Nyt viikon verran ajanut uudella tangolla Answerin 20/20 jälkeen.
Tämä on Sq-labin 30x, josta alu ja carbon versioita, eri backsweepeillä ja raise:lla.
Tämän leveys on 780mm, mutta voi kaventaa 720mm...
Olen tykännyt!
![]()
Nyt viikon verran ajanut uudella tangolla Answerin 20/20 jälkeen.
Tämä on Sq-labin 30x, josta alu ja carbon versioita, eri backsweepeillä ja raise:lla.
Tämän leveys on 780mm, mutta voi kaventaa 720mm...
Olen tykännyt!
![]()
kKokeilin hakua, mutten millään saanut hakusanoja sattumaan oikein.. Muistan nähneeni tällä palstalla jutun siitä, kuinka 2015 alurunkoiseen Beargreaseen oli yhytetty 5-tuumaiset renkaat, vaikkei sen pitäisi olla mahdollista (ainakaan valmistajan mukaan)
Tunnustaako joku? Tai muistaako joku kuka se oli? Onko vielä käytössä? Mitä kaikkea se vaatikaan?
Anteeksi kauhee kyselyikä..
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Lukihäiriö iski
Get Fat
5” en tiedä, enkä oikeen usko...
4,8” menee viä 65mm kiekolla, kun on 1x10. 11speedissä pakka tulee sisemmäksi jolloin ketju ottaa herkemmin kiinni. Tilavin Alu- Salsa oli ennen sinistä -15 vuotista Beargrease 2:ta. 13/14oli vielä BSA kierrekeskiökin, niin pystyi vähän spacereilla pelaamaan ketjulle helpommin tilaa.
Itsellä pyörinyt bud 4,8 65mm Nextie kiekolla Beargrease 2:n perässä. Profiilissa voi olla viä kuvia.
No, juuri tätä minä muistelinkin. Kiitos spekseistä!
Ajoin Alu Muklukkia 170mm peräistä -15 ja -14 vihree ja kulta alternator dropoutella varustettuna 4.8"jj ja 80mm vanne ja 1x10 ihan ok ja Loukin mahtui. Sillä ainakin saattoi hipsiä ketju kumia, mutta runkoon mahtui hienosti. Tämä siis oli mielestäni tilavampi, kuin Beargrease.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Itellä 780mm leveä 35mm nousulla ja tykännyt: asento pystympi ja vakaa kovemmissa vauhdeissa. Pariin kertaan raapinut pikkurillin nahkoja puihin ja meinannut kaventaa.
Mutta oliko niin, että hiilaritanko pitää jotenkin "kiertämällä" sahata eikä vaan suoraan pätkäyttää poikki? Onko vaara, että lähtee purkautumaan tai jotain?
Eron alumiiniseen huomaa lähinnä painossa ja tunnossa pakkasella kuten yllä todettu. Kait se pikkasen on hellempi käsille töyssyissä.
Näin ajattelin sen katkaista
https://www.youtube.com/watch?v=kSKmS3qB9I4
ja tälläisellä
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ri-2000016948/
ja leikattuihin päihin laittaa epoksi liimalla.
Kyllä se hiili tolla poikki menee, mutta pikkasen tuppaa turvottamaan leikkauskohtaa joten hiomaan joutuu ulkopuolta jos on tiukka sovitus.
Terä pitää olla hyvä, ja pyörittää kannattaa enemmän pienemmällä kiristyksellä kuin metalliputkilla.
Yleensä tuo hiilikuitutavara tolpat ja tangot ovat sen verran kalliita että kannattaa tehdä kunnolla homma kun siihen alkaa...
Eli esim. Parkilla on rautasahan terän paikalle vaihdettava hiilikuidun katkaisuun tehty terä. Käyttämällä sellaista ja tolppaan/tankoon kevyesti kiristettävää ohjuria saa suoraan ja nätisti poikki.
Ja muista, mittaa kahdesti ja leikkaa yhdesti, aina voi leikata lisää jos on tarvis mutta ei enää lisätä....
Tuo hiilikuitupöly on todella vaarallista hengittää eli leikkaus mielellään ulkona ettei jää kotiin leviämään pölyt. Ja maski suositeltava hengityssuojaksi.
Viimeistely hienolla hiemapaperilla nurkat viistoksi leikkauskohdista ja muutenkin mahd. röpylät pois ja Voila!
Itse olen kyllä vetänyt tuollaisella terällä kerralla poikki ilman ongelmia. Haukkuu hintansa jo varmasti ensimmäisessä pilatussa tangossa...
No niin nyt tuli tanko ja se on 750mm leveä vaikka piti olla 780 ja ajatus oli katkaista se 740mm. No nyt ei tarvitse katkaista ollenkaan. Joskus väärä tuote voi ollakin sopiva
Jotkut ovat vissiin jo ostelleet niitä Manitoun Mastodoneja ja ehtineet niillä ajaakin. Niiden piti sietää jopa pakkastakin kaiken muun ohella. Pysyykö ne nyt pakkasella käyttökelpoisena vai tuleeko stuckdown tai öljyt jämähtävät jo 5 asteen pakkasessa.
On toi ainakin toistaiseksi toiminut moitteetta näissä etelän pakkasissa.
Mahtuuko kaikkiin Salsan Mukluk runkoihin 4.4" jumbo jim ?
Onko joku vuosimalli erityisesti mielessä? 2014-Muklukissa oli talvella Dillinger 5, joka on hiukan leveämpi kuin 4.4" JJ. Ekassa Mukluk-mallissa minulla taisi olla Surly Big Fat Larry, joka myös kai on hiukan leveämpi.
Olen siis melko varma että mahtuu kaikkiin, mutta ei välttämättä jos on kaksi eturatasta.
Skickat från min E5603 via Tapatalk
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Nythän on parhaimmat läskikelit, talven jäänteet sladisia ja pitäviä.Jos on kuntoa kertynyt hiihdosta esim
Olisko jollain antaa vinkkiä mistä löytäis edulliset kammet 190 perälle. Tallissa makaa whiten 3 pron runko ja miettiny josko matalalla budjetilla kasailis siitä toimivan laitteen. Oon vaan huomannut että on olemassa henkilöitä jotka vaan aina löytävät ne parhaat tarjoukset. Ja itse en siihen porukkaan kuulu.
2FatPro tartteis ehkä uudet kammet. Käykö esim. nämä:
https://www.menopelimarket.fi/Race-F...190mm-peraelle
Voi olla että tämä vastaus tulee myöhässä, mutta omaan 2fattiin vaihdoin Sramin GX 1400-kammet, joissa näyttäisi olevan pienempi q factor kuin noissa Race Faceissa. Niitä suosittelisin, mutta kyllähän nuokin käyvät.
White 4comppiin tuli asennettua ztton 11-50T kasetti medium häkkisen Slxn kaveriksi, yhtään isompaa hammas-eroa ei tuo vaihtaja syö
Vaihtajan korvaketta viilaten ja yhtä rattaan välilevyä siistien hiomalla tuli hyvä, Kiinan toleranssit on näköjään vähän mitä on: Goatlink jäi alkujaan kantamaan & levyssä oli jotain pursetta
Alkuun turhan kevyt tuntui loppulenkistä jo hyvältä
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Onko joku päässyt itse vertailemaan Blutoa ja Mastodonia? Millaiset fiilingit on niistä jääneet? Bluto on kevyt, mutta ilmeisesti heppoisempi?
Kammet taitavat olla tosiaan 170-perälle tarkoitetut ja itse ostin nuo GXP-malliset, en tiedä olisiko BB30-versiota ollut tarjolla joten keskiö meni uusiksi. Ketjulinjaa pääsee korjaamaan hieman kun ostaa BB30 direct mount rattaan. Tästä listauksesta katsoin sopivat osat ja sopivat 2fattiinkin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...75#post2632275 . Joitakin sivuja aiemmin tuolla taitaa olla puhetta siitä ketjulinjan korjaamisesta, mutta aivan hyvin on pelannut.
Ok, kiitos. Eli Race Facet kävisi suoraan, Sramit vaatii lisäksi uuden laakerin+rattaan (+ketjun). Liekkö noiden kestävyydellä suurtakaan eroa?
moro, voisko jokin ohjeistaa mitä pitää ja mistä kannattaa hankkia osat kun on vaihtamassa etujousitetun canyon dude cf 2016 yhdelle eturattaalle. Painon ei tarvi olla mitään hifistelyä, kunhan toimii varmasti ja on kustannustehokas. Lähteekö kammet millasella ulosvetäjällä? kiitokset etukäteen!
t.kimmo
Kirjanmerkit