GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 63 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarasqi Katso viesti
    Päivää.. Tuli nyt pitkien pähkäilyjen jälkeen laitettua scoop double 2018.. Muutama kysymys .. Onko kiekoilla jo teipit valmiina ettei oo muuta ku vaihtaa venttiilit ja puskea litkut sisään? Millasilla paineilla tollasella fättärillä on mieluisinta liikkua? Onko näissä pyörissä joitain sudenkuoppia jotka kannattee huoltaa heti pois? Pahoittelut jos nää asiat on täällä jo käyty läpi mutta näytti olevan vissiin toista tuhatta viestiä nii en jaksa alkaa selata läpi

Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla
    Valmiit teipit on. Alkuperäsillä renkailla se minimi eli 8psi maastossa. Tiellä jonkin verran enemmän.

Bud/jj käytän aikapitkälti 6psi paineita

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Fattys oli sama homma. Laakerinki vaihatin. Silläkin kuulu mut loppuu ku laittaa niin kireään ku saa ilman että ohjaus menee kankeammaksi
    Verkkokaupan kanssa asiasta neuvottelu meneillään.. kyselin pelkkää osaa eli se koko ohjainlaakeripaketti? Oikealta nimeltään. Lähin huoltopiste mun paikkakunnasta niin kaukana ettei nappais viemään ja hakemaan lähteä, ja etelään vois lähettää mutta mahtais mennä viikkoja reissulla .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peteetd Katso viesti
    Verkkokaupan kanssa asiasta neuvottelu meneillään.. kyselin pelkkää osaa eli se koko ohjainlaakeripaketti? Oikealta nimeltään. Lähin huoltopiste mun paikkakunnasta niin kaukana ettei nappais viemään ja hakemaan lähteä, ja etelään vois lähettää mutta mahtais mennä viikkoja reissulla .
    Koko ohjainlaakeripaketti (headset) mulle vaihettii. Sen vaihtamiseen ei kyllä kauan mene jos työkalut löytyy.
    Muutamassa tunnissa sain pyörän takasi ku ei muita ollu jonossa. Varmaan voi sopia jonku ajan millon vaihtas niin ei tarvis kahta reissua ajaa

Jep, juuri ehdottelinki kyseistä verkkikseen, mahtais olla helpoin jos liikkeesä vaihdettaisiin.. liekkö itellä taito riittäisi ja työkalut pitäis hommata mutta jos pelkän osan saa niin täytyy ettiä tai tehä välineet .

No nii.. Renkaat litkutettu ja ekat kiemurat heitetty. Kyllähän tuolla melko mystisistä paikoista menee ku kehtaa vaan mennä. Joku fenderi häätyy varmaan hommata ku tuntu että runko oli jatkuvassa kivisateessa

Valmiit teipit on. Alkuperäsillä renkailla se minimi eli 8psi maastossa. Tiellä jonkin verran enemmän.

Bud/jj käytän aikapitkälti 6psi paineita
    Ajatko budilla kesälläkin? Kuullut vain, et kesällä vähän huono rullaamaan. Talvella ilmeisesti edessä aika ehdoton kumi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarasqi Katso viesti
    No nii.. Renkaat litkutettu ja ekat kiemurat heitetty. Kyllähän tuolla melko mystisistä paikoista menee ku kehtaa vaan mennä. Joku fenderi häätyy varmaan hommata ku tuntu että runko oli jatkuvassa kivisateessa

Noita voisin suositella:

https://www.prisma.fi/fi/prisma/sunn...-lokari-26-etu
    https://www.prisma.fi/fi/prisma/sunn...lokari-26-taka

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
    Ajatko budilla kesälläkin? Kuullut vain, et kesällä vähän huono rullaamaan. Talvella ilmeisesti edessä aika ehdoton kumi?
    Täällä on Bud ollu eturenkaana vajaa 2 vuotta (jonkun kuukauden oli JJ välillä). Hyvin rullaa ja JJ verrattuna mielestäni mukavampi ajaa koska Bud on vastaavilla paineilla pehmeämpi ja aiheuttaa vähemmän itseohjautuvuutta (itse asiassa huomaan sitä todella harvoin, vaikka paineet olisi tuntuvastikin alle puolen barin). Ja Bud pitää mainiosti. JJ sitten toki rullaa parhaiten: Bud/Lou tiputti 3-5 km/h pyörätienopeuksia JJ/JJ verrattuna mun polkemisillani.

Täksi kesäksi vaihdoin taakse Loun tilalle uuden Budin kun aattelin että se rullais vähän paremmin. Mutta ainakin uusi Bud vs. käytetty Lou ei yllättäen tuntunutkaan keveämmältä. Nyt sillä on kesä ajeltu joten en enää muista miten paljon Lou vastusti, mutta luulen että tämä Bud on sisäänajon myötä tekeentynyt paremmin rullaavaksi kuten Loukin aikanaan (uutena se oli ihan hirveä ankkuri).

On se ehkä vähä mutta mielummin pitoa edessä. Siksi mulla JJ kompensoi rullausta takana. Siellä se suurin painoki on
    Kesät/talvet mennään tällä. Lou oli joskus talvella mut nykyään oon liian laiska vaihtaan renkaita
    Paska vetopitohan tuossa JJ:ssä on talvella

Mietin jos laittaisi talveksi budin eteen. Itselle riittää aloittelijana hyvin näin kesällä ainakin noiden bulldozereiden pito. Taidot loppuu ensin.

Bulldoserin sivuttaispito sai mut vaihtamaan budiin ku sukelsin yllättäen parikertaa lumella.

Mietin jos laittaisi talveksi budin eteen. Itselle riittää aloittelijana hyvin näin kesällä ainakin noiden bulldozereiden pito. Taidot loppuu ensin.
    Veli ajelee kans kesäisin ihan tyytyväisenä bulldozereilla. Ekana talvena kun oli pari kertaa vetänyt lipat, osti nastarenkaat (Dillinger 5). Bud on riittäny aika hyvin mulle, mutta vesijäälle silläkään ei ole mitään asiaa.

Päivää
    Olen ensimmäistä fatbikea ostamassa ja arvon tässä Silverbackin Stride Fattyn ja Scopp Delightin välillä.. Senhän tietenki tiedän että kalliimpi on parempi, mutta onko täällä ko. pyörien omistajia jotka pystyy kertomaan että onkoScoop Delight oikeasti ton verran parempi, ku mitä hinta antaa ymmärtää?

Oma kokemus Delightin omistajana on että suoraan Single. Voiman siirto päivitetty 1x11 ja suurin puute on nuo pikalinkku akselit. Muuten hintaansa nähden hyvä pyörä. En ainakaan tuota Strideä edes harkitsisi.

Singleä on kyllä helppo suositella, mutta jos budjetti ei siihen taivu (2019 on kuitenkin reilusti tuplat Strideen verrattuna, 2018 kokoja rajatusti), niin tässä myös pari vaihtoehtoa:
    - Scoop Deluxe 2019, 1050 e, on 1x10 sekä läpiakselit edessä ja takana: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ranssi-M-430mm
    - Scoop Delight 2019, 950 e, 2x9 -vaihteet, läpiakselit edessä ja takana: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...nainen-M-430mm

Noiden hyvä puoli on nuo läpiakselit nykyisiin vastaaviin malleihin nähden, mutta huono puoli tietysti että kyse on vasta ennakkotilauksesta. Jos Delight 2018 edustaa budjetin ylärajaa, niin kyllä se silti kannattaa ottaa Striden sijaan. Delightissa on kuitenkin samat Sun Ringlet kuin kalliimmissakin malleissa, ja se on iso etu sille mallille Strideen verrattuna.

Minusta tuntuu että näissä 2019 -malleissa nuo edullisemmat mallit ovat aiempiin verrattuna parempia, eli kompromissit hinnan kanssa on tehty paremmissa paikoissa. Kalliimmissa malleissa erot sitten ei niin suuria aiempiin vuosiin nähden ole.

Kannattaa myös muistaa XXL:n ennakkotilaushinnat uusille malleille: 6Fat Pro lähtee samalla hintaa kuin Delight 2019, ja 6Fat Lite lähtee samalla hintaa kuin Delight 2018.

Samaa mieltä maheadin kanssa. Delight on jo hyvä paketti... varsinkin läpiakseleilla. Mutta samaan hintaan White Pro on ehkä laadukkaampi paketti. Itse ostin Delightin verkkokaupan alennusmyynnistä, ja siihen rahaan on kyllä hyvin vastinetta...

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

Halvin mahollinen ei ikinä ole hyvä valinta
    2019 delightissa taitaapi olla läpiakselitkin jo ja keulakulma kunnossa
    hinta satkun kalliimpi ku 18. Mutta mielestäni sen arvonen

Eli olisitte sitä mieltä että 6Fat Lite olis parempi kuin Delight 2018 ja 6Fat Lite Pro olis parempi kuin Delight 2019? Tai ainakin fiksumpi ostos..��

Lisäksi olis vielä Feltin DD70 tarjolla n. 1100€?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polotti Katso viesti
    Eli olisitte sitä mieltä että 6Fat Lite olis parempi kuin Delight 2018 ja 6Fat Lite Pro olis parempi kuin Delight 2019? Tai ainakin fiksumpi ostos..��
    No se on mielestäni vähän vaikea sanoa... riippuu mitä haluaa. 6Fat Litessä on huonommat vanteet kuin Delight 2018. Snowshoe-kumia taidetaan myös pitää huonompana kuin Delightin Bulldozeria. Ja läskipyöräilyssä nuo rinkulat on kuitenkin se iso juttu. Myös jarrut pykälää paremmat Delightissa, tosin muiden kommenttien perusteella nekään ei kummoiset ole. Mutta kummatkin pyörät on kompromisseja sieltä ja täältä. Noista kahdesta ostaisin kuitenkin Silverbackin kiekkojen takia. Mutta tämä parivaljakko varmaan jakaa mielipiteitä, kun eri ihmiset painottaa vähän eri asioita.

6Fat Pro vs. Delight 2019. Tää olis muuten mielestäni selkeästi 6Fat Pron heiniä, mutta vanteet on edelleen Whiten kanssa kysymysmerkki. Pron kumit on paremmat Liteen verrattuna (Snowshoe XL on tiemmä ihan ok ensiasennusrengas). 6Fat Pron 1x12 on minun mielikuvissani selkeä plussa, mutta toisaalta Delightin kanssa voi sitten päivittää osia paremmiksi sitä mukaa kuin haluaa (toki Pron kanssa myös, mutta mahdollinen vannepäivitys maksaa $$$ ja sitä ei Delightissa ole tarpeen tehdä; tai jos arvelee että on, niin sitten kannattaa heti suorilta katsella parempia pyöriä).

Felt DD70 toki sitten parempi kuin nuo, mutta toisaalta 1100 euron hintaluokassa on sitten ainakin Scoopeissa taas parempia malleja. Mutta jos sulla on suunnilleen 1100 e irrottaa, niin ei noita Delighteja ja Strideja kannata kattella. Joko Scoop Fatty 2019 tai vaikkapa tuo Felt. Felt jos tykkäät ajella vähän parempikuntoisilla poluilla lujaa, Scoop jos hidas mönkiminen hankalammassa maastossa on sun juttu.

hcfreakin pointti 2019 -mallien paremmasta keulakulmasta kannattaa muistaa. Itselleni keulakulmakysymys tuntui pro-tyyppien hifistelyltä ennen kuin eron sai anglesetin asentamisen jälkeen itse todeta.

Hei kiitos tosi palkon vastauksesta.. Täytyy vielä hiukan tutkiskella noita vaihtoehtoja.. Kyllä mulla melkein toi tonni n se kipuraja, ett toi Felt tosiaan vähän karkaa siitä..

Kaverilla oli viime vuonna pyörän oston yhteydessä samaa budjettiriiheä. Tonni oli alunperin kipuraja. Toisin kävi. Nyt alla on reipas parin tonnin plussa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jos hankinnalla ei kiire niin kannattaisi ehkä kyttäillä laittaako verkkokauppa 2018 fattyn alennukseen vielä. Itse ostin heinäkuussa 899e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Jos ne polkimet joskus sinulle tulee, niin kannattaa tosiaan se vaseliini vaihtaa niihin heti. Toimi ne sellaisinaankin talven, mutta keväällä kun rupesi olemaan kosteaa niin alkoivat olla varsin rouheat.
    Ihan tiedoksi vaan muillekkin, että nyt noita nukeproofin neutron evoja on taas saatavilla. Itselle lähti eilen tulemaan.

Lisäksi olis vielä Feltin DD70 tarjolla n. 1100€?
    Feltin DD70 mallissa on "umpivanteet", eikä siis kevennysreikiä, en tosin tiedä kuinka paljon ne kevennysreijät vaikuttaa painoon (?)

Vaihtajan korvakkeita tilattavissa suoraa silverbackiltä. Esim vanhoihin
    https://gearshop.silverbacklab.com/product/hanger-4/

Vaihtajan korvakkeita tilattavissa suoraa silverbackiltä. Esim vanhoihin
    https://gearshop.silverbacklab.com/product/hanger-4/
    Verkkokaupallakin näytti olevan varastossa 2016 ja 2017-> malleihin.

Hei kiitos tosi palkon vastauksesta.. Täytyy vielä hiukan tutkiskella noita vaihtoehtoja.. Kyllä mulla melkein toi tonni n se kipuraja, ett toi Felt tosiaan vähän karkaa siitä..
    Verkkiksessä 999e loput 2018 fattyt 16.9 asti

Viimeiset L-koon singlet oli myös halvennettu.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...bike-sininen-L

Eikös toi Stride Fatty oo kuitenki päivitettävissä? Ku kattelin ett runkohan noissa on kuitenki sama, ett jos siihen sitte nälän kasvaessa vaihtais parempia ja mielekkäämpiä osia.. Eihän siinä välttämättä mitään järkeä oo, mutta jotenki toi rakenteluki on ihan mukavaa hommaa.. Eli mitä luulette onko kuitenki ihan mahollista?

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27