BikeshopGiantElectrobikeLostInLapland
Sivu 21 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1288

Aihe: Pole Evolink

Kysymykseeni löytyisi varmaankin vastaus tästä ketjusta ja epäilemättä polen geotaulukoista (oon jopa saattanu kysyä aiemminkin), mutta kännykällä on vaivalloista huonomuistisena verrata geometriaan. Joten, mitä eroa on 131 ja 140 evolinkeillä? Hivenen joustossa, pieni ero ohjauskulmassa.. Vissiin nielevät samat renkaat. Keskiökorkeus jouset suorana sama? Eli ajossa himpun matalampi.

Nykyisessä pyörässä 120mm joustoa takana ja se sikäli piisaa, mutta mutta.. Jos perä toimii, eikä ole edes painoeroa, ei himppu lisää haittaisi.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Polen kohdalla jousitusratkaisu on niin poljettava, että More is More, jos on mahkuja valita 131 vs 140, niin ehdottomasti 140, mutta jos valintamahdollisuuksiin voi, tai on syytä lisätä 158, niin miksipä ei sellainenkin..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

evo140 on kyl aika riittävä pyörä ainakin itselle. Bikeparkissakin riittää vaikka painoa siinä 100kg ajokamoissa. Tietty more is more, siitä olen samaa mieltä. Ok kovimmassa menossa varmaan DH pyörä parempi.

F. Kotlerburg Guest
    En muista kenenkään kirjoittaneen, että Pole ei kääntyisi.

131 vs. 140 olen väärä henkilö ottamaan kantaa, kun oma ajo on marahenkistä trail-ajelua eikä lähelläkään mitään enskailua. Sen vaan sanon, että poljettavuuden lisäksi Polen takajousitus toimii sen verran hyvin, että vaikka omassani ei ole kuin 110 niin entiseen 120 joustavaan verrattuna sitä tuntuu olevan enemmän. Enkä lisää kaipaa, kun nuo mäkihommat ei silleen oo mun juttu, mutta kiva tietenkin, että tällä voi meikäläinenkin alamäkiosuuksilla pelkäämisen sijaan vähän nautiskella.

Tuoltapa se nykyään näyttää. Keulan vaihto oli hyvä liikku. Alunperin laitettu 32mm Fox notkui sittenkin liikaa vääriin suuntiin ja toi ajoon epämääräisyyttä. Ehkä loivalla keulakulmalla on osuutensa asiaan, kun aiemmin en ongelmaa ollut tiedostanut. Tuo ei notku. Sentti tuli keulalle samalla joustoa ja tuntuu toimivan muutenkin nyt paremmin.

Luulen, että 97% ajamisista 110mm piisais mullekin, mutta jos se oli 131:n vain iskari erotuksella niin sikäli vois olla mulle passeli. Onneksi en ole vielä ostamassa, mut pitää nyt kokeilla.

F. Kotlerburg Guest
    Juu iskari on eri, mutta muuten täysin sama.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    En muista kenenkään kirjoittaneen, että Pole ei kääntyisi.

131 vs. 140 olen väärä henkilö ottamaan kantaa, kun oma ajo on marahenkistä trail-ajelua eikä lähelläkään mitään enskailua. Sen vaan sanon, että poljettavuuden lisäksi Polen takajousitus toimii sen verran hyvin, että vaikka omassani ei ole kuin 110 niin entiseen 120 joustavaan verrattuna sitä tuntuu olevan enemmän. Enkä lisää kaipaa, kun nuo mäkihommat ei silleen oo mun juttu, mutta kiva tietenkin, että tällä voi meikäläinenkin alamäkiosuuksilla pelkäämisen sijaan vähän nautiskella.

*kuvanips*

Tuoltapa se nykyään näyttää. Keulan vaihto oli hyvä liikku. Alunperin laitettu 32mm Fox notkui sittenkin liikaa vääriin suuntiin ja toi ajoon epämääräisyyttä. Ehkä loivalla keulakulmalla on osuutensa asiaan, kun aiemmin en ongelmaa ollut tiedostanut. Tuo ei notku. Sentti tuli keulalle samalla joustoa ja tuntuu toimivan muutenkin nyt paremmin.
    Tuon jousituksen "pohjattomuuden tunteen" allekirjoitan, vaikka tälle kaudelle vaihdoinkin E150:sen, pärjäisin vanhan mallin E130:sellä ihan hyvin mun enska ja bikepark ajot. Toki mulla ei ollut vakio monarch siinä, vaan DVO Topaz..

Tekstistäsi mielestäni rivien välistä pystyy lukemaan, että alat olemaan paremmin sinut pyörän kanssa "alkukankeuden" jälkeen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kysymykseeni löytyisi varmaankin vastaus tästä ketjusta ja epäilemättä polen geotaulukoista (oon jopa saattanu kysyä aiemminkin), mutta kännykällä on vaivalloista huonomuistisena verrata geometriaan. Joten, mitä eroa on 131 ja 140 evolinkeillä? Hivenen joustossa, pieni ero ohjauskulmassa.. Vissiin nielevät samat renkaat. Keskiökorkeus jouset suorana sama? Eli ajossa himpun matalampi.
    Ei tyhmä kysymys lainkaan. Jos 131 ja 140 on staattinen keskiökorkeus sama, samalla sägillä 131 dynaaminen keskiön korkeus on ylempänä. Jolla on merkitystä etenkin jos haluaa 27.5 plussalla ajaa. Itse olen haaveillut jäykkäperän päivittämisestä 131-runkosetin kautta täpäriksi. Tässä tapauksessa mulla on jo hyvät 27.5plus-kiekot ja 140mm keula, joten 140 ei ole niille niin hyvä vaihtoehto.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Tekstistäsi mielestäni rivien välistä pystyy lukemaan, että alat olemaan paremmin sinut pyörän kanssa "alkukankeuden" jälkeen?
    Juu. Ei tullut oikeastaan yhtään varteenotettavaa ostotarjousta niin olen tuolla ajellut sitten itse ja nyt keulan vaihdon jälkeen tuo alkaa tuntua siltä mitä odotinkin. Ehkä se pieni epätäsmällisyys ajossa sitten häiritsi kokonaisuutta ja pidemmällä keulalla geometriakin ehkä korjautui täsmälleen oikeaksi, vaikka ei se 120mm keulallakaan loppujen lopuksi huono ollut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Toi Polen kääntyminen, tai paremminkin kääntymättömyys, on mielenkiintoinen juttu. Pitkä pyörähän on aina vakaampi ja Polen kaltaisella geolla varmasti ero OTB-herkkyyteenkin on iso verrattuna lyhyeen jyrkkäkulmaiseen. Ja kun se vielä kääntyy hyvin niin on varmaan mainio laite.
    Kun tuo 158 on kai jo lähinnä, tai lähellä DH-luokitusta, niin minkälainen sen polkemistehokkus mielestäsi on? Ainakin aiemmin sellaisia pyöriä jotka oli hyviä tulla alaspäin, ei välttämättä ollut kiva viedä ylöspäin, ainakaan polkemalla.
    No kerkesi vierähtää reilu kuukausi ilman täpäriä niin en oikein osaa sanoa tuosta polkemistehokkuudesta juuta enkä jaata, jäykkikseen verrattuna kyllä vähän tahmean tuntuinen.

Meni mullakin koeajot vähän tahmaamiseksi, kun iski flunssa edellisenä päivänä. Ei olis varmaan tuntunu kanavuoren rinne kevyeltä vaikka olis ollu sähköavusteinen. Vähän odottamanikin, hitaan mutkittelun omituisuudet huomasi aika nopeasti, mondrakerissa oli samaa, ennen kuin tottui. Ja varmasti tottuisi polessakin. Pituus ei mua häirinny yhtään, vaikakaan oudolla pätkällä (kun ei jaksanu paljoa ajaa edestakaisin) ei kummoisia vauhteja tullu kokeiltua ja varmasti toimii aina paremmin vauhdin kasvaessa. Jousitus pelaa hyvin, perstuntumalla lyhyellä lenkillä (pitänee ottaa ensi kesänä homma uusiksi pitkän kaavan mukaan). Näyttää käyttävän joustoa rauhallisessakin ajossa kohtuu reilusti, mutta alkaa kantaa loppupäästä varsin hyvin. Liekö loivan keulan ansiosta, mutta sieti seisaallaan polkemista mondrakeria paremmin, joka pyrkii mulla sutaisemaan helpommin noissa kohdin. Vielä verrokkiakin jyrkempi satulatolpan kulma tuntui hieman käsissä, eli painoa taitaa tulla käsille enemmän, ajoasento on kuitenkin pystympi, sama fiilis oli giantista trekin kautta mondrakeriin siirtyessä, ei ongelmaa. Onneksi en ole juuri nyt ostamassa, kun jäi homma pöpön vuoksi vaisuksi, tarttee ajaa uudemman kerran terveenä. Polen porukalle täydet pisteet asiakaspalvelusta ja todella toivon, että firma menestyy.

Testaamani pyörä oli evolink 140, luultavimmin itselleni ottaisin 131 version.

F. Kotlerburg Guest
    Halutti päästä testaamaan uutta setuppia vähän mäkisempään maastoon kuin Oulun tasaiset. Syötteelle siis ja kylläpä menee nyt hienosti. Kivinen Portinkurun lasku tuli kyllä niin nätisti että. Viimeksi siinä tuntui vielä pientä epävarmuutta, mutta nyt tuolla uudella keulalla kaikki epämääräisyys oli tiessään. Siinä se ongelma taisi olla. Nyt pyörä kulkee ja menee niin kuin odotinkin.

En ole kukkakeppinä aiemmin hirveästi keulan liukuputkien läpimittaan kiinnittänyt huomiota, kun ajatellut, että ei tällä massalla väliä. Ehkä loiva keula toi sitten keulan löysyyden esiin, kun en tuossa XC-jäykkiksessä edelleenkään mitään vastaavaa huomaa ja 32 Fox siinäkin on.

Tässä pitäisi ehkä alkaa laittamaan ostohousuja jalkaan, ja muuta asia askarruttaa 140:seen liittyen.

- Oma mitta 188/86 inseam ja koko arveluttaa, mulla on pitkä selkä ja töppöjalat. Periaatteessa L, mutta sekä läski (Cube, lyhyt ja korkea) että enskapyörä (Mach 6) ovat XL- kokoisia. Koeajopankki/vierailu paikan päällä voisi auttaa..
    - Onko jollain tilaus päällä, minkälaisia toimitusaikoja on immeisillä ollut hiljattain?
    - Entäs jos haluaakin punaisen, kellään kokemusta onko noita saatavilla? Aikaa odotella on, talvi ajetaan pläskillä.
    - Mun internjet näyttää hinnaksi 140 -trailille 3950€, kuulostaa jotenkin halvalta (sairasta mutta totta..), puuttuukohan tuosta alvi tai jotain vastaavaa?

Ja tuplat tottakai!

Polen malleja voi kokeilla Bikeworxilla Espoossa:
    https://www.bikeworx.fi/ajankohtaist...pole-testipyrt

Itellä on mittaa saman verran kuink Takamisakarilla mutta inseam on vähän pidempi. L-koko on ollut aika kiva mutta ei se missään nimessä ole itselle iso. Tanko piti vaihtaa ja satula positioida tolpassa aika taakse jotta mahdun ohjaamoon. Jos sinulla yläkroppa on (mitasta voisi päätellä) pidempi niin XL voisi myös olla aihtoehtona.
    4ke hinta on osiin nähden vähän yläkantissa mutta koska pyörä on muutakin kuin osasarjat niin on hintansa arvoinen.

Kannattaa ihan soitelle Polen jannuille ja kysellä toimitusaikaa ym.

Ite ostin pari kuukautta sitten 131 mallin ja olen ollut kaikenkaikkiaan tyytyväinen. Ehkä nyt ottaisin paremmilla pumpuilla mutta niitä 131 malliin suoraan ollut saatavilla ja Rokkarilla ei muutenkaan ole kovin säädettäviä sen mitä olen tutkinut. Sisäänjouston nopea ja hidas vaimennus pitäisi olla erikseen säädettäviä molemmissa päissä.
    No, toisaalta hyvin on ns tehdassäädetty nuo perusrokkarit tuohon pyörään. Omaan makuun vain hivenen liikaa sisäänjouston hidastusta mikä heikentää seurantakykyä nopeassa röykytyksessä.
    Kompromisseja jousitukset silti aina on.
    Se takapään jousitus on kyllä upea. en keksi oikein mitään moittimista.

Ite vaihdoin tuohon 29+ kumekset litkuilla. Nyt pyörä on oikea monsteri. Se vain menee ja menee oli millaista kiveä tahansa. Pahasti rikkoinaiset jyrkät tekniset laskut oli vanhalla pyörällä pirullisia ja vaati hermoja. Evolink alkuperäisrenkailla oli aika helppo ajaa mutta plus-kumeilla ... no jaa riittää että roiskaisee keulaan sinne päin ja pudottaa alas. Mikään ei tunnu miltään, siis positiivisessa mielessä.

Jos 4ke tuntuu halvalta, ota niillä paremmilla osilla. Saat vähän lisää säädettävyyttä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Tässä pitäisi ehkä alkaa laittamaan ostohousuja jalkaan, ja muuta asia askarruttaa 140:seen liittyen.

- Oma mitta 188/86 inseam ja koko arveluttaa, mulla on pitkä selkä ja töppöjalat. Periaatteessa L, mutta sekä läski (Cube, lyhyt ja korkea) että enskapyörä (Mach 6) ovat XL- kokoisia. Koeajopankki/vierailu paikan päällä voisi auttaa..
    - Onko jollain tilaus päällä, minkälaisia toimitusaikoja on immeisillä ollut hiljattain?
    - Entäs jos haluaakin punaisen, kellään kokemusta onko noita saatavilla? Aikaa odotella on, talvi ajetaan pläskillä.
    - Mun internjet näyttää hinnaksi 140 -trailille 3950€, kuulostaa jotenkin halvalta (sairasta mutta totta..), puuttuukohan tuosta alvi tai jotain vastaavaa?
    Xl voisi olla sopiva mitta. Itsellä L koko ja 183cm kuski. Ei ole ainakaan liian iso pyörä. Vähän varmaan makuasia myös.
    Itsellä on inseam samaa luokkaa, L koon runkoon menee juuri ja juuri 160 dropperi. Tuo satulaputken pituus klannattaa varmistaa XL koon rungossa.

Toimitusajat selviää kun soitat Polelle.

Oikea alvillinen hinta selviää kun laitat ostoskoriin ja menet kassalle ja valitset toimitusosoitteen. Kotisivuissa on joku bugi joka näyttää hintoja ilman alvia. Pari kertaa itsekin tullut hieraistua silmiä. Eräs koneistettu runko on käynyt pari kertaa ostoskorissa....

En jaksa vielä tehdä uutta ketjua mutta kannattaa vierailla polen sivuilla/facebook. Uutta mallia tulossa.

Itse odottelen lyhyempijoustoista Machinea, mutta tuo uusi Stamina vaikuttais olevan ainakin kuvan perusteella 180/180 joustoilla eli käytännössä samankaltainen kuin nykyinen Machine. 2019 aikana pitäisi tosin kaiketi tulla myös Machinen kaltainen lyhyempijoustoinen.

Evolinkien runkosetit näyttää olevan -15% 21.10 asti
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Nyt tiettyjä malleja saa nääköjään useammassa värissä, mikä on ehdottomasti positiivista. Kun vielä saisi noista väreistä mallit tuonne sivuille, vai olenko vaan puusilmä?

Facebookissa oil jotain esimerkkejä, Polen sivuillekkin kyllä tulossa hieman myöhemmin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mullakin on ostohousu jalassa ja evolinkin spessuvärit kiinnostaa mutta ilman noita värimalleja ja pelkällä värin nimellä ei kyllä voi tilata..

Ja kai tuon EN version saa halutessaan lyrik rc2 keulalla. Ihan vaan sen takia, että se punainen väri sopisi tuon pepper red rungon kanssa hienosti yhteen.

Nyt näkyy värejä https://polebicycles.com/polestore/p...olor-pre-sale/:

Tässä kuvassa taitaa esiintyä pure purple, pepper red, polar blue, jeans blue, taiga yellow ja velvet black: https://www.instagram.com/p/Bm-dKW4hmcf/
    Mutta tämä vain oma arvaus.
    hece muokkasi tätä : 04.12.2018 at 16.13 Syy: Arvausta korjattu :)

F. Kotlerburg Guest
    Missä lie se mainostettu 110 Polekaupasta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti

Tässä kuvassa taitaa esiintyä purple, red, turqoise, jeans blue, yellow ja black: https://www.instagram.com/p/Bm-dKW4hmcf/
    Mutta tämä vain oma arvaus.
    Muuten meni oikein mutta arvaamasi turquoise on polar blue.

Itselleni on tulossa Evolink 131 Suomi 100 värityksellä.

Mää tollasen kuvakollaasin uudesta kokoonpanosta ja speksilistan, jos ketään kiinnostaa..

https://www.instagram.com/p/Br7mnobF...d=nacj95id0xcy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Mää tollasen kuvakollaasin uudesta kokoonpanosta ja speksilistan, jos ketään kiinnostaa..

https://www.instagram.com/p/Br7mnobF...d=nacj95id0xcy
    Onnea uuden pyörän johdosta. Suosittelen vielä tuon ylemmän chainstain suojaamista vaikka samalla kamalla kun alemman, ketju syö senkin tehokkaasti jos tykkää rymistellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Saunatonttu Katso viesti
    Onnea uuden pyörän johdosta. Suosittelen vielä tuon ylemmän chainstain suojaamista vaikka samalla kamalla kun alemman, ketju syö senkin tehokkaasti jos tykkää rymistellä.
    Tiedän. On siellä läpinäkyvää.. ja noita neopreeni pehmusteita on varastossa, ite aiempien evolinkkien kohdalla huomannut että tuo CS / SS etu/yläosa on ehkä hankalin paikka suojata kunnolla..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •