FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 97 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #2881
    En varsinaisesti etsinyt etujousitettua mallia ja varmasti pärjäisin myös ilman. Lähinnä etsin sellaista kokonaisuutta, jota ei ihan tarvitsisi lähteä vaihtamaan.

  2. #2882
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Noilla spekseillä ja budjetilla Pole Taiga ilman etujousitusta? Oma mielenkiinto on tällä hetkellä sinne vahvasti kallellaan, ja sen verran hyvää palautetta tuo pyörä on tuntunut kuskeiltaan saavan että ihan pian ei tarvinne parempien perään kattella.

    https://polebicycles.com/taiga/

  3. #2883
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    ^ Jarrukahvojen puoltenvaihto, tanko stemmiin, satulatolppa, polkimet, jarrujen ja vaihteiden hienosäätö (oli nekin kutakuinkin kohdillaan)
    Jees, Merliniltä Salsa saapui tänään (https://salsacycles.com/bikes/archive/2017_mukluk_nx1). Kokoaminen sujui juuri noin paitsi jarrukahvoja ei tarvinnut siirrellä onneksi. Pienen koeajon jälkeen pihassa.. Muuten kaikki ok paitsi nuo jarrut. Onkohan säädöt pielessä vai mistä johtuu mutta esim. lukkojarrutusta ei oikeastaan saa tehtyä. Vähän pelottaa tuollaisilla lähteä maastoon ajamaan.

  4. #2884
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Todennäköisesti jarru on ollut vajaatäyttöinen ja nyt jarruletkuun on päässyt ilmaa kun säiliöstä on neste vähissä. Kahva menee pohjaan tehon puuttuessa, eikö niin?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  5. #2885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Todennäköisesti jarru on ollut vajaatäyttöinen ja nyt jarruletkuun on päässyt ilmaa kun säiliöstä on neste vähissä. Kahva menee pohjaan tehon puuttuessa, eikö niin?
    Salsassa on mekaaniset Hayes MX comp jarrut.

  6. #2886
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Mulla oli ekassa salsassa samat jarrut ekan maasto alamäen jälkeen päätin etten niillä enää aja ja vaihdoin heti shimpan hydraulisiin eikä kaduttanut. Hayest piti lähinnä kovaa ääntä muttei hidastanut vauhtia.

  7. #2887
    Kävin pienen lenkin kivikoissa ja kallioilla ajamassa Salsalla. Kyllä nuo eivät ole jarrut vaan näennäiset vauhdin hillitsimet Vertailukohtana on Trekin X-caliber 9 jäykkäperä joka pysähtyy kuin seinään verrattuna tuohon. Toinen seikka minkä huomasin niin kammet kolisivat kiviin siinä missä Trekillä ei ikinä. Muuten tuntui ihan positiiviselta vehkeeltä.

  8. #2888
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mäkisen Karppi Katso viesti
    Kävin pienen lenkin kivikoissa ja kallioilla ajamassa Salsalla. Kyllä nuo eivät ole jarrut vaan näennäiset vauhdin hillitsimet Vertailukohtana on Trekin X-caliber 9 jäykkäperä joka pysähtyy kuin seinään verrattuna tuohon.
    Vaihda Magura MT5:t, pysähtyy kyllä. Eritoten niillä sinisillä Comfort-paloilla.
    Toinen seikka minkä huomasin niin kammet kolisivat kiviin siinä missä Trekillä ei ikinä.
    Jep. Salsan läskeissä on keskiö tosi matalalla. Mullakin Karhunrasvassa kammet ja polkimet soi joka lenkillä vaikka kuinka yrittää sovittaa polkemista kivien väliin. Toisaalta matala asento tuo taas tarkkuutta siellä kivien välissä zoomaillessa.

  9. #2889
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Taitaa täpärin katselu siirtyä ensi kevään puolelle. Olen miettinyt jos talveksi laittaisi fätin alle mikäli niitä saa kohtuuhintaan

    Onko n. tonnin hintaluokassa tämmösiä pelejä
    -tubeless vanteet
    -hyvät renkaat joilla voi ajaa lumella ja mielellään ei kaikista huonoiten rullaavatkaan, tulee varmasti myös syksyllä ja keväällä ajettua kuivaa polkua
    -myös huonosti auratuilla kelveillä n. 5km matka-ajoa, joskus reilusti lunta
    -läpiakselit
    -ei mielellään se raskain tankki
    -loivempi kuin joku 70 asteen jyrkkä keulakulma
    -jäälle ja liukkaalle kelille löytyy 29 maasturi missä nastarenkaat, nastoja (tuskin) tähän hankkisin
    -1x voimansiirto ois jees mutta ei pakollinen
    -30.9 satulaputken koosta plussaa, olisi siihen valmiiksi dropperi

    Jonkunlaiseen kompromissiin varmasti joutuu mutta en tiedä läskipyörävalikoimasta juuri mitään
    Mitä tutkinut valikoimaa niin Silverback taitaa olla lähimpänä 2019 mallistollaan, ainakin 1050 eurolla saa 1x vaihteet, tubeless vanteet, läpiakselit ja hyvät renkaat. Keulakulma on jyrkkä ja ehkä tulisi sitä loiventava ohjainlaakeri hankittua mikä tietenkin jotain maksaa asennuksineen.

    White toinen vaihtoehto mutta en ole varma mitkä akselit siinä oli.

    1200 egellä olisi saanut ylivuotista salsa beargreasea joka on merkkinä miellyttävä ja hieno pyörä mutta 3.8 renkaat ei selvästi toimi hangessa ajossa ainakaan youtubevertailun perusteella. Varmaan joku 4.7 nakki ois hyvä.

    Ehkä pitää pihinä kytätä käytettyjä tässä syksyn mittaan

  10. #2890
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kni94 Katso viesti
    Mitä tutkinut valikoimaa niin Silverback taitaa olla lähimpänä 2019 mallistollaan, ainakin 1050 eurolla saa 1x vaihteet, tubeless vanteet, läpiakselit ja hyvät renkaat. Keulakulma on jyrkkä ja ehkä tulisi sitä loiventava ohjainlaakeri hankittua mikä tietenkin jotain maksaa asennuksineen.

    White toinen vaihtoehto mutta en ole varma mitkä akselit siinä oli.

    1200 egellä olisi saanut ylivuotista salsa beargreasea joka on merkkinä miellyttävä ja hieno pyörä mutta 3.8 renkaat ei selvästi toimi hangessa ajossa ainakaan youtubevertailun perusteella. Varmaan joku 4.7 nakki ois hyvä.

    Ehkä pitää pihinä kytätä käytettyjä tässä syksyn mittaan
    2019 Silverbackissa on jo loivempi keulakulma kuin 2018 malleissa. 69,5 astetta.

  11. #2891
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tikkaaja Katso viesti
    Hei vaan tasapuolisesti kaikille,

    Olen tässä vähän herättälemässä vanhaa harrastustani takaisin henkiin, kun jotain painonhallintaa pitäisi alkaa tehdä ja läskipyörä pitäisi saada.
    Ketjua on selattu useaan otteeseen, mutta en oikein sieltä löydä selkeää voittajaa omiin tarpeisiini.

    Pääasiallisesti ajaisin reittejä, joissa olisi puolet metsää ja puolet asfalttia, sekä aina silloin tällöin pelkkää asfalttia. Vauhdilla ei ole enää niin suurta merkitystä kuin aikaisemmin, kun paikat ovat alkaneet hajoilla toisin kuin kaksikymppisenä.
    Pituutta itselläni on 190cm ja painoa 105kg. Tavoitteena olisi tiputella paino tuonne 90kg pintaan tässä samalla. Läskiä etsin sen takia, että minun pitäisi pystyä ajamaan ympäri vuoden.


    Kuinka valmis paketti Nutrail Race on, jos lajista tulee innostutta harrastelijaa enemmän? Aluksi mietin n. 1000€ pyörää, mutta olen jumalaton varustehifistelijä ja innostuttua etsisin vain koko ajan parempaa pyörää. Tältä voisi nyt välttyä, jos ostaisin kerralla riittävän pyörän tulevaisuutta ajatellen. Tämän takia ajattelin aloin katsomaan n. 2000€ paketteja, jottei tarvitsisi käydä samaa rumbaa kuin kaikessa muussakin. Löysin muutaman alekkappaleen Nutrail Racea, jotka ovat hieman päälle 2000€ ja mietin, että pitäisikö painaa ostosnappia.
    Toinen vaihtoehto mitä mietin oli viime vuoden Felt DD10, jota myös löytyy tarjouksesta 2000€ lla. Näistä molemmista kuitenkin saa suurimman osan rahoista pois, jos pyörä jää varaston lattiaa kuluttamaan.
    Itekkin miettinyt nutrail race yhtenä vaihtoehtona, missä niitä on myynnissä?

  12. #2892
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tikkaaja Katso viesti
    Hei vaan tasapuolisesti kaikille,

    Olen tässä vähän herättälemässä vanhaa harrastustani takaisin henkiin, kun jotain painonhallintaa pitäisi alkaa tehdä ja läskipyörä pitäisi saada.
    Ketjua on selattu useaan otteeseen, mutta en oikein sieltä löydä selkeää voittajaa omiin tarpeisiini.

    Pääasiallisesti ajaisin reittejä, joissa olisi puolet metsää ja puolet asfalttia, sekä aina silloin tällöin pelkkää asfalttia. Vauhdilla ei ole enää niin suurta merkitystä kuin aikaisemmin, kun paikat ovat alkaneet hajoilla toisin kuin kaksikymppisenä.
    Pituutta itselläni on 190cm ja painoa 105kg. Tavoitteena olisi tiputella paino tuonne 90kg pintaan tässä samalla. Läskiä etsin sen takia, että minun pitäisi pystyä ajamaan ympäri vuoden.


    Kuinka valmis paketti Nutrail Race on, jos lajista tulee innostutta harrastelijaa enemmän? Aluksi mietin n. 1000€ pyörää, mutta olen jumalaton varustehifistelijä ja innostuttua etsisin vain koko ajan parempaa pyörää. Tältä voisi nyt välttyä, jos ostaisin kerralla riittävän pyörän tulevaisuutta ajatellen. Tämän takia ajattelin aloin katsomaan n. 2000€ paketteja, jottei tarvitsisi käydä samaa rumbaa kuin kaikessa muussakin. Löysin muutaman alekkappaleen Nutrail Racea, jotka ovat hieman päälle 2000€ ja mietin, että pitäisikö painaa ostosnappia.
    Toinen vaihtoehto mitä mietin oli viime vuoden Felt DD10, jota myös löytyy tarjouksesta 2000€ lla. Näistä molemmista kuitenkin saa suurimman osan rahoista pois, jos pyörä jää varaston lattiaa kuluttamaan.
    Nutrail Race ja DD10 on molemmat poistuvia malleja, eli nyt on ostajan markkinat, tinkaamaan siis.

    Yhden asteen keulakulmaa lukuunottamatta ovat melko samanlaisia pyöriä ja keulakulmaakin saa jälkeen muutettua (max2astetta), ite loivensin DD10:n keulaa yhdellä asteella ja on hyvä.

  13. #2893
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mäkisen Karppi Katso viesti
    Salsassa on mekaaniset Hayes MX comp jarrut.
    Vaijeri löysällä tai palojen keskitys pielessä?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #2894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vipa84 Katso viesti
    Itekkin miettinyt nutrail race yhtenä vaihtoehtona, missä niitä on myynnissä?
    https://www.bike-discount.de/en/fat-bike

    Tuolla on alet päällä ja Suomeen toimitukset on jotain 40€.
    Ei olisi pitänyt miettiä liian pitkään, kun nyt 21" koko ehdittiin myydä alta pois.

  15. #2895
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Nutikan Race on kiva, mitä nyt 2x11. Pro siinä mielessä imho järkevämpi. Myy vaikka Pronssi kiekot ja ostaa tilalle nuo DT Swissit jotka on Racessa...mutta toisaalta Kanjonin Dudessa on ne kiekot jo valmiina.
    Eiku halvimmassa on ne 370 navat 350 sijaan nykyään.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  16. #2896
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mäkisen Karppi Katso viesti
    Jees, Merliniltä Salsa saapui tänään (https://salsacycles.com/bikes/archive/2017_mukluk_nx1). Kokoaminen sujui juuri noin paitsi jarrukahvoja ei tarvinnut siirrellä onneksi. Pienen koeajon jälkeen pihassa.. Muuten kaikki ok paitsi nuo jarrut. Onkohan säädöt pielessä vai mistä johtuu mutta esim. lukkojarrutusta ei oikeastaan saa tehtyä. Vähän pelottaa tuollaisilla lähteä maastoon ajamaan.

  17. #2897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mäkisen Karppi Katso viesti
    Jees, Merliniltä Salsa saapui tänään (https://salsacycles.com/bikes/archive/2017_mukluk_nx1). Kokoaminen sujui juuri noin paitsi jarrukahvoja ei tarvinnut siirrellä onneksi. Pienen koeajon jälkeen pihassa.. Muuten kaikki ok paitsi nuo jarrut. Onkohan säädöt pielessä vai mistä johtuu mutta esim. lukkojarrutusta ei oikeastaan saa tehtyä. Vähän pelottaa tuollaisilla lähteä maastoon ajamaan.
    Samat tuntemukset kun kävin testaamassa siskolleni tilaamaani pyörää. Eli varmaan huonoimpia jarruja mitä kokeillut. Avidin BB7 mekaaninen jarru on aivan eri tasolla ja uutenakin toimii hyvin.
    Ehkä tuohon voisi vaihtaa tilalle Avid BB7:n jarrusatulat, voisi mahdollisesti jopa onnistua vaihtamatta vaijeria samaan kuoreen. Muistaakseni tuossa on Avidin hyvä kahvakin valmiina.
    Toinen vaihtoehto antaa hanaa ja testata onko huono toiminta vain sisäänajon/säätöjen puutetta. Jarrulevyjen vaihto isompiin/tai jarrupalojen vaihto laadukkaampiin (jos löytyy jarrupaloja Hayessiin)

  18. #2898
    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    109
    Ei kyllä kannata yhtään euroa sijoittaa haeys jarruihin, eikä taida säätämällä parantua. Jarrusatula toimii hyvin verkon painona oisko pelkkä satula painanut sen 450 gr..

  19. #2899
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Jos siinä on metallipalat niin niitä häätyy ajaa sisään hieman kauemmin ku orgaanisia

  20. #2900
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Uudet Dudetki tullu. Värit on kyllä pöörfekt.

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  21. #2901
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Uudet Dudetki tullu
    Juurikin sopivasti... Itse olen odottanut tilattua 2018 CF9 Unlimited mallia jo paria viikkoa vaille puoli vuotta. Saivat sen juuri muutama pv sitten tehtaalta vihdoin liikenteeseen. Ja vanhaan täyteen hintaan toki*). Hiukan tulee mieleen, että pitäiskö kääntä UPSin ukko ovelta laatikoineen takaisin ja tilata tuoreempi malli. Toisaalta noista ei ihan suoraa vastinetta löydy. Melkein pitäis mennä tuohon CF8:iin (kun haluan jäykällä keulalla). Siinä taas sitten osat tippuu hiukan halvemmiksi kuin vanhassa Dudessa. Mutta ei ratkaisevasti. Täytyy kyllä miettiä ihan hartaasti mitä tekis. Tiedä tietysti taas sitten, joutuisko uuttakin mallia odottamaan tuon puoli vuotta. Kun aikanaan tilasin Duden, sen toimitus piti kestää vain reilu kolme kk.

    Edit: *) Hyvittivät jälkikäteen lahjakortilla tätä huonoa ajoitusta, joten pisteet siitä Canyon Suomelle.
    pojomtb muokkasi tätä : 24.08.2018 at 10.26

  22. #2902
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    12sp taitaapi olla uudistusta entisen 11:sen tilalle. Ja E.THIRTEEN on saanu väistyä. Niissä vissiin oli ongelmia
    Kyllä tuo puna/oranssi väriki on ihan jees. Hyvä että näkyy metsässä ainaki näin metsästysaikaan

  23. #2903
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    125
    Tuossa vanhassa CF9 Unlimitedissä on Eagle GX 12speed. Ja siinä ei myöskään ole tuota E.THIRTEENiä.

  24. #2904
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Onko vanhassa cf9 unlimitedissä myös ratchet-vapari (vs kynsivapari)? Noiden perusteella pitäisin kyllä vanhan..

  25. #2905
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    125
    Tuosta en ole nyt varma. Vanhat Dude-sivut hävisivät Canyon sivuilta taivaan tuuliin uusien tultua. Siinä oli kuitenkin Sramin keskiö, kammet ja jarrut + tosiaan tuo GX12 hilut noiden NX:ien tilalla. Täytyy yrittää nyt jostain onkia nuo speksit (mistä?), tietää avaako ens viikolla paketin.
    Rungon geometria näyttäis olevan identtinen. Sen olin ottanut talteen aikanaan.

  26. #2906
    Weston Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Nutrail Race ja DD10 on molemmat poistuvia malleja, eli nyt on ostajan markkinat, tinkaamaan siis.

    Yhden asteen keulakulmaa lukuunottamatta ovat melko samanlaisia pyöriä ja keulakulmaakin saa jälkeen muutettua (max2astetta), ite loivensin DD10:n keulaa yhdellä asteella ja on hyvä.
    DD10:n keulakulmaa voi loiventaa myös pidentämällä keulan 100->120mm

  27. #2907
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Kalleimmassa Dudessa näköjään Mastodon Pro. Yllättävän vähän noita on uusissa pyörissä, vaikka juttujen mukaan pitäisi olla niin paljon Blutoa parempi. Tietty hintaeroakin on jonkin verran, tosin Compin ja Bluton välillä ei mahdottomia.

  28. #2908
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Onko vanhassa cf9 unlimitedissä myös ratchet-vapari (vs kynsivapari)? Noiden perusteella pitäisin kyllä vanhan..
    On - vanhoissa DT Swiss BR2250 vanteissa on ratchet vapari.

  29. #2909
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Kalleimmassa Dudessa näköjään Mastodon Pro. Yllättävän vähän noita on uusissa pyörissä, vaikka juttujen mukaan pitäisi olla niin paljon Blutoa parempi. Tietty hintaeroakin on jonkin verran, tosin Compin ja Bluton välillä ei mahdottomia.
    Ai perskele niinpäs onki. Pitäsköhän sitä alkaa fillarin vaihtoon..... Retkeilyyn tuo ei passaa mutta eipä mulla oo aikaakaan nyt.

  30. #2910
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Ai perskele niinpäs onki. Pitäsköhän sitä alkaa fillarin vaihtoon..... Retkeilyyn tuo ei passaa mutta eipä mulla oo aikaakaan nyt.
    Vastahan sä sen Double Deluxen (?) hankit?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •