Mulla on ollut joitain vuosia klv-, tie- yms käytössä valona Fenixin PD30 taskulamppu. Sehän on ollut ihan kelpo vehjes ja valoa on riittänyt ihan hyvin. Käyttöliittymä fillarikäytössä pikkusen hankala.
Tulin hankkineeksi viime viikolla sen tilalle tuon Fenixin BC25R:n. Eilen tuli vihdoin testailtua. Kyseessähän on varsin mainio valaisin ja pyöräilykäytettävyys kätevämpää kuin tuolla taskulampulla.
Valokuvio vaikutti toimivalta vaikka olin ehkä suunnannut sen joidenkin vastaantulevien kävelijöiden kärsivän ilmeen perusteella turhan ylös. Itse en kaipaa eturenkaan varjoa eteeni vaan valo saisi alkaa n. puoli metriä renkaan edestä ja sillä lailla sen asetin. Tällä lailla etuala on hyvin valaistu leveällä valokeilalla ja kauas suuntautuu kapeampi kirkas sektori ja reunoille sekä ylös hieman hajavaloa, joka kuvastuu heijastuksena liikennemerkeistä n. 100 metrin päästä.
Pari kirkkainta tehoa riittää mainiosti apuritason maastoajeluunkin. Vilkkuvalotoiminto vaatii onneksi ihan omaa aktiivisuutta eikä ole mukana siinä neljän kirkkausmoodin peruskarusellissa, siitä pojot.
Tuo uusi Fenixin kiinnike on erinomainen, helppo ja nopea siirtää fillarista toiseen.
Mutta pitääpä jatkaa kokeilua, onhan tässä aikaa kun jo sunnuntaina alkaa pimeys..
Kirjanmerkit