GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 94 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 194 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.791 - 2.820 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #2791
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Saffron on upea! Soratieralliin ehkä jopa liian nätti. Myös Jukan Secan on tyylikäs, mutta enemmän työkalun tavoin, funktionaalisesti. 9kg:n paino Tiagralla ja alukiekoilla on yllättävän vähän. Ritcheyn Outback samoilla kiekoilla ja Ultegralla on lähes kilon painavampi. (https://road.cc/content/review/23657...tback-frameset) Ja toisaalta Fairlightin Strael 2.0 maantiepyörä perusalukiekoilla ja Ultegralla vain 100g kevyempi. (https://road.cc/content/review/24001...cles-strael-20) Tuntuma ja ajokäytös kiinnostavat, laitahan kokemukset jakoon, kun pääset testaamaan, Jukka.

    Minäkin laitoin Secanin tilaukseen heinäkuussa. Itse asiassa laitoin ns. kaikki munat samaan koriin ja tilasin myös saman firman Strael 2.0 allroad maantiepyörän. Jos en tule järkiini / keksi parempia vaihtoehtoja ennen marraskuun toimitusta, laitan kuituisen kisakrossarin, aeromaantiepyörän ja ketterän jäykkäperän lihoiksi ja sinnittelen jatkossa kahdella droppitankoteräslevaripyörällä. Mitä lie konmaritusta, lähestyvää keski-ikää, uteliaisuutta, bikepacking haaveita...

  2. #2792
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    829
    Onko Canyon Grailin omistajat kokielleet mahtuuko 27,5" maastorengas pyörimään ja minkä kokoisena? Canyonin tsätissä sitä kyselin mutta heillä ei ollut siitä komeusta. Kuvaa edestä tai takaa en löytänyt. Ja en kyllä sen paremmin asiaa googlaillutkaan...
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

  3. #2793
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    115
    Rose Bikesilta tullut uudet Gravel + Cyclo -vehkeet;

    https://www.rosebikes.fi/backroad

    Ihmettelinkin kun alkoi olla saldot nollissa muille kuin ääripienille tai ääri-isoille rungoille noissa vanhemmissa malleissa.
    Vaikuttaa alustavasti aika hyvältä, saa lokarit + tavaratelineen ja 42 mm rattaat hiilarirunkoon. Vielä kun saisi arvostelut jostain?

  4. #2794
    Liittynyt
    07/2018
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    57
    Cuben 2019 Nuroad vaikuttaa houkuttelevalta:

    https://www.cube.eu/en/2019/bikes/ro...uenblack-2019/

    Täys 105 7000 setti, toimitukset saksan verkkokaupoissa on marraskuulla. Hintaa 1399eur mikä on mielestäni kohtuullinen. Äkkiseltään tuntus että HLS on aika kohdallaan.

  5. #2795
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneKii Katso viesti
    Rose Bikesilta tullut uudet Gravel + Cyclo -vehkeet;

    https://www.rosebikes.fi/backroad

    Ihmettelinkin kun alkoi olla saldot nollissa muille kuin ääripienille tai ääri-isoille rungoille noissa vanhemmissa malleissa.
    Vaikuttaa alustavasti aika hyvältä, saa lokarit + tavaratelineen ja 42 mm rattaat hiilarirunkoon. Vielä kun saisi arvostelut jostain?
    Vaikutti kiinnostavalta, joten soittelin Gravel-versiosta lisäinfoa ja seuraavaa sain selville:
    - vakiokiekoista ei vielä tarkkoja tietoja saatavilla. Tubeless. Max kuorma 110kg. Saa vaihdettua custom-kiekkoihin, jos haluaa enemmän. Jos kuski varusteltuna ~90kg, pyörä varusteinen ilman kiekkoja ~8kg, mukaan saisi peräti ~12kg
    - lokareiden kanssa pitäisi mennä vakio 38 renkaat ja 35 nastat
    - käy standardi lokarit ja tavarateline. Telineelle vain yksi kiinnitys sillassa. Trekking-osastolta löytyy myös täysin varusteltu ultegra Randonneur-malli, jossa ehkä ongelmana dynamo ja kiinteät johdot valoille, jos haluaa välillä purkaa varusteita
    - vaihtoehtoinen kampisarja on ehkä cyclocross-mallia, tiedot puuttuu
    - Ei esillä Suomessa lähiaikoina. Käyttämättömän pyörän palautuskulu ilmeisesti 200e. Tämä tekee ostamisesta haastavaa

  6. #2796
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sillanalta Katso viesti
    Trekking-osastolta löytyy myös täysin varusteltu ultegra Randonneur-malli, jossa ehkä ongelmana dynamo ja kiinteät johdot valoille, jos haluaa välillä purkaa varusteita
    https://www.rosebikes.fi/bikemodel/b...andonneur/1104

    Oma Konan Private Jake on nykyisin lähes 1=1 tuon kanssa varusteiden osalta. Löytyy sks-lokarit, napadynamo, b+h valot, Tubus fly -tarakka... Erittäin toimiva setti.

    tosin itse arvostan sitä, että myös lokarien kanssa menee se ~40mm rengas, tuossa Rosessa se taitaa tehdä jo tiukkaa. Mutta muuten tuo olisi kyllä aika herkku kommuutteri/järkipyörä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  7. #2797
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sillanalta Katso viesti
    Vaikutti kiinnostavalta, joten soittelin Gravel-versiosta lisäinfoa ja seuraavaa sain selville:
    - vakiokiekoista ei vielä tarkkoja tietoja saatavilla. Tubeless. Max kuorma 110kg. Saa vaihdettua custom-kiekkoihin, jos haluaa enemmän. Jos kuski varusteltuna ~90kg, pyörä varusteinen ilman kiekkoja ~8kg, mukaan saisi peräti ~12kg
    - lokareiden kanssa pitäisi mennä vakio 38 renkaat ja 35 nastat
    Ei siihen sitten nyt aivan hirveän kokoiset rattaat mahdu, normi hybridinakit? Nuo painorajat kyllä vähän ihmetyttävät, itsellä kun on tuota massaa niin, noh - ilman mitään tavaroita ollaan juuri tuossa rajoilla. Monesti olisi kiva ottaa kamera mukaan sekä tripodi, niin jo siinä on painoa extra 10-15 kg.

  8. #2798
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Nyt on ensimmäiset testilenkit, eli pari työmatkaa takana Secanilla. ...
    Ruoholahdessa tänään joskus neljän jälkeen? Kävelin kaupungille päin ja ihan kuin olisi Secan vilahtanut ohi.


  9. #2799
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    En ollut itse sielläpäin, mutta eikös näitä ollut myyty Suomeen jo aika paljon...

  10. #2800
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    107
    Mutta minäpä näin pyöräkellarissa Haagassa, heti ovenpielessä vasemmalla, vihreän Sutra LTD:n. Kenenkäs se on?

  11. #2801
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneKii Katso viesti
    Rose Bikesilta tullut uudet Gravel + Cyclo -vehkeet;

    https://www.rosebikes.fi/backroad

  12. #2802
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Nyt on ensimmäiset testilenkit, eli pari työmatkaa takana Secanilla.
    Nää kuvalinkit meni hajalle jo.

  13. #2803
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Näköjään hävis koko viesti, kun yritin kännyllä korjata. Hyvin toimii mobiilipuoli...

    Eli pari testilenkkiä nyt takana Secanilla ja ei ole kyllä turhaan kehuttu tätä runkoa. Tässä yhdistyy mukavuus ja polkemistehokkuus todella mainiosti. Verrattaessa vaimon Specialized Awoliin, jolla poljin keväällä itsekin n. 2 tkm, niin Secanin runko on herkempi ohjaukseltaan, jäykempi sieltä mistä pitää (eli voima välittyy tiehen paremmin) ja paljon mukavampikin. Matala paino ei ollut osaspeksauksessa tärkeintä, joten siihen nähden tuo vähän yli 9 kg:n paino on todella hyvä. Ainoastaan istuintolppa on oikeastaan ainoa varsinainen keventelyosa, mutta sekin tuli valittua mainostetun mukavuutensa takia (Ritchey Flexlogic). Viikonlopun hommana olis laittaa tankonauhat vielä paikoilleen.

    Laitetaas kuvat uudestaan, jos nyt näkyis:



    Jukka muokkasi tätä : 01.09.2018 at 18.32 Syy: Foorumisofta kiukuttelee minulle...

  14. #2804
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    13
    En halua aloittaa uutta aihetta, enkä löytänyt kysymystäni käsittelevää aihetta, joten ajattelin tänne laittaa tiedustelua jos joku arvon foorumilaisista osaisi vinkata sopivaa pyörää tai linkkiä aiheeseen.

    Eli viimeisten 4 vuoden aikana ajenut monilla pyörillä ja todennut, että cyclocross / gg tyylinen pyörä on minulle oikea. Ongelmana on liian raskaat välitykset. Käy pitkässä "juoksussa" polvien ja hermojen päälle, kun ei pysty mäessä tai kuorman kera pyörittämään tarpeeksi kevyesti / nopeasta 80-100 rpm. Ainoastaan jäykkäperäisessä 29er maasturissa oli tarpeeksi "alhaiset" vaihteet ja siinä ongelmaksi tulee 3x10 eli aivan liikaa vaihteita ja kolmannes / puolet turhia.

    Esimerkkejä välityksistä.

    Kona Rove ST 40 x 11-42 = 26-100 gear inches
    Kona Sutra LTD 36 x 11-42 = 23-89 gear inches.
    Canyon Pahtlite Hybrid/Fitness 28/38 x 11-42 (Shimano SLX 2x11) 18-94 gear inches

    Mielestäni lähellä täydellistä olisi 28/44 x 11-42 = 18-109. Eli 28 x 11-42 kun on reissu kamat mukana ja 44 x 11-42 muulloin.
    Eli haussa cx/gg pyörä, fitness pyörän vaihteilla. Löytyykö markkinoilta moista vai jääkö vaihtoehdoksi vain kasata oma pyörä?

  15. #2805
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stemu Katso viesti
    Löytyykö markkinoilta moista vai jääkö vaihtoehdoksi vain kasata oma pyörä?
    Onneksi eturattaiden vaihto on suht halpaa ja helppoa. Eli minusta kannattaa valita mieleinen 2 x 11 vaihteinen pyörä muiden ominaisuuksien mukaan ja sitten vaihtaa siihen eturattaat.

  16. #2806
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Alucrossari sai vasta Praxiksen kammet 48/32 rattailla ja pakaksi XT 11-32 jonka pidempihäkkinen Ultegra hyvin hoitaa. Pakan keskellä on kahden piikin erot eli ei kadenssille haittaa ole.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #2807
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Mulla on nyt kanssa syksyksi/talveksi kevyet välityksen Gravelissa. Edessä 38T ja takana 11-40T (sunrace). Vaihtajana toimii sramin rival medium häkillä, joka tuntuu toimivan tuon pakan kanssa yllättävän hyvin.

    Tällä nousee jo vaikka puuhun. Aikaisemmin olis 11-36 ja se oo joskus loskaisessa ylämäessä raskaan kuorman kanssa jo vähän raskas. Tälläkin välityksellä ajaa vielä "helposti" 30km/h keskarilla, eli yläpää piisaa mulle.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  18. #2808
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sillanalta Katso viesti
    Vaikutti kiinnostavalta, joten soittelin Gravel-versiosta lisäinfoa ja seuraavaa sain selville:
    - vakiokiekoista ei vielä tarkkoja tietoja saatavilla. Tubeless. Max kuorma 110kg. Saa vaihdettua custom-kiekkoihin, jos haluaa enemmän. Jos kuski varusteltuna ~90kg, pyörä varusteinen ilman kiekkoja ~8kg, mukaan saisi peräti ~12kg
    - lokareiden kanssa pitäisi mennä vakio 38 renkaat ja 35 nastat
    - käy standardi lokarit ja tavarateline. Telineelle vain yksi kiinnitys sillassa. Trekking-osastolta löytyy myös täysin varusteltu ultegra Randonneur-malli, jossa ehkä ongelmana dynamo ja kiinteät johdot valoille, jos haluaa välillä purkaa varusteita
    - vaihtoehtoinen kampisarja on ehkä cyclocross-mallia, tiedot puuttuu
    - Ei esillä Suomessa lähiaikoina. Käyttämättömän pyörän palautuskulu ilmeisesti 200e. Tämä tekee ostamisesta haastavaa
    Vertailin Backroadia eteisessä olevaan Xeon crossiin, siis edelliseen 2018 - malliin. Minusta pyörä vaikuttaa olevan täysin sama, pl. nimi ja väritys. Noita Xeoneita varmaan on Suomessa monella, katsottavaksi ja kokeiltavaksi asti.

    Omasta mielestäni kerrassaan mainio, monikäyttöinen ja ainakin gravel-rengastuksella nautittava ajettava.



    Sent from my iPad using Tapatalk

  19. #2809
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Komea on tuo Rosen Backroad, mutta keskiö vaikuttaa olevan myös varsinaisessa gravel mallissa cyclomaisen korkealla (bb drop 60mm). Ymmärtääkseni gravel pyörissä bb dropit olleet luokkaa 70mm ja enemmän. En sitten tiedä kuinka suuri merkitys tuolla on.

  20. #2810
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Rosen pyörissä (ainakin käyräsarvisissa) taitaa olla kautta linjan keskiöt aika korkealla. Se onkin niiden suurin vika mun mielestä, mutta löytyy niitä silti 3 taloudesta ja backroadia voisi harkita neljänneksi.

  21. #2811
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Ajelen nyt karvan verran alle 10kg painoisella cyclolla ja olen ollut siihen melko tyytyväinen. Nyt on kuitenkin tulossa mojova veronpalautus ja täytän ensi vuonna pyöreitä, joten olen harkinnut sähkövaihteisen pyörän hankintaa itselleni synttärilahjaksi. Voisi ehkä hankkia cyclon rinnalle maantiepyörän mutta toisaalta ehkä haluaisin pärjätä yhdellä pyörällä. Ajelen aika paljon asfaltin lisäksi latupohjilla ja hiekkateillä ja usein samalla lenkillä asfaltilla ja hiukan huonommalla pinnalla. Rose Backroad ja Canyon Grail vaikuttavat mielenkiintoisilta vaihtoehdoilta. Myös joku maantiepyörä johon mahtuu hiukan leveämmät renkaat, esim. Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2, voisi tulle kysymykseen. Kiinteitä lokareita tai tarakkaa en tähän pyörään aio asentaa. Ajatuksia/ehdotuksia?

  22. #2812
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    ^ Jos kiinteille lokareille ja/tai leveämmille renkaille on käyttöä, niin ei sitten cycloa kannata ainakaan väkisin myydä.

    Tuollainen endurance toimii kyllä varmaan kivasti suht hyvin hyvillä alustoilla sekä muutenkin 3-vuodenajan käytössä. Mutta en kyllä näkisi, että sellainen korvaa gravel-pyörää huonommalla soratiellä saati sitten talvella.

    Mulla on itsellä sekä maantiepyörä, että graveli eikä nää kyllä toisiaan korvaa. Parasta on se, että Gravelissa voi olla aina lokarit ja varusteet kiinni ja tuolla vajaa 7kg asfaltti tykillä voi sitten käydä ajamassa ne nopeat ajot.

    Oon pitkään miettinyt sellaisista do it all -pyörää, mutta aina sitä joutuisi säätämään esim sataisen sorajon ja nopean asfaltti ajon välillä, joten kaksi pyörää on kätevämpi.

    Sähkövaihteista en sitten tiedä mitään kun nuo Sramin 1x systeemit ovat toimineet mulla moitteetta, joten en ole osannut sähköjä kaivata.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #2813
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Itselläni ollut tämän vuoden mallia oleva backroad nyt vuoden verran käytössä ja omiin ajoihin pyörä sopii hyvin, varsinkin 40mm gravelking sk:lla. Varsin monikäyttöinen pyörä.

    Talveksi halusin kuitenkin vähän järeämpää rengasta alle, käppyräsarvilla, joten 27.5+ vaihtui cutthroat projektiin. Keula on kyllä yllättävänkin korkea ja miettinyt, että olisiko tuolle Salsan haarukalle jotain matalampaa vaihtoehtoa. Toki olisi voinut ylipäätään valita hieman neutraalimman pyörän, esim bombtrack hook ext-c, mutta cutthroatin leveämpi rengastilavuus houkutteli.


    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  24. #2814
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Miten mahtaa löydä keskiö korkeuden jos laittaa matalamman keulan. Ei näytä ainakaan kuvissa tuo keskiö olevan mitenkään liian korkealla originaali Keulan kanssa.

  25. #2815
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Miten mahtaa löydä keskiö korkeuden jos laittaa matalamman keulan. Ei näytä ainakaan kuvissa tuo keskiö olevan mitenkään liian korkealla originaali Keulan kanssa.
    Samaa miettinyt itsekin, keulaahan ei toki tarvitsisi laskea mitenkään dramaattisesti, vain sen verran että pääsisi eroon omaan makuun liiallisesta maastopyörämäisyydestä.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  26. #2816
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Itse jotenkin kuvittelisin, että tuollaiseen Cuttroathiin sopisi juuri vähän korkeampi asento sekä loivempi keula. Etenkin kun alla on maasturimaista rengasta.

    Keulan lyhentämisessä on se ongelma että keskiö laskee, toe overlap pahenee ja keulakulma jyrkkenee. Ja muutenkin koko paketti "kippaa" eteen.


    Edit: millaisia neuloja tuohon muuten olis irtomyynnissä jos keulaa tiputtaisi sentin tai kaksi?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  27. #2817
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tämmöstä käypäisen oloista ja aivan järkihintaista (taiwanilaista) brittiterästä ilmestynyt markkinoille niiden kiusaksi, jotka teräisen perään haikailee ja joita ei pikalinkkuloiset ahista:

    Fearless Vulture

    Tälläinen polttelee kauheasti.
    Tiedän että näitä ainakin yksi suomeen rantautunut. Jos satut omistamaan tälläisen, niin nakkaa viestiä, josko sitä olisi mahdollisuus tulla koeajamaan. Kokemukset kippurasarvisista nolla ja hiukan arveluttaa sokkona ostaa. Siltikin tämä jostain syystä on kiinnostavamman oloinen kuin suurin osa kaupasta löytyvistä pyöristä, vaikkei ole edes upein, nopein, kevein eikä kallein... Ei järjellä vaan tunteella, vai mitensenytoli

  28. #2818
    Vaikka xxl ja white merkin pyörät eivät ole kovin suurta arvostusta saaneet, kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja kommetteja White gx pro 18 gravelpyörästä. Ensimmäinen "kunnollinen" fillari olisi hakusessa ja gravel tai cc kiinnostaisi.

    Nyt olisi white tarjouksessa:
    https://www.xxl.fi/white-gx-pro-18-m...143986_1_style

  29. #2819
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Epari66 Katso viesti
    Vaikka xxl ja white merkin pyörät eivät ole kovin suurta arvostusta saaneet, kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja kommetteja White gx pro 18 gravelpyörästä. Ensimmäinen "kunnollinen" fillari olisi hakusessa ja gravel tai cc kiinnostaisi.

    Nyt olisi white tarjouksessa:
    https://www.xxl.fi/white-gx-pro-18-m...143986_1_style
    Plussat:
    +Shimpan hydrauliset kahvat (tuskin löytyy tuohon rahaan gravelia nestejarrulla oikein mistään ja itse pidän nestejarrua jo poikkeuksetta vaatimuksena)
    +"Täysi" Tiagra, ei säästelty esim kampisarjalla. Perusvarmaa kamaa.
    +Pääset koeajamaan ennen ostoa

    Miinukset:
    -Ruma maalaus
    -10.4kg paino tuntuu painavahkolta kalliisiin pyöriin tottuneille mutta toisaalta pitkälle alle tonnin pyöräksi todennäköisesti ihan kepeä.
    -Kiekoista hankala löytää tietoa, mutta epäilen että eivät ole mitkään kovin kevyet/arvokkaat.

    Yleisesti ottaen hyvä pyörä 850 euroon, kiteytettynä jos haluaisit oleellisesti parempaa joutuisi budjettua nostamaan todennäköisesti kaksinkertaiseksi. Jos joskus haluaa keventää voi olla että 299€ Huntin kiekoilla ja tubeleksellä lähtee ~kilo.

  30. #2820
    Ostin itse kyseisen pyörän heinäkuussa työmatkafillariksi tarjouksesta 700e. Olen ollut tosi tyytyväinen. Hintaan nähden hyvä paketti. Vaihteisto piti säätää alkuun uusiksi, mutta sitten vaan ajoa. Painaa toki, mutta omaan käyttöön sillä ei ole väliä. Ja toki sijoittamalla muutamia satasia kiekkoihin, saa painoa pois. Hyvin tuolla on kelaillut pidemmätkin 4-5h lenkit myös asfaltilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •