ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 16 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 680

Aihe: Kona Wo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Mikä on Suomi-Won heikkolenkki?
    Hankala tuosta on lähteä heikkoa lenkkiä löytämään. Kiekot tubeless varmat mulefutit ja myöskään kumeja ei tarvitse uusia. Osasarjat perustoimiva slx. Itse asiassa pyörä on aika samoilla osilla kun oma tuunattu wo -15. Jarrut itsellä pykälän paremmat slx, mutta deoren jarrutkin varmasti toimii. Myös täällä navat sekä vapaaratas toimineet ilman ongelmia. Kona toiminut vajaa 3v. sen verran hyvin että tuli ostettua toinenkin konan pyörä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OKS Katso viesti
    Samoin -15 navat.
    Ja -17. Vastikään hajosi korjauskelvottomaksi takanapa omasta pyörästä. Suosittelen tarkastamaan jos yhtään naksahtaa ajaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti padeBoi Katso viesti
    Ja -17. Vastikään hajosi korjauskelvottomaksi takanapa omasta pyörästä. Suosittelen tarkastamaan jos yhtään naksahtaa ajaessa.
    Mitäs tapahtui? Murtuiko jotenkin vai?

Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Mitäs tapahtui? Murtuiko jotenkin vai?

Lenkillä alkoi paukkumaan, vapaa pyöriminen jähmimään ja tiputti ketjua. Loppu lenkistä sitten hajosi täysin. Oltiin sellaisessa paikassa, että oli pakko polkea loppuun paukkeesta huolimatta.

Tuota pauketta on tullut aiemminkin yksittäisinä, mutta en ole osannut yhdistää niitä vapariin.

Ilmeisesti navan hammaskehä hajosi, jonka seurauksena vapaarattaan hampaat painuivat navan runkoon kiinni.

https://drive.google.com/folderview?...ZjS_ZEHmazQjnZ

Mulla -17 paukkuu ajoittain. Osaatteko sanoa missä vaiheessa vapaaratas on viimeisillään ennen kiinni leikkaamista?
    Tarkoituksena ajella tuo vapaaratas loppuun, muttei kyllä huvita jäädä jonnekin korpeen kiinnileikanneen rattaan kanssa.

zipo Guest
    Otat kiekon ja takapakan irti,pyöräytät käsissä kiekkoa jos laakerit pykii niin huolto.
    Vapari irti kynsien ja laakerien tarkistus ja huonojen osien vaihto uusiin.Yleensä ensimmäisenä hajoo vaparin sisempi laakeri(koskee myös hope,i9,dt swiss) ja sen jälkeen alkaa olla hasardia ajella koska räikkäkynnet ja hammaskehä menee silpuksi.
    Konalla taisi olla 3 erilaista vaparia ??Omassa sinisessä Wossa muistaakseni aukesi näin:17mm kiintoavain 2 kpl:ttajarrulevyn puolelta kierteellinen päätykorkki auki
    Vedä vapari pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Mulla -17 paukkuu ajoittain. Osaatteko sanoa missä vaiheessa vapaaratas on viimeisillään ennen kiinni leikkaamista?
    Tarkoituksena ajella tuo vapaaratas loppuun, muttei kyllä huvita jäädä jonnekin korpeen kiinnileikanneen rattaan kanssa.
    Onko sinulla mahdollista purkaa auki ja kurkata miltä näyttää? Olisi kiinnostavaa nähdä onko se hammaskehä alkanut kulumaan.

Jos paukkuminen tihenee niin alkaisin itse huolestumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti padeBoi Katso viesti
    Onko sinulla mahdollista purkaa auki ja kurkata miltä näyttää?
    Kerta se on ensimmäinenkin. Eiköhän tuon avaamiseen löydy muutama opasvideokin.

Kysytääs nyt täältäkin. Kona Wo suomi-edition harkinnas ja koon valinta mietityttää. 175cm pituus ja ~82 inseam. Tuossa läskiä haussa -ketjussa muutama oli vähän L-kokoon kallellaan. Bikeshopista kysyin myös mutta eivät vielä vastanneet.

Minä sanoisin m koko.

Itellä Wo 2018 L-kokoinen ja kuskilla pituutta 186 ja inseam 87. Vähän epäilen että saattaa L-koko olla 175 pitkälle iso..

Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Itellä Wo 2018 L-kokoinen ja kuskilla pituutta 186 ja inseam 87. Vähän epäilen että saattaa L-koko olla 175 pitkälle iso..

Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla
    Nojoo aika reilusti oot kyllä pitempi ja jos L-koko sulle tuntuu sopivalta niin alan kyllä epäillä, että minulle L-koko olisi aivan liian suuri.

189/83 (lyhyt jalkainen siis) ja xl hyvä

2019 mallit esillä: http://www.konaworld.com/platform_fatbike.cfm Ei hassumman näköisiä. Suomiversioon verrattuna taitaa olla myös eri vanteet/kehät? Uusi Wozokin kelpaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    189/83 (lyhyt jalkainen siis) ja xl hyvä
    Okei. Eli inseamin perusteella isompikin koko menisi. Odottelen vieläkin bikeshopin vastausta, katsotaan nyt mitä he ovat mieltä...

Itse juuri bikeshopin "laskurilla" rullailin eri mittoja eli kokeilin mitä inseamin kasvattaminen/pienentäminen ja toisaalta pituuden muuttaminen tekee koko suositukselle ja sieltä koitin arvioida kuinka lähellä olen mitäkin runkokokoa. Mutta lienee tuo kuitenkin aikalailla mieltymys kysymys joten paras olisi jos pääsisi kokeilemaan. Mulla Neljä maastopyörää, jotka Haibike 29er L, KTM e-läski L, Cube e-täpäri 20" ja Kona Wo XL kokoa ja maantiepyörä taisi olla 64cm (voiko olla tai onkohan se edes koko,on vuodelta 86) ja kaikki tuntuvat hyviltä, pois myyty xl kokoinen Giant maasturi ei ollut sopiva geo minulle ja en osaa kyllä sanoa miksei, ei vain tuntunut hyvältä.

2019 mallit esillä: http://www.konaworld.com/platform_fatbike.cfm Ei hassumman näköisiä. Suomiversioon verrattuna taitaa olla myös eri vanteet/kehät? Uusi Wozokin kelpaisi.
    Oho WoZo näyttää aika pirteeltä tykiltä
    Keulaki mastodoni.
    Jotenki musta tuntuu et hinta nousee edellisestäki joka oli jo aika kova

Suomi edition on 11sp ja toi uus 10sp
    hcf muokkasi tätä : 28.08.2018 at 20.30

Vaihtajan korvaketta Wo 2017 malliin kaipaillaan. Monessa verkkokaupassa on noin 150 eri mallia, eikä niiden rajauksilla saa tuohon sopivaa. Sram NX 11. Tarvisiko se jonkun malli/merkkikohtaisen korvakkeen vai käykö joku universaali?

Kiitos. Enpä tiennytkään tuosta sivustosta. Supisti tarjontaa neljään eri malliin, joten eiköhän noista vertaamalla löydy helposti.

CC-142 taitaa olla oikea malli. Sama liukuva dropout kuin Unitissakin ja 2017 Wo oli jo läpiakselilla. Löytyy Suomestakin: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/390...vake-driveside

EDIT: No, lähellä oli! Eli zipon tietojen perusteella malli onkin sitten tämä: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/390...ihtajankorvake

zipo Guest
    Toi yläfemman versio on 12mm akselille ja 2017 Wo:ssa oli muistaakseni sama 10mm akseli kuin 2016 mallin WO:ssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Okei. Eli inseamin perusteella isompikin koko menisi. Odottelen vieläkin bikeshopin vastausta, katsotaan nyt mitä he ovat mieltä...
    Bikeshoppi oli M-koon kannalla. Pitää nyt miettiä ja pohtia asiaa. Koeajokaan ei tietysti pahaa tekisi jos ehtisi jossain välissä.

Ämmä tilaukseen ja kovaa ajoa, ajokelit parhaimmillaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Ämmä tilaukseen ja kovaa ajoa, ajokelit parhaimmillaan
    Täpärikelit vielä niin ei oo vielä kiirusta. :P Läski tulee lähinnä talviajoon/kakkospyöräksi.

Cyclestoressa Kona Wo 2016 melko halvalla (?), noin 1100€ posteineen. Olisko tämä järkevämpi hankinta kuin Silverback Scoop fatty 2018 (999€) tai Whiten 5fat pro?

^noh onhan se sentään kona. Specseiltään ei varmaan sen kummosempi.

ps. scoopista ja whitestä on jo -19 mallit

Moi. Suomi mallinen wo olisi kiikarissa. Ja se perus koko kysymys on taas esillä M vai L 177 pitkä ja jalkaa löytyy 84 cm. Jos tulkitsen konan taulukkonoikein niin L olisi lähempää totuutta. Mutta täällä on vissiin saman pituisella M käytössä. Riittääkö M koon istuinputki, vai joutuuko vaihtaa? Mitä mieltä olette??

^ Samoissa mitoissa ollaan ja M-kokoisella WO:lla ajelen, pyörä on tosin 2015 mallia. L-kokoa en ole kokeillut, joten vertailukohtaa ei ole. Bikeshopista taitaa saada pyörän koeajoon pariksi päiväksi, pääsee kokeileen ajotuntumaa ennen ostopäätöstä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikke85 Katso viesti
    Moi. Suomi mallinen wo olisi kiikarissa. Ja se perus koko kysymys on taas esillä M vai L 177 pitkä ja jalkaa löytyy 84 cm. Jos tulkitsen konan taulukkonoikein niin L olisi lähempää totuutta. Mutta täällä on vissiin saman pituisella M käytössä. Riittääkö M koon istuinputki, vai joutuuko vaihtaa? Mitä mieltä olette??
    Mulla oli M-kokoinen. Mitat 175/83cm. Satulaputki piti vaihtaa pitemmäksi -> 400mm. Ite ottaisin L-kokoisen, mutta tuo lienee pitkälti makukysymys. Nyt mulla on pitempi läski alla, Pole Taiga. Siinä kerrankin en jää kokojen väliin, vaan on täysin sopiva

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •