalaa.

    Terrene Griswold oli asennettaessa luottamusta herättävä. Mitä ny kyljistä pikkuisen tihkui niin ekan kauppareissun jälkeen tiivistyi ja nyt on paineet pysyneet hyvin.
    Kyllä mullakin on melkein mielummin varana mukana taksirahat kuin paikkausvehkeet ainakin työmatkoilla kun jossain pitäisi olla ajoissa.

    Melkein jo mielessä siintää että kun toi Gravdal etuselta poksahtaa irti niin Griswold voisi olla menossa tilalle. Oliko jo ajokokemusta?

    Toki kiinnostaisi myös mahdolliset kokemukset tubelesseina Black Icesta ja uudesta Continentalin renkaasta. (120tpi Gravdal ilmeisesti pelaa tubelessina ihan hyvin vaikkei sitä nyt mistään saakaan).

  14. #1034
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Alkavaa talvea varten ostin aiemmin tänä vuonna (muistaakseni XXL:stä) Gravdalit. Ei mahdu cycloni (Ridley X-Fire) takahaarukkaan, joten taakse sitten edelleen Schwalben Marathon Winter 35-millisenä.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,0 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

  15. #1035
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    120tpi Gravdal ilmeisesti pelaa tubelessina ihan hyvin vaikkei sitä nyt mistään saakaan
    Juu, asennuksen jälkeisenä vuorokautena paineet olivat tippuuneet edessä ja takana 5psi. Sen verran se varmaan "hengittää" jatkossakin. Litkuna Stanin Race hieman jatkettuna normilitkulla
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #1036
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chito Katso viesti
    (120tpi Gravdal ilmeisesti pelaa tubelessina ihan hyvin vaikkei sitä nyt mistään saakaan).
    Kyllä noissakin on niin löysät reunanauhat, että pitää olla sekä hyvää tuuria että tyhmänrohkea tai sitten LJL, jotta homma toimii ja siitä huolimatta veikkaisin, että blurppausriski on olemassa. Kerran kun on kokenut sen, että asfaltilla kurvatessa eturengas blurpauttaa paineet ilmakehän syövereihin, niin mielenkiinto turhien riskien ottamiseen vähenee kummasti. Nimimerkillä "Kokemusta on"

    ps. Saippua ei auta silloin, kun reunojen löysyys on ongelmana. Ennemmin tekee homman hankalammaksi, kun reuna luiskahtaa entistä helpommin pois paikoltaan. Saippuaa käytetään liukastamaan sellaisten renkaiden reunoja, jotka on niin tiukkoja, että eivät ei muuten tahdo napsua paikoilleen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #1037
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Melkein jo mielessä siintää että kun toi Gravdal etuselta poksahtaa irti niin Griswold voisi olla menossa tilalle. Oliko jo ajokokemusta?

    Toki kiinnostaisi myös mahdolliset kokemukset tubelesseina Black Icesta ja uudesta Continentalin renkaasta. (120tpi Gravdal ilmeisesti pelaa tubelessina ihan hyvin vaikkei sitä nyt mistään saakaan). ©Chito

    No parin kauppareissun jälkeen litkuGriswold takana ja butyyliGravadal 120tpi ei yhtään hassummalta yhdistelmältä tunnu. Oispa Terrenessä vielä teräväkärkiset nastat! Sanotaan sitten näin ettei nyt Gravdalia ole ikävä. Mitä mieltä olen keväällä on toinen juttu.

    Laitoin tuolta verkkokaupasta yhden Black Icen tilaukseen,200nastaisena. Rahtiruunan siiedettäväkuntoisen MaraWinterin siirrän SkinnyFreddien tilalle taakse ja Ice sitten
    eteen. Pitää yrittää tubelessoida samalla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #1038
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...blurppausriski on olemassa.
    DT Swissin maastokehät gorillateipattuna on kyllä niin napakat etten ole korostuneen ahdistunut Mitä nyt suomalaisuuteen noin yleisesti kuuluu, niin sen verran. Eli aika paljon
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #1039
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Eilen kolmenkympin iltalenkki auraamattomilla pyöräteillä krossarissa alla Nicetrac 200. Aivan kamalaa menoa - keskari 22 km/h ja kuskia ketutti huolella. Nyt äkkiä ISP:t alle 29-täysjäykkikseen, niin lenkeillä keskarit nouseet ja kuskikin viihtyy paremmin.

  20. #1040
    Renkaan (nimellinen) leveys? Rengaspaineet? Vanteen leveys?

    Eivätkös nuo kaikki ole aivan oleellisia tekijöitä jotka vaikuttavat siihen miten joku nastarengas todellisuudessa toimii ja joka selittää varsin pitkälle miksi jostain nastarenkaasta voi olla niin erilaisia ja toisistaan poikkeavia käyttäjäkokemuksia?

    PS Olosuhteita unohtamatta. "Auraamaton pyörätie" kun voi tarkoittaa kovin monenlaisia olosuhteita, aivan kamalasta keskimääräistä kesäkeliä parempaan superstradakuntoon.

  21. #1041
    F. Kotlerburg Guest
    Jos auraamaton kelvi tarkoittaa lumista kelviä niin ISP on aika paska rengas.

  22. #1042
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kerran kun on kokenut sen, että asfaltilla kurvatessa eturengas blurpauttaa paineet ilmakehän syövereihin, niin mielenkiinto turhien riskien ottamiseen vähenee kummasti. Nimimerkillä "Kokemusta on"
    Saattaa kohta olla mullakin. Veren nenusta kaivamistahan tolla "tyrärenkaalla" ajaminen taitaa olla. Nyt on kuitenkin parikymmentä kilsaa varovaista ajoa 2,0 barin paineilla kestänyt. Myyjäliikkeen kanssa on jo reklamaatioseremoniat käynnissä mutta heillä ei tosiaan ole uutta tilalle antaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ps. Saippua ei auta silloin, kun reunojen löysyys on ongelmana. Ennemmin tekee homman hankalammaksi, kun reuna luiskahtaa entistä helpommin pois paikoltaan. Saippuaa käytetään liukastamaan sellaisten renkaiden reunoja, jotka on niin tiukkoja, että eivät ei muuten tahdo napsua paikoilleen.
    Saippua hyppäsi mukaan kuvioihin siinä kohtaa kun kaikki aiemmin mieleen tulleet konstit kuten rukoilu ja huutaminen oli käytetty. Voi tosiaan olla ettei auttanut mutta kuplista pystyi ehkä paikantamaan pahimmin vuotavia paikkoja ja niitä sitten käsin, jaloin ja muiden raajojen kanssa painelemaan. Uskoisin yhden ongelman olleen se, että nuo renkaat olivat ilmeisesti maanneet Bike24:n varastossa tuhannen rutussa ja olivat melko monella mutkalla mulle tullessaan. LJL:n mainitsema sisurien kanssa paineiden pitäminen olis varmaan auttanut enemmän, itse annoin vain levätä vaakatasossa ne muutamat päivät minkä asennusta odottelivat.

  23. #1043
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Eikös nuo 33tpi gravdallit nyt ole jäykkä kylkiset ja reunalangalliset. Saattaisin unehtaa suosiolla litkujen kanssa leikkimisen ja ajelisin sisureilla.

  24. #1044
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eikös nuo 33tpi gravdallit nyt ole jäykkä kylkiset ja reunalangalliset. Saattaisin unehtaa suosiolla litkujen kanssa leikkimisen ja ajelisin sisureilla.
    Joo on. Mä uskallan vielä olla varovaisen toiveikas noiden pysymisestä vanteilla (paitsi tuon viallisen eturenkaan) mutta tulen sitten kyllä tänne hattu kourassa kertomaan jos / kun eivät pysy.

  25. #1045
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin tarkoitin vaan sitä, että jäykilla renkailla tubeleksesta ei minusta ole edes paljoakaan hyötyä. Paineita on kuitenkin pidettävä yli 3bar, eikä se 5w säästö tunnu missään jos lähtötaso on jo 50w

  26. #1046
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498

    Talvirenkaat krossariin?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eikös nuo 33tpi gravdallit nyt ole jäykkä kylkiset ja reunalangalliset. Saattaisin unehtaa suosiolla litkujen kanssa leikkimisen ja ajelisin sisureilla.
    Rautalangalliset marawintterit pysyivät yllätten hyvin Huntin vanteilla litkutettuna kaksi talvea. Ei tarvinnut juuri pumppailla ja reilun parin baarin paineilla olivat mielestäni paljon tunnokkaammat kuin sisureilla. Nyt alla olevia lankagravdaleja en ole alkanut litkuttamaan ainakaan vielä, mennään kevytsisureilla tämä kausi.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Kommuutteri muokkasi tätä : 29.11.2018 at 14.24

  27. #1047
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.225
    Minäkin siirryin Gravdal-vuodenaikaan tänään. Ihan hyvä vuodenaika se.

    Kyllähän noi vähän huonommin rullaa kuin esim. sisuri-Nanot, mutta kivempi noilla on ajella kuin yllättävän monella tubeless-GG-kesärenkaalla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #1048
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    Mites arvon raati, onko ollut kokemuksia Continental Top Contact Winter II Reflex'stä? Pärjääkö jäällä ollenkaan ja missä tuon renkaan rajoitukset tulevat vastaan? Mietin siis syklolle talvirengastusta. Black Ice voisi olla toinen vaihtoehto, mutta siitä on kovin vähän vissiinkin kokemuksia?

  29. #1049
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Kokeiles noita https://m.motonet.fi/fi/tuote/450100...ttu-28--37-622 niistä on olemassa 240 nastanenkin versio mutta en äkkiä nyt löytänyt.

  30. #1050
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Mites arvon raati, onko ollut kokemuksia Continental Top Contact Winter II Reflex'stä? Pärjääkö jäällä ollenkaan ja missä tuon renkaan rajoitukset tulevat vastaan?
    Viime talvena jonkin verran tuli ajettua kyseinen rengas takana ja nastarengas edessä. Lumella erinomainen pito, jäälläkin pystyy ajamaan. Ehkä tuo nasta edessä, kitka takana, on aika hyvä vaihtoehto.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •