FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 77 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #2281
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Asensin pannukaffetta kuppiin ja säädin sopivan lurauksen jalberttia terästeeksi. Sehr gut.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  2. #2282
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Sarjassamme vi##unäitävehkeitä, pojan moposkootteriin männän x2 ja pytyn x 1. Ekallakertaa oli kampikammioon jäänyt vanhoja männänrenkaanpalasia lohkon ja kampiakselin väliin piiloon. Arvaatte varmaan että ne keksi vaihtaa olinpaikkansa pytyn ja männän väliin. Onneks sauna ehti lämmitä loppurojuja asennellessa ja savuja odotellaan aamuun.
    Toivotaan ettei tämä jatku vitutustopikkiin.

  3. #2283
    Leveemmät gumekset ("28"mm) maantiepyörään ja uudet ketjut. Testiajo varmaakin tänään.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

  4. #2284
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Äsken kävin säätämässä fillarin satulaa hiven alas, tiiä sit auttaako kun vasuri ruukaa puutumaan. Muutenkin toi tuntu olevan hiven korkealla.

  5. #2285
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Naapurin pojalle oli ostettu uusi Jupiter merkkinen pyörä Prismasta.
    Eivät olleet saaneet menemään renkaisiin ilmaa joten poika tuli sitten multa kysymään voinko pumpata renkaat täyteen.
    Koska tiesin miten noi markettipyörät on esikasattu niin sanoin että tule 30 minuutin kuluttua hakemaan pyörä.

    No olihan siinä sitten vaikka mitä säätämistä.
    Jarrut, etujarruvaijerit vedetty väärältä puolelta, venttiilit väärinpäin kiinni, kampikeskiö vedetty liian kireälle ( ei ollut kasettikeskiö vaan kellofauber ), vaihteet piti säätää ja jokaikinen ruuvi ja mutteri kiristää, ulkorenkaat oli asennettu väärään pyörimissuuntaa.

    Kaikki pihan lapset ja aikuiset tietää että rakentelen, korjaan ja huollan harrastuksekseni joten tietävät keneltä pyytää apua.

  6. #2286
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Miten venttiilit edes voi laittaa väärin päin?

  7. #2287
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Maantiepyörään eteen uuden Schwalbe One 23-622 tubeless-renkaan rikkoutuneen Pro Onen 25-622 tilalle. Huomattavasti helpompi homma kuin Pro Onen asennus. Tai sitten tähän alkaa vaan oppia.

  8. #2288
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    1. Täpäriin korjattu kiekko paikoilleen.

    2. Grainderiin rihdattu kiekko paikoilleen ja runkopumpun irroitus.

    3. Täykkäriin uudet jarrupalat taakse.

    4. Retroon työmatka- & baarifillariin uusi satula + sen säädöt, grainderista poistettu runkopumppu, etujarrun balansointi sekä koeajo.

    Vielähän tästä ehtis lenkillekin, mut eipä taida enää viittiä.


  9. #2289
    1. Vaihdoin maantiepyörien satulat keskenään.

    Ihan huvin vuoksi tai oikeammin uteliaisuudesta - ja kannattihan se. Vaikka satulat ovat nyt täsmälleen (sillä mittaustarkkuudella mihin pystyn) samoilla paikoilla (korkeus ja etäisyys keskiöstä, korkeus ja etäisyys ohjaustangosta) ja samassa kulmassa kuin ne olivat aikaisemmin, ne tuntuvat toimivan nyt entistäkin paremmin - ja pyörätkin jotenkin istuvat kuskilleen vielä paremmin.

    Kai tässä ilmenee taas vanha totuus (tai kaksi): miltei äärettömän pienetkin erot geometriassa ja ajoasennossa voivat vaikuttaa yllättävän paljon (ja mittaus on taitolaji (ja vaikka paikat joista ja joihin mittaa olisivatkin presiis samat, voi mittaustavassa ja sen vuoksi myös -tuloksissa olla eroja).

    Se vain ihmetyttää että *molemmat* satulat ja *molemmat* pyörät kokivat positiivisen muutoksen.


    2. Vaihdoin loppuunkuluneen eturenkaan uuteen.

    Keväällä kun sepelit oli saatu siivottua vaihdoin kakkosmaantiepyörään niin sanotut normaalirenkaat. Eteen laitoin varastossa käteen osuneen vuosia vanhan Ultremo ZX:n, jonka olin heittänyt syrjään (koska en raatsinut heittää sitä roskiinkaan) silloin kun kyllästyin perinpohjaisesti rengasmallin kylkien kestämättömyyteen.

    Kolme-neljä kertaa taisin joutua hommiin tien päällä jonkun mitättömän kiveen osuman ta vastaavan jälkeen. No nyt tämä yksilö oli ilmeisesti kypsynyt säilytyksen aikana, koska se vain kesti ja kesti kaiken, ml. melko surutta ajetut sorapintaiset tietyömaat. Mutta kuluihan sekin vihdoin vaihtokuntoon.

    Mistäs saisi lisää - ja tulisiko niistä yhtä hyvät jos jättäisi ne pariksi vuodeksi käyttämättä?

  10. #2290
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Venttiilin sielu. Dunlop venttiilit.

  11. #2291
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    357
    Opettelin takavaihtajan säätöä ekaa kertaa. Nyt on markettihybridissä käytössä kaikki 7 vaihdetta käytössä, toisin kuin ostohetkellä.

  12. #2292
    asensin uuden ka$himu keulan, hissitolpan ja kakan värisen takaiskarin.

  13. #2293
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Vaihdoin vaihtajan rattaat. Tacxn rosterilaakerilliset tuli nyt. Vaiheisiin tuli tarkkuus ja nopeus takaisin.

  14. #2294
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.393
    Asensin uuden trainerin käyttökuntoon.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  15. #2295
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Eilen illalla asensin juustoa täysjäykkikseen. Kylläpäs siitä tuli omituinen ajettava parkkihallipyörittelyssä. No jos jonkin verran ajelisi kunnolla ennen lopullista tuomiota.


  16. #2296
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Viritin Taivaliin kovan tolpan hissin tilalle ja asensin peräpyörän vetovarusteen.. ja sit poitsun kans koeajolle.. ihan myös maastokelpoinen, mutten alkanut polulla selfiee ottaan..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #2297
    Jopotuinen Guest
    ^ Wow, vetävä teli!

  18. #2298
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Asensin riistovalon katkenneen johdon roskiin ja säädin uuden johdon tilalle.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  19. #2299
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.854
    Huonekalluini vartijan työmatkakulkineeseen lopuunkuluneen 3x8 voimansiirron päivitin 2x10:si. Sattu olemaan vähän käytetyt ylijäämä- hyllyssä.
    Tosin siinä vanhassa voimalinjassa oli lopuunkulunutta vain ketju, 2 pakan lehteä ja edessä vain se keskimmäinen rieska.
    Yritin vienosti vihjasta, josko sitä käyttäisi muitakin välitysvaihtoeehtoja niin kuluisi tasaemmin.
    -"eikös se oo hyvä että kuluu vain nuo kaksi ratasta, niin loput säilyy ehjänä?"


    Nyt siinä on ihan kisanaama-rissat ja kullitetut ketjut!

    Kaipasi ketjunsuojaa ja sellaisen värkkäsin. Sorvilla M5 kierteellä varustettu alutulppa liimalla kammenreikään.

    Aluprikka ja rosteriruuvi perään


    Tämän uuden voimalinjan toimintaperiaatteen selittäminen muistutti hyvin pitkälti Speden naisen logiikka - tasauspyörästön toimintakertomusta

  20. #2300
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Rutsi sai kotka-vaihteiston.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  21. #2301
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Canyon Dude satulan vaihto ... orkkis oli ihan päin perhettä, trekissä jäänyt orkkis hieman parempi.. nyt alle täpärissä ollut selle italia flite . Päivällä testilenkille

    Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

  22. #2302
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Vaikka mitä, mutta vituix näyttää menevän niinkin vaikean säädön kohdalla kuin jarrupalojen vaihto... Avid Juicy Carbon ja sain vanhat palat irti nätisti, sain uudet palat paikoilleen nätisti, mutta liian pieni aukko jää nyt uudelle jarrulevylle. Ja olisin ottanut uudet palat pois ja laittanut vanhat takaisin jotta olis voinut näyttää forcea ruuvarilla palojen väliin mutta eihän noi uudet palat halua ampumallakaan irrota paikoiltaan? Ja jos uusille paloille näyttää ruuvaria, näyttää jarrupinta heti lohkeavan... Perse. Ja piti irrottaa koko jarrumötikkä haarukasta kun levyn adapteri (tai siis jarrusatulan adapteri) otti kiinni eikä pala suostunut muljahtamaan muuten paikalleen. Eli nyt on jarrusatula irti (ja säädöt siis viturallaan) ja levy ei sovi "reikään". Sen siitä saa kun kipeenä yrittää räkäsenä ja kuumeisena äheltää. Tuplaperse.

    Edit: No nyt sain palat irti. Mutta pitää saada männät kauemmaksi seuraavaksi erilleen toisistaan. Ei kait siinä muuta kuin brutaali voima siirrä niitä?

    Edit2: Joo, force auttoi... Reikä lienee nyt tarpeeksi leveä uudelle levylle. Seuraavaksi pakan asennukseen ja sen jälkeen takajarrupalojen vaihto.

  23. #2303
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Keskellä yötä asioidessa näkyi sisäkummi taas tyhjentyneen. Viime viikolla rakensin neljä uutta kiekkoa ja jo renkaiden asennusvaiheessa pari kummia tyhjeni. Siinä vaiheessa tajusin, etteihän niissä ole vannenauhoja = kaikki uudelleen, asennettujen kummien # siinä vaiheessa 10. On niitä jokunen mennyt sen jälkeenkin. Kaikki kylpyhuoneessa eikä ole kissa raapinut, vaan vanhat paikat jonkun kerran pettäneet. Yön asennus oli #15 mutta nyt on kaikissa uudet sisäkummit ja litkut päälle.Pikkujuttu verrattuna kinkkiseen litkutukseen.

  24. #2304
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Kiristin ohjainlaakerin.


  25. #2305
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Stemmin pultteja kierrätin, muutama stemmi jäänyt vapaaksi ja niiden pultit nätimpiä silmälle kahteen käyttöstemmiin. Ilo katsella - näin on pieniä ympyrät.

  26. #2306
    Viime lenkillä lopetti nopeusmittari nopeuden näyttämisen. Kokeilin vaihtaa lähettimen pariston vaan ei auttanut. Siispä kaapista esiin äskettäin varuiksi ostettu Lidlin nopeusmittari ja sen sitten asensin. Magneetin kiinnitys pinnaan ei Lidlin pelissä ole oikein vakuuttava, jotenkin tuntuu että se saattaa kiertyä auki, vaikka miten yrittäisi kiristää. Ei oikein Loctiteakaan viitsisi laittaa, että saa tarvittaessa irti.

  27. #2307
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Crossmaxiin litkutin pienemmän Trail Kingin. Yritin ensin vanhaa Nobby Nickiä mutta ei se liikahtanutkaan. Ajattelin sitten, että kun kerta taakse meni vaivattomasti Trail King niin miksei eteenkin. Ihan samalla tavalla kuin taaksekin, tornipumpulla pari minuuttia niin lähti se. Aikoinaan olin vielä suurentanut venttiilinreiät autonventtiilille.

  28. #2308
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.393
    Takavaihtajan korvaketta hivenen suoristin. Sain takavaihtajan paremmin säätöalueelle.

  29. #2309
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Toissa edelliseen viestiini viitaten, #16, mahdollisesti kissa raapaissut. Ainoa näistä joka tulee kyseeseen. #17 ja #18, paikkaus ei pitänyt. Miksei se nyt enää, liima on vissiin vaihtunut. Hyvää näissä on se, että kaikki tapahtuneet kylpyhuoneessa ja tuohon Contin kakstuumaiseen tierenkaaseen on tosi helppo vaihtaa kummi. Tyypillisesti kummin vaihtoon 10min ja sitten tunti Motoliten rassaamista. Mutta eihän jarrua tarvi säätää kun kummin vaihtaa, eihän. Ammoisen maantiepyörän ensiasennuskummi oli kanssa Contin, tulee muistumia mieleen ja silloinen ennätyskin kaatuu tätä vauhtia.

  30. #2310
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Korjasin reissulla fillaria vaivanneet tekniset ongelmat.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •