Mites sit tuo Haibike xduro allmtn 8.0? Olis yamahalla. Onko muuten kuinka laadukas peli ja onko hyvillä osilla? Tuo kahden eturattaan ratkaisu on hieman erikoinen ja ilmeisesti myös turha.
Mites sit tuo Haibike xduro allmtn 8.0? Olis yamahalla. Onko muuten kuinka laadukas peli ja onko hyvillä osilla? Tuo kahden eturattaan ratkaisu on hieman erikoinen ja ilmeisesti myös turha.
Kellään omakohtaista kokemusta tuon Meridan rungon koosta? Tuolta Motocardista suosittelivat 20" runkoa (182cm, jalan sisämittä 83cm) mutta Meridan oman laskurin mukaan 18" voisi olla lähempänä totuutta.
Mietin ihan samaa. Tuo kiinnostaa https://www.ebay.com/itm/Merida-eOne...&LH_All=1#shId
Mutta saattaa olla liian iso itselleni. 180 cm ja sisämitta noin 80cm. Mikähön koko oli fillari messuilla
Tästä nyt ei taida olla apua mutta sanoisin että molemmilla pituus riittänee L kokoon mutta inseam viittaa paremminkin M kokoon...
Johan on Meridalla malleja. Sekoitin ton eOne twenty 900e:n ensin eOne sixty 900e:een, mutta tuossa onkin lyhyempi iskuinen keula yms. eroa. Lieköhän muita eroja? Kaipa tuolla 130mm joustavalla keulallakin pärjäisi.
Joo tarkkana saa olla. Sähköpyörissä luomua kovempi vauhti ja maasto voi vaatia pitempää joustoa
Kyllä ja ei. Mulla on 29" allmountain jäykkis 140mm keulalla ja sillä pärjää mettäkaahailussa. Sit mulla on 27.5" enskapyörä 160/160 joustoilla ja siinä ei ole milliäkään liikaa hissi/shuttlehommissa.
Sähköfillarissa Focus JAM2, jonka hommasin just on 140/140 ja ei siinä ainakaan liikaa ole. Vauhdit kasvavat metsässä ihan tolkuttomiksi, jos vain ajotaito antaa myöden. Eilen piti pumpata takakumiin lisää ilmaa, kun rupesi vanteelle lyömään... Aikamoista paukutusta on sähkärillä ajo (siis halutessaan). Mun mielestä vastaa ihan hissihommien alamäkiajoa. Tilasin sitten 150mm Yarin keulaksi (140mm Recon on vähän rimpula kunnon vauhdeissa).
Kyllä 130 milliselläkin pärjää, mutta jos tarkoitus on ajaa vähänkään kovempaa hankalammassa maastossa niin kyllä pitkä ja loiva keula on aika pop. Jos tykkää ajella paljon täydellä avustuksella vähän hankalamassa maastossa on meno tasamaallakin hyvin samanlaista kuin bikepark rymistely. Ja eipä noista vähän järeämmistä iskareista ole juuri hinnan lisäksi haittaakaan. Ihan kävelyvauhdissa pitkäjoustoinen on tietenkin aika kankea ja raskas heitellä, mutta harvemmin sitä tarvitsee mihinkään trial hommiin edes ryhtyä kun voi ajaa vain kovaa läpi joka paikasta![]()
Itsellä on edessä 170mm Lyrik ja takana samat 170mm eikä tunnu yhtään liioittelulta. Lisäksi kun sen pyörän säätää niitä vauhdikkaita lenkkejä varten, niin ajotuntuma hitaammassa vauhdissa on, loivempia kulmia lukuunottamatta, aika samanlainen kuin jossain 140-150mm joustavassa pyörässä, joka on jätetty vähän pehmeämmäksi. Tällöin se pyörä ei tunnu miltään pomppulinnalta, mutta ei tarvitse myöskään säästellä missään sen takia, että iskarit pohjaavat ja vanteet hakkaavat kiville.
Ja nyt on saatu myös vaimon Focus SAM2 (myös 170mm pyörä) ajoon ja yllättävän hyvin tuossa Focuksen pienemmässä akussa riittää virtaa. Näyttäisi, että 2500km/1vuosi ajettu boschin akku 95kg kaverilla kestää maastossa about saman verran kuin tuo uusi Focuksen pienempi akku 63kg kuskilla. Pyörä vaikuttaa muutenkin toimivan hienosti.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Tervehdys foorumilaisille!
Olen hankkimassa ensimmäistä sähköpyörää, maastofillari mielessä kun tulee ympärivuotiseen käyttöön. Itseasiassa kyseessä on ensimmäinen oikea maastopyörä eläessäni.
Budjetti on aika rajallinen, noin 2000€ -muutaman satasen suuntaan taikka toiseen. Pyörä tulee noin 190cm polkijalle.
Tässä on lähtötilanne, olenkin löytänyt varteenotettavia vaihtoehtoja, niin uusista kuin vähän käytetyistäkin maastureista. Joitakin kysymyksiä on kuitenkin herännyt, kun olen tutustunut aiheeseen. Eli:
- Monessa mieleisessäni fillarissa on Bosh Performance CX -moottori, jonka eturatas on silmiinpistävän pieni. Tällä ei varmasti ole mitään merkitystä kun akussa on virtaa, mutta mitenkä matkanteko sujuu, jos akku pääsee loppumaan?
- Onko moottoreissa/akuissa tulossa lähiaikoina jotakin isompaa edistystä, jonka takia pyörän ostoa kannattaisi lykätä?
- On itsestäänselvää, että laitan tulevaan pyörään kaksi lukkoa(vähintäänkin!). Runkolukon ja sitten toiseksi lukoksi jonkun jolla fillarin saa kiinni esim pyörätelineeseen tai vastaavaan. Mikä on paras mahdolliinen lukko tähän tarkoitukseen? Lukon pitäisi olla kuitenkin sellainen, että se ei juuri häiritse matkantekoa jne. Joten ranteen paksuinen ketju&munalukko ei ole vaihtoehto.
- Uusi fillari tulisi testata ennen ostoa. Tätä sanotaan milteimpä joka paikassa, mutta kun asun täällä keskellä ei mitään niin koeajo mahdollisuudet ovat kovin rajalliset, joten joudun turvautumaan hyvin pitkälti rewikoihin ja muuhun toisenkäden tietoon. Varsinkin maastopyörissä rungot ovat aika hauskan näköisiä "normaali" runkoon verrattuna. Joten kysymys kuuluukin, että onko olemassa jotakin nyrkkisääntöä jolla vältän isoimmat kömmähdykset pyörän ostossa?
- Onko jotakin, johon kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pyörän specseissä tai ylipäänsä pyörän ostossa?
- Onko jotakin merkkiä/mallia jota olisi syytä välttää?
Jos olet nähnyt hyvän tarjouksen fillarista joka täyttäisi toiveeni, niin olisin erittäin kiitollinen jos vinkkaisit siitä minulle!
Moi
Mitäs fillaroijat on mieltä tälläisestä pyörästä? Käyttö on lähinnä satunnainen metsässä poluilla ajelu, töihin ajaminen ja harrastuksiin ajaminen asfaltilla. Joskus saattanen innostua johonkin hurjempaa, ainakin kokeilumielessä.
Onko hankintapaikka hyvä? Ainakin hinta on suht. edullinen?
https://www.mhw-bike.de/haibike-sdur...ntainbike-9839
No Cubesta nyt tein itse kaupat puhelimessa ja noudan illalla. Malli on siis Cube stereo hybrid 160 sl500. 20" runkokoko.
Yhden lenkin vakaalla ja tyhjentävällä kokemuksella ainakin mulle tämänhetkiseen ajotyyliin ja -maastoon 120mm tuntui olevan riittävä. Pyöränä siis Merida eOne Twenty 800. Mutta voihan se olla, että taitojen ja kokemuksen kerttyessä sitä alkaa haluamaan enemmän. Tosin lähes kuusikymppisenä taitaa ajovuodet olla sen verran vähissä, ettei suurempaan extremeen enää ole aikaa tai tarvetta.
Mitä akun kestoon tulee, niin reilun tunnin lenkin aikana varauksesta hävisi yksi tolppa. Voihan se toki olla, että se toinen tolppa katoaa seuraavan metrin jälkeen, mutta siis jotain 20% ja 40% välillä. Ajoin ehkä 60% Eco, 30% Trail ja 10% Off. Trail-asetus on Shimpan softalla asetettu Medium-voimakkuuteen. Boostia en käyttänyt lainkaan.
Off-asetuksellakin tuo pyörä on vielä ihan ajettavissa miedossa maastossa, Eco-asetus hävittää pyörän painon kokonaan.
Kuinkas tuosta boschin näytöstä saa kilometrit näkyviin? Pieni näyttö vasemmalla kädellä.
Miinusnappia painamalla .
https://www.youtube.com/watch?v=k3U5paqgvwA
Kas. Youtubesta löytyy kaikki.
Nyt on eka 5km iltalenkki heitetty. Ostin pyörään vielä mukaan tollasen Halo Omega 4000 ajovalon, kun oli jo tiedossa ettei päivännäöllä ehdi kuitenkaan ajaan. On muuten todella tehokas valo varsinkin hintaansa nähden.
Pyörästä tuli jo ekan ajelun perusteella huomattavasti eri fiilis kun pienellä koeajolenkillä ja onneksi positiiviseen suuntaan.
Ot. Mimmonen valokuvia halo 4000:ssa ja pärjääkö vain kahdella teholla. Eli oikeammin, pärjääkö pääasiassa alemmalla teholla.? Näpelöin moista eilen ja arvoin sen ja 2500:n välillä. Sais olla vaan enemmän tehoalueita, näin kuvitelmapohjalta.
Miten niin tyhmä kysymys??
Kummanko valitsisit näistä pyöristä ja miksi? Osuvat budjettiini kun ovat niin hyvässä alessa.
Fillari tulee ympärivuotiseen käyttöön, kaupunkiin, poluille/maastoon -mutta aloittelijan meiningillä!
1 -vaihtoehto: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-musta-oranssi
2 -vaihtoehto: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ora-54-cm-2018
3 -vaihtoehto, mikä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ora-54-cm-2018
*halvempi
+Xt osat ja Manitou keula. Integroitu akku
Minä en ole niin perillä osasarjojen paremmuudesta tai tietämystä keulan suhteen. Hinnassa tosiaan on 300€ ero ja omaankin silmään tuo integroitu akku natsaa paljon paremmin. Tällä noin 2000€ budjetilla kaikkea ei voi saada, mutta kyllä tuossa on vastinetta aika paljon kun olen käynyt läpi tarjontaa juuri tuossa 2k hintaluokassa. Kiitoksia vastauksestasi!
Hienosti sillä näkee. Valokuvio on suht laaja ja tasainen. Tänään ajelin pimeässä 20km lenkin ja hyvin pärjäsi alemmalla teholla.
Mitä syitä jättää ostamatta? https://www.bikester.fi/691804.html
Paljonko Active vs CX moottorin hintaero on?
Olen nähnyt yhden CX moottorisen 500w akulla ja Deoren osilla 1759e (en ketale kerinnyt ostaa, kokojakin oli peräti) ja lähinnä sitä mietin, että odotan vastaavanlaista tarjousta, kun ei kiire ole.. Siis jos tässä vielä innostuu ja kuitenkin sitten sen CX moottorin haluaa..
Mites tämä CX moottorilla? https://www.bike-discount.de/en/buy/...-n-aqua-655994
Meridasta aika hyvä tarjous: https://www.motocard.com/en/bike/mou...lack_blue.aspx
Verkkokaupassa on loppuunmyynnissä Bosch Performance CX moottorisia pyöriä alta 2000€. Esim: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ora-49-cm-2018
Ihan mielenkiintoisia tarjouksia
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...P-sahkopyora-L
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...hkopyora-44-cm
Tuo Merida olisi itseäkin kiinnostanut kovasti, mutta siitä ja monesta muustakin on L koot loppu. No nyt mennään ainakin ens alkuun tolla Cubella ja Bosch moottorilla. 68km tuli totuteltua viikonlopun aikana töiden jälkeen.
Linkin mukaan L kokoa (20) olisi vielä mutta aika useinhan nuo ei täysin pidä paikkaansa...varsinkin jos tarjous vaikuttaa erityisen hyvältä.
Sitten kun sen koon 20"valitsee niin ilmoittaa ettei niitä ole
Kirjanmerkit