ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 364 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 264 314 354 362 363 364 365 366 374 414 464 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.891 - 10.920 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

tempokisu Guest
    ^ mä juoksin talvella puolimaratonin 1.15, siis talvikamppeissa. Kaaduin kääntöpaikalla kun oli liukasta ja jäin toiseksi, böö. En harjoitellut mitenkään ihmeesti, kunhan jotain 5-10km lenkkejä hölkkäsin, joskus tosi harvoin yli 20km. Just ennenkun piti olla se Rotterdamin maraton ( katsastut Los Angelesin o-kisoihin 1984) juoksin 30km testilenkin ( lumella) hieman alle 2 tuntia. Olin varma että raja 2.45 olisi alittunut. - mitään valmennusta tms. ei siis ollu, itekseni hölkkäilin ja huonosti söin.
    Istuinkyhmyn murtuma teki tyhjäksi kaikki unelmat, koko juoksu-ura loppui suunnilleen siihen kun vamma ei ikinä kunnolla parantunut. Muistuttaa joskus vieläkin olemassaolostaan.

No tänään oli kyllä kammottava tilanne, Schenkerin kuorma-auto ohitti niin läheltä ettei ikinä ole auto niin sentin päästä menny. Jos se auto olisi kaartanu viereiselle levähdysalueelle niin olisin menny avaan renkaiden venttiilit. Hullu kuski!

Lamppu syttyi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ mä juoksin talvella puolimaratonin 1.15, siis talvikamppeissa. Kaaduin kääntöpaikalla kun oli liukasta ja jäin toiseksi, böö. En harjoitellut mitenkään ihmeesti, kunhan jotain 5-10km lenkkejä hölkkäsin, joskus tosi harvoin yli 20km. Just ennenkun piti olla se Rotterdamin maraton ( katsastut Los Angelesin o-kisoihin 1984) juoksin 30km testilenkin ( lumella) hieman alle 2 tuntia. Olin varma että raja 2.45 olisi alittunut. - mitään valmennusta tms. ei siis ollu, itekseni hölkkäilin ja huonosti söin.
    Istuinkyhmyn murtuma teki tyhjäksi kaikki unelmat, koko juoksu-ura loppui suunnilleen siihen kun vamma ei ikinä kunnolla parantunut. Muistuttaa joskus vieläkin olemassaolostaan.
    Asia on just sit niin. Kaikki hyvin. Oli miten oli.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

tempokisu Guest
    ^ ai, mun mielestä erittäin huonosti oli asiat. Osin tosin tuon jalkavamman takia en enää jännittänyt ylioppilaskirjoituksia, niin ne meni sitten hyvin. Olisin saanu tehdä kokeet kotona, mutta ajatus siitä että joku valvoja istuu ihan mun vieressä ei inspiroinu. Menin normaalisti kokeisiin ja istuskelin puolipeffalla.

Nyt kun asiaa miettii, että olisi pitäny lähteä 3 viikkoa aikasemmin sinne o-kisoihin, niin en olisi muuten lähteny.

Jospa palattaisiin vatvomaan kevyen liikenteen väylien ongelmia!

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
    Omiin silmiini vaikuttaa siltä, että mitä enemmän pyöräilijä on satsannut rahaa varusteisiinsa, sitä todennäköisemmin hän on mulkku.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Hmm maraton siis 2.48...kyllä siinä saa "kuntomaratoonari" treenata varmaan useita vuosia. Mitään en juoksemisesta tiedä, mutta näin olen käsittänyt tuon maagisen rajan alituksen.
    Kaameasti off-topic, jos ei juoksemisesta mitään tiedä, niin kannattaa pysähtyä miettimään ennen kuin laukoo viisauksiaan aiheesta Mutta vaikkei juoksemisesta mitään tietäisikään, niin kestävyysurheilusta ja sen harjoittelusta ehkä kuitenkin voisi tietää sen verran että ihan tavallinen kuntomaratoonarikin juoksee osan lenkeistään maratonvauhtiaan nopeammin - eikä silloin vielä puhuta mistään vetotreeneistä vaan tasavauhtisesta VK:sta, tempo runista tms.

Ohjeelliset vauhdit ovat aikojen saatossa hieman vaihdelleet kulloisenkin harjoitusfilosofian tai -muodin mukaisiksi, mutta esimerkiksi kolmen tunnin tai vähän päälle maratoonarilla ne ovat joka tapauksessa aina liikkuneet tasan neljän minuutin kilometrivauhdin tuntumassa.

PS Se oli muuten neljä minuuttia maililla, joka oli se maaginen raja Neljän minuutin kilometrivauhdista maratonilla en muista koskaan puhutun minään rajana - vaikka se epäilemättä saattoi olla joidenkin minua kovempien juoksijoiden aikatavoitteena - mutta sehän saattoi johtua yksinomaan siitä että yleisen tason romahtaminen oli jo alkanut. Silloin puhuttiin kolmen tunnin alituksesta jonkinlaisena merkkipaaluna ja siihen vaadittiin pyöreästi 4.15 min/km.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    No tänään oli kyllä kammottava tilanne, Schenkerin kuorma-auto ohitti niin läheltä ettei ikinä ole auto niin sentin päästä menny. Jos se auto olisi kaartanu viereiselle levähdysalueelle niin olisin menny avaan renkaiden venttiilit. Hullu kuski!
    Olisit ajanut kelvillä

Ei vaineskaan; rohkenen kehottaa sinua lähettämään asiallista mutta tulikivenkatkuista palautetta kyseiseen firmaan. Ei sillä varmasti mitään suoraa ja välitöntä vaikutusta ole - voi jopa olla että ainoa seuraus on että joku maantiefillaristeja vihaava pomo tarjoaa kuskille kahvit kiitokseksi ja lupaa jallupullon palkkioksi jos seuraavalla kerralla spandexpelle lentää nurin - mutta aina voi toivoa että kantamalla kortensa kekoon vaikuttaa pikkuriiikkiseltä osaltaan siihen että asiat muuttuvat parempaan suuntaan.

Juokseminen autojen tai pyöräilijöiden eteen on vaarallista.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oem Katso viesti
    Juokseminen autojen tai pyöräilijöiden eteen on vaarallista.
    Eipäs ole. Paitsi jos juoksijalla on menossa yllä mainittu VK treeni.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Normaalilukijalle koko pointti oli siinä että juoksufoorumeilla ei ole pitkiä ketjuja joissa tolvanat antavat ymmärtää että juoksija ottaa typeriä ja tarpeettoman suuria riskejä kun ei kelvillä juostessaan joka kerta ihan tavallisissa risteyksissä hidasta välttääkseen yhteentörmäyksiä koilmion takaa tulevien autojen kanssa.

Ja tietysti siinä että on se metkaa miten joku vauhti koetaan hirmuiseksi kun jonkun alla on fillari, mutta kun alla on lenkkarit, kukaan ei kirjoita foorumeilla eikä kommentipalstoilla eikä käske käyttää kelloa eikä syytä pujottelusta lasten välistä tai ties mistä vieläkin vaarallisemmasta.

PS Mitenköhän mulla tulee mieleen se ikivanha Muppet-show ja ne kaksi vanhaa ukkoa siellä parvekkeella

On se kumma, että pyöräilijät eivät opi maan tavoille vaikka kuinka yritetään kiilata autolla päälle!

yhteispeli ja omista oikeuksista milliäkään periksi antaminen ei ole sopinut ennenkään suomalaisiin tapoihin, entä tulevaisuudessa? Enpä taida pidättää hengitystä sitä odotellessa.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Хуй Katso viesti
    Omiin silmiini vaikuttaa siltä, että mitä enemmän pyöräilijä on satsannut rahaa varusteisiinsa, sitä todennäköisemmin hän on mulkku.....
    Et vissiin halua tällä foorumilla tulla vakavasti otetuksi Moiset lausunnot kuuluvat asiaa harrastavalla foorumilla suoraan toilettiin. Onneksi löytyy tuo "Lisää hylkiöiden listalle". Bye.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    On se kumma, että pyöräilijät eivät opi maan tavoille vaikka kuinka yritetään kiilata autolla päälle!
    Näinpä. Tänään yritin tuota itsekin, mutta pyöräilijä ehti alta pois...

Ja käsi pystyyn virheen merkiksi. Pyöräilijä tuli kelviä pitkin, minä kolmion takaa. Ei vaan osunut näkökenttään, mutta onneksi ei osunut muuallekaan. Jos on täällä pyörivä henkilö, niin Pitskussa tänä aamuna. Että semmoista. Käytännössä pitäisi pysähtyä risteykseen, mutta kun tuhantena muuna aamuna kukaan ei ole tullut, jne. Näinhän ne sitten sattuu.

Toki virheitä tulee ja jälleen kerran kyse on niiden määrästä.

Itse koitan autolla ajaessani nähdä, ettei pyöräilijää tule. Se vähentää aika tavalla virheitä verrattuna siihen, että ajaa risteykseen, kun ei näe pyöräilijöitä. Tuo ajotekniikka saa kummasti tuskailemaan auton laajoja katvealueita ja samalla siinä vauhtikin putoaa. Lumiseen aikaan tietyissä risteyksissäkin huomaan ajavani aivan eri ajolinjoilla kuin useimmat muut autoilijat. Tämä siksi, että käännän autoni risteykseen tullessani asentoon, josta näkee sivulle paremmin. Useimmat ajaa paljon jouhevammilla linjoilla ja silloin epäilemättä tulee sivulta tulijatkin heikommin tarkistettua.

Espoon uusimmissa liikenneympyröissä säde taitaa olla sellainen että niihi pystyy ajamaan neljääkymppiä, urheilullisemmalla autolla kovempaa. Voidaan taas puhua pyöräilijöiden tilannenopeuksista

Kun ajan autoa mä koen paljon liikennekiusaamista toisten autoilijoiden taholta, siksi että "tarkkaan" risteyksissä pyöräilijöiden varalle. Saatan jopa päästää pyöräilijän menemään ensin, mikä sitten kostetaan mulle seuraavalla suoralla tekemällä "melkein pääsin susta turvallisesti ohi" -ohitus. Vaikka ajan tyylilleni uskollisesti: jouheesti ja ripeesti (kun ei oo omista reisistä kiinni ) ja myös muut kulkijat huomioiden.

Miten te jaksatte vääntää?

Olen kehitellyt vahvalla mutu-tuntumalla teoriaa autoilijan väistämiskäyttäytymisestä. Väite kuuluu näin: Kun olen väistämisvelvollisena ylittämässä katua ja pysähdyn odottamaan vuoroani, lähestyvällä autoilijalla on hyvin aikaa havaita kadun laidassa notkuva pyöräilijä. Tässä vaiheessa osalla autoilijoista iskee epätietoisuus oikeasta ajojärjestyksestä. Sitten taas kun autoilija tulee jostain pihatieltä, kolmion takaa tai on kääntymässä hänellä ei ole samalla tavalla häiriötöntä havainnointiaikaa, mistä seuraa tietenkin että "pyöräilijä ilmaantui tyhjästä."

Jaa niin, jatkakaa toki pyöräilijän tilannenopeudesta.

Täällä kun kaikki autoilevat on myös pyöräilijöitä niin kokemusta heiltä löytyy molemmista vinkkeleistä.

Lamppu syttyi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Miten te jaksatte vääntää?
    Mulla olis ainakin nää: elämä kaikin puolin reilassa pois lukien jotkut sisäelimet feat tempokisu. Saan palkkaa siitä, että olen jatkuvasti koneella joten mikäs siinä sitten samalla troolatessa. Syksyllä ja talvella täällä yleensä tulee roikuttua mikäli ajatustyöltäni ehdin. Olen tehnyt sellaisen huomion, että jos on muutaman kuukauden pois foorumilta ei menetä yhtään mitään kun samat jutut kiertävät edelleen kehää ja nahkiainen +- 5
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Mulla olis ainakin nää: elämä kaikin puolin reilassa pois lukien jotkut sisäelimet feat tempokisu. Saan palkkaa siitä, että olen jatkuvasti koneella joten mikäs siinä sitten samalla troolatessa. Syksyllä ja talvella täällä yleensä tulee roikuttua mikäli ajatustyöltäni ehdin. Olen tehnyt sellaisen huomion, että jos on muutaman kuukauden pois foorumilta ei menetä yhtään mitään kun samat jutut kiertävät edelleen kehää ja nahkiainen +- 5
    Yritäkkönää väittää että täällä olis niinqu ahdasmielistä hiekkalaatikkoporukkaa vai? en mää vaa mitään tommosta oo huomannu.
    Ja ontopiikki: kaikki meni taas päin persettä ku tulin autolla duuniin, ei oikeestaan ahistanukkaa yhtään. Harmi.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Yritäkkönää väittää että täällä olis niinqu ahdasmielistä hiekkalaatikkoporukkaa vai? en mää vaa mitään tommosta oo huomannu.
    Kröhöm..en suinkaan Hienoja ihmisiä olen tavannut tätä kautta ja paljon saanut vinkkejä täältä harrastuksen alkuvuosina.

Sen verran aiheeseen, että mikä ihme siinä suuntamerkin näyttämisessä voi olla niin vaikeaa? hävettääkö se? Aamulla oli taas sellainen tapaus, että yksi rouva seilasi ensin toiselle puolelle ja sitten toiselle ja lopuksi päättikin kääntyä yhtäkkiä vasemmalle.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|

Punaisethan ehtivät useinkin yllättää autoilijan, mutta ekaa kertaa joku Karaportin Kankkunen ei ainoastaan ajanut niin että auto jäi peittämään 2/3 suojatiestä vaan oli ihan häpeilemättä jatkamassa matkaa liikenteen mukaan heti kun risteävä liikenne ehti yli.

Taputin hellästi takaikkunaa ohimennessä, vaikka eipä se varmaan auta muistamaan että 5 sekkaa aiemmin keltaisiin vaihtuneisiin valoihin ei ehkä kannata kiihdytellä suojatien yli.

Eilen Torpparinmäen pelloilla pääsin omakätisesti kokemaan erikoistilanteen vaihteeksi tangon toiselta puolelta. Kävelin koiran kanssa Paloheinän ja Haltialan välistä parin kilometrin luotisuoraa hiekkatietä. Huomasin että takaa tulee keski-ikäinen herra cyclocrossilla kohtuu lujaa, joten pysähdyin koiran kanssa. Otin koiran istumaan n. 10cm hihnaan ja varmuuden vuoksi vielä katsekontaktin ja hymyn lähestyvään herraan. Tiedän kokemuksesta että kyseinen suora vaatii vastatuulella kannustavaa hymyä Tästä kiitoksena k.o herrasmies ajoi suoraan kohti koiraa ja metriä ennen törmäystä teki uljaan väistöliikkeen ja päätyi väistämään koiran n. 3cm marginaalilla. Kaupan päälle herrasmies huusi vielä jotain epämääräistä perään.

Olin sen verran hämmentynyt tilanteesta että en valitettavasti keksinyt mitään järkevää vastattavaa herran toivotuksiin. Jälkeenpäin jäin miettimään että mikähän tilanteessa meni pieleen. Enkä oikein keksinyt muuta kun sen että olimme ohittavan mielestä liian keskellä tietä. Ohitustilaa kuitenkin jäi tienleveydestä ainakin 1,5m joten mielestäni ohitus pitäisi onnistua vaikka vauhtia olisi reilusti ja syke punaisella.

Tämä vuodatus lähinnä siksi, että yleensä näitä kokemuksia syntyy vain tangon takaa. Ainakin itselle toimi hyvänä muistutuksena siitä, että näissä tapauksissa on aina useampi mielipide.

PS. Jos kyseinen kuski sattuu lukemaan viestin niin olisi kiva kuulla miten itse näit tilanteen ja mistä kimpaantuminen johtui.

Vähän epäilen, ettei kyseinen kuski, vaikka sattuisi itsensä tunnistamaankin, ilkeäisi kirjoittaa yhtään mitään.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Kusipäisyys ei katso kulkuvälinettä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Kusipäisyys ei katso kulkuvälinettä.

Jokos täällä tänä syksynä on avauduttu valottomista "Ninja-pyöräilijöistä". Ei taas ole konkretisoitunut tänä syksynä ennenkuin piti mennä autolla töihin. Liikkeellä ennen seitsemää ja taas lukemattomia havaintoja valottomista fillareista. Omalle kohdalle konkreettisesti sattui tänään vain yksi kelvin jatkeelle kiertoliittymässä pimeänä rullaava fillari, mutta tuokin nosti pulssia kummasti. Ei jaksa ymmärtää täydellistä itsesuojeluvaiston puutetta. Itse jos pimeänä vetelisisin, niin en ehkä kuitenkaan suoraan autojen eteen...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Jokos täällä tänä syksynä on avauduttu valottomista "Ninja-pyöräilijöistä". Ei taas ole konkretisoitunut tänä syksynä ennenkuin piti mennä autolla töihin. Liikkeellä ennen seitsemää ja taas lukemattomia havaintoja valottomista fillareista. Omalle kohdalle konkreettisesti sattui tänään vain yksi kelvin jatkeelle kiertoliittymässä pimeänä rullaava fillari, mutta tuokin nosti pulssia kummasti. Ei jaksa ymmärtää täydellistä itsesuojeluvaiston puutetta. Itse jos pimeänä vetelisisin, niin en ehkä kuitenkaan suoraan autojen eteen...
    Ninjat on mun mielestä kyllä aika cool, niin en arvosta heitä mustamaalattavan näin

Ninja laittaa terveytensäkin peliin, ehkä tyylisyistä, mutta siitä on vaaraa muillekin.

Näin muutama ilta sitten "valeninjan". Sillä on mustaa heijastinnauhaa ainakin takahaarukassa.
    Loisti ihan näkyvästi valkoisena, melkein liikaakin, tosin edellyttää että takana ajavalla on valo.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •