GiantFillariHephaElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Kysymys stemmeistä

  1. #1
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2

    Kysymys stemmeistä

    Mitä etua hiilikuidusta valmisetulla stemmillä on alumiiniseen nähden? Kannattaako päivittää?

  2. #2
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.102
    Se on (joissain tapauksissa) kevyempi. Jos fillarisi on jo muuten järjettömän kevyt niin ehkä kannattaa vielä nuokin muutamat grammat nipistää.

    Sanotaan, että olisi myös jäykempi. Jos tuntuu siltä, että stemmisi joustaa vaihda Thomsoniin tai hiilikuituun. Mut älä osta halpaa. Ja momenttiavain ostoskoriin myös.


  3. #3
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Ei varmaan muuta etua, kuin että se on hiilikuitua ja sehän on aina nopeampaa kuin alumiini .

  4. #4
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannez8 Katso viesti
    Mitä etua hiilikuidusta valmisetulla stemmillä on alumiiniseen nähden? Kannattaako päivittää?
    Joo, sit voi vakoilla naapurikuskeilta että miten paskat ja huonot stemmit niillä on:

    http://chrisfroomelookingatstems.tumblr.com/

  5. #5
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.677
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Joo, sit voi vakoilla naapurikuskeilta että miten paskat ja huonot stemmit niillä on:

    http://chrisfroomelookingatstems.tumblr.com/
    😂

  6. #6
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Alumiini taitaa olla viime kädessä aika fiksu materiaali stemmeihin. Alle satasella saa hyvin kevyitä (pitkätkin 100 gramman pintaan) ja silti hyvin kestäviä stemmejä. Hiilikuidulla ei hirveästi tuosta grammoja säästä mutta hinta nousee reippaasti.

    Tätä voi verrata vaikka etuhaarukoihin: Hiilikuidusta tehdään yleisesti alle 300-grammaisia jäykkiä ja kestäviä maantiekeuloja. Muista materiaaleista valmistetut painavat alkaen tuplat ja häviävät mukavuudessa.

    Integroiduissa stemmeissä ja tangoissa hiilikuitu on taas aika ilmeinen (ja tätä nykyä varmaan myös ainoa) vaihtoehto.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  7. #7
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.677
    Kyllähän niitä integroituja saa kaikissa matskuissa, itse olen tällaista speksaillut: https://www.on-one.co.uk/i/q/HBNIBUL...01rx-handlebar

    Itsellä ei kokemusta hiilikuituisesta stemmistä, joten kiinnostaa sen mukavuushyöty alumiiniseen. Voisiko joku valaista?

  8. #8
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Kyllähän niitä integroituja saa kaikissa matskuissa, itse olen tällaista speksaillut: https://www.on-one.co.uk/i/q/HBNIBUL...01rx-handlebar

    Itsellä ei kokemusta hiilikuituisesta stemmistä, joten kiinnostaa sen mukavuushyöty alumiiniseen. Voisiko joku valaista?
    Väitän että se on niin pieni ettei sitä huomaa. Ei ole mikään laaja kattaus, mutta fsa:n ja kiinalainen on kuituisia ollut/on käytössä ja pari alumiinista "vakio" stemmiä ollut. Nuo on kaikki rakenteeltaan niin jämäköitä, että eivät varmaan mitään vaimenna. Ehkä joku hipokeventely stemmi voisi erotakin nuista?
    Sarvista minäkin huomaan eron hiilen hyväksi.

  9. #9
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.431
    Eipä noita oikeesti kevyitä hiilaristemmejä montaa ole. Monet näyttäisi olevan alumiinisia, joissa on hiilikuituinen kuori päällä. Tässä pari hyvää hiilaristemmiä, hinnat on aika suolaisia:

    https://r2-bike.com/MCFK-Stem-318-mm...-UD-Look-mat-6
    https://r2-bike.com/THM-CARBONES-Ste...arbon-318-mm-6
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  10. #10
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mulla on maasturissa 70mm Ritcheyn C220 WCS Carbon, jonka tarkkaa painoa en muista, mutta sen muistan että krossarin 90mm C260 alumiinistemmi oli joka tapauksessa jonkun verran sitä kevyempi. Mutta kyllä sanoisin että painosta riippumatta tuo C220 cuitustemmi on loistava, erotiikka ja toiminnallisuus hyvin balanssissa. Löysin sen hyvällä tuurilla componentsin alelaarista, hinta oli muistaakseni 145€ => 85€ niin ei tarvinnut kauaa asiaa ihmetellä. Ritcheyn C260 on niin hirveä stemmi asentaa ja säätää että ei voi suositella.

    Tuossa yksi arkistokuva

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #11
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.183
    ^Eilen punnitsin Ritcheyn C220 80 millisen stemmin, 110g peruspulteilla, vaihdan kyllä titaania tilalle. 260 löytyy cyclosta 110millisenä, hieman kevyempi ja enkä mitään asennusongelmia keksinyt, ainoastaan kaikki maantietangot eivät sovi.
    Yhden hiilaristemmin omistanut, oli painavampi ja mukavuudesta en osaa kummemmin sanoa...

  12. #12
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Mites se turvallisuuspuoli näissä? Ammattilaispuolellahan on käytetty alumiinisia putkiosia turvallisuussyistä. Niillähän pyörät on muutenkin niin kevyitä ettei ole tarvetta kevennellä noilla. Katsoin joskus juutuupista jonkun GCN:n videon, jossa testattiin kuituisen ja alumiinisen ohjaustangon kestävyyttä jossain testilabrassa. Muistaakseni loppupäätelmä oli että ehjää kuitutankoakin saa runnoa niin paljon, etten esim minä omilla ajomäärilläni saisi sellaista ajamalla hajalle.

  13. #13
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Mites se turvallisuuspuoli näissä? Ammattilaispuolellahan on käytetty alumiinisia putkiosia turvallisuussyistä. Niillähän pyörät on muutenkin niin kevyitä ettei ole tarvetta kevennellä noilla. Katsoin joskus juutuupista jonkun GCN:n videon, jossa testattiin kuituisen ja alumiinisen ohjaustangon kestävyyttä jossain testilabrassa. Muistaakseni loppupäätelmä oli että ehjää kuitutankoakin saa runnoa niin paljon, etten esim minä omilla ajomäärilläni saisi sellaista ajamalla hajalle.
    Eikös ammattilaiset käytä maantiepyöräkisoissa alumiinisia tankoja sen takia, että mahdollisen kasan sattuessa kuituinen tanko on ensimmäinen osa mikä menee yleensä poikki? Painollakaan ei taida olla ihan kauheesti väliä, kun raja on 6,8kg ja sen pystyisi alittamaan reilusti vaikka alumiininen tanko olisikin pyörässä. Tietty "ylimääräinen" paino kannattaa asentaa mahdollisimman alas, mutta näin taidetaan muutenkin tehdä. Mitään en kyllä maantiepyöräilystä ymmärrä, että saatan olla täysin väärässäkin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #14
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.677
    Eikös niihin ammattipyöriin jouduta laittamaan lisäpainoja, ettei 6,8kg alitu?

Samanlaisia aiheita

  1. Välityksistä kysymys
    By Nightmara in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 03.05.2017, 13.18
  2. Vaihdevaijerista kysymys
    By stohe in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 22.07.2016, 14.04
  3. Geometriaeroista kysymys
    By latuman in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 26.03.2016, 20.17
  4. Ketju kysymys
    By Nasu in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 21.03.2016, 20.32
  5. Kysymys kampilaakeriosista
    By Citypyöräilijä in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 31.07.2015, 22.06

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •