HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 14 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 479

Aihe: Ritchey Commando fat 4"

  1. #391
    Mikähän nastakumes sopisi Commandoon taakse?

  2. #392
    ^Ritchey Commando FB ryhmässä oli jollakin dillinger 5 70mm vanteella

  3. #393
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    90mm kehällä ja 1x11 voimansiirrolla näyttää vanhempi 4" dillinger olevan yhtä tiukilla kuin aikaisemmin mainittu 4" jumbo jim.

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  4. #394
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Tääkin ketju päässyt vajoamaan alas enkä yhtään ihmettele kun kaikki taitavat vaan tyytyväisinä ajella. Nyt ehkä jonkun 20 kertaa ajellut ja hyvältähän toi tuntuu, alkuun oli aika nihkeän tuntuinen mutta taisikin olla enemmän siitä kyse kun siirtyi läskiin. Kokokaan ei tunnu isolta kun arvoin M:n ja L:n välillä kun pituutta on 177.

  5. #395
    Harmitti kun menin myymään commandon aiemmin pois. Nyt sain haalittua uuden rungon käsiini ja rakennellaan nyt sitten tästä mieleinen

    Btw. tuolla vielä 1kpl laatunapoja jollekin commandoon.. itse poistin juuri viimeiset kultaiset I9:t eteen ja taakse alle 250€, ei paha sanoisin https://www.bike24.com/p2121976.html

  6. #396
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Mukava Commandolla on ollut ajella.

    Nastarenkaat olisi heti pitänyt hankkia. Nyt talvikäyttö on jäänyt minulla vähälle, vaikka siihen ehkä pääasiallisesti tuli hommattua. Aloin viime viikolla nastoittaa Jumbo Jimejä, mutta en ole vielä päässyt ulos kokeilemaan.

    Commandon rungossa taitaa olla väljät toleranssit, mahtoikohan koko erä olla sekundaa? Satulaputki on vaikea saada pysymään ylhäällä, vaikka on Ritchey ja oikean kokoinen. Etuakselin liian suuren porauksen kaikki tietävätkin. Yllätyksenä myös pullotelineiden pulttien etäisyys heittää standardista juuri sen verran, että ainakin minun piti poralla suurentaa Eliten telineen reikiä.
    Pyöräily on kivaa!

  7. #397
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Hyvin mahtuu D5 4,8" Commandoon eikä ihme, D5:n runko on jopa pienempi kuin 4,4 JJ.

  8. #398
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Aika hirveän hintainen tuo D5, samalla rahalla saisi nelisen pulloa Bollinger-sampanjaa Alkosta... Ja kaksi D-vitosta pitäisi ostaa

    Testasin jo 4 JJ:t DIY nastoitettuna, tuli hyvä. Kaikki nastat tallella, ja nolla kappaletta ensimmäisen lenkin jälkeen. Nyt vain pitäisi keksiä, mitä teen kesällä
    Pyöräily on kivaa!

  9. #399
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Commandon rungossa taitaa olla väljät toleranssit, mahtoikohan koko erä olla sekundaa? Satulaputki on vaikea saada pysymään ylhäällä, vaikka on Ritchey ja oikean kokoinen. Etuakselin liian suuren porauksen kaikki tietävätkin. Yllätyksenä myös pullotelineiden pulttien etäisyys heittää standardista juuri sen verran, että ainakin minun piti poralla suurentaa Eliten telineen reikiä.
    Meidän talouteen uitetussa yksilössä toleranssit on mielestäni kohdallaan. Haarukkaa en oo ressannu, laitoin sen kiinni XTR:n pikalinkulla ja täts it.

    Ainoo juttu mikä kummastuttaa on se, että miten hitos joissain kuvissa Commandoon on mahdutettu on 4.8" JJ taakse, ite kun kokeilin 4.4" JJ:tä 80 mm kehällä niin ylimääräistä tilaa ei juurikaan jäänyt.

  10. #400
    DT swiss br710 kehä ja 1x11 voimansiirto, meneekö taakse 4,4 jumbo kuinka niukasti?

  11. #401
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti veehoo Katso viesti
    DT swiss br710 kehä ja 1x11 voimansiirto, meneekö taakse 4,4 jumbo kuinka niukasti?
    Sama vanne ja 1x11 voimansiirto. Dillinger 5 mahtuu, tosin leveyttä vaan 108mm D5:ssa. Alahaarukkaan jää puolelleen tilaa n.7mm. Ketjulla yläasennossa tilaa n.3mm, alhaalla melkein kiinni renkaassa, mahtuu kyllä pyörimään. Tilasin bike-discountista takakorvakkeen suoruuden tarkistustyökalun mielenrauhan takaamiseksi.
    Facebookin Commando ryhmässä mainittiin 4.4 Jumbon mahtuvan pyörimään.

  12. #402
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Oliko toi br-kehä 80mm leveä? 90mm kehä ja 1x11 raapii ketju renkaaseen jo 4" jj kanssa ja myös 4" dillingerin kanssa.

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  13. #403
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Oliko toi br-kehä 80mm leveä? 90mm kehä ja 1x11 raapii ketju renkaaseen jo 4" jj kanssa ja myös 4" dillingerin kanssa.

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Ulkoleveys 81mm. Pakkaa ulospäin simmaamalla ja ketjulinjaa muuttamalla saa lisätilaa. Ketjulinja nyt 67mm.

  14. #404
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti veehoo Katso viesti
    DT swiss br710 kehä ja 1x11 voimansiirto, meneekö taakse 4,4 jumbo kuinka niukasti?
    Oman talouden pyörästä, vanteena Mulefut (80 eli saman levyinen kuin br710) ja renkaana noin vuoden vanha JJ 4.4" tubelessina:



    Vedon puolelta en valitettavasti älynnyt ottaa kuvaa mutta 1x10 kanssa oli siinä ja siinä ettei ketju hangannut renkaaseen. 1x11:n kanssa olis varmaan saanut laittaa eturatasta ulkopaikalle tmv. Ainakin tän yksilön tapauksessa.

  15. #405
    Kiitoksia vastauksista. Vaikuttaa siltä, että pitänee laittaa tuolla kokoonpanolla taakse 4 tuumainen

  16. #406
    Laitelkaas myös vähän kuvia millasia pyöriä ootte näistä rakennellu.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  17. #407
    Nyt, kun on rauhallista täällä yövuorossa, niin on aikaa kirjoitella tänne. Ostin vuosi sitten Merliniltä commandon rungot M ja L koon, kun en tiedä kumpi on parempi koko minulle. Tarkoitukseni oli, että kun saan talon valmiiksi, niin voisin kokeilla rakentaa polkupyörän itselleni. Nyt on talo valmis, enään puuttuu vain se polkupyörä. Ongelma minulla on se, että en ymmärrä polkupyöristä juuri mitään, en tiedä mitä osia tähän kannattaisi tilata ja mistä. Uskon, että aika pitkälti saisin pyörän kasaan, jos vaan saisin osat hankittua. Nuo kiekot kyllä joutuisin kasauttamaan jollakin. Valmiita kiekkoja ei taida löytyä? En ole vielä päättänyt päädynkö 29+ vai läskipyöriin tai molempiin. Läskipyörät voisi olla järkevämpi, jos tulevaisuudessa ostaisi vielä maantiepyörän tälle kaveriksi?

    Nyt pyytäisin teiltä apua osien hankintaan, eli laittakaapa linkkiä tulemaan. Niin pääsen tilailemaan osia. Tärkeimpänä näin aluksi on nuo kiekot, vaihteisto ja jarrut. Osat voisivat maksaa yhteensä noin 1500-2000€.

    Mietin tuossa jo, että myisin nuo rungot ja ostaisin valmiin polkupyörän, niin pääsisin paljon helpommalla. On tuo kuitenkin niin hieno runko, että pakko se on yrittää rakentaa siitä kulkupeli. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

  18. #408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti spacer Katso viesti
    Laitelkaas myös vähän kuvia millasia pyöriä ootte näistä rakennellu.
    Paremman puoliskon pyörästä tuli lopulta tollanen:



    Runko siis M-kokoinen, kuski 171 cm

  19. #409
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Kenenkäs Commando matkusti eilen auton katolla kohti pohjoista Iin paikkeilla aamupäivällä?


  20. #410
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herminaattori Katso viesti
    Nyt pyytäisin teiltä apua osien hankintaan, eli laittakaapa linkkiä tulemaan. Niin pääsen tilailemaan osia. Tärkeimpänä näin aluksi on nuo kiekot, vaihteisto ja jarrut. Osat voisivat maksaa yhteensä noin 1500-2000€.
    Kukaan ei varmaan rupee sun pyörään osia speksaamaan. Bike24 auki ja alat katteleen.

  21. #411
    Nyt sais kyllä vapaat kädet speksata, jos joku haluaa? Oliskin helppoa ku olis vaan valmis setti, jossa olisi kaikki osat, heti painaisin tilausnappia. Kaippa sitä sitten pitää itte istua ruudun ääreen ja alaata kattelemaan.

  22. #412
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    128
    https://best-bike-parts.de
    https://r2-bike.com
    Kummastakin liikkeestä saa tilattua custom-kiekkoja...esim.dt swissin takanavalla.
    bike-discount:ssa kanssa alennuksessa osia.

  23. #413
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Toi ohjauslaakerin malli taitaa olla ainoa missä menee vikaan mutta senkin malli löytynee tästä ketjusta. Mulla Sramin GXP-keskiö, 100-millinen, onkohan muilla edes kierteellistä. Voimansiirto NX:ää muistaakseni. Jarrut SLX, putket jotain. Kiekot luovutuksena mutta plussakiekot renkaineen Saksasta Hopen navoilla jotain 700. Onhan toi hyvä peli ollut.

    Vähän yllättynyt kuinka hyvin toi NX toimii, tosin vanhassa oli X5 eikä siinäkään mitään vikaa ollut ja NX ilmeisesti ns samaa tasoa uudempana.

    Kiekot, voimansiirto, jarrut jotain 1100. Putkiosat kymppejä tai satasia mitä laittaa. Kiekkojakin saa halvalla mutta takakiekkoon ainakin kannattaa panostaa.

  24. #414
    Paljon kiitoksia näistä viesteistä. Kyllä nyt pääsen rakentelussa alkuun. Myös yksityisviesteillä on tarjottu pyöränosia ja annettu ohjeita. Tätä juuri halusinkin.

  25. #415
    Lumet läks ja 29+ kuume nousi välittömästi. Meneeköhän tuossa 500€ täysin hukkaan jos sitä alkaa kasaamaan toista kiekkosettiä tuolle kokoonpanolle? Mitään en asian päälle ymmärrä mutta nykyinen 26" läskirengas on kyllä onnettoman hidas jos haluaa päästä vauhdikkaammin paikasta toiseen tai retkeillä hiekkateillä. Omaan järkeen tuo 29+ esim. WTB Ranger 3.0 renkailla kuulostaa kohtuu nopealta pyörältä, jolla kykenee kuitenkin koska tahansa poikkeamaan polulle kuin polulle.

  26. #416
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Finale Katso viesti
    Lumet läks ja 29+ kuume nousi välittömästi. Meneeköhän tuossa 500€ täysin hukkaan jos sitä alkaa kasaamaan toista kiekkosettiä tuolle kokoonpanolle? Mitään en asian päälle ymmärrä mutta nykyinen 26" läskirengas on kyllä onnettoman hidas jos haluaa päästä vauhdikkaammin paikasta toiseen tai retkeillä hiekkateillä. Omaan järkeen tuo 29+ esim. WTB Ranger 3.0 renkailla kuulostaa kohtuu nopealta pyörältä, jolla kykenee kuitenkin koska tahansa poikkeamaan polulle kuin polulle.
    No ei mene. 29+ on isorenkaista mielivälle aivan ykkönen kesä ajoon. Vielä, kun askartelee suht kevyet kiekot, niin liikkuu kivasti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #417
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti spacer Katso viesti
    Laitelkaas myös vähän kuvia millasia pyöriä ootte näistä rakennellu.
    Tämmonen tästä tuli

  28. #418
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Finale Katso viesti
    Lumet läks ja 29+ kuume nousi välittömästi. Meneeköhän tuossa 500€ täysin hukkaan jos sitä alkaa kasaamaan toista kiekkosettiä tuolle kokoonpanolle? Mitään en asian päälle ymmärrä mutta nykyinen 26" läskirengas on kyllä onnettoman hidas jos haluaa päästä vauhdikkaammin paikasta toiseen tai retkeillä hiekkateillä. Omaan järkeen tuo 29+ esim. WTB Ranger 3.0 renkailla kuulostaa kohtuu nopealta pyörältä, jolla kykenee kuitenkin koska tahansa poikkeamaan polulle kuin polulle.
    Meinasin myös laittaa kesäksi 29+ kiekot, mutta kun mainitsit tuon 500€, niin tulinkin toisiin aatoksiin

    26 läski on kyllä liian hidas kesällä.
    Pyöräily on kivaa!

  29. #419
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Ei oo 29+ huono ajatus. Itsekin vaihdoin läskit pois viikonloppuna ja kyllä menee työmatka nyt rullaten

    Tuolta oma tällä hetkellä näyttää. Läskin lokarit vähän leveät 3" renkaalle ja meinaa olla liian lähellä kumia, mutta kun ei ylemmäskään saa ellei vähän nakerra koloa putkille

    Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

  30. #420
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    26 läski on kyllä liian hidas kesällä.
    4" jumbo jimit 47 mm vanteilla rullaa muuten yllättävän hyvin sorateillä ja asvaltilla tollasilla vajaan barin paineilla. Oma läski tuntuu tasasella etanalta paremman puoliskon commandoon verrattuna :'( Toki pyörivissä massoissakin selvästi eroa - nopeesti laskettuna n. 800g.

    Tekis mieli kasata omaankin läskiin kapeet kesäkiekot jumbojimboilla

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 13.04.2017, 10.02
  2. Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.
    By Irocci in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 06.08.2016, 21.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •