ElectrobikeLostInLaplandGiantBikeshop
Sivu 106 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 56 96 104 105 106 107 108 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.151 - 3.180 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    No. Välillä on kestänyt todella pitkään simppelitkin takuujutut, välillä taas oli tosi hyvä palvelu...

Laita nyt itse kuntoon toi vannenauha. Kannattaa opetella itse laittamaan se.
    En tarkoita vannenauhaa vaan renkaan reunassa olevaa nauhaa, joka nousee vanteen hyllylle. En tiedä sanotaanko sitä nauhaksi. Koko rengas siis pullahtaa ulos vanteelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Laita nyt itse kuntoon toi vannenauha. Kannattaa opetella itse laittamaan se.
    Mulle jäi viestistä sellainen kuva, että renkaan reunalanka olisi rikki ja sitä on kyllä aika paha itse alkaa laittaa kuntoon. Itselläni on tullut joskus paketista uusi reunalankaviallinen jumbo jim 4.8" ja sen myyjäliike vaihtoi kyllä mukisematta uuteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mulle jäi viestistä sellainen kuva, että renkaan reunalanka olisi rikki ja sitä on kyllä aika paha itse alkaa laittaa kuntoon. Itselläni on tullut joskus paketista uusi reunalankaviallinen jumbo jim 4.8" ja sen myyjäliike vaihtoi kyllä mukisematta uuteen.
    Juuri se. Se tässä nyt vaan huolettaa, että täytyykö viallinen ensin lähettää Saksaan ja sitten tuumailun jälkeen sieltä tulee joskus joulun aikoihin uusi tilalle?

Ok! Siis kyllä canyonin takuu toimii sielä turun toimistolla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViBr Katso viesti
    Juuri se. Se tässä nyt vaan huolettaa, että täytyykö viallinen ensin lähettää Saksaan ja sitten tuumailun jälkeen sieltä tulee joskus joulun aikoihin uusi tilalle?
    Kannattaa pistää rengas takuuseen ja hakea kaupasta uusi tilalle. Pääsee pyörä heti ajoon. Myy sitten takuusta tulleen tai jättää varalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MK16 Katso viesti
    Kannattaa pistää rengas takuuseen ja hakea kaupasta uusi tilalle. Pääsee pyörä heti ajoon. Myy sitten takuusta tulleen tai jättää varalle.
    Nopealla googlettelulla samanlaista (JJ 4,8" Performance) ei löydy Oulusta. SnakeSkinin sais muutamassa päivässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti padildo Katso viesti
    Olisko suosituksia hiilikuitu haarukasta bluton tilalle? Fättinä dude ex 9.0 2018.. Mielellään mustaa
    En haluu mainostaa, mut Harun haarukoita jengi laitteli Dudeen paljon kun vielä irrallaan jostain sai. https://www.fillaritori.com/topic/12...fatbike-keula/

Nopealla googlettelulla samanlaista (JJ 4,8" Performance) ei löydy Oulusta. SnakeSkinin sais muutamassa päivässä.
    no ehdottomasti se snakeskin jos yhtään kivikossa ajelet.

En äkkiseltään löydä kuin 4.0 Performancen Schwalben kuvastoss. Mutta ei nyt kannata performance-mallien perään haikailla, ehdottomasti Evolution sarjan snakeskin kehiin. Performancehan on Schwalbella ns. budjettisarjaa ja Evolutionit paremmilla seoksilla ja rungoilla. Eli lisäpitoa varmasti luvassa.

Osaako jo jelppiä, millä ihmeellä saisin pysymään nuo rungon muoviset vaijerisuojat paikoillaan (kuva)? Uudesta asti nuo ovat jatkuvasti pomppineet irti ja silloinhan tuonne pääsee rungon reiästä kaikki moska ja rapa. Nuo suojapalat on niin tiukkoja, ettei niitä saa oikein täydellisesti pohjaan ja siksi ne sitten pompsahtaa irti. Onko muilla samaa ongelmaa?
    Dude siis kyseessä.

Vetää vaijerin mahdollisimman ulos rungosta, läpiviennin ympärille kierros vaikka sähköteippiä ja asentaa takaisin paikoilleen. Itsellä pysynyt nyt paikoillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Nykyisessä dudessa on 28t eturatas ja viime talven perusteella kaipaisin kevyempiä välityssuhteita polkujen availuun lumisateiden jälkeen.
    Takana suurin ratas on 42 hampainen. En meinaa millään löytää 24 hampaista eturatasta e*13 kampiin.
    Ei taida olla millään valmistajalla sellaista edes myynnissä, joten ainoa vaihtoehto on hommata 100e hintainen GCX 46T takaratas? Muita ideoita?
    Spideri on nyt hommattu, mutta tuli tenkkapoo miten tuon eturattaan saa irti kammesta. Pitääkö irroittaa kammet kokonaan vasemmalta puolelta lähtien, vai saako oikean puolen e*thirteen kammen erikseen irti, jotta siihen voi vaihtaa rattaan?
    (Vertailun vuoksi:eilen vaihdoin erääseen toiseen pyörään raceface kampeen pienemmän rattaan ja siihen riitti 8mm kuusioavain sekä bbt-22 keskiötyökalu)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani_P Katso viesti
    Vetää vaijerin mahdollisimman ulos rungosta, läpiviennin ympärille kierros vaikka sähköteippiä ja asentaa takaisin paikoilleen. Itsellä pysynyt nyt paikoillaan.
    Täytyy kokeilla jotain tuollaista. Nuo suojat tuntuu jotenkin täysin epäkelvollisilta noihin reikiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Spideri on nyt hommattu, mutta tuli tenkkapoo miten tuon eturattaan saa irti kammesta. Pitääkö irroittaa kammet kokonaan vasemmalta puolelta lähtien, vai saako oikean puolen e*thirteen kammen erikseen irti, jotta siihen voi vaihtaa rattaan?
    (Vertailun vuoksi:eilen vaihdoin erääseen toiseen pyörään raceface kampeen pienemmän rattaan ja siihen riitti 8mm kuusioavain sekä bbt-22 keskiötyökalu)

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kammet irti. E13 keskiötyökalu ja spiderityökalu tarpeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti
    Täytyy kokeilla jotain tuollaista. Nuo suojat tuntuu jotenkin täysin epäkelvollisilta noihin reikiin.
    Minä laitoin pikaliimaa. On pysynyt sen jälkeen.

Noi läpivientien reiät vaatisi tietysti sopivan vinon spesiaalimuotoisen osan. Ja jostain kumista tai uretaanista valetun. Mutta varmaan lisäisi kustannuksia. Joten on tyydytty valmiiseen ja halpaan osaan joka sitten sopii "vähän sinne päin".
    Itse en ole sen enempää välittänyt ko yksityiskohdasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Noi läpivientien reiät vaatisi tietysti sopivan vinon spesiaalimuotoisen osan. Ja jostain kumista tai uretaanista valetun. Mutta varmaan lisäisi kustannuksia. Joten on tyydytty valmiiseen ja halpaan osaan joka sitten sopii "vähän sinne päin".
    Itse en ole sen enempää välittänyt ko yksityiskohdasta.
    Kyllä se läpivienti kumi on vino, menee vain yhdessä asennossa oikein paikoillee. Ei kylläkään pysy paikallaan ilman patenttia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Mahtuu 4.8 jumbo normi Mastodoniin ei tarvi olla ext versio.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Normaali Mastodoniin menee 4.8 kumi, niin JumboJim kuin Bud/Lou, EXT-versioon menee 2XL 5.05 -kumi
    Niin mahtuu joo leveydestä, mutta tuon dokkarin mukaan ottaa kiinni keulan pohjatessa. https://manitoumtb.com/wp-content/up...-TIRE-SIZE.pdf

Onko kokeiltua faktaa teillä?

Omaakohtaista kokemusta ei ole, mutta STD annetaan maxsimi renkaan halkaisijaksi 758mm ja alajalkonen tukikaareen pitää olla tilaa 26mm, kun taas EXT riittää 6mm siinä AC mitta onkin tuon 20mm korkeampi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti

Onko kokeiltua faktaa teillä?

Omaakohtaista kokemusta ei ole, mutta STD annetaan maxsimi renkaan halkaisijaksi 758mm ja alajalkonen tukikaareen pitää olla tilaa 26mm, kun taas EXT riittää 6mm siinä AC mitta onkin tuon 20mm korkeampi.
    On STD ja 4.8 jumbosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    On STD ja 4.8 jumbosta.
    Eikä ota kumi kiinni, kun painaa keulan pohjaan?

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Eikä ota kumi kiinni, kun painaa keulan pohjaan?

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
    Ei ole tuollaista ollu tarve tehdä mutta kyllä keula on pohjannut loppuun asti ajossa ja ei se ota kiinni. Manitou on ottanut ylivarovaisen linjan tässä keulahommassa, ei itellä ainakaa haluttas laittaa ns ylipitkää keulaa ellei olis pakko. On tuolla mtbr foorumilla pitkä keskustelu ketju tästä aiheesta ja siellä on on kyllä kattavasti tästä puhuttu ja millaisilla renkailla ajavat sillä.

Hyvä tietää. Alkaa olemaan aika valmis hommata Maniska Duden nokille kesä ajoihin, kun se on nykyään ainoa jäykkäperä.

Itsekin juuri 4.8" JJ laitoin 9.0 Trailiin alle ja voin vahvistaa, että kyllä sopii. Suosittelen kyllä kaikille uusien pyörien omistajille todella tarkistamaan KAIKKI pyörän kiinnitykset. Itsellä oli vaihtajankorvake pikkuistavaille enää kiinni ja ei varmaan kaukana, että sitä pitävä ruuvi olisi mennyt poikki tai kierteet hajalle. Onneksi tuli tuossa renkaidenvaihdossa sen siirto eteen milloin huomasin tämän.

Minkä kokoiset laakerit on duden cane creek 40 keulassa ja mistä kannattaisi tilata?

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

http://www.foxcomp.fi/cane-creek-40-...gree-41mm-52mm
    Tuo oli edullisin ku minä tilasin.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Syncromies Katso viesti
    http://www.foxcomp.fi/cane-creek-40-...gree-41mm-52mm
    Tuo oli edullisin ku minä tilasin.
    https://www.bike24.com/p2163422.html...e%20creek%2040

Onkohan tää sama? Kuvat on usein väärin tuossa bike24:ssä.

Koko on 36x45astetta 41mm/52mm. Että jos noi kulmat passaa niin sit. Ohjainlaakerit ei ole kovin tuttuja mulle, joten en osaa varmaksi sanoa.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Syncromies Katso viesti
    Koko on 36x45astetta 41mm/52mm. Että jos noi kulmat passaa niin sit. Ohjainlaakerit ei ole kovin tuttuja mulle, joten en osaa varmaksi sanoa.
    Joo tuossa sarjanumerossa näytti olevan yksi kirjain eroa, joten laitoin varman päälle ja tilasin tuolta foxcompilta minkä linkkasit. Kiitos!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blomial Katso viesti
    Itsekin juuri 4.8" JJ laitoin 9.0 Trailiin alle ja voin vahvistaa, että kyllä sopii. Suosittelen kyllä kaikille uusien pyörien omistajille todella tarkistamaan KAIKKI pyörän kiinnitykset. Itsellä oli vaihtajankorvake pikkuistavaille enää kiinni ja ei varmaan kaukana, että sitä pitävä ruuvi olisi mennyt poikki tai kierteet hajalle. Onneksi tuli tuossa renkaidenvaihdossa sen siirto eteen milloin huomasin tämän.
    Väännetään tätä 4.8" mahtumista vielä tuohon STD (siis ilmeisesti 9.0 Traili Dudessa STD) kokeilitko ilman ilmaa, kuinka lähelle kruunua 4.8" JJ osuu? Uskon, että mahtuu joo, mutta kuinka lähelle menee? Itellä Bud ja 3" olis menossa ajoon.

120mm Pro STD tilattu, sitten saadaan kuvaa jahka saapuu.

Dudessa ilmeisesti mahtuu keula kääntymään runkoon osumatta normi Cane creekin crown racella vai onkohan siihenkin laitettu se korotusversio, no Dudessa se kääntymis esto, mutta se on sen verran kaukana, että ei estä osumista, jos keula on leveä ja ei ole tarpeeksi alhaalla.
    Antza44 muokkasi tätä : 20.11.2018 at 08.55

Canyon Läskipyörät

Sain eilen ensimmäistä kertaa kammet irti Dude Cf 9.0 EX pyörästä. Vasen laakeri on ihan jumissa, eikä kokemusta miten tuon laakerin voisi elvyttää jotta se taas pyörisi.
    Kokeilin spreijata wd40 monitoimiainetta laakeriin, mutta laakeri pysyi jumissa.
    Voiko sen laakerisuojan irroittaa jotenkin irroittamatta laakeria ja sen jälkeen koettaa saada laakereita taas elävien kirjoihin vai meneekö koko laakeri vaihtoon?
    Koetin kevyesti koputella oikealta puolelta napaa puutikulla ja vasaralla vasenta laakeria rungosta irti siinä kuitenkaan onnistumatta. Homma vaatii varmaan jonkun laakerin ulosvetäjän?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •