HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 6 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Juu, otin myös kammen irti aikaisemmin päivällä, oli älyttömän tiukalla koko matkan. Laitoin kuparitahnalla avustettuna takaisin paikoilleen. Tarkistin onko tuossa M12 vai M15 kierre, M15x1 oli. Tilasin myös Venturet ja pultit. Joku on noita isompia kuusiokoloja availlut pultinkannalla, tässä sen pitäisi tosiaan olla ilman pyöristyksiä ettei riko prikkaa. No, hyvä kun Villho selvitti ettei vanhat pultit käy. Eikä uudet paljoo maksa. Ulosvetäjä löytyy jos noita tarvii vielä irroitella. Myös ulosvetäviä kammenpultteja saa, ainakin jos kammessa on M26 kierre.

Mulla lähti myös tilaus tänään. Siellä on Unisalgin porukka ihmeissään, kun saa lemppaa kampipakettia jatkuvasti Suomeen. 😜

Vaikka useamman ison autorempan ja muuta projektia olenkin tehnyt ja talli on puolillaan työkaluja, niin tuollaista 16 mm kuusiokoloa ei löytynyt, joten avasin (lue: mulkkasin) ne juurikin taivutetulla pultilla, jossa sopiva kuusiokanta. Eipä sillä väliä vaikka mulkkaantuikin, sillä ei sitä pulttia tarvitse kammista enää saada irti.

Saattanut Unisalgista lähteä kampia muuallekin, kun mainitsin EMTB-foorumillakin pari viikkoa sitten, että tuolta niitä saa, kun muualla myivät eioota.

Mitenkä tossa tuo runkokoko menee kun liikkeessä sanoivat että L pitäisi olla mutta M kun kävin ajaa nii ei tuntunut pienelle. Olen 177cm ja jalan sisämitta n.83cm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkap_ Katso viesti
    Mitenkä tossa tuo runkokoko menee kun liikkeessä sanoivat että L pitäisi olla mutta M kun kävin ajaa nii ei tuntunut pienelle. Olen 177cm ja jalan sisämitta n.83cm.
    Mä olen just 180cm ja mulla on L kokoinen. Helpoimmalla pääsee kun testaa kumpaakin

Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

Sen verta lyhyt pyörä, että mulle taas L tuntui sopivalta. 175 ja toisen merkin M tällä hetkellä alla.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

Itse 185 cm ja L-kokoinen Levo.

Juu helpoin olisikin koeajaa molemmat. Lähin samaa eli L kokoa vastaava olisi 200km päässä.

Spessuun saa pidemmän takaiskarin kiinnikkeen ja maksaa muutaman kympin. Tuli maahantuojan kanssa Tahkolla keskusteltua, niin kertoi tuosta. Sillä saa muutaman sentin lisää maavaraa kampien alle

Jos oikeasti keskiön korkeus muuttuu senttejä, muuttuu myös ohjauskulma aika paljon, toki ohjainlaakerin vaihdolla siitä selviäis.. Jos nousi sentin tai vähän yli ajokorkeudessaan, voisi vielä mennä ja samalla pidempi keula nostamaan himpun lisää.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhis.T Katso viesti
    Spessuun saa pidemmän takaiskarin kiinnikkeen ja maksaa muutaman kympin. Tuli maahantuojan kanssa Tahkolla keskusteltua, niin kertoi tuosta. Sillä saa muutaman sentin lisää maavaraa kampien alle
    Mulle on tehty tuo konversio. Samalla laitettiin 160mm keulaan joustoa. Omaani ajan 2.8 renkailla niin muutos on pienempi. Talvella en kyllä voi FF kanssa suositella tuota komboa. FF on sen verran korkea muutenkin niin tuossa korostuu erittäin paljon.

Itse olen persjalkainen (perunanpoimija) 186cm ja mulla XL-runko. En ole katunut. Spessun taulukon mukaan L-XL vaihto on jossain 183cm haminoissa.

Toiseksi, vaikkei kampia suojaa, niin tilasin Amygos cfrp pohjapanssarin moottorin ja akun suojaksi. Ainakin kuvien perusteella näytti asialliselle ja on yksiosainen verrattuna kilpailijaansa (Rockguardz). Saapa nähdä säästääkö tuo itsensä takaisin jos kiveen kunnolla narskauttaa, mutta tuskin siitä haittaakaan on.(?)

Ai miten niin ”jos narskauttaa”?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Ai miten niin ”jos narskauttaa”?

Oho aika hyvin ottanut kiinni. Onneksi en ole omaa vielä saanut noin ajettua. Mikäs suoja tuo on?

Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambe Katso viesti
    Mikäs suoja tuo on?
    Viesti #75

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti

On hyvä! 👍

pitäisi saada eturatas irti, mistä olette sellaisen "castle nut" hylsyn hommanneet? Tarkoitan siis sitä avainta, joka on kammen irroituksen jälkeen tarpeellinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    pitäisi saada eturatas irti, mistä olette sellaisen "castle nut" hylsyn hommanneet? Tarkoitan siis sitä avainta, joka on kammen irroituksen jälkeen tarpeellinen.
    Saatavuus noilla on aika heikko. Parktool bbt8 lukee tuossa avaimessa mutta googlen mukaan on bbt-18. Mä sain lainaan fillarikaupasta tommoisen hetkeksi.

Bestbike.de myy kaikenlaista, myös em. avainta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Eikös tuon rattaan voi vaan pujotella paikaltaan? Riittää siis vain kammen tai polkimen irrotus rattaan vaihtoon.

Ohessa muutama kuva saapuneesta Amygos-suojasta. Suojassa on sisässä pehmuste kuten jossain kiekkosuojuksessa. Takimmainen tarra pitää avata kun lataa pyörää. Mut keskimäärin koko härvelin irrottaminen ja kiinnittäminen 10s homma esim. Pesua varten. Aika näyttää miten toimii / kestää matkassa.

https://m.youtube.com/watch?v=brN9Bd66aj0

Pahus Kenevon takaiskari on antautunut. Katselin viime (=ensimmäistä ) kertaa, kun pesin sitä, että iskarin jousi on musta alta. Olin kuitenkin kastellut pyörän ja pessyt sen jo muualta, joten en nähnyt onko siinä öljyä. Tänään iskari oli vähän puhditon ja polikimet olivat normaalia useammin maissa. Luulin ensin, että kosketukset olivat uusien leveämpien flattien syy (ja varmaan pääosin olikin), mutta sitten muistin tarkistaa iskarin. Moottorin yläpinta ja jousi olivat ihan selvästi öljyssä. Olen ihmetellyt, että onko vauhti noussut niin paljon, että iskari tuntuu letkummalta ja vaatii lisää vaimennusta, mutta syy selvisi. Ei kuskin ansiota, vaan iskarin vika.

Hieman valmistusvialliselta stefalta tuo haiskahtaa, mutta katsotaan, mitä mieltä Spessu on.
    Tilasin siihen juuri jäykemmän jousenkin, joten saan vaihdettua molemmat kerralla.

T
    ämä on jo toinen pyörä, jossa minulla korkkaa takaiskari alle 300 km kohdalla. Eka oli Trekin joku AM ja nyt tämä. Huonoa tuuria, mutta jollekin ne maanantaikappaleet aina osuvat. Ja nähtävästi vahinkoja sattuu Öhlinsillekin. Minulla on ollut varmaan lähemmäs 20 Öhlärin iskaria, ja onneksi osui tähän yksiöön, eikä prätkiin. Ei sattunut vahinkoja..

Edit: Takuuseenhan se menee. Nyt vaan odotellaan, tuleeko vastaava tilalle vai lähteekö tuo Hollantiin huoltoon.

Kai tähän samaan voi vielä hehkuttaa, kuinka mahtava laite on kyseessä. En muista, koska olin viimeksi näin innoissani ajamisesta. Pyörä liikkuu kuin luoti metsässä, ja hyvän geometrian ja riittävän jouston ansiosta ajamista ei tarvitse turhaan varoa. Vauhti korjaa virheet, ja tasamaakin on kuin bikeparkissa ajaisi. Kaikkialla voi hyppiä ja kikkailla. Lisäksi pyörä kiipeää kuin alppikauris. Uskallus loppuu ennen kuin pyörän potentiaali. Vain tosi tiukassa kannonkierrossa löysähkö geometria haittaa menoa, mutta toisaalta sellainen maasto ei taida muutenkaan olla sähköpyörän ominta käyttöä. Tuollaista 180mm joutavaa mörköä ei hullukaan polkisi ilman apuja, mutta sähkön kanssa joustoa ei huomaa kuin positiivisessa mielessä.

En voi kuin suositella. Jos asuu Helsingin seudulla, niin Mountain Bike Shopissa on Levoja/Kenevoita laaja valikoima kokeiltavaksi. Jos kokeilee Kenevoa, niin se saattaa aluksi tuntua laiskalta. Itse ostin sen siitä huolimatta, koska ajattelin, että rauhallisuus tarkoittaa vain sitä, että vauhtia voi entisestään nostaa. Näin on oikeastaan käynytkin. En vaan peruspyörään tottuneena vielä ajanut testilenkillä Kenevoa siten, mitä se vaatii. Levo sinänsä varmasti riittäisi, ja täälläkin jollain oli todella hienosti modattu 160mm teräsjousiversio, mikä varmasti olisi minullekin se optimaalisin ja normiajossa nopein. Mutta Kenevon lisäjousto ei ole tiellä, ja on hyvä tietää, että on varaa vähän tehdä virheitäkin.
    Juskola muokkasi tätä : 01.08.2018 at 12.56 Syy: Takuuseenmeno ja hehkutus

Onko muilla ongelmia levon takalevyn kilinän kanssa. Omassa kilisee reippaasti levy loppuu heti kun painaa vähän jarrua. Todella ärsyttävä ääni.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Moi, minulla on sama ongelma. Kerran sain ääntä pienemmäksi, kun keskitin palat uudelleen. Palasi takasin kuitenkin parin lenkin jälkeee��

Jari

Minullakin kilisee, joskaan ei häiritsevästi. Maastossa en huomaa, mutta siirtymillä silloin tällöin.

Tuomio iskarista tuli. Se lähtee viikoksi lomailemaan Spessun huoltoon Hollantiin. Pakko tuskailla Epicin kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti

En voi kuin suositella. Jos asuu Helsingin seudulla, niin Mountain Bike Shopissa on Levoja/Kenevoita laaja valikoima kokeiltavaksi. Jos kokeilee Kenevoa, niin se saattaa aluksi tuntua laiskalta. Itse ostin sen siitä huolimatta, koska ajattelin, että rauhallisuus tarkoittaa vain sitä, että vauhtia voi entisestään nostaa. Näin on oikeastaan käynytkin. En vaan peruspyörään tottuneena vielä ajanut testilenkillä Kenevoa siten, mitä se vaatii. Levo sinänsä varmasti riittäisi, ja täälläkin jollain oli todella hienosti modattu 160mm teräsjousiversio, mikä varmasti olisi minullekin se optimaalisin ja normiajossa nopein. Mutta Kenevon lisäjousto ei ole tiellä, ja on hyvä tietää, että on varaa vähän tehdä virheitäkin. [/LEFT]
    Komppaan täysin sinua. Itsekin muutamaan kerrtaan ajanut kenevolla. On kyllä mahtava laite kun on vauhtia metsässä.

Itselläni on ainakin yksi noista johon on vaihdettu keulaan 160mm joustoa ja öhläri taakse. Myös samalla tehtiin takapään linkun vaihto. Viime vuonna kun Levon ostin niin 1kk myöhemmin tuli eka kenevo suomeen. Olisin itsekin ostanut suoraan kenevon jos olisi ollut samaan aikaan.

Levosta tykkään kyllä enemän talvella kun saa 3"alle.se ISP 2.6"näyttää aika nakilta vieressä. Mutta 160mm keulalla on kyllä aika korkealla keula. Ajattelin talveksi vaihtaa takas 140 ruodon.

Onko kukaan kokeillut 2.5'' DH-kumeja Levossa/Kenevossa? Mietin jo syksyn liukkaita, ja nuo varmasti pitäisivät. Putoaakohan pyörä liian alas? Edit: Itse itselleni vastaten. Ainakin jonkun arvostelun mukaan griptonissa on 42a pintaseos. DH-kumin hyöty ainakin seoksessa olisi minimaalinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Onko kukaan kokeillut 2.5'' DH-kumeja Levossa/Kenevossa? Mietin jo syksyn liukkaita, ja nuo varmasti pitäisivät. Putoaakohan pyörä liian alas? Edit: Itse itselleni vastaten. Ainakin jonkun arvostelun mukaan griptonissa on 42a pintaseos. DH-kumin hyöty ainakin seoksessa olisi minimaalinen.
    Levossa ainakin tippuu keskiö liian alas.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät