GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 27 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 872

Aihe: Garmin Edge 1000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Mulla on muuten polkinnopeusanturi kiinni yhdellä nippusiteellä, se ei katkea niin kuin kumilenkki.
    Aika teoreettisen paska mäihä saisi olla että tuo sensori lähtisi kumilenkin katkeamisen takia jorpakkoon ajaessa, tuossa designissa kun on teoriassa useempi kuminauha vaikka ei oo kuin yksi. Väittäisin että ei kellään ole maailmassa katkennut tuo kumilenkki siten että sensori olisi päässyt tippumaan huomaamatta!

Pitää kokeilla eri vaihtoehtoja. Takanapa olisi aika siisti vaihtoehto. Jos se toimii, alan käyttää sitä.

Mulla on muuten polkinnopeusanturi kiinni yhdellä nippusiteellä, se ei katkea niin kuin kumilenkki.
    Mulla on ollut nopeusanturi koko ajan takanavassa... Jotenkin paremmin piiloutuukin sinne kuin eteen...

Takanapa olisi aika siisti vaihtoehto. Jos se toimii, alan käyttää sitä.

Minulla nopeusanturi ei takanavasta välittänyt dataa luotettavasti Garmin Edge 1000:n. Tämä ilmeni siten, että toisinaan nopeuslukema seilasi. Etunavan kanssa ei ole ollut ongelmia

Nopeus seilaa jos takarengas sutii, eli älkää ruovitelko.

Onko täällä kenelläkään kokemusta Garmin 1000:n akun vaihdosta? Youtubestahan löytyy varsin hyvä video, mutta kiinnostaisi kuulla aidompia käytännön kokemuksia.

Näin etukäteen ajattelin jättää kaiuttimen liittämättä akkuun, koska ääniä en käytä ja en omista noin ohuiden piuhojen kuorimiseen sopivia työkaluja.

Jos siulta löytyy elektroniikkaa harrastava ystävä/kaveri niin anna hänen tehdä se, jos itseltä ei tietotaitoa löydy. Miulla on pieni muutos tekeillä tonniseen.

Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Garmin Edge 1000 on jostain syystä lakannut synkkaamasta ajoja Garmin Connectiin. Olen koittanut tehdä sen piuhalla ja käynnistämällä Garmin Expressin työasemassa, Garmin Edge 1000:n kautta WiFillä sekä Bluetooth:lla Garmin Connect iPhone App:n kautta.
    Mitään virheilmoitusta ei siirrosta tule mutta ajot eivät näy Connectissa. Onko muilla ilmennyt tällaista ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jim717 Katso viesti
    Garmin Edge 1000 on jostain syystä lakannut synkkaamasta ajoja Garmin Connectiin. Olen koittanut tehdä sen piuhalla ja käynnistämällä Garmin Expressin työasemassa, Garmin Edge 1000:n kautta WiFillä sekä Bluetooth:lla Garmin Connect iPhone App:n kautta.
    Mitään virheilmoitusta ei siirrosta tule mutta ajot eivät näy Connectissa. Onko muilla ilmennyt tällaista ?
    Garminilla oli eilen huoltokatko.
    Pahoittelivat ainakin Facebookissa mahdollisia ongelmia.

Oma Garmin 1000 ei tunnista poljin- ja nopeusantureita. Monta kertaa olen laitteen sammuttanut, käynnistänyt uudelleen ja pyöritellyt kampia, mut ei...
    Teenkö jotain vaan väärin ja onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?

Mitkä anturit? Garminin omat?

Onko antureista pääteltävissä herääkö ne liikkeestä? Onko paristoissa varmasti virtaa?

Oletko hakenut Edgellä kaikki antureita vai pelkkiä nopeus- ja kadenssiantureita? Yhdistelmäanturi (nopeus+kadenssi) on ANT+ -protokollassa eri laitos kuin nopeus- tai kadenssianturi, jos hakee yhdistelmäanturia niin yksittäisten ei pitäisikään näkyä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

On Garminin omat. Olen myös hakenut etsi kaikki- tyylillä ja erikseen. Ei löydä.

Ostin tuotteen poistomyynnistä (Garmin Edge 1000 bundle) ja anturit tulivat siis mukana. Voiskohan patterit olla vaan lopussa antureissa, vaikka ei käytössä ole ollutkaan, mutta ryytyneet ajan saatossa...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsip Katso viesti
    On Garminin omat. Olen myös hakenut etsi kaikki- tyylillä ja erikseen. Ei löydä.

Ostin tuotteen poistomyynnistä (Garmin Edge 1000 bundle) ja anturit tulivat siis mukana. Voiskohan patterit olla vaan lopussa antureissa, vaikka ei käytössä ole ollutkaan, mutta ryytyneet ajan saatossa...?
    Oletko käyttänyt antureiden pattereita irti? Anturit pystyy "resetoimaan" laittamalla pariston paikoilleen väärinpäin muutamaksi sekunniksi. Silloin anturin patteri kontaktit yhdistyvät pariston rungon kautta.

Kiitos vinkistä!☺ En ole testannut. Täytyyki kokeilla heti kun pyörän läheisyyteen pääsen...

Samantyyppisiä ongelemia oli itsellä Edge 800:n kanssa, tuohon asianomaiseen ketjuun siitä kirjoittelinkin. Illalla yritin kotona parittaa antureita mittarin kanssa, buuttailin ja resetoin mittaria. Ei vaan toiminut: jompi kumpi (speed tai cadence) parittui, mutta ei molemmat yhtä aikaa. Kyllästyin rassaamiseen, mittari oli reilun puoli vuorokautta sammuksissa ja seuraavana päivänä lenkkitauolla tien reunalla ajattelin vielä kerran kokeilla ja nyt parittui nätisti parissa sekunnissa ensin nopeusanturi ja perään kadenssianturi. En tiedä mistä johtui, ettei illalla onnistanut.. Ottiko jostain häiriötä (ant+ käyttää 2,4 GHz taajuutta, samaa kuin langattomat verkot), vai vaikuttiko vanha anturi jotenkin taustalla (vaikka siitä oli paristo irrotettu). No anyways, nyt toimii, vaikka tuossa jo tuli Googleteltua Wahoo Boltia korvaavaksi laitteeksi. :-)

Jes!! Tein tämän "resetoinnin" ja nyt löysi heti molemmat anturit.☺ Kiitti vielä vinkistä!

Olen tottunut tekemään reitit Garmin 1000:een Stravan reittityökalulla ja nyt tänä keväänä olen huomannut, ettei navigointi toimi enää. Eli tulevista risteyksistä Garmin ei varoita enää ollenkaan. Laitteen turn guidance on kyllä päällä. Toisaalta jos poikkean reitiltä, niin sitten Garmin kyllä varoittaa. Piirretty reitti myös näkyy ajokartalla. Kokeilin tehdä reitin Garminin Connectin omalla reittityökalulla ja navigointi pelasi mainiosti silloin.

Onko joku muu huomannut samaa?

Tämä ketju on ollut viime aikoina sangen hiljainen. Kokeillaan kuitenkin.

Minulla alkaa USB-latausportti vedellä viimeisiään tonnisessani. Lontoon murteella on moni muu todistanut samasta. Garminilta vastattiin, että ”Takuun ulkopuolisen laitevaihdon hinta on 164.00 EUR”. Minä vastasin että laitteen pitäisi toimia normaalisti takuun jälkeenkin (laite ostettu 3/2017) ja että eikö kyse voi olla myös huonosta liittimestä. Tähän ei ole vielä vastattu. Näin meidän kesken, minusta tuo mikro-USB pitäisi kieltää lailla.

Onko vastaavaa tilannetta tullut vastaan ja jos, niin miten olette toimineet?

Sent from my iPad using Tapatalk

Miulla sama tilanne, tosin takuuaika mennyt jo (2 vuotta). Kone on tällä hetkellä ystävällä fiksattavana, tarkoituksena tehdä vähän toisenlainen jutska. Siitä laitan kyl sitten infoo kun valmistuu.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Reilun vuoden oli ikää, ku (ilmeisesti) liitin prakas, lataamine ei onnistunu. Muutama s-posti ja laite postiin. Paluupostina uusi. Vahvisti merkkiuskollisuutta.

Minulta ehti mennä kaksi 1000:a takuuvaihtoon ja kolmatta en ole avannut vaan ostin 1030:n tilalle. Se on ensimmäisen vajaan 10000 km jälkeen osoittautunut ihan hyväksi.

Garmin Edge 1000

Kiitos vastauksistanne. Näyttää siltä, että 1000ssa on ollut ongelmia ja myös vastaavia kuin oma huoleni. Vastuunsa tunteva valmistaja tietänee mitä pitää tehdä. Toinen minkä olen oppinut on se, että Garmin tuntuu, ainakin meidän käyttäjien mielestä, olevan kovin epätasa-arvoinen takuupolitiikassaan - toisille korvataan, toisille ei. Katsotaan kuinka käy.

Omasta 1000sta hapertui virtanappula 3 vuoden käytön jälkeen, tämäkään ei ole aivan tuntematon ilmiö, netistä löytyy kuvia. Soitin Garminille, maksoin 164€ ja sain tilalle uuden 1030n. Mielestäni tämä oli hyvää asiakaspalvelua.

^Hep ! Hyvä muistutus. Omassani petti virtanappula Ruska-ajon aikana syyskuussa. Piti kaivella "puukonkärjellä" ylös aina, kun painoi pohjaan. En enää muistanut asiaa, kun en mittariajelua ole sen reissun jälkeen tehny. Pitääpä laittaa viestiä Garminille.

Ilmeisesti nuo USB-liittimen ongelmat johtuvat hapettumisesta, eli joskus aavistus kosteutta on päässyt liittimeen ?
    Tarkistin omastani 2 vuotta vanhasta 1000:sta ja liitin oli ulkoisesti siisti, koska en sitä juuri sateella käytä. Vai onko liitin lakannut toimimasta vaikka se ei ole hapettunut ?
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

Garmin Edge 1000

Liittimen yksi osa eli ”latauspinta” on vääntynyt ja siten vaurioitunut. Tämä ongelmana, mikäli vain näen heikoilla silmilläni oikein. Pyysivät lähettämään kuvankin. Kosteutta yritän olla päästämättä sisään käyttämällä sitä kumista lärpäkettä.

Viimeisimpään viestiini (jossa totesin, että laitteen pitää toimia takuuajankin jälkeen) ei ole vielä vastattu. Mutta jos nyt hyväksyn tuon 164 euron maksun, niin saanko tilalle jonkun tehdaskunnostetun tonnisen vai uuden 1030? 1000 ei enää tietääkseni uutena saa ja jos saan 1030 voisin kuvitella siitä myös jotain maksavani.

Itsellä kanssa alkanut liitin temppuileen. Pitää olla tarkkana että laitteeseen ei koske latauksen aikana tai lataus loppuu. Heti jos johtoon koskee, niin lataus katkeaa. Laitteella toki ikää jo 3-4 vuotta. Tämä ongelma tosin ollut jo n. 6kk ja vielä sen kanssa elää kun tiedostaa vian.

Toi häiriö on juuri se, joka tekee matkakäytön mahdottomaksi. Sekä dynamosta suoraan että laukussa ladattaessa liitin liikkuu aina jonkin verran.

Garmin Edge 1000

Olin aivan unohtanut tuon matkakäytön. Sisäoloissa saan vanhan liittimen vielä jotenkuten toimimaan, mutta tien päällä homma olisi mennyt komiikan puolelle.

Mutta asiat etenevät. Garminilla ilmeisesti joku aikuinen luki viestini:

”Kaikilla Garmin laitteilla on kaksi vuotta takuuta.

Olemme tarkistanut asiaa uudemman kerran ja voimme tehdä takuunalaisen huoltopyynnön. On kuitenkin vaikea kuvan perusteella arvioida kuuluuko asia takuuseen vaan huollossa sen sitten näkee parhaiten.”

Eli lähetän laitteen huomenna huoltoon ja toivon parasta. Aina kannattaa kokeilla eikä uskoa ensimmäistä kommenttia.

Nyt ovat lähettäneet saamieni tietojen mukaan minulle refurbished tonnisen. Siis sellaisen (toivottavasti) takuuhuolletun. Kenenkähän vanha lienee...

No, pääasia että en joudu maksamaan mitään kun kerta takuu oli voimassa.

Noin saatiin taas jatkoaikaa tonniselle. Ystävä liitti uudesn portin, vain lataus, vanha pois tieltä, pari piuhaa ja uus vanhan paikalle. Hyvin lataa, ainoa kauneus virhe oli et jäi vähän ulommaksi, mut käytetään teippiä.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •