Koska viimeksi ajoit?

Aihe: Koska viimeksi ajoit?

1. Käyttäjän 'mk' Avatar

mk said:
    Aamulla vakiolenkki maasturilla.. 32km / 2h20min.. "kevyttä polkukaahailua" , ennen sään muuttumista tupakan kuumaksi.. Lämmintä lähtiessä 19.5 astetta ... joka ois ihan riittävä. En mä silti helteistä valita.. kiva kun tarkenee

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

2. Käyttäjän 'mpk' Avatar

mpk said:
    Alkuiltapäivästä viiskymppiä, vaikka oli lämmintä niin kulki ihan kivasti
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

3. Käyttäjän 'MacKonte' Avatar

MacKonte said:
    Aamulla ennen helteitä 17...20°C lämmöissä perusaamulenkki 45km @ 30.7km/h.

Helteessä ei jaksa....
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

4. tempokisu said:
    Mun tavoite kesällä oli ajaa yhtämittainen 50km lenkki. Se tavoite täyttyi tänäaamuna. Ajelin Säijää, mutta siten että vältin lopussa ne kamalat ylämäet. Aika reippaasti, tunti ja 45minuuttia.
    Lenkin päälle nahkiaisuinti lämpimässä vedessä ( siis mun se uintityyli on nahkiainen) toisen jalan nilkka kramppasi, mutta mun tyylillä uinti onnistuu vaikka toinen koipi vaan "tulee perässä".

5. Käyttäjän 'Jambo' Avatar

Jambo said:
    Lauantaina maantietä 77km (keskari 31,1) ja sunnuntaina 88km (keskari 30,1).
    Lottakahvilan pullat puolessa välissä lenkkejä auttoivat jaksamaan.
    Jos löytäisit Graalin maljan, kaataisitko siihen keskikaljan?

6. Käyttäjän 'Kampinalle' Avatar

Kampinalle said:
    38 km 25 km/h. Ei tullu kylmä, mutta oli kivaa.

7. Käyttäjän 'JackOja' Avatar

JackOja said:
    On siitä jo aikaa. Olikohan kohta pari viikkoa sitten.

8. kuovipolku said:
    Eilen iltaseitsemän jälkeen kolme tuntia maantietä.

Tai katua, kelviä ja maantien laitaa. Vaikkei lämpötila alle 24 asteen laskenutkaan, oli sentään miellyttävämpää kuin päivällä.

Lenkin tai oikeastaan koko ajoviikon tähtihetki oli kun joku papparainen tuli koslallaan sivukadulta eteen oikealta mutta kolmion takaa. Näki selvästi miten autoilija katsoi, näki lähestyvän pyöräilijän - obs! mulla oli laadukas huomiovalo ja olin vieläpä laittanut sen vilkulle:-) - mutta joko päätteli että hän kyllä aina ehtii sillä eihän pyörällä pääse neljääkymppiä tai oli sitä mieltä ettei hän aio jäädä ajamaan pyörän takana paljon alle nopeusrajoituksen.

Sattui kuitenkin olemaan että pyöräkuskilla oli ns. hyvä jalka, voimia jäljellä mukavasti ja tuulikin takana niin että ei vaadittu mahdottomia tehoja siihen neljäänkymppiin joka oli rajoituksena suoralla lähiön pääkadulla. Kun vastaantulijoita ei ollut, näkyvyys oli hyvä, kadulla oli riittävästi leveyttä eikä korokkeita tai kavennuksiakaan ollut, niin ajoin vasemmalta kuskin rinnalle ja pysyttelin siinä loivassa ylämäessä seuraavaan risteykseen (jossa molemmat jouduimme hidastamaan kolmion takaa tulevina). Papan ilmeet ja niiden vaihtuminen olivat kullanarvoisia!

PS Toki tiesin (a) että autolla jota riisikupiksi taidettiin joskus haukkua ei olisi käännyttyään kummoistakaan vauhtia eikä se kovin nopeasti ylämäkeen kiihtyisikään, ja (b) että sinne seuraavaan risteykseen ei olisi niin pitkää matkaa että ehtisi hapottaa,

9. Käyttäjän 'elasto' Avatar

elasto said:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Näki selvästi miten autoilija katsoi, näki lähestyvän pyöräilijän - obs! mulla oli laadukas huomiovalo ja olin vieläpä laittanut sen vilkulle:-)
    Vilkkuvan valon etäisyyttä ja nopeutta on tosi paljon vaikeampi arvioida verrattuna kiinteästi palaviin. Ehkä tuon takia kuljettajalla oli vaikeuksia arvioida nopeuttasi. Minun mielestäni kaikkien ajoneuvojen etuvalojen tulisi palaa kiinteästi.

EDIT: Niin tämähän tapahtuikin siis täysin valoisaan aikaan, joten tuo vilkkuvan valon etäisyyden ja nopeuden arvio ei kyllä päde tähän tapaukseen. Pilkkopimeässä se on vaikeaa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

10. kuovipolku said:
    Olen ehdottomasti samaa mieltä asiasta ja käytän vilkkua vain semmoisissa olosuhteissa kun näyn *kunhan autoilija ylipäätään katsoo* ja siihen tarkoitukseen vilkkkuvalo kieltämättä on joskus hyvä tai jopa kiinteästi palavaa parempi. Pimeässä käytän vilkkua vain poikkeuksellisesti ja silloiinkin aina kiinteän valon lisäksi.

PS Muuten tuli pari kertaa havaittua miten suuri tai peräti valtavan suuri ero on siinä miltä etäisyydeltä erottaa tavalliseen urheilupaitaan ja nykyaikaiseen nenonväriseen paitaan pukeutuneen liikkujan. Aluksi näkee vain yhden ja suunnilleen puoli kilometriä myöhemmin rinnalla toisen! (Kummankin tosin näki siinä vaiheessa kun näkymisellä alkoi olla merkitystä...)

11. Käyttäjän 'JackOja' Avatar

JackOja said:
    Äskettäin kolme tuntia grainderilla Helsingin-Espoon-Kauniaisten-Vantaan hiekkateitä, kelvejä yms.

Pari ajatusta uhrasin Helsingin ja Vantaan kuvarasteillekin, mutta Espoon rasti oli pikkusen väärässä suunnassa.

Raskasta ja tahmeaa oli ajo. Parin viikon ajotauko tekee ihmeitä.

12. Käyttäjän 'slow' Avatar

slow said:
    ^ *OT* Ajelikko joenvartta etelään Tuomarinkylän kohdalla hieman ennen seitsemää? Olin tunnistavinani. Perheenä liikkeellä olimme me. *OT*
    Memento mori

13. Käyttäjän 'JackOja' Avatar

JackOja said:
    Ajoinhan minä. Perheitä ohittelin kyllä ja vastaankin tuli jokunen.

14. Käyttäjän 'slow' Avatar

slow said:
    Vastaan ajeltiin. Reaktioilleni uskollisena nostin kättä lippaan n. kilometrin myöhässä.
    Memento mori

15. Käyttäjän 'JackOja' Avatar

JackOja said:
    Onnekas sattuma. Pahoittelut omasta huonosta havaintokyvystä.

16. Käyttäjän 'Moska' Avatar

Moska said:
    Maakuntakierros, abaut 70 kilsaa uutta ajamatonta tietä ja samanverran tuttua reittiä. Vettä meni 2.5 litraa ja kotona lisää.

17. Äijä said:
    Viikon tauon jälkeen ajelin 35 km pätkän.

18. Käyttäjän 'JackOja' Avatar

JackOja said:
    Tänään reilu nelituntinen grainderilla. Helsinki-Vantaa-Tuusula-Kauniainen-Espoo.

GPS stongassa etsin uutta reittiä lentokentän kiertoon ja löytyikin kivaa pätkää Keravanjoen varresta Kylmäojan viertä Ilolaan ja sieltä polkuja ym. pitkin Mätäkivenmäelle ja metsäisiä reittejä Myllykylään. Katriinantielle tultaessa lähdin epähuomiossa väärään suuntaan, ajatus oli koukata Seutulan kautta.

Loppumatka olikin sit peruskauraa, Kivistöön ja Kehä III laitaa ym. Lippajärvelle ja Kauniasten läpi Laaksolahteen ja edelleen Otaniemeen (kylläpäs oli jo valmiin näköistä) ja kotiin.

19. Käyttäjän 'LJL' Avatar

LJL said:
    Reilu tunteroinen EKP:n länsipuolen polkuja Garmin/openstreetmap feat. yritetään löytää reittejä -hengessä. Uusi voimansiirto toimi loistavasti, sen sijaan takaiskarin asetuksien ja/tai satulatolpan korkeuden (mataluuden) kanssa oli jotakin mielenrauhaa häiritsevää, täytyy tähän perehtyä paremmalla ajalla.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

20. Käyttäjän 'Smo' Avatar

Smo said:
    Tänään kävin mökiltä hiekkateitä ja polunpätkiä n 45 km, olin varma että kuolo korjaa helteellä mutta yllättävän kohtuullista kun viima jäähdyttää, olenko tässä turhaan ollut hellettä paossa

21. tempokisu said:
    Eilen yhteensä 93km. Aamusta pääsin Sorkkalassa neljän pojan porukan peesiin, ja siellähän sitä tuli puoli-ilmaiseksi 36km/h. Kiitos! Pojat kehui että onpa hianoo, asuisipa täällä. No minä asun! Joku kehui että alamäet menee hänellä kovaa kun painovoimaa on lähemmäs sata kiloa, mä siihen että minä viiskytkiloisena olen taas ketterä ylämäissä, ja pääsin ajoittain jopa porukan ohi.

22. callahan said:
    Eilisaamuna.

23. Käyttäjän 'Malamuutti' Avatar

Malamuutti said:
    Eilen illalla pitkästä aikaa ajoa, vähän yli 70 km. Kotona vähän jälkeen puolenyön, lämpötila vielä 22 astetta. Kivaa oli, vaikka matkalla huomasin että pyörän takavalo ei toimi. Kypärässä on onneksi hyvä valo takana.

24. Käyttäjän 'Taimo M.' Avatar

Taimo M. said:
    Elämäni eka kaks satanen, olihan tuo. Ei toki yhtä soittoa, mutta samana päivänä muutamalla tauolla.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

25. Käyttäjän 'Jami2003' Avatar

Jami2003 said:
    Kaksi ja puoli tuntia maastoa. Viikon tauko välissä. Kivaa oli. On kyllä niin lämmin että maantielle mua ei saa. No ihan uusi ongelma tuokin on Suomessa

26. Käyttäjän 'Jambo' Avatar

Jambo said:
    Kaverin kanssa ajeltiin taittopyörillä 55km lenkki, puolessa välissä lounas Lottakahvilassa. Keskari leppoisa 24,5.

27. Käyttäjän 'JackOja' Avatar

JackOja said:
    Tänään gräiderillä 4,5 tuntia pk-seudun maisemissa.

28. Käyttäjän 'Smo' Avatar

Smo said:
    Ajoin tänään auton Vuosaaren satamaan ja palasin sieltä rantaraittia myötätuuleen syvälle Espooseen

29. F. Kotlerburg said:
    Eilen. Tuli yhdellä vastalanatulla soratiellä pöllirekka vastaan ja vieläkin on silmät täynnä soraa.

30. Käyttäjän 'JackOja' Avatar

JackOja said:
    Tänään Kirkkonummen maaseudun hiekkateitä, polkuja ja pakkoassut 150,1km@7:16. Piti ajaa vain heinäkuun satku viime tingassa, mutta kaupan päälle ketunlenkkiä Espoossa ja Vantaalassa 50% lisää.

Kiva lenkki ja hienoja seutuja.