GarminGiantElectrobike
Sivu 110 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110 111 112 120 160 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.271 - 3.300 / 5842

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Yksi nuoremmista työntekijöistä alkoi kiinnostua alansa TES:sin lukemisesta. Vanhan AY-aktiivin sydäntä aina lämmittää, kun saa nuorison puolustamaan oikeuksiaan.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Ilma on tosiaan ollut aika rento viime aikoina.

Usein lenkiltä tullessa, kun on ajanut vanhoilla merenpohjan tasaisilla, matalaa risua kasvavilla hyvin avoimilla alueilla, voi palatessaan todeta "ilma oli hyvällä tuulella tänään".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Yksi nuoremmista työntekijöistä alkoi kiinnostua alansa TES:sin lukemisesta. Vanhan AY-aktiivin sydäntä aina lämmittää, kun saa nuorison puolustamaan oikeuksiaan.
    Ketjun tarkoituksen vastaisesti tämä toi muiston. Kun palkkasin liikkeeseeni nuoren miehen, niin eräs henkilö varotti, että mies tietää AY asiat hyvin. Koska minä tiesin jotain työnantajan asioista, en pelännyt vaan palkkasin, koska hän sopi hommaan hyvin. Meillä meni kiitettäväsi yhteen, koska mies ymmärsi molemmilla olevan myös velvotteita, kun taas hatarammin TESiin perehyneet tulkitsevat sopimusta vain työnantajalla olevan velvotteita ja itsellään ainoastaa etuuksia.
    Pahoittelut, tämähän ei ollut keskusteluketju.

Jopotuinen Guest
    Se oli muuten Iiro Viinanen, kun keksi luottamusmiestoiminnan. Selkeytti julmetusti yhteisten asioiden hoitamista.
    Jos on hyvin TES vihkiytynyt luottamusmies ja työnantajan edustaja, niin asioiden hoitaminen on yhtä juhlaa, pitää täysin paikkansa.

Elämäni ensimmäinen kymppitonni vuodessa pyörällä saavutettu, olen tyytyväinen.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

Menis myös yllätys-topikkiin; hotelli Seurahuone HKI. Perus 2h huone on tyyliltään ja varustelultaan superior-tasoa. Ja a) järkevään hintaan ja b) emäntä maksaa...

Jopotuinen Guest
    Voitin Lotossa!
    Itse asiassa jo kuukausi sitten, mutta ei ole tullut tarkasteltua tuloksia. Soittelevat kyllä sitten, jos on enempikin jaettavaa.
    Hommia en vielä tuon tähden jätä.

Hyvin nukuttu yö, samoin toissayönä sain nukuttua aamu kuuteen/seiskaan

Sain uuden hienon nastarenkaan!

Voisko iloa jakaa kertomalla renkaasta? Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.

Nooh, se on tuommoinen tehtaan susi. Missä on 252 nastaa. Lähtökohtaisesti ovat varmaan sössineet jollaintavalla työtapojen suunnittelun tai sitten se on kokonaan tuon kovahkon kumiseoksen ansiota, että ei ole ihan koko matkalta kiinni reunan kangas tuossa päälimateriaalissa. Niin mut siis se varmasti tulee oikein loistavaksi jopa siis paremmaksi kuin uudeksi pienellä liimauksella ja kangassoirolla ja jesarilla loput. Ja koska en ole kova paineistamaan ja pääasiassa hissuttelen, se jaksaa varmasti mun matkassa keposesti.

Metsä täynnä suppilovahveroita.

Isänpäivän kunniaksi paisteltiin perheen teinistön kanssa leivinuunissa pizzoja, yhdessä puuhaillen.

Ipa Guest
    Oli auto vuokralla nelisen viikkoa Espanjassa ja jossain vaiheessa takapuskuriin oli ilmaantunut 5 cm:n naarmu, josta vuokrafirma laskutti 95 €. Mulla oli Rentalcars.comin kautta täysvakuutus ja tein eilen vahingosta reklamaation. Äsken tuli tieto, että palauttavat luottokortille tuon summan.

Asiallinen fysiatri kiusallisen selkävaivan hoidossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Isänpäivän kunniaksi paisteltiin perheen teinistön kanssa leivinuunissa pizzoja, yhdessä puuhaillen.
    Tuo on aivan parhautta, oiva ohjelmanumero illanistujaisiinkin oikealla porukalla.

Asiaan; tuleva työvuorolista oli yövuoroton
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Juu on, pilkotaan eri aineksia valmiiksi ja jokainen saa rakennella mieleisensä pizzan, sitten minuutiksi kiviarinalle ja namskis! Pikkusen tummaa olutta kyytipojaksi tai punkkua. Tosin ei teineille

Mainio lenkki hyvässä seurassa.
    Memento mori

Jäsen slow oli tänään nimensä mukainen ja salamestojen supparit jäi mulle.

Tähtikirkas yö.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Kotiutunut rouva, lähtee taas maanantaina.
    Piti noutaa flughafenista ukaasilla.
    Toinen on tämä mobilefoorumi, pienillä säädöillä
    toimivaa osastoa. Esikoinen vittuilee/auttaa.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Jopotuinen Guest
    Meillä paistaa Aurinko, niinku se eilenkin teki

tempokisu Guest
    Isäni sai taas jotain mitalia rinnuksiin, nyt on merkkejä

"Helsingin poliisilaitokselle pelmahti harvinainen vieras teltan ja pyörän kanssa: Kertoi haluavansa tekemisiin viranomaisen kanssa"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005907985.html
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Paistoin joulutorttuja, käyttäen täytteenä Fazerin Vihreitä Kuulia.

Reduhan se hyvälle tuulelle sai, niin kuin aina. Ei ole metsän voittanutta. (Kuva tosin eiliseltä).

Festina lente

Äidin haudalla käynti Jussiveljen kaa

Kun tänään menen töistä kotiin anoppi ei enää ole siellä.

Oma tai tarkalleen sanoen tuntemani kokemus Lidlin politiikasta ei ollut millään lailla hyvää tuulta herättävä. Vaatteilla ja kengillä ei ole takuuta mutta niiden katsotaan silti olevan tuotteita joiden pitää kestää normaalia käyttöä kohtuulliseksi katsottavan ajan. Käytännössä tämä tarkoittaa että kuuden kuukauden reklamaatioaikana myyjän tai valmistajan on joko korjattava tuote tai purettava kauppa tai kyettävä osoittamaan ettei kyseessä ole valmistusvirhe vaan reklamaation aihe on seurausta vääränlaisesta tai hoito-ohjeiden vastaisesta käytöstä tms.

Tässä tapauksessa kalenterissa oli kyllä vaihtunut kuukausi useamman kuin kuusi kertaa, mutta siihen oli pätevä syy koska kyseessä oli kausiluontoinen tuote. Eli edellistä kautta ja seuraavaa kautta eli tuotteen varsinaista käyttöaikaa ei ehtinyt kulua yhteensä paria kuukautta enempää eikä käyttökertoja kymmentäkään. Koska kyseessä kuitenkin oli kiistaton valmistusvika, missä tahansa muualla olisi asia hoidettu niin kuin pitääkin - mutta Lidl kehtasi väittää että se *ei voi* tehdä mitään koska kuusi kuukautta on kulunut!

Kyllähän sen ymmärtää että Suomen Lidlin toimintaa sanelevat pääkonttorit ohjeet ja määräykset ja niistä päättää viime kädessä pääomistaja - joka kyllä tietää että saksalainen on perimmältään ahne huijari ja varas joka siekailematta valehtelee ja petkuttaa joka tilanteessa, ellei pidä tiukkaa linjaa. Muutenhan on vaikea tajuta miksi kannattaa menettää tuohon tapaan asiakkaita jotka kantaisivat taloon sisään moninkertaisen määrän rahaa jo yhdellä viikonloppuostoskäynnillä.

Tai oikeastaan: nyt minut saikin hyvälle tuulelle se pidätelty raivo joka paistoi kaverin naamasta kun kuuntelin kertomusta Lidlin asiakaspalvelusta ja se perisuomalaisen lopulliselta vaikuttanut lupaus olla astumatta enää koskaan Lidlin ovesta sisään

tempokisu Guest
    ^ 2 kertaa Lidlin kassalla olen joutunu huomauttaan että hei, annoit väärin takas kun maksoin isommalla rahalla. Lidlin kassa yritti ryöstää multa kerran euron, ja toisella kertaa 10 euroa, ja se on köyhälle paljon. Kerran jouduin todistaan että asiakas maksoi 50 eurolla, eikä 20 eurolla joten vaihtorahat meni vähän väärin.
    En nykyisin käy enää Lidlissä, kun siellä ei ole niitä mun vakiotuotteitani ja joutuisin kuitenkin viereisessä kaupassa käymään. Pitäkään paistotuotteenne.

Jaa siis toi otsikko unohtui, mä vähän ihmettelinkin että mitä mä tähän laitoin....no, puhelu Nakkilasta sai mun hyvälle tuulelle. Että paistopäivä olisi 7. 12 . ja mä olen silloin siellä. Varmaan viimenen päivä kun nahkiksia paistellaan, mutta toki mä hyvälle tuulelle siittä tiedosta ...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •