MPMessutGarmin
Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Helkama Veloman

Ceedu Guest

Helkama Veloman

Olen lähes täysi urvelo näissä tsygäjutuissa mutta harkinnassa on nyt kuitenkin Velomanin hankinta kun halvalla sais. Olisko teillä ammattimiehillä antaa tästä jotain palautetta? Pyörä tulossa noin 800m - 3km matkoille.
    Speksit: Runkokorkeus: 55 cm
    Vaihteet: Shimano Nexus 3v
    Varusteet: Runkolukko, soittokello, heijastimet, sivutuki
    Vanne/rengas: Schwalbe Delta Cruiser 28" 37-622
    Ajajan vähimmäispituus: 155 cm
    Keskiö: 44H, 170 mm
    Etu-/takajarru: Käsijarru (Hub Roller)/jalkajarru
    Etu-/takanapa: Shimano IM40/Shimano Nexus 3v
    Paino: 17 kg

Kovin on painava eikä ole edes napadynamoa, mutta hyvin tolla noi ajot ajaa. Näkyy olevan alle 350 eur, ihan ok.

Siitähän se lähtee
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Aina herättää hilpeyttä tuo "Ajajan vähimmäispituus 155cm" 55 sentin rungolle...

Pyörä voi olla hyvä tai huono hankinta riippuen siitä, miten se vastaa käyttäjänsä tarpeisiin. Millaisia asioita Ceedu odotat pyörältä?

Max 3 km matkalle en itse kaipaisi edes vaihteita, ellei matkalla ole jyrkkiä mäkiä... Olisi siltä osin kevyempi, ja simppelimpi tekniikka = vähemmän huollettavia/vikaantuvia osia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti taski63 Katso viesti
    Max 3 km matkalle en itse kaipaisi edes vaihteita, ellei matkalla ole jyrkkiä mäkiä... Olisi siltä osin kevyempi, ja simppelimpi tekniikka = vähemmän huollettavia/vikaantuvia osia.
    Toi 3 vaihteinen on kestävä, eikä juuri huoltoa vaadi. Paino tulee myös pääosin ihan muualta kuin tosta nexuksesta. Noilla sinkuloilla aja kuin fillarikommunistit.

Jäi tosiaan huomaamatta tuo käyttötarkoitus eli 800m -3 km matkat.

On tosiaan lähes sama, millä tuon ajaa, kunhan välitykset ja pyörän mittasuhteet itselle on sopivat. Mahdollisimman yksinkertainen rakenne on varmaan hyvä, koska oletettavasti minkäänlaista halua huoltaa pyörää ei ole.

Toisaalta jos pyörällä ajetaan vähän, ei ole paljon huollettavaakaan. Pitääkö pyörää säilyttää ulkona? Jos pitää, pitää halvassakin pyörässä muistaa järeä lukitus. Harmittaahan se, jos pyörää ei ole, kun sillä pitäisi ajaa. Oma riesansa uudenkin hankkimisesta on. Toki kallis pyörä houkuttelee varkaita, mutta eniten viedään halpoja. Ilmeisesti ne lukitaan huonosti.

Kysyjän lähtökohdat tietysti vaikuttaa päätökseen, itse katselisin suunnilleen satasen budjetlla käytettyä hybridiä tai vanhaa täysjäykkää maasturia, jossa on lokarit, tavarateline ja jalka valmiina.

Ceedu Guest
    Kiitos kaikille vastauksista! Helsingin keskustassa ajelen eli esim Kasarmikadun mäkiä. Tästä syystä mielellään muutama vaihde.

Olen jokseenkin ihastunut tähän retro-lookkiin ja isosti se valintaan vaikuttaakin. Vaikuttaa siltä että tämä yksilö olis ihan käypä valinta tämän tyylistä pyörää etsivälle.

Helkama tekee fillareita ihan ammattikäyttöön vaikkapa postin jakeluun, niillä on ainakin ollut kestävät rungot ja taitoa tehdä sellainen. Painokin viittaa siihen että ei ole turhia kevennelty.
    Velipoika on sotkenut Oivalla ja yksinkertaisessa pyörässä on yllättäen ollut vähemmän vikaa ja säätöä kuin minun parin tonnin cycloissa.
    Mulla oli samaan aikaan Helkaman cyclo ja Cannondalen cyclo. Cannondalen runkoja on kehuttu mutta Helkama oli mukavampi ja varsinkin maalipinta oli ihan merkittävästi laadukkaampi kuin Cannondalessa. Muutenkin Helkaman ratkaisut yksityskohdissa oli mun mielestä toimivampia.
    Tota retromallia saa nyt niin edukkaasti että ei siinä rahat hukkaan mene.
    Lokarit ja ketjusuoja vakiona on hyvä tuossa hinnassa.

Ceedu Guest
    Kiitokset vielä Jomppasellekkin näkemyksestä. Pyörä menee ostoon. Nyt kun tuli tänne tunnarit tehtyä niin muistin salliessa kirjoitan omista kokemuksistani pyörän kanssa.

Samanlaisia aiheita

1. Helkama CC5
    By whitebeetle in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 30.10.2017, 12.21
  2. Helkama Jääkäri
    By Jooseppi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 09.10.2016, 21.23
  3. Helkama kulkuri 12
    By lk777 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 27.07.2015, 09.29

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •