ElectrobikeBikeshopGiantLostInLapland
Näyttää tulokset 1 - 27 / 27

Aihe: Tour De Mäntyharju Classic ja maasto 21.-22.7.2018

Tour De Mäntyharju Classic ja maasto 21.-22.7.2018

www.TDM160.fi

TDM Classic la 21.7.2018 > 160 km

TDM Maasto su 22.7.2018 > 46 km

TDM160 km pyöräillään upeissa maisemissa Repoveden kansallispuisto kiertäen vapaaseen tahtiin ilman ajanottoa.
    TDM maasto 46 km ajetaan kansallispuisto Repovedelle johtavalla VUODEN 2015 RETKIKOHDE - reitillä.

Eeiih... Alotitte mainostaa täällä. Toisaalta, olen kyllä odottanut, että milloin se tapahtuu.

Olen jo useana vuonna lenkeillä joiltakin tutuilta kysynyt, että ootko ollu teedeeämmässä. Useimmin vastaus on ollut, että mikä se on. Kun ihmiset eivät ole tienneet niin ehkäpä sen takia tapahtuma on pysynyt suht pienenä, mutta silti PARHAANA kuntoajotapahtumana mitä tiedän.

Odotan innolla/kauhulla mitä nyt tapahtuu. Piti tulla tänä vuonna ekaa kertaa mukaan myös maastoon, mutta nyt näyttää vahvasti siltä, että en pääse kumpaankaan. Harmi.

Onhan tuo muutaman kerran tullut ajettua ja en taida tällä kertaa minäkään päästä......
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    *Useimmin vastaus on ollut, että mikä se on. *
    Viime kesänä Mäntyharjulta Repovedelle täysjäykällä teräsromulla parinkymmenen kilon kuorman kanssa polkiessa mietin mitä TDM-kyltit reitillä mahtaa tarkoittaa ja aattelin eka jotain paikallista firmaa/tapahtumaa samoin kattelin että jäljistä päätellen joku muukin ollut reitillä tai yllättävän moni

No lähellä oli ettei olisi osunut päällekkäin.

Komea kinnerikuva. Heinäkuussa piipahdetaan ecotrip - virossa jossa on muutama kinneri mukana.

Nojapyöräfoorumilta Ecotrip-reissussa on paljon tuttuja mukana.....
    TDM 160:t olen ajanut Catrike Speed-trikellä ja on kyllä hieno reitti.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Muutaman vuoden poissaolon jälkeen taas mukana. Todella mukava kuntoajo.

Olin tulossa ja kesälomareissu oli suunniteltu päätettäväksi tähän MTB-tapahtumaan, mutta ilmoittautumista tehdessäni vasta huomasin
    JÄRJETTÖMÄN KALLIIN OSALLISTUMISMAKSU!
    70 € Retkitapahtumasta valmilla retkeilyreitillä on aivan liikaa!
    Ja nyt ei ole kyse persaukisen valituksesta vaan pelkästään haluttomuudesta kannattaa ryöstöhintaisia tapahtumia.
    Pitäkää tunkkinne...!
    - XC-tyylinen kuntoilija -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kurapyörä Katso viesti
    Olin tulossa ja kesälomareissu oli suunniteltu päätettäväksi tähän MTB-tapahtumaan, mutta ilmoittautumista tehdessäni vasta huomasin
    JÄRJETTÖMÄN KALLIIN OSALLISTUMISMAKSU!
    70 € Retkitapahtumasta valmilla retkeilyreitillä on aivan liikaa!
    Ja nyt ei ole kyse persaukisen valituksesta vaan pelkästään haluttomuudesta kannattaa ryöstöhintaisia tapahtumia.
    Pitäkää tunkkinne...!
    Samaa mieltä. Sain jo houkuteltua meidän teinin mukaan reissuun, mutta 140€ mehusta ja banaanista ylitti maksuhalukkuuteni.

Itse olen aktiivisesti yhdistystoiminnassa mukana puuhaamassa monen laista ja hinnasta kitisijät ärsyttää suunnattomasti. Mutta jossain se näköjään tulee omakin raja vastaan.

Pyöräilytapahtumien osallistumismaksut ovat omalla tuntumalla viime vuosina nousseet. Ottamatta kantaa siihen ovatko tapahtumat kalliita vai eivät hintaa voi verrata siihen mitä muuta samalla rahalla saa. 70€ ei ole kalleimmasta eikä halvimmasta päästä oleva osallistumismaksu.

70 eurolla saa esimerkiksi:
    - Uudet renkaat pyörään
    - Takapakan + ketjun
    - Viikonloppulenkillä la+su kahvilassa wiinerikahvit kahden kuukauden ajan

Joissakin kyselyissä olen nähnyt tapahtumamaksujen suuruuden vaikuttaneen ihmisten jäämiseen pois tapahtumasta, vaikka muuten olisi ollut halukkuutta. Tapahtuman järjestäjän näkökulmasta pitäisi jotakin jäädä myös viivan alle, jotta tapahtumaa voidaan järjestää. Varmasti osallistujat pohtivat sitä mitä osallistumismaksulla saa.

Ajanut TDM roadin aiemmin ja nyt otin maaston lisäksi enkä pitänyt hintaa mitenkään ihmeellisenä. Mulla meni varmaan yli 1000 euroa kun kävin Jussina Tanskassa kisaamassa 2 lähtöä. + noi 600 euroa fillareiden korjaamisen lennon jälkeen. Sitäkään kokemusta en vaihtaisi pois vaikka 1600 eurolla saa vaikka mitä roinaa. TDM:n jälkeen Norjaan ja Italiaan kisaa .

Hetkeksi jo ilahduin että löytyi viikonlopulle jotain tekemistä, vaan ei sittenkään.
    Minä pidän hintaa hieman ihmeellisenä, persaukisena tietenkin tässä valitan, ja täysin haluttomana enää osallistua mokomaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii13 Katso viesti
    Hetkeksi jo ilahduin että löytyi viikonlopulle jotain tekemistä, vaan ei sittenkään.
    Minä pidän hintaa hieman ihmeellisenä, persaukisena tietenkin tässä valitan, ja täysin haluttomana enää osallistua mokomaan.
    Sama. Melkein jo minäkin ilahduin kun suht läheltä olisi löytynyt viikonlopuksi ajettavaa , mutta ei tosiaan tällä hinnalla enää, vaikka oma seura muutaman kympin tuleekin maksuissa vastaan.

Liekö osallistumismaksu vai huono mainostus Mäntyharjun tapahtumasta, mutta kuulin maantiepuolen tapahtumassa olevan vain ~60pyöräilijää ja maastopuolen tapahtumassa 28pyöräilijää. Jotainko tarttis tehä ?

TourDe Tuusulanjärvi MTB:ssä, oli osallistumismaksu 20e ja opastettuja ajoryhmiä oli 5 kpl.
    Hintaan kuului ajon jälkeen keittolounas, rantasauna+telttasauna, grillimakkarat ja tuotepalkintoihin osallistuminen, jossa melkein joka kolmas arpa voitti.
    Olihan siinä jumalaton järkkääminen, mutta rakkaudesta lajiin <3

Hmmm "maksa 70 euroa ja saat ajaa maantienreunaa 160 kilometriä, sekä keittolounaan". Tai aja ilmaiseksi ja osta se lounas itse kympillä. Paikkakunnan Salesta varmaan saisi Atrian mikroeineksen kolmella eurolla.

Nostan hattua niille vapaaehtoisille jotka tällaisia puuhaavaat talkootyönä. Ihan oikeasti noissa seuroissa tehdään järjettömän paljon hyvää työtä, ja jollain tavalla toimintaa pitää rahoittaakin. Vaikkapa näin. Harmillista että osallistujamäärä on pienehkö, mutta on se sentään reilusti suurempi kuin esimerkiksi pari kertaa yritetyllä Klaukkalan ympäriajolla (huolimatta siitä että tuo tapahtuma järjestettiin täällä väkirikkaalla Uudellamaalla ja syvimmän lomasesongin ulkopuolella.

Jokainen valmiisiin tapahtumiin tyytymätön voi tietysti järjestää oman kuntoajotapahtumansa. Ehkäpä siinä huomaisi, miten työläs tuollainen massatapahtuma on organisoida, markkinoida ja vielä pitää huolta että viivan alle ei jää isoa miinusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    Liekö osallistumismaksu vai huono mainostus Mäntyharjun tapahtumasta, mutta kuulin maantiepuolen tapahtumassa olevan vain ~60pyöräilijää ja maastopuolen tapahtumassa 28pyöräilijää.
    <3
    Jos olis 600 ja 280 en menis. Hyvä, että on pienempiäkin juttuja.

Peukalo alas

Ottamatta kantaa tapahtuman hintaan, mutta reittimerkkaus oli mielestäni luokatonta maastopuolella. Riittävästi kun pummattiin niin oli jatkuvasti epäilys reitistä. Varmasti ne pienet merkit on luettavissa kun edetään retkivauhdilla, ja kartan avustuksella. Mutta heti jos oletettavaa vauhtia on vähänkin enemmän, tai ei ole aiemmin kulkenut reittiä, niin kyllä merkkaukseenkin pitäisi yrittää edes panostaa. Kärkiporukassa puoleenväliin mennessä taidettiin saada 4 pummia aikaan, ja siinä puolenvälin jälkeen ihmeteltiin tiellä että ollaanko edes oikealla reitillä, kun se siirtymä tiellä oli niin pitkä. Kun lopulta siirtymältä päästiin takaisin metsään, niin sitten tosiaan mentiinkin metsään. Sillä hetkellä kaikki silloisessa kärjessä olleet 6 ajajaa kääntyivät sinne minne TDM160 tms. nuoli osoitti, kävelyreitille vasemmalle. Kyseinen kinkama muodostui lopulta sellaiseksi kivikkohlvetiksi jossa pääsi testaamaan pyöränkantamista muutaman kilometrin ajan. Kyllähän sieltä sitten lopulta kännykän paikannuksen avulla löydettiin ihmisten ilmoille, mutta maku mikä jäi tapahtumasta ei todellakaan jäänyt hyväksi. Melkein teki mieli maaliin päästyä polkaista katsomaan se ilmeisesti ainakin kärjen osalta väärin tulkittu nuoli uudelleen jotta selviäisi mitä sillä haettiin. Ketuttaahan se kun aikaa lähtee ajamaan, ja sitten tulee olo että pitikö tännekkin lähteä kun sitä aikaa menee kaikkeen muuhun kun ajamiseen.

Ja juu, eihän tämä harrastus ole vakavaa, mutta voisi toivoa tähän hintaan että reitti saataisiin edes merkittyä niin ettei voisi syntyä väärinkäsityksiä/epäilyksiä suunnasta. Otinpas kantaa hintaankin
    Pohjis muokkasi tätä : 22.07.2018 at 17.38 Syy: Ajatusten selkeyttäminen

Mun mielestä merkkaus oi todella hyvä. Ja mitäs sillä kuntoajossa väliä jos vähän seikkaillaan. Ei kai "kärjellä" vaan ollut joku oma ajatus, että olis kisat menossa, ne oli nyt kyllä ihan muualla.

Harrastaa voi monella tasolla. Joku haluaa testata myös itseään. Jos järjestäjä tarjoaa ajanoton, niin varmasti silloin voi myös halutessaan ajaa sitä aikaa.... Se jos ajaminen on jatkuvaa epäilyä siitä onko oikealla reitillä niin silloin tapahtumassa on lähtökohtaisesti jotain vialla.

Tai osallistujan asenteessa. itseään testatessahan ei tarvita vertailua muihin eli ? Mun garminista saa muuten ajan ihan hyvin.

Mukava huomata että tapahtuma oli sinulle mitä mainioin, hyvin järjestetty, riittävän pieni, sekä sait rahoillesi lopulta vastinetta. Valitettavasti tapahtumaan osallistuneena itse koin jotkut asiat toisin kuin sinä, ja ilmeisesti osallistuinkin väärällä tavalla.

Edit: En oikein ymmärtänyt tuota garmin pointtia, kun tosiasia kuitenkin oli se että tapahtuman järjestäjä tarjosi ajanoton. Vaikkei sillä nyt ole mitään merkitystä. Päätön keskustelu kaikkiaan. Maksavana asiakkaana kuitenkin koin etten nyt saanut ihan sitä mitä kuvittelin saavani, ja toin kritiikkini esille, vaikkei se johtaisikaan mihinkään.

laita ne maksavan asiakkaan pointit suoraan järjestäjälle niin laputtavat ens vuonna joka männynkäppyränkin, jos katsovat sen järjeväksi. jos eivät, niin jätät tapahtuman väliin. mailmassa on sikapaljon helvetin huonoja tai liian kalliita juttuja, joihin en osallistu, mutta en viitsi niitä tänne luetella, jätän vain väliin.

Itseasiassa jos vaivautuu mainostamaan tapahtumaa keskustelupalstalla, voisin jopa äkkiseltään toivoa että jaksaa myös seurata kyseistä ketjua. Ainakin omalta kohdaltani järjestäjän pisteet nousisivat huomattavasti siinä miten reagoivat palautteeseen. Eli kieroutuneella tavalla jopa ajattelin laittavani kokemukseni järjestäjälle tässä juuri, vaikkei kokemukseni, tai tapahtumaan osallistumistapani tältä päivältä sinulle sopinutkaan. En koe todellakaan asiaani sellaiseksi että alan laittamaan järjestäjille suoraan palautetta, keskustelupalstan tarkoitus on kai kuitenkin keskustella, noukkivat palautteen täältä tahi eivät. Ensivuonna katson sitten osallistunko vaiko enkö. Ja itseäni ei tässä alunperin hinta harmittanut yhtään, maksoinhan sen ja osallistuin tapahtumaan. Jälkikäteen vain koin että hinta-laatu ei tällä kertaa kohdannut kaikilta osin, ja toin sen julki. Ja vaikka minä olen se asennevamman omaava osallistuja, ja sinun asenteesi on tuo minua kohtaan, niin minä jopa haluaisin osallistua tähän tapahtumaan jatkossakin. Tätä kutsutaan palautteeksi, ja olen kuitenkin puhunut ketjun otsikon mukaisesta tapahtumasta koko ajan, en muista.

Ja tulen varmasti ajamaan kelloa vastaan aina kun järjestäjä sen tarjoaa, se on useasti kuin heittäisi koiralle pallon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjis Katso viesti
    Itseasiassa jos vaivautuu mainostamaan tapahtumaa keskustelupalstalla, voisin jopa äkkiseltään toivoa että jaksaa myös seurata kyseistä ketjua. Ainakin omalta kohdaltani järjestäjän pisteet nousisivat huomattavasti siinä miten reagoivat palautteeseen. Eli kieroutuneella tavalla jopa ajattelin laittavani kokemukseni järjestäjälle tässä juuri, vaikkei kokemukseni, tai tapahtumaan osallistumistapani tältä päivältä sinulle sopinutkaan. En koe todellakaan asiaani sellaiseksi että alan laittamaan järjestäjille suoraan palautetta, keskustelupalstan tarkoitus on kai kuitenkin keskustella, noukkivat palautteen täältä tahi eivät. Ensivuonna katson sitten osallistunko vaiko enkö. Ja itseäni ei tässä alunperin hinta harmittanut yhtään, maksoinhan sen ja osallistuin tapahtumaan. Jälkikäteen vain koin että hinta-laatu ei tällä kertaa kohdannut kaikilta osin, ja toin sen julki. Ja vaikka minä olen se asennevamman omaava osallistuja, ja sinun asenteesi on tuo minua kohtaan, niin minä jopa haluaisin osallistua tähän tapahtumaan jatkossakin. Tätä kutsutaan palautteeksi, ja olen kuitenkin puhunut ketjun otsikon mukaisesta tapahtumasta koko ajan, en muista.

Ja tulen varmasti ajamaan kelloa vastaan aina kun järjestäjä sen tarjoaa, se on useasti kuin heittäisi koiralle pallon.

Kiitos reippaista palautteista. Otetaan opiksi. Harhailun harmitus on ymmärrettävää merkityltä reitiltä. Harhautuminen patikkapolulle ( 3 pyörää ) tapahtui risteyksessä jossa isolla oli merkki suoraan, mutta pieni nuoli osoitti haasteelliselle patikkapolulle. Vauhti ja vaaralliset tilanteet kuuluu lajiin, mutta TDM maastopyöräily ei ollut kilpailu. Alkuinformaatiossa painotettiin retkipyöräilymerkintää, risteyksissä oli lisäksi maassa sininen maaliviiva. jota on yleisesti pidetty hyvänä. Mutta merkintä ei kuitenkaan ollut riittävää. Pääosin palaute talkoolaisille oli iloista kuultavaa molemmilta päiviltä.

Hinta oli katsottu muiden järjestäjien keskivaiheille.

Terve tuloa maastopyöräilemään ja nauttimaan Mäntyharju-Repovesi kansallispuistomaisemiin retkeilymielessäkin.

JM

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohjis Katso viesti
    Ottamatta kantaa tapahtuman hintaan, mutta reittimerkkaus oli mielestäni luokatonta maastopuolella. Riittävästi kun pummattiin niin oli jatkuvasti epäilys reitistä. Varmasti ne pienet merkit on luettavissa kun edetään retkivauhdilla, ja kartan avustuksella. Mutta heti jos oletettavaa vauhtia on vähänkin enemmän, tai ei ole aiemmin kulkenut reittiä, niin kyllä merkkaukseenkin pitäisi yrittää edes panostaa. Kärkiporukassa puoleenväliin mennessä taidettiin saada 4 pummia aikaan, ja siinä puolenvälin jälkeen ihmeteltiin tiellä että ollaanko edes oikealla reitillä, kun se siirtymä tiellä oli niin pitkä. Kun lopulta siirtymältä päästiin takaisin metsään, niin sitten tosiaan mentiinkin metsään. Sillä hetkellä kaikki silloisessa kärjessä olleet 6 ajajaa kääntyivät sinne minne TDM160 tms. nuoli osoitti, kävelyreitille vasemmalle. Kyseinen kinkama muodostui lopulta sellaiseksi kivikkohlvetiksi jossa pääsi testaamaan pyöränkantamista muutaman kilometrin ajan. Kyllähän sieltä sitten lopulta kännykän paikannuksen avulla löydettiin ihmisten ilmoille, mutta maku mikä jäi tapahtumasta ei todellakaan jäänyt hyväksi. Melkein teki mieli maaliin päästyä polkaista katsomaan se ilmeisesti ainakin kärjen osalta väärin tulkittu nuoli uudelleen jotta selviäisi mitä sillä haettiin. Ketuttaahan se kun aikaa lähtee ajamaan, ja sitten tulee olo että pitikö tännekkin lähteä kun sitä aikaa menee kaikkeen muuhun kun ajamiseen.

Ja juu, eihän tämä harrastus ole vakavaa, mutta voisi toivoa tähän hintaan että reitti saataisiin edes merkittyä niin ettei voisi syntyä väärinkäsityksiä/epäilyksiä suunnasta. Otinpas kantaa hintaankin
    Kiitos reippaista palautteista. Otetaan opiksi. Harhailun harmitus on ymmärrettävää merkityltä reitiltä. Harhautuminen patikkapolulle ( 3 pyörää ) tapahtui risteyksessä jossa isolla oli merkki suoraan, mutta pieni nuoli osoitti haasteelliselle patikkapolulle. Vauhti ja vaaralliset tilanteet kuuluu lajiin, mutta TDM maastopyöräily ei ollut kilpailu. Alkuinformaatiossa painotettiin retkipyöräilymerkintää, risteyksissä oli maassa sininen maaliviiva. jota on yleisesti pidetty hyvänä. Mutta merkintä ei kuitenkaan ollut riittävää. Pääosin palaute talkoolaisille oli iloista kuultavaa molemmilta päiviltä.
    Hinta oli katsottu muiden järjestäjien keskivaiheille.
    Terve tuloa maastopyöräilemään ja nauttimaan Mäntyharju-Repovesi kansallispuistomaisemiin retkeilymielessäkin.

JM

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tour De Mäntyharju Katso viesti
    ...Harhautuminen patikkapolulle ( 3 pyörää ) tapahtui risteyksessä jossa isolla oli merkki suoraan, mutta pieni nuoli osoitti haasteelliselle patikkapolulle...

JM
    Tarkennusta sen verran, että meitä oli viisi kuskia, jotka ajoimme väärälle uralle. Tätä ennen kolme kärkikuskia oli vähän arponut reittiä Mouhuntiellä ja me saavutimme tämän porukan toisen fillaristin kanssa. Vaikka me molemmat olimme ajaneet reitin aiemmin, emme muistaneet tuota Outisentien kohtaa niin hyvin. Pari sataa metriä pyöriä talutettuamme totesimme uran ja nuolen olevan väärän. Tiesimme että pääsemme Pitkäjärven pohjoispuolella patikkareittiä seuraaamalla oikealle uralle ja tarkistimme asian myös kartalta. Reilun 20 min ”pummi” tuosta aiheutui, mutta ei ainakaan itseäni kaivellut. Harmitti niiden puolesta, jotka olivat harhailleet jo aiemmin.

En syytä järjestäjää merkinnöistä, mutta ensi vuonna tuon kohdan voisi vielä tarkistaa, että suoraan osoittavat nuolet ovat selvät. Vauhdissa ja hiki silmissä kaikkea ei vain huomaa. Viime vuonnakin pari maahan piirrettyä nuolta oli osittain kadonnut tai erottautuivat huonosti maasta. Nämä kohdat oli merkitty paremmin tänä vuonna.

Kiitokset leppoisasta tapahtumasta, uudelleen taas ensi vuonna.

Maantien reunaa tuli ajettua 153km, minkä Garmin tallensi reitin pituudeksi. Taas startista samanhenkiset löysivät toisensa, saatiin hyvä porukka kasaan
    ja ajeltiin sopuisasti reitti läpi. Reitti on silleen haastava, että ensimmäiset 110km suht tasaista ja Hillosensalmen huollon jälkeen muuttuu maasto mäkisemmäksi,
    mikä näkyi tänäkin vuonna, kun porukalla alkoi jalka painaa. Nurmaatie tosi huonossa kunnossa.

Samanlaisia aiheita

1. Tour de France 2018
    By VesaP in forum Ammattilaispyöräily
    Vastaukset: 311
    Viimeinen viesti: 29.08.2018, 21.52
  2. Talvi Tour de Tampere 24.2. 2018
    By petentic in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 62
    Viimeinen viesti: 25.02.2018, 16.36
  3. Tour de Mäntyharju
    By Veivaaja in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 1