ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 82 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 72 80 81 82 83 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.431 - 2.460 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

  1. #2431
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spin Katso viesti
    (mistäs noita pidempiä remmejä?). Näyttäis motonetistä nätisti löytyvän, ellei jostain käytettyjä metsästä.
    Itse laitoin muistaakseni nämä:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4611...lukolla-25mm2m

    Mittaa alkuperäisen kiinnikeremmin leveys ja osta samaa leveyttä oleva hihna, niin saat remmiin sen alkuperäisen hihnan kumipehmikkeen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janos86 Katso viesti
    Joo selviäähän sitä mutta kun ekan kerran pääset koittamaan niitä adaptereita niin luovut liinoista on ne meinaan niin paljon helpommat kun useasti kuskailee
    Joo, niin luovuin adaptereista. Toisen telineen takimmainen "muovikoura" halkesi ja irtosi jossakin hötäkässä. Riipasin toisestakin telineestä kouran huitulan vitelikköön, kun totesin ettei se ole muuta kuin tiellä kun kuskaa erilaisia (läski-, maantie-, plussa, lastenpyörä) kulkineita.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #2432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spin Katso viesti
    Millaisella telineellä kuljetatte Trekkiä autolla? Pihasta löytyy Skoda Superb farkku, joka pakuksi katsastettu (melko tilava takatila). Perus maastopyörä on menny tavaratilaan kyljellään laittamalla, mutta nyt Fätti ei kyllä sinne mene enää huonostikkaan. Perus pyöränkuljetustelineeseen runko on taas liian lyhyt. Pakko oli kuljettaa 5km kun vein auton huoltoon, ja fillaroin takaisin. Ja sama reissu ois vielä toiseen suuntaan. Nuo matkat nyt menee kun varoen ajelee. Toinen telineen piikki piti siis pistää takavanteen läpi.

    Tarkoitus ois kyllä kuljetella tuota pyörää pitempiäkin matkoja, mutta millaisella telineellä se parhaiten/edullisimmin hoituu?
    Ainakin Audi A4 sai mahtumaan penkit käännettynä ilman eturengasta. Tilapäisesti vältti näinkin. Nyt pikkuautoon menee kun molemmat renkaat irti.

    Sitten oli myös Thulen peräkoukkuteline rideOn, josta joutu kouruja leventämään. Tuo kattoteline yllättävää kyllä helpompi käyttää kuin peräkoukku.

  3. #2433
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Ainakin Audi A4 sai mahtumaan penkit käännettynä ilman eturengasta. Tilapäisesti vältti näinkin. Nyt pikkuautoon menee kun molemmat renkaat irti.

    Sitten oli myös Thulen peräkoukkuteline rideOn, josta joutu kouruja leventämään. Tuo kattoteline yllättävää kyllä helpompi käyttää kuin peräkoukku.
    ...Toyota Versossa ja muissa vastaavissa korkeammissa autoissa melko korkealla telineet mutta taitettavan jakkaran kun pitää kontissa tai seisoo oven kynnyksellä tai muuten omaa riittävästi pituutta niin kyllä sekin onnistuu. En vaihtaisi 598:sta pois

    Ja jottei menisi liikaa offtopicin puolelle niin kuljetan katolla Farley Ex8 & Roscoe 7 fillareita Roscoen naistenmalliin en ole vielä saanut telineen kouraa tarttumaan sopivassa kulmassa...

  4. #2434

    Kymysys Etunavan pölysuojat Farley 5 2017

    Hakusessa etunavan pölysuojat Farley 5 -16, kummatkin mallit käy; pikalukitus tai läpiakseli?

    https://photos.app.goo.gl/EGttDWtrnz8oxLSaA

  5. #2435
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Itellä sama 'ongelma', blutossa ahtaus Barbegazilla. Pihi ja köyhä kun olen niin aion katkaista tuon Bluton välituen pois ja teen jyrsimellä lukittavat clämpit alaputkiin - niihin sitten voi tehdä vaikka rosteritangosta korvaavan tuen tuohon väliin. Mastodonille en näe mitään tarvetta kun olen Blutoon ihan tyytyväinen ja toisaalta tuo Mastodon on ollut niin vähän aikaa markkinoilla ettei siitä ole esim talvikokemuksia ollenkaan. Bluto toimi talvellakin mainiosti kun öljyt on vaihdettu liukkaampiin ja vaseliinit pakkasenkestäviin.
    Onkohan jo edennyt Bluton ahtaudenpoistoprojekti? Olisi mielenkiintoista lukea hankkeen etenemisestä, ja jos mahdollista, pari kuvaakin olisi hienoa.

  6. #2436
    Trek Farley 6:een alkais olla voimansiirron uusiminen ajankohtaista. Onnistuuko vakio Race Face Ride kampisettiin tehä 1x11 konversiota? Olisi NX-palikat ylimääräisenä mutta eturatas ja ketjulinja mietityttää. Tuohan on ilmeisesti 64&104bcd spider-systeemillä?

  7. #2437
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    31
    Ehtisikö joku taivutella hieman rautalangasta, miten toteutetaan Trek f 9.6 voimansiirron päivittäminen 1x12 versioon. Saksan sivuilla näyttää olevan jo kolmea eri vaihtoehtoa, yhdessäkin olisi jo ihan riittävästi.
    - SRAM GX Eagle 1x12-speed Group Trigger
    - SRAM GX Eagle DUP 1x12-speed Group Trigger
    - SRAM GX Eagle DUP 1x12-speed Boost Trigger
    Ovatko kaikki toteuttamiskelpoisia ko. pyörään/kannattaako yleensä? Mitkä muut kilkkeet joutuvat samalla vaihdettaviksi eri versioissa. DUPissa on ymmärtääkseni kapeampi akseli, joten keskiö mennee uusiksi.
    Etukäteen kiittäen!

  8. #2438
    Et kai sinä tarvitse kuin GX (tai joku muu, muttei NX) takapakan, takavaihtajan ja vaihteenvalitsimen. Tarviiko kampiin koskea?

    Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

  9. #2439
    Tarviitko varmasti koko 1x12 skaalaa läskissä? Minulle riitti päivittää eturatas pienempää eikä nytkään välitykset lopu kuin kovassa ajossa asfaltilla/alamäessä = ei juuri koskaan.

  10. #2440
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    31
    Kiitos vaan kommenteista. En ole testannut 1x12, enkä välttämättä tarvitse lenkeilläni. Ajatus lähti lähinnä osien uusimisesta. Alkuperäinen takavaihtaja sai osumia ja on nyt XT. Kammet ovat perin katu-uskottavan näköiset, kengät ovat kuluttaneet maalit pois ja osumia kiviin on tullut ihan riittävästi. Oma töppäykseni oli vaihtaa 28 ovaali eteen. Rattaassa on "kuperuutta", jonka kuvittelin mahtuvan keskiön suuntaan - niin ei tapahtunut, jonka seurauksena ketjulinja ajettaessa isoilla rattailla on vähintäänkin erikoinen. Kestääkö asetelma, jossa "ala- ja yläketju" ovat merkittävästi eri linjassa? Voisihan sitä palauttaa suoran RaceFacen 30 eteen ja päivittää vain takavaihtajan. Kammet saavat säilyttää katu-uskottavuutensa.

  11. #2441
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Itse päivitin F9.6 1x12 ja eteen pienin ovaali mitä saa, omaan ajoon ja kotimaastoihin sopiva ja edelleen tiellä pääsee kyllä reilua vauhtia jos jaloissa vaan on puhtia.

    Eli itse kyllä suosittelen vaihtoa

  12. #2442
    ^miten toimii ovaali eaglen kanssa? Jostain kuulin, että olisi ongelmallista.

    Se vielä eaglesta, tainnut mainita aiemminkin, että onko sitten susikappale vai mikä tuo oma, mutta kovin on vaikea ollut säätää, jopa mahdoton. Vähän väliä rallattaa ja pätkii johonkin suuntaan.

    Fuelissa siis 1x12, Farleyssa 1x11. Harkinnut vaihtaa fueliin samat välitykset ja siksi en omasta kokemuksesta paljoa voi ainakaan gx eaglea suositella

  13. #2443
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Mynämäki
    Viestit
    94
    Ei siinä mitään ongelmaa ole ollut hyvin rokkaa.

    Kuulostaa enemmän siltä että sulla on vaihtajankorvake vinossa, itsellä ainakin menee vaihteey ihan täydellisesti ilman rallatuksia kunhan korvake vain on suora

  14. #2444
    Korvake uusittu, ei juuri auttanut

  15. #2445
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Korvake uusittu, ei juuri auttanut
    Onko vaijerit ja kuoret kunnossa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #2446
    Ne vois tietty vielä tarkistaa. Vaihtaa kyllä ihan ok, mutta keskimmäisillä rattailla välillä päkeltää varsinkin runtatessa.

  17. #2447
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Pitkä ketju = paljon asiaa.

    Trek Farley ex 8. Vapari rikki, miten irti? Pakan kun ottaa niin päätytulppa ei irtoa ja vaparin edessä hahlo jossa kolot pakkahylsylle... Mites sitten edetään?

  18. #2448
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Pitkä ketju = paljon asiaa.

    Trek Farley ex 8. Vapari rikki, miten irti? Pakan kun ottaa niin päätytulppa ei irtoa ja vaparin edessä hahlo jossa kolot pakkahylsylle... Mites sitten edetään?
    Vapari lähtee ihan vetämällä irti. Vaparin rakenne on sellainen että hirttää kiinni akseliin, tyyppi vikaa. Eli holkki joka on vaparin laakereiden välissä jumii akseliin.
    Irti lähtee voimalla.

  19. #2449
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Kiitoksia vaan kovasti ^
    Irti on ja kynnet tylsänä.

  20. #2450
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Farley 5, vm 2018



    Farleyn keula antautui, ihan juurettomalla polulla. Ajoin perässä ja ihmettelin kunnon räsähdystä ja kaveri pöpelikössä. Ei ensin ymmärretty mitä oikein tapahtui mutta kun kamppeet saatiin kasattua niin kävi selväksi mikä syy oli kaatumiselle. Keula on antautunut eteenpäin, rungon alaputkessa olevassa "lokasuojassa" ei minkään valtakunnan merkkejä että rengas olisi siihen osunut. Emäputkessa selvä hankauma etupuolella johon rengas oli tökännyt eli tuo on hajonnut todella eteenpäin. Ja tuo polku oli ihan tasainen alaspäin viettävä, ei kantoja, juurakkoja tai mitään muutakaan.

    Kauhisteltiin tuota tapahtunutta jos olisi käynyt niissä alamäissä mitä laskettiin niin olisi tullut kyllä tarvetta ambulanssillekin. Takuuseenhan tuo menee mutta mitähän laittavat tilalle - itse en missään tapauksessa kelpuuttaisi enää samaa F5 hiilarikeulaa.

    EDIT: Oli sittenkin 2018 mallia.
    zeppo muokkasi tätä : 14.10.2018 at 11.54

  21. #2451
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^No voi helvetti!! Ei ikinä saisi tuollaisia haarukoita kukaan missään valmistaa. Ja nyt vielä tunnetun valmistajan pyörässä tuollainen hengenvaarallinen osa.
    Jos haarukka vauhdissa pettää niin mennään helposti ihan pää edellä tonttiin. Normi OTB:ssä yleensä mennään enemmän hartiat edellä tonttiin kun vartalo ehtii ilmassa kääntyä enemmän ja näin niskan taittumisvaara on huomattavasti pienempi. Eipä ole laadunvalvonta hyvällä tasolla noin tärkeässä osassa.
    Mulla on Dudessa jäykkä haarukka ja ei se paljoa jousta ja pehmennä ajoa, on siis todellakin jäykkä, mutta monenlaiset runnutukset on hyvin kestänyt. Ja hyvä niin.

  22. #2452
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Niin hyviä, kun Trekin pyörät on ajaakin tuohon yleiseen laatuun voisivat pikku hiljaa alkaa panostaa. Itsellä 1.5 vuodessa on antautunut 2 kappaletta 9.8 Stachen kuitu runkoja seattuben juuresta ja aika monta muutakin palikkaa on antautunut missä lukee Bontrager. Tuollaisen haarukka kuvan soisi vaikka vähän levitä intterneetissä, jos sillä olisi vaikka positiivinen vaikutus laadunvalvontaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #2453
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Pyörä on nyt Suvalassa tutkittavana ja kuvia lähti Trekille. Toivottavasti korjaavat pyörän siten ettei tilalle tule samanlaista F5 keulaa, itse en huolisi missään tapauksessa samaa mallia tilalle. Tommonen keula on hengenvaarallinen. Kuka luottaisi että kyseessä on vain yksittäistapaus? Jos tuolla ei voi rymyytellä huoletta niin sama laittaa seinäkoristeeksi.

    Seuraillaan mitä Trekki vastailee. Toivottavasti vaihto menee tyylikkäällä tavalla.

  24. #2454
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Pyörä on nyt Suvalassa tutkittavana ja kuvia lähti Trekille. Toivottavasti korjaavat pyörän siten ettei tilalle tule samanlaista F5 keulaa, itse en huolisi missään tapauksessa samaa mallia tilalle. Tommonen keula on hengenvaarallinen. Kuka luottaisi että kyseessä on vain yksittäistapaus? Jos tuolla ei voi rymyytellä huoletta niin sama laittaa seinäkoristeeksi.

    Seuraillaan mitä Trekki vastailee. Toivottavasti vaihto menee tyylikkäällä tavalla.
    Eipä niillä ole muuta kuitukeppiä sieltä tarjota tai on 9.8/runkosetin missä ohjain putkikin on kuitua, mutta onko se sitten laadun tae? Voihan sitä kokeilla saada tilalle vaikka Manitou mastodon tai Lauf. Mastodon varmasti helpompi saada, kun on heidän omissakin Farley 7 käytössä.
    https://www.trekbikes.com/us/en_US/b...olorCode=black

    Canyon on ainakin kehunut, että kuvaavat kaikki kuitukeulat ja kuitu ohjainkomponentit CT skannerilla. Trek vois ottaa mallia "markettipyörä" merkiltä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #2455
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti

    Canyon on ainakin kehunut, että kuvaavat kaikki kuitukeulat ja kuitu ohjainkomponentit CT skannerilla. Trek vois ottaa mallia "markettipyörä" merkiltä.
    Molemmat merkit taitaa kuitenkin tulla samalta tehtaalta: http://www.questcomposite.com/business-sport.php

  26. #2456
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Konsuli Katso viesti
    Molemmat merkit taitaa kuitenkin tulla samalta tehtaalta: http://www.questcomposite.com/business-sport.php
    Samapa tuo jos CT-skannauksen avulla Canyonin kokoonpanolinjalla lentää maanantaikappaleet roskiin, mutta Trekin linjastossa ne ruuvataan vaan asiakkaiden fillareihin kiinni, koska niitä ei havaita.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  27. #2457
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Jännää kumminkin, ettei kaikki Harut ole napsunu poikki, vaikka osalla ajetaankin.

  28. #2458
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Samapa tuo jos CT-skannauksen avulla Canyonin kokoonpanolinjalla lentää maanantaikappaleet roskiin, mutta Trekin linjastossa ne ruuvataan vaan asiakkaiden fillareihin kiinni, koska niitä ei havaita.
    Ajattelinkin että Canyonilla olisi paremmin suunniteltu runko... Kevyempi, halvempi ja kestävämpi - valitse kaikki.

  29. #2459
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Ainakin Audi A4 sai mahtumaan penkit käännettynä ilman eturengasta. Tilapäisesti vältti näinkin. Nyt pikkuautoon menee kun molemmat renkaat irti.

    Sitten oli myös Thulen peräkoukkuteline rideOn, josta joutu kouruja leventämään. Tuo kattoteline yllättävää kyllä helpompi käyttää kuin peräkoukku.
    Mulla on Opel Astra g mallin caravan ja mahtuu takapenkit kaadettuna Farley 5 ilman renkaiden irrottamista kyytiin. Onkohan tää nyt sitten pieni suuri auto?
    https://upload.wikimedia.org/wikiped...üsseldorf.jpg

  30. #2460
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Kaverin puolesta jouruilen keulan statustietoja : Keula lähti Ameriikkaan tutkittavaksi ja Suvalasta väliaikainen keula siksi aikaa että tapaus saadaan käsiteltyä. Hieno juttu että väliaikainen keula järjestyi jotta rälläys pääsee jatkumaan. Sitten joskus jatkan juoruamista kun tuomion kello on soinut tuolla kaukana lännessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •