GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 28 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 2199

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #811
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrivet Katso viesti
    Moottori ja akku ovat varmasti ok. Mutta laitetaan halvimmat Altus tason osat ja muutenkin hinnat alkaen pyörä. Lisätään hintaa 30% ja lasketaan saman verran. Näppärästi saadaan edullinen tarjouspyörä. Ei noita Bosch sähköpyöriä taida kunnon osilla saada edes tarjouksista juuri alle 2000 euroa?
    Syksyn tarjouslöytö 2k budjetilla: Corratec E-power X Vert 650B CX -Gent
    On kasattu käsittääkseni perus sälästä paremmista osista, mitä aiheeseen olen tutustunut.. Oleellisimpina mainittakoon:
    Moottori: Bosch Performance CX / Purion Display
    Akku: Bosch PowerTube 500 Wh
    Runko: E-Power X-Vert 650B
    Haarukka: Manitou Machete Air 100mm
    Takavaihtaja: Shimano DEORE XT 11s
    Etuvaihtaja: Shimano DEORE XT
    Levyjarrut: Magura MT5/MT4 180mm/180mm

    Fillaria myydään useammassakin kaupassa noin 3k -hintaan. Niin ja mainittakoon vielä että sain pyörän Suomalaisesta verkkokauppa.com -puljusta.
    Vaikka tilaukset onnistuvat varmasti ihan hyvin ulkomailtakin. Aika reilu meininki tuolla.. huomasin että renkaat olivat 0.2" -kapeammat mitä myyntikuvauksessa oli mainittu(Meinasin jättää mainitsematta koko asian, kun olin niin tyytyväinen ostokseeni). Minulle tarjottiin kaupan purkua tai vaihtoehtoisesti 60€ -hyvitystä. Joten fillarin lopullinen hinta oli 1939€.

  2. #812
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Äyrämöinen Katso viesti
    Alkais Meridan eone sixtyssä olla aika vaihtaa ketju. Mikähän olis hyvä ja mistä ( ei jaksa katella ,saisko linkkiä ).
    Tossa ehkä paras: https://www.bike-discount.de/en/buy/...6-links-494827

  3. #813
    Moi!

    Tässä mietiskellyt näitä kahta mallia. Oma ajo olisi lähinnä pyöräteillä ajelua mutta myös välillä maastoa. Plus Y näyttäisi äkkiseltään mukavammalta ajoasennolta perus ajeluun, korkeampi sekä tanko lähempänä ?Renkaat sitten leveämmät. En osista oikein osaa mitään päätellä, onko toisessa jotain paljon parempaa ?

    Mutta mites tuo runkokoko? Omat mitat 178cm, jalan sisämitta 80cm. Näyttäis menevän joidenkin sivujen mukaan jopa liian suureksi? GX Gent sopivampi samassa runkokoossa ?

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/12955/jndth/Corratec-E-Power-X-Vert-650B-CX-Gent-sahkopyora-49-cm-2018

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16540/jndnb/Corratec-E-Power-X-Vert-650B-Plus-Y-sahkopyora-49-cm-2018

  4. #814
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kiekkonen Katso viesti
    Mites nykyään; maksetaanko xtr ketjuissa keveydestä vai xt:tä paremmasta kestävyydestä? Huomannut että monilla merkeillä kärkipään tuotteissa aivan kalleimmat ei enää toimi välttämättä sen paremmin, mutta korkea hinta johtuu keveydestä.

  5. #815
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mustja Katso viesti
    Moi!

    Tässä mietiskellyt näitä kahta mallia. Oma ajo olisi lähinnä pyöräteillä ajelua mutta myös välillä maastoa. Plus Y näyttäisi äkkiseltään mukavammalta ajoasennolta perus ajeluun, korkeampi sekä tanko lähempänä ?Renkaat sitten leveämmät. En osista oikein osaa mitään päätellä, onko toisessa jotain paljon parempaa ?

    Mutta mites tuo runkokoko? Omat mitat 178cm, jalan sisämitta 80cm. Näyttäis menevän joidenkin sivujen mukaan jopa liian suureksi? GX Gent sopivampi samassa runkokoossa ?

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/12955/jndth/Corratec-E-Power-X-Vert-650B-CX-Gent-sahkopyora-49-cm-2018

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16540/jndnb/Corratec-E-Power-X-Vert-650B-Plus-Y-sahkopyora-49-cm-2018

    Corratecin oman suuntaa-antavan taulukon mukaan olisit pituudeltasi aika lailla keskivaiheilla heidän jäykkäperä-mtb:n 49 sentin ajatellussa käyttäjäkokoasteikossa. Noiden varsinaiset geometriataulukot on kyllä huonoimmat mitä olen ihan äsken nähnyt, ja aika monia tuli omien fillariostosten merkeissä selattua.

    Jos sulla on jokin vpn-palvelu käytettävissäsi, saat avattua competitive cyclistin runkokokolaskurin ja sieltä esim. cross country mtb. Siihen omat mitat syöttämällä saa muutamia suositusarvoja, joista muistaakseni helposti mihinkään sovellettavissa oleva on tuo yläputkilinjan pituus. Jos se menee kohdalleen, en usko että muut mitat menee pahasti pieleen kun olet tuon firman omassa kategoriassa juuri tuollaisen 49-senttisen fillarin päälle sopiva, ja veikkaisin että tuo 80 cm jalan sisämittakin on varsin normaali omaan pituuteesi nähden. Niin vpn:ää tarvitset tuohon competitive cyclistiin siksi, kun sivu ei suostu aukeamaan enää Euroopassa, vaan täytyy feikata itsensä USA:laiseks, että sinne pääsee.

  6. #816
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Corratecin oman suuntaa-antavan taulukon mukaan olisit pituudeltasi aika lailla keskivaiheilla heidän jäykkäperä-mtb:n 49 sentin ajatellussa käyttäjäkokoasteikossa. Noiden varsinaiset geometriataulukot on kyllä huonoimmat mitä olen ihan äsken nähnyt, ja aika monia tuli omien fillariostosten merkeissä selattua.

    Jos sulla on jokin vpn-palvelu käytettävissäsi, saat avattua competitive cyclistin runkokokolaskurin ja sieltä esim. cross country mtb. Siihen omat mitat syöttämällä saa muutamia suositusarvoja, joista muistaakseni helposti mihinkään sovellettavissa oleva on tuo yläputkilinjan pituus. Jos se menee kohdalleen, en usko että muut mitat menee pahasti pieleen kun olet tuon firman omassa kategoriassa juuri tuollaisen 49-senttisen fillarin päälle sopiva, ja veikkaisin että tuo 80 cm jalan sisämittakin on varsin normaali omaan pituuteesi nähden. Niin vpn:ää tarvitset tuohon competitive cyclistiin siksi, kun sivu ei suostu aukeamaan enää Euroopassa, vaan täytyy feikata itsensä USA:laiseks, että sinne pääsee.
    Kiitos, tuli tehtyä taulukon mukaan ja mitaksi antaa XC FIT (Virtual top tube length) 23,4-23,8 eli juuri sen 600mm mikä on tuossa X-Vert 650B Plus Y:ssä. Kun CX Gent:issä se on 590mm
    mustja muokkasi tätä : 26.09.2018 at 14.42

  7. #817
    https://www.bikester.fi/cube-access-...ta-692016.html

    Onko hyvä peli? Cube markkinoi tuota naisten pyöränä, joten miten se vaikuttaa käyttöön tai ajamiseen?

  8. #818
    Pitkään odotettu Merida eone sixty 800 L-koossa (tällä hetkellä loppuunmyyty) saapui tänään. Mieli kuitenkin ehti muuttua uuden Levon julkistuksen myötä, joten vahtoon joutaa. Järkipäätöksiä.. ;D

    Jokatapauksessa Motocard.com:ista tilattu ja maksettu 3676,95. Jos joku haluaa ostaa pois niin 3600€ voi hakea Helsingistä asap, muuten lähetän takasin. Pyörä luonnollisti vielä pakkauksessaan, ja maksutositeen saa mukaan.

    nolla neljä nolla 6575474

  9. #819
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti roope123 Katso viesti
    Pitkään odotettu Merida eone sixty 800 L-koossa (tällä hetkellä loppuunmyyty) saapui tänään. Mieli kuitenkin ehti muuttua uuden Levon julkistuksen myötä, joten vahtoon joutaa. Järkipäätöksiä.. ;D

    Jokatapauksessa Motocard.com:ista tilattu ja maksettu 3676,95. Jos joku haluaa ostaa pois niin 3600€ voi hakea Helsingistä asap, muuten lähetän takasin. Pyörä luonnollisti vielä pakkauksessaan, ja maksutositeen saa mukaan.

    Paljonko maksaa uusi Levo?
    nolla neljä nolla 6575474

  10. #820
    Paljonko maksaa uusi Levo?

  11. #821
    Löytyykö kokemuksia Trek Powerfly LT 7 Plus mallista?

  12. #822
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kiekkonen Katso viesti
    Paljonko maksaa uusi Levo?
    Ebike-mtb.com:in mukaan suositushinta 4.499€ -> aina 10.999€

  13. #823
    Kiinnostaisi hankkia työmatkoille ja räppäilyyn sähkömtb. Miten nuo toimii talvella? Akku ei tietysti jaksa ihan niin kauan mutta kestääkö nuo ylipäätään talvikäyttöä? Boschin ohjaimessakin mainitaan käyttö - 5 ja säilytys - 10. Käytettävissä kun on säilytykseenkin vain kylmä talli..

  14. #824
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti c1208 Katso viesti
    Kiinnostaisi hankkia työmatkoille ja räppäilyyn sähkömtb. Miten nuo toimii talvella? Akku ei tietysti jaksa ihan niin kauan mutta kestääkö nuo ylipäätään talvikäyttöä? Boschin ohjaimessakin mainitaan käyttö - 5 ja säilytys - 10. Käytettävissä kun on säilytykseenkin vain kylmä talli..
    Hyvin toimii oman kokemuksen perusteella. Ajoin koko talven töihin Bosch Performance CX varustetulla pyörällä. Pyörä oli lähinnä ulkona, mutta sateen suojassa. En halunnut tuoda sisälle, koska silloin ilmankosteus tiivistyy myös kylmän moottorin sisäpuolelle. Akku sisälle.

    Tuli hiihtolomalla ajettua myös -20’C pakkasella Vuokatilla. Ihan ok toimi, hydrauliset jarrutkin Keulan lukitsin silloin ettei turhaan rasitu enkä käyttänyt hissitolpan korkeussäätöä.

    Akku tosiaan kestää jonkin verran vähemmän. Sain kerran akun tyhjäksi 28km matkalla , olikohan -15’C pakkasella, ajoin osin lumisella maastopolulla, osin paksussa lumessa pellolla, osin pyörätiellä avustus täysillä.

  15. #825
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    En halunnut tuoda sisälle, koska silloin ilmankosteus tiivistyy myös kylmän moottorin sisäpuolelle.
    Epäilen hieman kyllä, että mahtaako näin käydä? Luulisi moottorin olevan sen verran ilmatiivis, ettei ilmakosteus sinne sillätavalla keräänny. Tähä voisi joku viisaampi antaa näkökulmaa.

  16. #826
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Aika suurella varmuudella moottori/vaihteisto ei ole ilmatiivis. Sen paine vaihtelee Lämpötilan mukaan ja laakerointien tiivistys ei riitä estämään ilman liikettä edestakaisin. Ja kun ilman mukana menee kosteutta, sillä on taipumus jossain vaiheessa tiivistyä vedeksi, joka ei sitten tulekaan itsekseen ulos kotelosta.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  17. #827
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    41
    Aikamoinen suunnittelun kukkanen, jos sähkölaitteita suunniteltaessa ei ole otettu huomioon mahdollista kondensoituvan veden tai veden ylipäätään pois johtamista komponenteista jotka voivat vaurioitua, jos niitä ei ole siis suojattu asianmukaisesti. Toisaalta jos tila ei ole höyrytiivis taikka edes ilmatiivis, niin pääseehän se kostaus sieltä haihtumaan aikanaan pois. Se vaurioittaako se ennen poistumista jotain, olisi taas aika huonoa suunnittelua.

  18. #828
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lämpötila erolta ei voi joka tapauksessa välttyä kun moottori itsessään tuottaa toimiessaan lämpöä joten kyllä minäkin säilyttäisin pyörän sisällä kuivassa.

    Autotkin on täynnä sähkömoottoreita ja muita sähköhärveleitä ja paras säilytys tapa on sisällä lämpimässä kuivassa tallissa.

  19. #829
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Epäilen, onko lähellekään kaikille pyöriä suunnitteleville tullut mieleen, että niillä ajetaan pakkasella - tai välilä tuntuu, että edes märällä kelillä!

  20. #830
    Niin, varmaan on moottoreita jotka vois vahingoittua kosteudesta, et onhan se sinänsä hyvä huomion kohde. Pitäisin silti epätodennökösenä, että juuri kondensiovesi vahingoittas. Kaiketi myös pyörän pesussa pitäs ottaa huomioon ettei viruttele moottoria ehdointahdoin edes letkupaineella?

    Kyllä mä ainakin oon ostamassa sähköläskiä ensisijasesti nimenomaan talvikäyttöön. Shimanon moottorilla. Siinä luulis kehityksen tuoneen myös kosteuden ja pakkasenkestoa.

  21. #831
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    No, autoteollisuuteen komponentteja värkkäävillä firmoilla on osaamista hoitaa sisäisten osien suojaus niin, ettei ongelmia ilmene. Toki, ääriolosuhteet yllättää toisinaan. Ei noi kuitenkaan ikuisia ole, eikä sellaisiksi tehtykään.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  22. #832
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    No ainakin Bosch värkkää pirusti sähkötavaraa auto- ja mobiiliteollisuudelle. Ja itsekin kun jonku verran mobiiliteknologian alalla häärään niin onhan noi pyörän käyttöolosuhteet ihan sieltä kevyimmästä päästä.

  23. #833
    Valokuvausharrastajien foorumeilla on säännöllisesti varoiteltu, miten digitaaliset yms. elektroniikkaa sisältävät kamerat pitäisi pakkasesta sisään tuodessa aina sulkea johonkin ilmatiiviiseen pussukkaan tai ainakin pitää kameralaukussa, kunnes lämpötila ja kosteus on tasaantunut. Kukaan ei tosin ole kai ikinä tavannut ketään, jonka kamera olisi ihan oikeasti ottanut jotenkiin siipeensä tämän ohjeen vastaisesta toiminnasta, vaikka kameroiden käyttäjien enemmistö ei varmasti edes tiedosta mitään ongelmaa asiassa.

    Autojen osalta lämpötilanvaihteluista on kyllä varoiteltu. Ei ole hyvä, että auto on välillä kylmässä ja välillä lämpimässä - mutta varoitukset eivät suinkaan ole elektroniikan vuoksi vaan siksi, että lämpötilanvaihtelu talviaikaan voi edistää korroosiota.

    Erilaisten elektronisten härvelien suhteen myös varoitellaan, ettei laitetta ole syytä käyttää heti kylmästä sisään tuonnin jälkeen, vaan lämpötilan kannattaa antaa tasaantua. Esim. telkkarit. Tämä varmasti on ihan järkevä toimintaohje. Tosin eipä monikaan älypuhelimen käyttäjä taida puhelimensa käyttöä sisällä millään tavalla varoa tai sen lämpenemistä odotella, vaikka laite olisikin ollut ulkosalla pakkaskelissä käytössä. Näiden yli 20 vuoden aikana, joina olen käyttänyt matkapuhelimia, en ole koskaan suonut ajatustakaan lämpötilanvaihteluille jne., enkä kyllä ole saanut puhelintani rikottuakaan tästä syystä.

    Tulevan talven aion säilyttää sähköpyörääni työpaikalla lämpimässä työpäivien ajan. Eiköhän se siinä päivän mittaan ehdi riittävästi lämmetä ja kuivua. Ja vaikka ei ehtisikään, en jaksa uskoa että sille mitään pahaa siinä tapahtuisikaan.

  24. #834
    Itelläki tarkoitus olisi nimenomaan tuo talvikäyttö. Vähän tuollainen Tunturin Emax polttelisi

  25. #835
    ^Heti kaupoille mikäli haluat ensitalveksi eMaxin, ehkä löydät vielä jostain. Oman varasin jo muutama viikko sitten ja haen ensiviikolla.

  26. #836
    Juu näin olen kanssa ymmärtänyt^ Ainut on vaan kun on pähkäily suhteellisen alussa että minkälaisen sitä ostaisi. Ajatuksena olisi mahtavaa möyrytä lumipoluilla yms.. mutta sitten kun ottaa realiteetit käteen niin millä ajalla jos ei umpipimeään mehtään ole ajatus mennä. Viikot töitä ja viikonloput aikalailla kiinni lastenvahtina kun puoliso on töissä


    Melkeinpä tässä olisi speksit mitä itse mietiskellyt:

    -Onnistuu talvella mennä töihin ja toki myös kesällä (10km suuntaan, pahimmat lumimyrskyt bussilla)
    -Onnistuu esimerkiksi tarakka & sivulaukut ja lasten kärryn vetäminen
    -Onnistuu ajella kuitenkin jonkun verran maastossakin (ainakin luontopolut, kuntoradat jne)
    -Budjetti siinä 2 - 3k pintaan

    Tuollainen Focus sattui silmiin, jolla varmaan voisi kyseiset hoitua paremmin kun sähköläskillä?
    https://larunpyora.com/tuote/focus-j...ed-134ah-blue/

  27. #837
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Talvella on hyvä ajaa öisin, lumi heijastaa lyhdyn valon Mä kyllä suosittelen läskiä. Sillä sitä tulee enemmän ajettua, vaikka tallissa on sähkötäpärikin.

  28. #838
    Vartiokylän Pyörän E/FAT vai Tunturi eMax jäykällä keulalla? Vaikea valinta... E/FATia olen päivän ajanut metsässä ja tykkäsin, mutta eMaxin tyyppisestä ei ole kokemusta. Tarkoituksena on rymytä metsässä kesät talvet ja lisäksi kuljettaa lasta ympäri vuoden päiväkotiin vaunulla.

    Hinta olisi suurin piirtein sama kummassakin. Onko mielipiteitä? E/FATin vakuuttaminen ei haittaa.

  29. #839
    Mulla on kokemattomana sellanen ennakkotuntuma, ettei läskipyörän voittanutta ole kun kyse on talvipyöräilystä. Renkaan tuoma pito ja kantavuus ovat ylivoimaisia. eMaxin koeajolla huomasin myös sen, etten enää tarkkaillut tien pintaa railojen, käpyjen, kivien tms. varalta, koska isolla renkaalla ne lähestulkoon "häviävät" olemattomiin. Miinuksena siinä on se, että tuntuma tiehen ei ole nii herkkä. Paineet taisi olla jotain 1-2barin väliltä. Ja ilman joustokeulaa. Uskoisin että iso rengas ajaa asiansa parhaiten juuri talvella, kun tiet ovat joskus pahastikkin railoille jäätyneitä tai muuten ennalta-arvaamattomia. Eikä esim. Jumbo Jim renkaan rullaavuus ollut mitenkään huono. Kokeilin myös ilman avustusta polkemista eikä siinäkään läskirengas ja 22kg pyörä tuntunut mitenkään erityisen raskaalta. Sanoisin, että rohkeasti vaan läskiä alle.

    eMaxin huonoin puoli oli todella voimakas räikkä-ääni rullaillessa. Tottumista vaatii. Onko vastaavia vanteita johon vaihtamalla äänen saisi häviämään - vai onko se vaan maastopyörien ja etenkin säshköavustettujen ominaisuus?

  30. #840
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villariveijari Katso viesti
    eMaxin huonoin puoli oli todella voimakas räikkä-ääni rullaillessa. Tottumista vaatii. Onko vastaavia vanteita johon vaihtamalla äänen saisi häviämään - vai onko se vaan maastopyörien ja etenkin säshköavustettujen ominaisuus?
    Kyse on vapaarattaasta. Hiljeni itsellä jonkin verran kun vaihdoin vapaarattaan rungon alumiinista teräksiseen. Edelleen kuuluu, mutta ei niin kovana. En tiedä, millainen tuossa eMaxissa nyt on. Napaa vaihtamalla tuon saa vaikka kokonaan hiljaiseksi (esim. Onyx).

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •