LostInLaplandElectrobikeBikeshopGiant
Sivu 19 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 2154

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Meinaatko että sen sentin jouston huomaa käytännössä? Revelationia saa kyllä tarvittaessa pidennettyä, ja myöskin muutettua kait pikeä vastaavaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Meinaatko että sen sentin jouston huomaa käytännössä? Revelationia saa kyllä tarvittaessa pidennettyä, ja myöskin muutettua kait pikeä vastaavaksi.
    No siitä en kyllä ole ollenkaan varma. Mutta fiilis jäi että runko toimisi mainiosti myös pitemmällä keulalla. Eikä keskiökään nousisi liian korkealle.

Sen kyllä uskon että toimisi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mulla on M ja olen 172, tuntuu kohtuu lyhyeltä. Mutta tohon tottu tosi nopeasti ja nyt olen vähän sitä mieltä että se kuuluu tohon.
    Vahvistaa käsitystä että L pitää olla. Oon kuitenkin sua 6 senttiä pitempi ja pitkä raajainen (saman mittaisen kaverin pyörät tuntuu kärjestään pieniltä)...

Vertasin täpäriini lukuja ja L kokokin jää lyhyemmäksi kuin täpäri mutta ei enää merkittävästi.

Minulla on Big Honzo, vm. 2017, M-koko ja itselläni mittaa 176,5 cm/84 cm ja pyörä tuntuu just sopivalta. Ei ole useampaan eri pyörään kylläkään vertailukohtaa.

Tietysti ois kätevä kun olis M ja L verrata samaan aikaan. Näppärän kokoinen tuollainen tietysti teknisessä paikassa on. Mutta se fiilis että ohjaa polvien kohdalta ei ole kiva

Huomenna ois vielä tarkoitus ulkoiluttaa tuota lainapyörää xc radalla löytyisikö sieltä viisasten kiveä. Paljon helpompaa jos vaan tilaa pyörän saksasta ja se on sitten mikä on eikä spekuloinneille ole tilaa

Sen vielä lisään että Honzon alurunko on kyllä yksi hienoimmista mitä olen nähnyt.

Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Tuoltahan tää mun ämmä on ei taida kehdata edes takaisin lähetellä. Testipyörät oli erikoisen tarjouksessa ja jos ei miellytä saa palauttaa. Jos ei tee mitään niin pyörä on oma...

Tänään taas vajaa kolme tuntia ajamassa ja kaikki mahdolliset pahimmat kivikko alamäet ja -ylämäet mitä vaan lähimaastosta löytyy (xc radalle en kerennytkään). Kyllä mä taidan alkaa kääntämään takkia ja taitaa toi M sittenkin olla sopiva koko. Mitä teknisempi paikka sen paremmalta toi runko tuntuu. Tajusin ajaessa alas yhtä erittäin jyrkkää ja teknistä polkua että L siirtäisi painoa pari senttiä eteenpäin ja esim tossa mäessä se olisi varmasti jo liikaa. Mulla on jo L rungolla xc painotteinen täpäri (stereo) ja tämänhän mä halusin allmountain pyörää esittämään. Tiellä runko tuntuu aina vaan pienehköltä mutta en kai mä liikaa halua sillä tiellä ajaakaan. Anyway olen ajanut tällä nyt ylös ja alas paikoista mistä en stereolla ole päässyt.

Eli summa summarum eiköhän tämä nyt itselle jää. Kiitoksia vaan henkisestä tuesta, oikeestaan teidän kommenttien takia lähdin taas tänä iltana testaamaan. Mieltä kaihersi jo eka ajojen fiilis että heti kun on tekninen paikka niin vitsi kun tuntuu sopivalta. Ja eikös sitä sanota että ainakin tekniseen ajoon jos on kahden vaiheilla onko pieni vai iso sopiva niin pitää valita pieni

Vielä kuva kaunottaresta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    En usko että käy harmittamaan
    Raportoin ettei ole toistaiseksi ole harmittanut

Koko tuntuu todella sopivalta nyt ja aika monesta paikasta saa painella hymy huulilla vaikkei takana olekaan joustoa. Sitä paitsi tällaista jäykkää (pikku)pyörää voi meikänkin taidoilla kivasti hyppäyttää.

Lisää brittiterästä.

https://www.shandcycles.com/bikes/shug/
    Memento mori

Onko Santa Cruz Chameleon AM vai XC kihnutin?

^Mä sen AM-peliksi hankkisin. Sinkula-dropit plussaa.

Depending on setup and skill level, the Chameleon is capable on a wide range of terrain—aggressive trail riding to jump lines to all-around use.”

sinkulan hienoutta en ole kyllä koskaan ymmärtänyt.

Chameleonista saa vähän tuunaamalla toimivan kumpaan vaan. Hiton hyvä pyörä 29" kiekoilla kaikkeen ajamiseen, lopputulos riippuu jousituksen määrästä ja kumeista.
    Roots, bloody roots

Merlin myy yhtä M-koon värivikaista Ritchey Timberwolf runkoa 355€, siinä jollekkin hyvä projekti:https://www.merlincycles.com/ritchey...17-110830.html
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Olen etsimässä HT- budjettirunkoa, mielellään 29 tuumaista ja silmiin on osunut halvassa hintahaarukassa noiden Puolan poikien viritykset, eli NS Bike ja Dartmoor. Onko
    jollain kokemuksia esim. NS Eccentric Alu Evosta tai Dartmoorin Primal 29 - lähinnä laatu kiinnostaa (toleranssit, kierteet yms.) kun osista on tarkoitus konkeli pusata.
    Toki muitakin budjettirunkoja voi ehdotella - pitäisi olla "long & slack" , eli vähän modernimpaa mallia (keulakulma about 65-66 tms..) ja hinta tietenkin edullinen
    Edit: Ai niin ja boost - runko olis pakollinen..

Kaveri on ajellut reilun vuoden verran Eccentric Aluraamiin kasatulla pyörällä ja kovasti vaikuttaa tyytyväiseltä. Itsekin olen tuolla muutaman lenkuran polkenut enkä keksi pahasti moitittavaa. Saa kohtuuhintaan tuota tällä haavaa.

https://www.chainreactioncycles.com/.../rp-prod165985
    Memento mori

Onko jollain ajossa Cotic Soul: https://www.cotic.co.uk/product/soul. Millaista maastoa pyörällä ajat, miltä tuntuu ja miten toimii, pystytkö vertaamaan ajokäytöstä xc-kilpuriin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Onko jollain ajossa Cotic Soul: https://www.cotic.co.uk/product/soul. Millaista maastoa pyörällä ajat, miltä tuntuu ja miten toimii, pystytkö vertaamaan ajokäytöstä xc-kilpuriin?
    Eihän noita nyt oikein voi verrata mihinkään XC tykkiin. Cotic Soul on ehkä legendaarisin "longfork hardtail". Ehkä ne on parhaimmillaan mäkisessä maastossa jossa ajetaan mäet ylös ja vedetään videon mukaista mäkeä alas. Osaavissa käsissä todella hienoja fillareita. Heikoimmillaan hiljaissessa vauhdissa mutkaisilla poluilla ja keulimisongelmainen ajettava jyrkissä ylämäissä. Viteossa vedetään Bfe:llä mutta idea selviää hienosti.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Kyllä on elähdyttävän ja ilahduttavan näköistä menoa. Oikein syke nousi klippiä hämmästellessä. En tosin rohkeimmissa kuvitelmissanikaan pysty tuollaiseen revittelyyn. Taitaa loistaa tuollainen long-low-slack -geometria vähän suomalaisia kumpareita isommissa mäissä, kun saa päästää painovoimalla pitkän siivun. Herkullisen näköisiä ovat Coticin fillarit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Täältä löytyy Cotic Solaris max, eli 29” 140mm jäykkäperä. Käyttö on kaikkea perus xc-lenkistä enskabaanojen ajoon. Pyörä on erittäin vakaa kovissakin vauhdeissa, mutta myös puun kierto hitaassa vauhdissa onnistuu. Alkuun pitkä reach-mitta mietitytti, mutta 35mm stemmi sopii tähän kuin nyrkki silmään.

Kyllä maittaa. Nyt 27.5 plussana mutta jossain vaiheessa varmaan 29:ksi. AM jäykkiksiä aiemmin ollut alla 2SoulsCycles QH ja Last FF joista molemmista oon tykännyt tosi paljon mutta lyhyiden kokeilujen perusteella tämä kyllä istuu käteen parhaiten.

Suurta arvostusta Salomon pyörälle. Herralla on ennekin ollut kalusto kohdallaan.

*ot* mitä takajarrun letkulle on tapahtunut? *ot*
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Suurta arvostusta Salomon pyörälle. Herralla on ennekin ollut kalusto kohdallaan.

*ot* mitä takajarrun letkulle on tapahtunut? *ot*
    Thanks!

Jarruletkun osalta on lähinnä tapahtunut laiskuus.. 😄 On siis vielä lyhentämättä.

Ihan hemmetin upee pole! Pakko varmaa alkaa säästää rahaa

Tuo on ilmeisesti uusi Taival. Valistakaa tietämätöntä mutta tais geometria muuttua ihan jonkin verran. Ei tuo minusta vanhalta Taipaleelta näytä joka oli yhdessä vaiheessa itselläkin harkinnassa.

... Ja hieno on...

Ja ite kyllä pitäisin 27+ setupissa mikä on lähes täydellinen (imo) tällaisille pyörille mutta jokainen tekee tietysti tarpeiden ja makunsa mukaan.

Joo, uusi Taival kyseessä. Vanhaan verrattuna enemmän reachia ja loivempi keulakulma. Oiskohan jyrkempi seat tube myös.

27.5+ on ihan kiva, ei siinä mitään ja sinänsä sillä on mun mielestä oikeinkin mukava ajaa. 29 kuitenkin rullii paremmin ja vauhtia on kevyempi pitää yllä. Se taas tuo toisenlaista hauskuutta ajoon. Last FF:ia ajoin molemmilla set upeilla myös peräperää, joten siinä mielessä suht hyvä käsitys eroista.

Kuinkahan leveät 29" gummit tuohon menisi? Hakusessa runko johon menisi ainakin 2.6" rengas.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Ai hitto toi Taival on upea! Haaveiltu on tuon perään pitkän aikaa jo! Melkein tekisi mieli nykyinen täpäri käyttää elinluovuttajana tohon runkoon! Onko porukalla kokemusta vetää tuon tyyppisellä pyörällä peräkärryä? Sellanenkin olisi hankintalistalla että saisi noi mukelot kulkee mukana ja ajattelin että kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli lähimetsiin hyvä lenkkikaveri sekä perheen kanssa retkeilyyn vetojuhta. Järkeä vai ei?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •