Tämä on ollut lukemattomia kertoja esillä, mutta kun "niin repii". Nimittäin näiden satunnaisten "kesäpyöräilijöiden" täysin jäykistynyt niska, joka ei salli pään kääntämistä sen katsomiseksi tulisiko joku oikealta ja ilmeisesti helteen turruttamat aivot, jotka eivät edes pysty käsittelemään minkäänlaisia perustavaa laatua olevia väistämissääntöjä. Tänään aamulla 2 pyörää kulkuneuvonaan käyttänyttä tuli risteyksessä vasemmalta kylmästi eteen edes yrittämättä katsoa tulisiko oikealta joku. Seuraavaksi laskettelin alamäkeä, jonka alapäässä on oikealta tuleva alikulkutunneli (eli olin väistämisvelvollinen). No tuolta tuli #metoo kääntyen vasemmalle eli minua vastaan. Matkaa oli vielä täysin riittävästi tuon siirtymiseen kelvin oikeaan reunaan, mutta eikö mitä. Oletti varmaan jollain sumealla logiikalla, että väistän vasemmalta ja tuli suoraan päin kelvin vasenta reunaa iloisesti nauraen. No minä tietty vedin aivan oikeaan reunaan kiinni osoittaakseni, että oikealta ohitetaan. Hidastin myös reippaasti vauhtia kävelyvauhdiksi kun ei suostunut siirtymään oikeaan reunaan. Vasta kun olin melkein pysäyttämässä pyörää ymmärsi, että "ei tuo siirry vasemmalle". En viitsinyt kommentoida kenellekään noista mitään vaikka mieli teki. Riittävästi kirjoituksia jo mamil-raivosta / kaahaamisesta...
Vaihtelevaa vastatuulta...
Kirjanmerkit