HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 6 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #151
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    280
    Juu, otin myös kammen irti aikaisemmin päivällä, oli älyttömän tiukalla koko matkan. Laitoin kuparitahnalla avustettuna takaisin paikoilleen. Tarkistin onko tuossa M12 vai M15 kierre, M15x1 oli. Tilasin myös Venturet ja pultit. Joku on noita isompia kuusiokoloja availlut pultinkannalla, tässä sen pitäisi tosiaan olla ilman pyöristyksiä ettei riko prikkaa. No, hyvä kun Villho selvitti ettei vanhat pultit käy. Eikä uudet paljoo maksa. Ulosvetäjä löytyy jos noita tarvii vielä irroitella. Myös ulosvetäviä kammenpultteja saa, ainakin jos kammessa on M26 kierre.

  2. #152
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Mulla lähti myös tilaus tänään. Siellä on Unisalgin porukka ihmeissään, kun saa lemppaa kampipakettia jatkuvasti Suomeen. 😜

  3. #153
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Vaikka useamman ison autorempan ja muuta projektia olenkin tehnyt ja talli on puolillaan työkaluja, niin tuollaista 16 mm kuusiokoloa ei löytynyt, joten avasin (lue: mulkkasin) ne juurikin taivutetulla pultilla, jossa sopiva kuusiokanta. Eipä sillä väliä vaikka mulkkaantuikin, sillä ei sitä pulttia tarvitse kammista enää saada irti.

    Saattanut Unisalgista lähteä kampia muuallekin, kun mainitsin EMTB-foorumillakin pari viikkoa sitten, että tuolta niitä saa, kun muualla myivät eioota.

  4. #154
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    Mitenkä tossa tuo runkokoko menee kun liikkeessä sanoivat että L pitäisi olla mutta M kun kävin ajaa nii ei tuntunut pienelle. Olen 177cm ja jalan sisämitta n.83cm.

  5. #155
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkap_ Katso viesti
    Mitenkä tossa tuo runkokoko menee kun liikkeessä sanoivat että L pitäisi olla mutta M kun kävin ajaa nii ei tuntunut pienelle. Olen 177cm ja jalan sisämitta n.83cm.
    Mä olen just 180cm ja mulla on L kokoinen. Helpoimmalla pääsee kun testaa kumpaakin

    Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

  6. #156
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Sen verta lyhyt pyörä, että mulle taas L tuntui sopivalta. 175 ja toisen merkin M tällä hetkellä alla.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  7. #157
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Itse 185 cm ja L-kokoinen Levo.

  8. #158
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    Juu helpoin olisikin koeajaa molemmat. Lähin samaa eli L kokoa vastaava olisi 200km päässä.

  9. #159
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    79
    Spessuun saa pidemmän takaiskarin kiinnikkeen ja maksaa muutaman kympin. Tuli maahantuojan kanssa Tahkolla keskusteltua, niin kertoi tuosta. Sillä saa muutaman sentin lisää maavaraa kampien alle

  10. #160
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Jos oikeasti keskiön korkeus muuttuu senttejä, muuttuu myös ohjauskulma aika paljon, toki ohjainlaakerin vaihdolla siitä selviäis.. Jos nousi sentin tai vähän yli ajokorkeudessaan, voisi vielä mennä ja samalla pidempi keula nostamaan himpun lisää.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  11. #161
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhis.T Katso viesti
    Spessuun saa pidemmän takaiskarin kiinnikkeen ja maksaa muutaman kympin. Tuli maahantuojan kanssa Tahkolla keskusteltua, niin kertoi tuosta. Sillä saa muutaman sentin lisää maavaraa kampien alle
    Mulle on tehty tuo konversio. Samalla laitettiin 160mm keulaan joustoa. Omaani ajan 2.8 renkailla niin muutos on pienempi. Talvella en kyllä voi FF kanssa suositella tuota komboa. FF on sen verran korkea muutenkin niin tuossa korostuu erittäin paljon.

    Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

  12. #162
    Itse olen persjalkainen (perunanpoimija) 186cm ja mulla XL-runko. En ole katunut. Spessun taulukon mukaan L-XL vaihto on jossain 183cm haminoissa.

    Toiseksi, vaikkei kampia suojaa, niin tilasin Amygos cfrp pohjapanssarin moottorin ja akun suojaksi. Ainakin kuvien perusteella näytti asialliselle ja on yksiosainen verrattuna kilpailijaansa (Rockguardz). Saapa nähdä säästääkö tuo itsensä takaisin jos kiveen kunnolla narskauttaa, mutta tuskin siitä haittaakaan on.(?)

  13. #163
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Ai miten niin ”jos narskauttaa”?


  14. #164
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Ai miten niin ”jos narskauttaa”?

    Oho aika hyvin ottanut kiinni. Onneksi en ole omaa vielä saanut noin ajettua. Mikäs suoja tuo on?

    Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

  15. #165
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambe Katso viesti
    Mikäs suoja tuo on?
    Viesti #75

  16. #166
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti

    On hyvä! 👍

  17. #167
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    pitäisi saada eturatas irti, mistä olette sellaisen "castle nut" hylsyn hommanneet? Tarkoitan siis sitä avainta, joka on kammen irroituksen jälkeen tarpeellinen.

  18. #168
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    pitäisi saada eturatas irti, mistä olette sellaisen "castle nut" hylsyn hommanneet? Tarkoitan siis sitä avainta, joka on kammen irroituksen jälkeen tarpeellinen.
    Saatavuus noilla on aika heikko. Parktool bbt8 lukee tuossa avaimessa mutta googlen mukaan on bbt-18. Mä sain lainaan fillarikaupasta tommoisen hetkeksi.

    Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

  19. #169
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Bestbike.de myy kaikenlaista, myös em. avainta.

  20. #170
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    pitäisi saada eturatas irti, mistä olette sellaisen "castle nut" hylsyn hommanneet? Tarkoitan siis sitä avainta, joka on kammen irroituksen jälkeen tarpeellinen.
    Eikös tuon rattaan voi vaan pujotella paikaltaan? Riittää siis vain kammen tai polkimen irrotus rattaan vaihtoon.

  21. #171
    Liittynyt
    05/2017
    Paikkakunta
    Hankasalmi
    Viestit
    19

  22. #172
    Ohessa muutama kuva saapuneesta Amygos-suojasta. Suojassa on sisässä pehmuste kuten jossain kiekkosuojuksessa. Takimmainen tarra pitää avata kun lataa pyörää. Mut keskimäärin koko härvelin irrottaminen ja kiinnittäminen 10s homma esim. Pesua varten. Aika näyttää miten toimii / kestää matkassa.

    https://m.youtube.com/watch?v=brN9Bd66aj0

  23. #173
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Pahus Kenevon takaiskari on antautunut. Katselin viime (=ensimmäistä ) kertaa, kun pesin sitä, että iskarin jousi on musta alta. Olin kuitenkin kastellut pyörän ja pessyt sen jo muualta, joten en nähnyt onko siinä öljyä. Tänään iskari oli vähän puhditon ja polikimet olivat normaalia useammin maissa. Luulin ensin, että kosketukset olivat uusien leveämpien flattien syy (ja varmaan pääosin olikin), mutta sitten muistin tarkistaa iskarin. Moottorin yläpinta ja jousi olivat ihan selvästi öljyssä. Olen ihmetellyt, että onko vauhti noussut niin paljon, että iskari tuntuu letkummalta ja vaatii lisää vaimennusta, mutta syy selvisi. Ei kuskin ansiota, vaan iskarin vika.

    Hieman valmistusvialliselta stefalta tuo haiskahtaa, mutta katsotaan, mitä mieltä Spessu on.
    Tilasin siihen juuri jäykemmän jousenkin, joten saan vaihdettua molemmat kerralla.

    T
    ämä on jo toinen pyörä, jossa minulla korkkaa takaiskari alle 300 km kohdalla. Eka oli Trekin joku AM ja nyt tämä. Huonoa tuuria, mutta jollekin ne maanantaikappaleet aina osuvat. Ja nähtävästi vahinkoja sattuu Öhlinsillekin. Minulla on ollut varmaan lähemmäs 20 Öhlärin iskaria, ja onneksi osui tähän yksiöön, eikä prätkiin. Ei sattunut vahinkoja..

    Edit: Takuuseenhan se menee. Nyt vaan odotellaan, tuleeko vastaava tilalle vai lähteekö tuo Hollantiin huoltoon.

    Kai tähän samaan voi vielä hehkuttaa, kuinka mahtava laite on kyseessä. En muista, koska olin viimeksi näin innoissani ajamisesta. Pyörä liikkuu kuin luoti metsässä, ja hyvän geometrian ja riittävän jouston ansiosta ajamista ei tarvitse turhaan varoa. Vauhti korjaa virheet, ja tasamaakin on kuin bikeparkissa ajaisi. Kaikkialla voi hyppiä ja kikkailla. Lisäksi pyörä kiipeää kuin alppikauris. Uskallus loppuu ennen kuin pyörän potentiaali. Vain tosi tiukassa kannonkierrossa löysähkö geometria haittaa menoa, mutta toisaalta sellainen maasto ei taida muutenkaan olla sähköpyörän ominta käyttöä. Tuollaista 180mm joutavaa mörköä ei hullukaan polkisi ilman apuja, mutta sähkön kanssa joustoa ei huomaa kuin positiivisessa mielessä.

    En voi kuin suositella. Jos asuu Helsingin seudulla, niin Mountain Bike Shopissa on Levoja/Kenevoita laaja valikoima kokeiltavaksi. Jos kokeilee Kenevoa, niin se saattaa aluksi tuntua laiskalta. Itse ostin sen siitä huolimatta, koska ajattelin, että rauhallisuus tarkoittaa vain sitä, että vauhtia voi entisestään nostaa. Näin on oikeastaan käynytkin. En vaan peruspyörään tottuneena vielä ajanut testilenkillä Kenevoa siten, mitä se vaatii. Levo sinänsä varmasti riittäisi, ja täälläkin jollain oli todella hienosti modattu 160mm teräsjousiversio, mikä varmasti olisi minullekin se optimaalisin ja normiajossa nopein. Mutta Kenevon lisäjousto ei ole tiellä, ja on hyvä tietää, että on varaa vähän tehdä virheitäkin.
    Juskola muokkasi tätä : 01.08.2018 at 12.56 Syy: Takuuseenmeno ja hehkutus

  24. #174
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Onko muilla ongelmia levon takalevyn kilinän kanssa. Omassa kilisee reippaasti levy loppuu heti kun painaa vähän jarrua. Todella ärsyttävä ääni.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

  25. #175
    Moi, minulla on sama ongelma. Kerran sain ääntä pienemmäksi, kun keskitin palat uudelleen. Palasi takasin kuitenkin parin lenkin jälkeee��

    Jari

  26. #176
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Minullakin kilisee, joskaan ei häiritsevästi. Maastossa en huomaa, mutta siirtymillä silloin tällöin.

  27. #177
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Tuomio iskarista tuli. Se lähtee viikoksi lomailemaan Spessun huoltoon Hollantiin. Pakko tuskailla Epicin kanssa.

  28. #178
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti

    En voi kuin suositella. Jos asuu Helsingin seudulla, niin Mountain Bike Shopissa on Levoja/Kenevoita laaja valikoima kokeiltavaksi. Jos kokeilee Kenevoa, niin se saattaa aluksi tuntua laiskalta. Itse ostin sen siitä huolimatta, koska ajattelin, että rauhallisuus tarkoittaa vain sitä, että vauhtia voi entisestään nostaa. Näin on oikeastaan käynytkin. En vaan peruspyörään tottuneena vielä ajanut testilenkillä Kenevoa siten, mitä se vaatii. Levo sinänsä varmasti riittäisi, ja täälläkin jollain oli todella hienosti modattu 160mm teräsjousiversio, mikä varmasti olisi minullekin se optimaalisin ja normiajossa nopein. Mutta Kenevon lisäjousto ei ole tiellä, ja on hyvä tietää, että on varaa vähän tehdä virheitäkin. [/LEFT]
    Komppaan täysin sinua. Itsekin muutamaan kerrtaan ajanut kenevolla. On kyllä mahtava laite kun on vauhtia metsässä.

    Itselläni on ainakin yksi noista johon on vaihdettu keulaan 160mm joustoa ja öhläri taakse. Myös samalla tehtiin takapään linkun vaihto. Viime vuonna kun Levon ostin niin 1kk myöhemmin tuli eka kenevo suomeen. Olisin itsekin ostanut suoraan kenevon jos olisi ollut samaan aikaan.

    Levosta tykkään kyllä enemän talvella kun saa 3"alle.se ISP 2.6"näyttää aika nakilta vieressä. Mutta 160mm keulalla on kyllä aika korkealla keula. Ajattelin talveksi vaihtaa takas 140 ruodon.

    Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

  29. #179
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Onko kukaan kokeillut 2.5'' DH-kumeja Levossa/Kenevossa? Mietin jo syksyn liukkaita, ja nuo varmasti pitäisivät. Putoaakohan pyörä liian alas? Edit: Itse itselleni vastaten. Ainakin jonkun arvostelun mukaan griptonissa on 42a pintaseos. DH-kumin hyöty ainakin seoksessa olisi minimaalinen.

  30. #180
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut 2.5'' DH-kumeja Levossa/Kenevossa? Mietin jo syksyn liukkaita, ja nuo varmasti pitäisivät. Putoaakohan pyörä liian alas? Edit: Itse itselleni vastaten. Ainakin jonkun arvostelun mukaan griptonissa on 42a pintaseos. DH-kumin hyöty ainakin seoksessa olisi minimaalinen.
    Levossa ainakin tippuu keskiö liian alas.

    Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •