Näköjään tuosta StVZO-henkisestä valosta on nyt myös tehokkaampi versio, BC35R. Sisältää myös jonkinlaisen hälyttimen(!).
Miksiköhän kaikissa Fenixeissä ei ole tuota tehoalueen valintaa kahteen suuntaan? Ainakin itseäni ärsyttää nuo ympärikelattavat yhden nappulan systeemit elleivät ole käyttäjän ohjelmoitavissa.
Samoin minulle tuli sekä Bt40s:n että bt21:n mukana BAK-merkkiset akkupaketit joita jossain ihan laatutavarana pidettiin? Ei ole ollut ongelmia minulla.
Luulin ettei Bt40s enää saa, mutta kyllähän tuolla ainakin Gearbestin sivulla on.
Vertailtiin toissailtana porukkalenkin n. 10 kpl valoja rivissä, ja ihan yhteen ääneen todettiin tämä hyväksi. Vakioon lisänä horisontaalinen hajotin levittämässä valokuviota.
Fenixin tapa ilmoittaa paloajat eri tehoalueille on myöskin hieman kyseenalainen. Valmistajan sivuilla näitä ei aina kerrota kovin tarkasti, tosin myyntipakkauksessa saattaa olla tarkempi paloaika-graafi. Esim:
http://www.fenixvalaisimet.fi/otsala...ava_otsalamppu
Tämän arvostelun mukaan valaisin kuitenkin tiputtaa tehoja muutaman minuutin välein, kunnes saavuttaa 50 % tehon, jolla pysyy sitten kauemmin:
http://budgetlightforum.com/node/55714
"I mentioned above that the HM50R decreases output to increase runtime, and it certainly is not shy about it.
I would generally call such a practice dishonest, but they do include a runtime graph on the back of the box, so I really don’t know how to feel about it. They did “tweak” the facts a little by using a logarithmic scale on the graph, though.
For what is worth, I would prefer stable outputs. Let the users chose how many lumens they need."
HL12R:ssä samaa, tosin paketin takaosassa on myös paloaika-graafi:
http://www.candlepowerforums.com/vb/...ew-Fenix-HL12R
Sen sijaan esim. Fenix HL26R pitää aika hyvin tehonsa loppuun asti, lukuunottamatta turbo-tehoa:
http://www.candlepowerforums.com/vb/...ew-Fenix-HL26R
Näitä vastaavia tehontiputuksia on toki muillakin valmistajilla, mutta silti...
Tämän kanssa on tullut muutama viikko ajeltua, voin suositella: https://road.cc/content/review/22140...ns-front-light
Saksan Amazonissa n. 95 euroa postokuluineen.
Onko sittenkää saatavilla tuo nitefighter? En saa sitä tilattua.. kokeilin vielä koneella, eivät ilmeisesti lähetä suomeen.
^^ Kiitokset iglumies ja arctic biker kokemuksista, teitte valon valinnasta ehken vähän vaikeampaa. Taidan enemmälti kallistua kyllä tuohon irto akulliseen versioon kun näyttää jopa olevan pakettina alennuksessa
![]()
Nyt löytyy facebookista prisman valosta kuvia, ihan kohtuulliselta näytti. Tässä jonku laittama.![]()
Onkos tästä Prisman valosta kokemuksia? Paperilla ainakin lumeneita riittävästi. https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-6000mah-akku
Pelkkä lamppu 204 grammaa,
kumikiinnitysvirityksen kanssa 234 grammaa. Yhdistetty GoPro ja Garmin kiinnike tuli mukana, 61 grammaa.
Vaikutti asialliselta peliltä 1 lenkin kokemuksella. Pesee kyllä tuon Lidl:n halpiksen mennen tullen.
Ja tuo kiinnityssysteemi voisi tosiaan olla parempikin.....Mitään kaukosäädintä ei tullut.
Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10
Joko porukalta löytyy kokemuksia Halo Omega 4000 valosta? Eniten tulee ajettua metsäpolkuja ja siihen tarkoitukseen olis nyt lamppu hakusessa. https://m.motonet.fi/fi/tuote/450100...yoran-akkuvalo
Arvelitko että niitä kokemuksia olisi yhtäkkiä - eli noin puolessatoista päivässä - kertynyt sen ansiosta että kysyt uudella sivulla?No, yksi lampun ostanut on tiedossa ja tiedämme tässä vaiheessa lähinnä sen minkä arvasimmekin: lamppu on kohtalaisen painava, tankokiinnitys ei vaikuta erityisen luotettavalta tai kestävältä ja valoteho on parempi kuin esimerkiksi Lidlin äskettäin myymässä.
Mutta jäädään odottamaan, varmasti saamme seikkaperäisemmän arvostelun vaikkemme laittaisi linkkiä kolmatta kertaa![]()
Minä en esittänyt arviota tankokiinnityksen luotettavuudesta
Olisiko sinuun sattunut jos olisit reilusti myöntänyt ettet ollut lukenut ketjun edellistä sivua ja siksi tulit linkittäneeksi lamppuun josta oli linkin kera keskusteltu noin kaksi päivää aikaisemmin? Ja että kysyit kokemuksia siksi ettet ollut lukenut edellistä sivua eikä sinulle sen vuoksi ollut selvinnyt ettei kokemuksia vielä ollut (koska lamppu oli vasta ilmestynyt Prisman hyllyyn)?
Siis siinä tapauksessa ettet ollut lukenut kuin ketjun viimeisimmän sivun. Enhän toki voi tietää miten asian laita oli (eikä asialla olekaan muuta merkitystä kuin näin syntynyt pieni huvittavuus jonka jompi kumpi meistä tuottaa. Tai kumpainenkin. Ja sivusta seuraavalle me molemmat
PS On minunkin myönnettävä että jäsen Stenin kommentti lipsahti minulta jotenkin ohi, minkä takia tulin referoineeksi samat asiat ihan turhaan - ja sain vielä vinoilut palkakseni![]()
^ Pieni sanailu pitää mielen virkeänä. Siinä kävi juuri kuten tuossa yllä mainitsit. En ollut katsonut edellistä sivua. Kävin muuten tänään hakemassa tuon Prisman 1600 lumenen lampun. Mallailin sitä pyörään tuolla kumikiinnityshärpäkkeellä ja näin ensimaistelun perusteella se tuntui tukevalta ja helposti irroitettavalta, niin latausta kuin pyöränvaihtoakin ajatellen. Tokihan sen voi stongassakin ladata, jos sähkö just kohdillaan. Tuo Garminin kiinnike, missä Gopro kiinnike alapuolella vaikuttaa jämäkältä. Namiskat jää siinä kuitenkin alapuolelle, jos Garmin on päällä. Toisaalta latauspistoke jää päälle helpottamaan tangossa latausta.
Valotehon käyn arvioimassa koirien iltakusetuksella ja akun keston kun pääsee pyöränpäälle jossain vaiheessa. Entiseen Moon 1000 lumen lamppuun verrattuna erittäin kevyt, 235 g kiinnikkeineen. Mukavaa kun on yhdessä paketissa kaikki, eikä erillistä akkua.
5 valotehoa, erilaisia vilkkuja ja purskeita lisäksi.
Henkilökuntahintaan ostettuna ainakin vaikuttaa kohtuullisen hyvältä sijoitukselta, mutta jos ensivaikutelma pitää edes hiemankaan kutiansa, niin tuskinpa tuo normihintakaan on paha.
Ja toimiihan tuo sitten power pankkinakin muille laitteille.
Jatkuu: Koirankusetustesti suoritettu. Valoteho varmasti riittävä vauhdikkaaseenkin ajon, jos valokäyrä säily jotensakin hyvänä. ja väittäisinpä, että lumiolosuhteissa kolmosteho riittää varmasti.
Piti tietysti verrata uuteen Maglite ML 150 RL ladattavan lampun 1082 lumeneen rinnakkain ja vuorotellen. Sen rinnalla on tuo Prisman lamppu saunatuikun tasolla. Tosin lumenet käytetäänkin lampuissa täysin eri tavoin hyödyksi. Prisman lampun pehmeä ja laaja valokenttä tuo varmasti mielyttävän ajokokemuksen Magliten kaltaiseen tehotykkiin verrattuna, jossa lumenet ovat linssillä supistettu palvelemaan pitkää kantomatkaa pistemäisessä muodossa. Pyörän valaisimella ei ole tarkoituskaan nähdä puolen kilometrin päähän.
Ehkä se pitää itsekin tuo prismalamppu sitten hakea kun biltemalla ei enää ole ja tuota nitefighteriä ei saa tilattua. Tai ehkä jatkan jahkailua.. Löysin kyllä ebaysta tuon nitefighterin eri nimellä, mutta myyjä ei oikein vakuuttanut. Harmi kun omat henksualet s-mafiaan loppui hetki sitten
Mulla olis myös erittäin tehokas kiinataskulamppu laajalla valokeilalla, mutta se vaatisi kunnolliset akut ja jonkun kiinikkeen pyörään.. Millähän tuollaisen paksun pötkön sais tankoon kiinni vai onko ihan typerä idea heti alkuunsa![]()
Stenin ja Larouten varovaiset puollot alkavat jo vaikuttaa siihen suuntaan että minäkin uskallan hankkia Viston long term review'ta varten.
Onhan se rutkasti eli toista sata grammaa painavampi kuin esimerkiksi Busch & Müllerin Ixon Core, mutta valotehoa lienee käytännössäkin jonkin verran enemmän.
Kiinnityssysteemit voivat olla kolmella eri tavalla epäkelpoja. (1) Kiinnitys aukeaa tai lamppu irtoaa kiinnityksestä; sama tulos, pudonnut lamppu, paha juttu. (2) Kiinnitys ei pysy paikallaan; huolellisesti säädetty valokiila näyttää röykyttävän pätkän tai töyssyyn osumisen jälkeen liian ylös tai alas, ärsyttävä juttu. (3) Tankokiinnike tai lampun pidike hajoaa; tulos pudonnut lamppu ja lamppu jolla ei tee mitään koska varaosia ei saa, paha ja ärsyttävä juttu.
:
Tuikku pitäisi pikkuhiljaa hommata ja Fenixiin olisin kallistumassa. Onko tämä paketti järkevän hintainen vai kannattaako hankkia akut ja laturi erikseen? Onko nuo akut kelpo kamaa, vai kannattaisiko katsoa muita?
http://www.fenixvalaisimet.fi/pyorav...oravalopaketti
Toinen vaihtoehto olisi tuolla kiinteällä akulla, mutta raati näyttäisi olevan kallellaan irtoakkujen käyttöön. Ennestään ei siis löydy laturia eikä akkuja.
Se kiinteäakkuinen on ollut kyllä tosi luotettava. Vaihtoakullinen olisi kyllä turvallisempi pitkille pimeän ajan lenkeille, mutta jos valoa ei käytä täydellä teholla, niin bc30r kestää kyllä pidempään mitä itse jaksan ajaa. Onhan tuo vaan helpompi käyttää mitä irtoakullinen. Niin ja ilman vaihtoakkuja kestää pidempään?
Tämä märkä musta syksy on ehkä se ainoa aika, jolloin kiinteäakkuinen saattaa pettää lenkillä. Molempi parempi.
^ samaa mieltä, kokemusta molemmista ja kyllä kiinteä on jäänyt käyttöön se on kätevä.
Mikä siitä tekee kätevän? Itselläni ei ole kokemusta kuin irtoakusta ja oon pitäny sitä kätevänä.. Lamppuosa on kevyt ja kestää hyvin suunnassaan kovemmassakin juurakossa, akku on helppo napata lataukseen ja lamppu saa olla koko ajan kiinni. Nyt alkaa olla se aika, kun pitäis vaihtaa uudet akut. Sekin aika helppoa, kun kattoo vaan että liitin täsmää.
Miten niin tyhmä kysymys??
Kirjanmerkit