HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 184 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 84 134 174 182 183 184 185 186 194 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.491 - 5.520 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #5491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reuna Katso viesti
    Omat VEE Rubberit on edelleen talvikäytössä ja kesäajat ajelen kevyemmillä Jumbo Jimeillä.
    Saat muuten halutessasi VEE rubbereista kätevästi nastarenkaat.
    Ainakin 5Fatin mukana tulleissa renkaissa oli valmiina reijät:

    https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/polk...-nasta-600-kpl
    https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/nastoitustyokalu

    Omissa renkaissa on nastat pysyneet hyvin paikoillaan.
    Alko eturenkaan nastotus kiinnostaa. Minkä verran suunnilleen laitoit nastoja ja oliko minkälainen homma tehdä?

  2. #5492
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hoogenband Katso viesti
    Alko eturenkaan nastotus kiinnostaa. Minkä verran suunnilleen laitoit nastoja ja oliko minkälainen homma tehdä?
    Laitoin nastat kaikkiin reikiin, eli nastoja meni arviolta 150kpl per rengas.
    Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi varmasti vähempikin nastamäärä riittänyt.
    Tämän ohjeen mukaan nastoitin:
    https://www.youtube.com/watch?v=iNSr0sHheG0

    Itse tuhrasin nastoitukseen ainakin 3h .
    Joku osaava tuon homman tekee varmasti puolet nopeammin.

  3. #5493
    Tuli hankittua 6Fat Pro, onkos pyörässä ihan normaalia että pikalinkun kiristäminen takana kääntää takavaihtajan häkkiä vinoon samalla? Sain pyörän maanantaina ja olen ihmetellyt että mikä jatkuva klick-klick ääni takaa kuuluu, vaikka paikallaan pyöritellessä vaihteet vaihtuvat melko tarkasti eikä ole arpomista. No, ajattelin että pakka tai vapaarattaan runko voi olla löysällä, eipä olleet. Siinä sitten pikalinkkua uudelleen kiristäessä huomasin, että häkki kääntyy ihan selvästi sitä mukaa mitä kireämmälle linkku menee. Kiekko on takahaarukan hahloissa kohdallaan, se on laitettu paikalleen pyörä maassa niin että samalla itse nojaa satulan päälle. Eli nyt pikalinkku pitää kiristää vain "semi-kireälle" jos haluaa että vaihtaja on suorassa.

    Ilmeisesti olin vähän höppänä kun ajattelin että jos XXL:n tuotesivulla lukee monikossa "läpiakselit" (Whitebikes sivulla "throughaxles") se sisältäisi myös taakse läpiakselin.

  4. #5494
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    61
    Onko mahdollista, että navan jommalta kummalta puolelta on päässyt hukkumaan holkki, jonka tarkoitus on keskittää napa ja tehdä paketista tarpeeksi leveä, jotta läpiakselin kiristäminen onnistuu järkevästi? Ts. näyttääkö keskiö olevan samanlainen molemmilta puolilta holkin reikää tarkasteltaessa? Vähän vaikea selittää tätä kirjallisesti, mutta huomaat varmaan että mitä tarkoitan, jos käyt vähän ihmettelemässä kiekkoa.

  5. #5495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ___ Katso viesti
    Onko mahdollista, että navan jommalta kummalta puolelta on päässyt hukkumaan holkki, jonka tarkoitus on keskittää napa ja tehdä paketista tarpeeksi leveä, jotta läpiakselin kiristäminen onnistuu järkevästi? Ts. näyttääkö keskiö olevan samanlainen molemmilta puolilta holkin reikää tarkasteltaessa? Vähän vaikea selittää tätä kirjallisesti, mutta huomaat varmaan että mitä tarkoitan, jos käyt vähän ihmettelemässä kiekkoa.
    Akselien päätyholkit, ns. endcapit? Ne kyllä on paikoillaan, otin nekin eilen irti kun halusin kokeilla onko navassa kaikki kireällä.

  6. #5496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ossi5000 Katso viesti
    Akselien päätyholkit, ns. endcapit? Ne kyllä on paikoillaan, otin nekin eilen irti kun halusin kokeilla onko navassa kaikki kireällä.
    Vaihtajankorvake lienee myös tsekattu, että sen kiinnitysruuvi on kireällä?

  7. #5497
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Vaihtajankorvake lienee myös tsekattu, että sen kiinnitysruuvi on kireällä?
    Juu, se oli kireällä alunperin. Otin varmuudeksi korvakkeen irti ja katsoin tasaista pintaa vasten että on suora, oli.

    Toisena kysymyksenä sitten liittyen tuohon takanavan kestävyyteen.. kun tässä ketjussa aiemmin on ollut että takanapa antautuu ylämäessä runtatessa, niin pitääkö sinne jo ruveta askartelemaan jotain 12mm putkea vahvistamaan rakennetta?

  8. #5498
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ossi5000 Katso viesti
    Akselien päätyholkit, ns. endcapit? Ne kyllä on paikoillaan, otin nekin eilen irti kun halusin kokeilla onko navassa kaikki kireällä.
    Jep, noita tarkoitin. Tulipahan opittua niidenkin virallinen nimi.

  9. #5499
    Onko näistä 5fat/6fat pron navoista nyt kauheasti tuollaista viestiä kuulunut? Yleinen ongelma toki läskeissä. Joku tuollainen voisi jäykistää rakennetta, aika ohut seinämäpaksuus siinä akselissa on(tosin tuo ei taida käydä suoraan): https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-M...bwc:rk:23:pf:0

  10. #5500
    En tiedä onko ollut laajempaa ongelmaa, itsellä vaan pisti silmään että jos sama henkilö on saanut 2 napaa samalla tavalla rikki että voihan siinä jotain ongelmaa olla. Tässä ketjussa olleet kokemukset XXL:n takuuasioiden hoitamisen hitaudesta eivät ole kovasti houkutelleet, että siinä mielessä vaikka mielummin sitten askartelee putken sinne vahvikkeeksi, jostakin yllä linkatun kaltaisesta. Sen jälkeen vaan kovaa ajoa vailla huolen häivää.

  11. #5501
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Interceptor 4, BR 2250 takakiekon sovitus:

    190mm end capit ja pakka kirrattu pohjaan mutta silti se tulee liian lähelle runkoa eikä ketju mahdu pienimmällä rattaalla sekä jarrusatulasta loppuu säätövara (levy liian ulkona).
    Millin tai kaks prikat molemmille puolille ja pitäs toimia mutta onpas ihmeellistä epäsopua!

    Onko muilla samansuuntainen kokemus kys. kiekko-runkoyhdistelmästä?

  12. #5502
    Eikös siinä ole 197mm perä?

  13. #5503
    Kyllähän tuossa karponiitti Interceptorissakin taitaa olla 190mm. Whiten speksisivuthan on faktojensa puolesta ihan legendaariset, mutta on siellä tuo sama A8777B-M12/190.

  14. #5504
    Ok. Uskotaan. No oisko end capit väärinpäin? Toinen niistä on vähän leveämpi ainakin 197mm adapterissa?

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

  15. #5505
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Unohtu mainita että onpi XD-vapari 11-rattaisella. Ihan oikeinpäin ovat päätyholkit.

    Molemmalta puolelta siis liian ulkona, levy ja pakka. Tavallaan millin pari liian lyhyet holkit vaikka ovatkin oikeat ja 190mm päässä toisistaan.
    Tiiä kuin holkkien vasteet (reiät) takahaarukoissa pitäs olla mut täs ne on syvennettu luokkaa millin ja n. 192mm on haarukoiden kiristämätön väli.

  16. #5506
    Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Unohtu mainita että onpi XD-vapari 11-rattaisella. Ihan oikeinpäin ovat päätyholkit.

    Molemmalta puolelta siis liian ulkona, levy ja pakka. Tavallaan millin pari liian lyhyet holkit vaikka ovatkin oikeat ja 190mm päässä toisistaan.
    Tiiä kuin holkkien vasteet (reiät) takahaarukoissa pitäs olla mut täs ne on syvennettu luokkaa millin ja n. 192mm on haarukoiden kiristämätön väli.
    No olisikos se kuitenkin sen 197? Whiten speksit on paikka paikoin luokattoman epätarkat.
    Käsittääkseni runko on sama kuin Framed Alaskan (kyseessä arvaus joten tarkkuus suunnilleen sama kuin Whiten speksien) ja siinä on ollut 197 https://gearjunkie.com/framed-carbon-alaskan-fat-bike

  17. #5507
    Eikös tuon vanhasta navasta äkkiä mittaa? Vai onko kyseessä rungon rakentaminen?

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

  18. #5508
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    192mm on alkup. kiekko. Ei auta kuin prikata.

  19. #5509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    192mm on alkup. kiekko. Ei auta kuin prikata.
    No jo on standardi

  20. #5510
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Veit kielen suustani..

    (Toinen vaihtoehto olis 197mm end cappien lyhentäminen, pöh.)

  21. #5511
    Nyt kyllä äkkiä vahvistelemaan tuota omaa 6Fat takanapaa.. eihän tuosta nyt tule mitään jos ei mistään edes saa suoraan "192" varakiekkoa.

  22. #5512
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rokthom Katso viesti
    Kiitoksia paljon reuna asiallisesta ja kattavasta vastauksesta. Näillä opeilla täytyy kyllä koittaa, niin ei heti tarvitsisi lähteä rengaskaupoille.
    Oletkos muuten vielä ehtinyt kokeilla litkutushommia 6Fatille?

  23. #5513
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    Tämä 6fat tuntuu aika mukavalta käteen. 1x12 toimii hyvin. Ketjulinja pienimmällä vähän huono, mutta mieluummin tämä kuin aiempi nelossarjalainen.

    Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

  24. #5514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reuna Katso viesti
    Laitoin nastat kaikkiin reikiin, eli nastoja meni arviolta 150kpl per rengas.
    Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi varmasti vähempikin nastamäärä riittänyt.
    Tämän ohjeen mukaan nastoitin:
    https://www.youtube.com/watch?v=iNSr0sHheG0

    Itse tuhrasin nastoitukseen ainakin 3h .
    Joku osaava tuon homman tekee varmasti puolet nopeammin.
    Laitoin ite n 80 nastaa keskilinjan viereisiin reikiin. Pirullista oli puhdistaa joka reikä kivistä. Hyvä oli pito ja ropina assulla näin plus 5 kelillä En laittanut liimaa mut aika tukevan tuntuvasti menivät, saas nähdä miten kestävät.

  25. #5515
    Kysynpä vielä täälläkin kokemuksia uusimmasta whiten läskisarjasta. Onko ollut pettymys tai jotain joutunut heti päivittämään vai ovatko nämä ihan kelpo pelejä normaaliin polkuajeluun? Black friday olisi aivan nurkan takana ja xxl voi olla niitä jotka laittavat isompia tarjouksia. Pro tai interceptor näistä varmaan olisi oma valinta.

  26. #5516
    Oman fat 6 pro:n ostin pari viikkoa sitten ja tyytyväinen olen ollut. Tosin alotinkin harrastuksen tasan samana päivänä että kokemusta ei aiemmalta ole..
    Eturattaaseen ajattelin ketjusuojaa onko suosituksia?

  27. #5517
    Ei ole ollut 6 Pro pettymys! Tarkoitus oli kokeilla läskipyöräilyä edukkaasti että olisiko oma juttu vai ei.. Pari viikkoa on pyörä ollut ja lähes joka ilta on tullut möyrittyä maastossa, satoi tai paistoi.. On kyllä hintaansa nähden ollut ihan käsittämättömän hauska vehje. Sopii ehdottomasti märkään syksyyn, Epicillä joutuu ajamaan jo aika varovasti mutta läskillä sen kun porskuttaa menemään. Ei olisi aiemmin tullut mieleenkään lähteä pimeällä vesisateessa kokeilemaan jotain ihan tuntemattomia polkuja, mutta läskillä tuntuu olevan niin helppo möyriä juurien ja kivien yli, ei mitään stressiä.

    Nuo päivitykset sitten onkin oma juttunsa, kun nyt jo mieleen että mitenkähän kulkisi tuollainen vähän kevyempi läskipyörä.. Ainakin pyörivän massan osalta, Fillari-lehdessähän todettiin että 5Fat Pron kiekko+rengas yhdistelmä oli painavin ikinä punnittu.

  28. #5518
    Tyytyväinen olen ollut noin kuukauden ajettuani Fat 6 Litellä. Ohjaustangon vaihtoin koska ajoasentoa en saannut muullalailla sopivaksi. Hommasin risertangon (nousu 60mm) joka on myös samalla kapeampi (680mm) kuin alkuperäinen.
    https://www.bikester.fi/nc-17-318-tr...Q==#ratingInfo

  29. #5519
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Meinasin ostaa M-kokoisen 6Fatin, mutta onko se sopivan kokoinen myös n. 165 cm pitkälle rouvalle. Näistä kun ei näytä olevan S kokoista saatavilla. Myyjä vakuutteli että on mutta onko täällä kenelläkään kokemusta?

    and BTW, tänään saa marras25 koodilla näistäkin -25% XXLstä

  30. #5520
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    170
    Lunastin kans itselleni tuon 6fat pro:n talvipyöräksi. Itselleni (170cm) tuo M-koko ei tuntunut erityisen isolta ja juuri tuon 165cm oleva rouvakin meinasi että ihan hyvä hänelle, tosin ei käynyt kuin pienen pyörähdyksen kokeilemassa.

    Kyllä tuo vaikuttaa melko hyvältä ostokselta varsinkin tuohon tämän päivän -25% hintaan, eli kannattanee hakea/tilata pois jos vähänkin meinaa että tarvetta. Toisaalta kyllä noi kumet ja kiekot painaa aika julmetusti, eli vähän raskaalta vaikutti keulan kevennys isompien esteiden yli. Itse runko osasarjoineen oli todella kevyen oloinen kun kuljetin pyörän ilman kiekkoja kaupasta kotiin.

    Minkä takia nyt sitten tuli rekisteröidyttyä että noviisi tarvitsisi nyt step-by-step ohjeet millä noiden kiekkojen kanssa voisi lähteä tubelessia kokeilemaan, eli teipataanko raakasti "vannenauhan" yli vai mikä se nyt näissä fatbikejen kiekoissa onkaan vai korvataanko se jollain muulla? Ja oliko niin että näissä Jalco:n vanteissa pitäisi teippailla hyvin lähelle reunaa jos meinaa onnistua? Ilmeisesti myös paljolti kiinni saako tuota isoa rengasta nousemaan, mutta lähinnä tuohon teippailuun kaipaisin jotain ohjeistusta. Kun tuo nyt noin halvaksi jäi niin toki voisi ostaa vaikka Jumbo Jim:t vielä lisäksi jos ne saa nousemaan vähän helpommin? Säästääkö näiden fattien tapauskessa juurikaan painossa jos joutuu rajusti teippaileen ja ilmeisesti paljolti joutuu litkuakin laittamaan eli jääkö edut vain lähinnä tubeless tuntumaan ja voi ajella pienillä paineilla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •