HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 71 / 106 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 3177

Aihe: Vantaan kuvarastit

Rasti 824 löytyi sittenkin, kun vähän vaivasi päätä, plussana hyvä ajokeli. Kyseessä Friitalan Outlet Ylästöntiellä.

Uusi: (kuvat samalla tavalla liitettyinä, mutta kokoero huomattava, en jaksa pohtia, miksi)
    Miskat muokkasi tätä : 20.10.2018 at 19.52 Syy: höpötyksen höpötys ja myöhemmin vielä linkki ja rasti karttaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miskat Katso viesti
    Edellinen rasti näyttäisi vielä olevan laittamatta rastikartalle. Ei silti - uudestakaan ei mitään käsitystä että mistä suunnasta lähtisi hakemaan.
    Pahoittelut unohduksesta; kun syystä tai toisesta jää laittamatta samantien, saattaa unohtua kokonaan ja niinhän siinä kävi (eikä edes ensimmäistä kertaa). Asia korjattu.

Mutta saahan sen rastin laittaa kartalle joku toinenkin kuin sen hakija

Olisinhan laittanut edellisenkin kartalle, mutta paikalla käymättömänä olisin laittanut sen ehkä korttelin väärälle puolelle. Ja kun Kuovipolulla on selvästi enemmän aikaa ja energiaa kuvarasteiluun, niin ajattelin, että tämäkin hoituu alta aikayksikön. Kuten kävikin.

Mä en ole ihan varma oliko tuo...siis en ole ihan varma millä mielellä tuo sanottiin, mutta olipa millä vain niin hyvässä kuvarastihengessä se on otettava vastaan Vaikka ehkä olen sitä mieltä että jotkut voivat olla parempia allokoimaan, osaavat käyttää hyväksi lyhyetkin muuten tyhjäksi jäävät aikaraot tai ovat vain tehokkaampia ajankäyttäjiä

Uusi rasti on hyvä: kohde on yllättävä ja mielenkiintoinen, jollain tavalla tuttu muttei kuitenkaan niin tuttu että osaisi lähteä näiltä sijoilta hakemaan - eikä edes ole sanottu että se ylipäätään löytyisi silläkään ajalla ja energialla jota minulla on käytettävissäni. Ja täytyyhän mun välillä ajaa muitakin kuin kuvarastilenkkejä

Kuovipolku: ehdottomasti hyvässä hengessä sanottu. 😊

Tänään löytyi yksi ulkohuussi, mutta ei ollut tuo kuvarastin versio...

Sen verran aikaa on kulunut ja hyviäkin hakukelejä kohdalle osunut, joten lisävihje lienee aiheellinen. Ensin suunnittelin sanallista sellaista, mutta kompastuin omaan näppäryyteeni (en avaa tätä sen enempää ). Pistetään tähän siis perinteinen kuvavihje, jonka pitäisi valaista asiaa.

Eilen oli tarkoitus vähän kiertää näitä pääväylien reunoille jääneitä merkillisiä saarekkeita, mutta kelin muuttuminen räntäsateiseksi ja vääränlainen pukeutuminen saivat lyhentämään lenkkiä. Jos laittaisi talvivehkeet päälle ja lähtisi...

...mutta näissä siirtymäreiteissä pitkin Kehä III:n, Tuusulanväylän, Hämeenlinnanväylän ym laitoja on se merkillinen ja hauskakin piirre, että niitä säännöllisen epäsäännöllisesti ajava tulee valinneeksi itselleen joukon maamerkkejä jotka tulevat nopeasti tutuiksi ja jotka hän panee merkille eikä huomaa eikä muista juuri mitään siitä mitä niiden välillä on. (Joskus todettiin ajokaverin kanssa että muistettiin jokseenkin täysin eri paikat eli toisella oli maamerkkinä paikkoja joita toinen ei ollut huomannutkaan.)

Eli mitä tällä yritän sanoa on että vihjekuvasta ei ollut minulle suoraa apua, kun en paikkaa enkä väylän toisella puolella olevia rakennuksia tunnista Mutta siellä Helsingin pitäjän kirkkoa vastapäätä ja Helsinge skola och gymnasiumin takana olevalla alueella en usko oltavan, vaikka siellä punaisia taloja onkin...

Ei ollut pyörätien varralla tämä, vaan takapihalla. Tuusulanväylän toisella puolella näkyy mersun logo. Rasti 825.

Uutta pukkaa

Mä sain vangittua näin sinisen hetken Saattoi kyllä arvata että joku muukin löytää rastin johtotähden opastamana, mutta lenkin jälkeen saunan lämpö houkutteli ja après-sauna vei näköjään liikaa aikaa...

Mutta mun uusi rasti olisi ollut ehdottomasti tylsempi. joten hyvä näin - ja pääseehän huomennakin ajamaan!

PS Pakollinen narina: rastin hakeakseen piti ajaa puomin ohi jonkin yrityksen tontille. Avoinnahan se puomi oli, mutta eihän paikka ollut sellainen josta normaalisti ajetaan tai yleisen kadun tai tien osa. Mutta hyvä rasti se oli silti

Vanha Tikkurila katoaa kortteli kerrallaan, kun 1960- ja 70-luvulla rakennettuja taloja puretaan. Niin myös Hernetieltä, josta löytyi 826. rasti:

Aika hauskasti on onnistuttu luomaan kantakaupunkimainen vaikutelma julkisivun värivaihdoksilla ja erkkerimäisellä polveilulla.

Uudesta rastista voi hakea sitä mitä siinä on tai sitä mitä siinä ei ole:

kuovipolku muokkasi tätä : 28.10.2018 at 23.47

En hae tuota, kotiovelta on tuonne 300 metriä matkaa, tulee liian lyhyt lenkki...

In your back yard, siis.

Mutta jos kukaan muu ei kohtuullisen ajan kuluessa hae, niin toivottavasti vloit ajaa ensin sakkolenkin, vaikka sellaisen kolmetuntisen, ja pelastaa minut kuvarastisuosta (jos sellaiseen juuttuminen on muodostunut tosiasiaksi)

Ihan ei takapihalla ole, etupihalla mieluummin (matkaa noin kilometri) eli jätetään muille...
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Ja minä kun laitoin tämän rastiksi nimenomaan japoota ajatellen! On teillä molemmilla kummat herrasmiessäännöt

Mutta toisaalta: nythän tehtävä helpottui, kun muiden hakijoiden ei tarvitse oikeastaan kuin ottaa selvää missä herrat asuvat

PS Lisäsyötiksi: nyt on mahdollisuus myös harvinaisiin bonuspisteisiin sille joka osaa kertoa mitä siellä ei ole - tai ehkä paremminkin mitä sinne ei tule,

Vanha, palloseinä Peijaksentiellä rasti 827

Uusi, katoavaa polkua

Tuohon tai siihen aivan viereen oli tulossa nuorten mielenterveys- ja päihdekuntoutujien palvelukoti jossa olisi ollut paikka kahdellekymmenelle. Paikalliset asukkaat tai osa heistä tietenkin vastusti hanketta, jota varten kaupunkisuunnittelulautakunta oli jo varannut tontin Lemminkäisentie 1:stä. Kävi kuitenkin niin että Attendo osti yrityksen joka olisi rakennuttanut palvelukodin ja kenties vastustuksesta mutta mahdollisesti aivan muista syistä johtuen se luopui hankkesta.

PS Toivotaan että uusi rasti on vähän kauempana lateksin ja japoon kotinurkilta, jotta hekin pääsisiväy leikkiin mukaan

zipo Guest
    Perinteisen mtb kaffepullalenkin pääväylän varrella .https://asiointi.maanmittauslaitos.f...22%3A100%7D%5D

zipo Guest
    Uusi

Sillankaide Satakielentiellä, rasti 829

Uusi
    Lauttis muokkasi tätä : 10.11.2018 at 15.36 Syy: Uusi rasti

Vantaa rakentaa, muttei tässä kuitenkaan Päiväkummussa, Rekolassa eikä Korsossa.

Tai voinhan minä jälleen ihan väärässäkin olla.

PS Kun olin eräässä edellä luetelluista paikoista pysähtynyt juomaan, katselemaan ympärilleni ja miettimään mihin suuntaan jatkaisin ajoani, tulin vähän omituisena ja joskus jopa epäsuomalaisen sosiaalisena ihmisenä ryhtyneeksi juttelemaan pientä koiraansa ulkoiluttavan vanhemman naisen kanssa. Hän kertoi arvelleensa että olen eksynyt tai että etsin jotain, jolloin selostin hänelle hiukan tätä kuvarastitouhua. Hän vastasi ymmärtävänsä pelin luonteen ja toivotti minulle menestystä, mutta esitti mys kysymyksen siitä milloin tiedetään kuka on voittanut ja ihmetteli kovasti vastaustani ettei kukaan oikeastaan voita, joku hakee rastin ja peli jatkuu

Auttaisiko tämä paremmin löytämään perille?

Tuossa oli vissiin Jiipeen ja Jussin tekemä silta joskus. Ei noin hieno, mutta kovassa käytössä.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

zipo Guest
    Joo sama erittäin tuttu paikka vuosien takaa. Just viime sunnuntaina ajelin jonkun ison MTB-ryhmän peesissä samaa polkua lyhyen matkaa omaa ulkoilupäivää viettäen.Tänään pyörähdin uudestaan huudeille nopean kelin saattelemana samalla toimitin 1 kpl gloworm jatkopiuhan valaistumista tarvitsevalle.Mä en tartte valoja kun ajelen omia lenkkejä.
    Silta on Jusslassa Huurrekujan eteläpuolella siellä missä ennenmuinoin ajettiin myös prätkillä.Nyt siellä on luonnonsuojelualuetta.
    https://www.google.com/maps/d/u/0/ed...C0.697632&z=17

zipo Guest
    Uusi.

Paikkahan oli helpohko laittaa kartalla suunnilleen oikealle alueelle sen jälkeen kun rastikuvasta saamani väärä käsitys siitä että kyseessä oli ulkoilutie ja puistosilta oli vihjekuvan ansiosta korjautunut. Kulokukkulan hahmon olin sentään tunnistanut.

Pieni epäilys oli siitä että tämä on ns. maastokuskien rasti eli että ilman sikäläisten polkujen tuntemusta voi olla hankalaa ja että reitti voi osoittautua paremmin joustokeulalla ja kahden tuuman renkailla varustetulla pyörällä kuin 32-millisillä ja cyclocrossarilla ajettavaksi. Kulokukkulan puolelta polku näytti vaativan niin paljon kivien kiertämistä ja niiden yli ajamista ettei ajo sitä kautta tuntunut palkitsevalta ja Säveltien ja Sointukujan puolelta ei uuno edes löytänyt oikean näköistä polkua...

Mutta ihan hyvä rasti ja kaikenlaisia rasteja tarvitaan, jotta kaikenlaisilla kuskeilla riittäisi kiinnostusta ja olisi mahiksia pärjätä tässä jalossa lajissa

zipo Guest
    Pärjätä?Sä saat nyt luovutusvoiton kun tää ei skabaile .Toi uusi on Vierumäen koulun vieressä,ole hyvä.

Se on höpölöpö joka leikistä suuttuu ja se on sanonko mä mikä joka tahallaan pilaa toisten leikin.

En ole kuvitellut että täällä kukaan skabailisi, toiset ovat aktiivisempia kuin toiset, kiinnostuksen kohteet ja mahdollisuudet vaihtelevat, siinä kaikki. Jokainen osallistuja on silti mukana tavallaan ja jokainen on yhtä tervetullut mukaan.

Jos se sinua lämmittää tai antaa mielestäsi jotenkin ryhtiä olemukseen ettet "skabaile", niin vassokuu.

Palataan "skabaan" Vantaan kuvarastien merkeissä joskus kevään puolella, jos hengissä ja ajokunnossa ollaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    .Toi uusi on Vierumäen koulun vieressä,ole hyvä.
    Iliman vihjettä ei olisi ollut mitään hajua.

vanha Tulipas iso kuva, sokee Reettakin sen näkee.

Uusi. Tämä komea kanto on kuulemma syntynyt siten että nuorukaiset tekivät uutena vuotena tulen puun tyvessä olevaan koloon. Puu alkoi palaa niin iloisesti että palokunta tuli sammuttamaan roihua ja kaatoi puun jottei viereisiä puita pala. Ja tämä tarina on tosi.

Pari viikkoa sitten oltiin samoissa maisemissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •