GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 141 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 91 131 139 140 141 142 143 151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.201 - 4.230 / 5029

Aihe: Helsingin Polkupyöräilijöiden kuntolenkit

  1. #4201
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    189
    Tämän keskiviikkolenkin 13 kuskin 30+-ryhmässä oli vapaan vauhdin osuudella Immersbyn mäen mutkissa sekä muille kuntolenkkiläisille että muulle liikenteelle vaarallista ohittelua. Seikka korostui vielä, kun sekä takaa että edestä oli normaalia enemmän autoliikennettä. "Kilpailullinen" ohittelu vastaantulevien kaistan kautta mäen mutkassa ei kuulu Hepon kuntolenkeille eikä hyvään lenkkietikettiin ylipäätään.

    Oppi tästä on muun muuassa se, että kun on uusia kasvoja, pitää säännöt sopia ennen lähtöä. Tämä jäi nyt tekemättä. Myös peiliin katsomisen paikka siis.

    Lenkissä oli hyvääkin: keskarit haarukassa 32- n. 34,5.

  2. #4202
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    30- ryhmän (2-4 kuskia) keskari vaihteli 29-30 (...okei 28,9 Immersbyn jälkeen). Ekstraa: kun oli näin vähän kuskeja, pääsi erittäin usein vetämään (...viihdyinkin kärjessä käytännössä lähes koko matkan )

    Jk. Komppaan edellistä. Kun tiedetään, että Immersbyn mäissä on ahdasta, etenkin isommalla porukalla, tulee kovakuntoisten siirtyä ennen mäkien alkamista kärkeen, niin turhien ohittelujen määrä vähenee. --> Kun auto tulee vastaan ja olet väärällä kaistalla, iskee ns. paniikki- eli pakoreaktio ja ohjaat päin vieressäsi, oikealla kaistalla ajavia ja tilanteeseen täysin syyttömiä kuskeja sillä seurauksella, että teette pahan kasan - ellei ko. auto ehdi liiskata sinua sitä ennen
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  3. #4203
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Eilen syttyi ajatus palata näille anaer-lenkeille useamman vuoden tauon jälkeen. Pekan viestin perusteella taitaa olla edelleen hiukan kyseenalaista. Ehkä siellä kirkkaimmassa kärjessä (sub-60min) ajo olisi selkeää, mutta kuinkahan turvallista on alle neljääkymppiä ajavien osalta?
    10k-kerhon jäsen

  4. #4204
    Eihän siellä ole taidettu kolaroida vuosiin - eikä onneksi autojen kanssa kertaakaan - ja kahden viime vuoden tapaukset ovat olleet sellaisia triviaaleja keskittymisen herpaantumisesta seuranneita ulosajoja mäkiosuuden loppupuolen loivemmissa alamäkimutkissa?

    Mutta tuo Wiszslan kuvauksen kaltainen meininki on aina silloin tällöin ollut pienenä riesana niin kauan kuin minä muistan - eli siitä lähtien kun Immersbyntie sai asfalttipäällysteen ja keskiviikkolenkin reitti siirtyi sille. Joskus on jouduttu huutamaan varoituksia ja joskus on kuulunut komentoja, mutta niin kauan kuin on kuskeja joilla riittää jalkoja paremmin kuin muilla ryhmässä ajavilla tulee sama meininki näyttäytymään valistuksesta ja kurinpitoyrityksistä huolimatta.

    Ne jotka tästä lähinnä kärsivät ovat ne jotka ajavat Immersbyntietä muina aikoina (ja pääsääntöisesti fiksusti), muitta saavat silti paikallisten autoilijoiden vihat niskaansa.

    Ei kai tähän mitään lääkettä ole? Tai tietysti jos jollain keinolla saataisiin ne hyväjalkaiset (a) menemään Mittatiellä siihen kovempaan ryhmään, (b) menemään keulille jo Massbyntieltä käännyttäessä ja vetämään Immersbyntie riittävän kovaa tai (c) tekemään ohitukset jo Immersbyn tasaisella ja suoralla osuudella (kuten yllä jo kannustettiin tekemään),

  5. #4205
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Eilen syttyi ajatus palata näille anaer-lenkeille useamman vuoden tauon jälkeen. Pekan viestin perusteella taitaa olla edelleen hiukan kyseenalaista. Ehkä siellä kirkkaimmassa kärjessä (sub-60min) ajo olisi selkeää, mutta kuinkahan turvallista on alle neljääkymppiä ajavien osalta?
    Jos haluat anaer-treeniä, niin sub-60min on sulle ihan sopiva. Eilen niitä ryhmiä oli kolme ja ainakin viimeisessä veto oli niin tasaista, että varmasti olisit pysynyt mukana. Eihän se toki haittaa, vaikka siitä tippuisi. Silloinhan treeni on onnistunut? Keskiviikkolenkeillä on myös se kiva puoli, että takaa tulee seuraava ryhmä, niin ei tarvi ajella yksin kotia.

  6. #4206
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    ...jatkan vielä, että sain tänään suoraa palautetta "erään ajoryhmän käyttäytymisestä kevarilla". Siellä ("itäisillä mailla") oli ollut sellainen kolmipyöräinen mopo, jonka ajajalle ekax huudeltiin ja näytettiin kv-käsimerkkejä, ja lopuksi joku neropatti puhalsi juomapullon vedet mopoilijan päälle. Näin siis saamani tiedon mukaan. Jos asialla ei ollut kukaan hepolainen - vaan joku ihan toinen ajoryhmä - niin nostan asian esille vain yleisenä esimerkkinä siitä, miten ei pidä käyttäytyä muita liikkujia kohtaan.

    Yleisenä periaatteena vastaavia tilanteita varten tulisi olla, että vaikka provosoidaan, ei pidä provosoitua. Toki spontaaneja reaktioita liikenteessä ilmenee ajoittain puolin ja toisin, mutta edellä kuvattu käytös ei kuulu pyöräilyyn - ei hepoiluun eikä muuhunkaan ajamiseen.
    .
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  7. #4207
    Tuommoisesta tapauksesta olisi hyvä saada tarkemmat tiedot eli edes suunnilleen missä ja milloin. Nyt tavallaan kaikki itäisillä mailla ajavat porukat saavat saman ikävän leiman.

    Jos tapaus sattui esimerkiksi "vähän Vesterskogista itään" tai "siinä tasan seitsemän kieppeillä", saisivat HePoke-kuskit ainakin sen osalta kunnianpalautuksen. Mikäli edes jompi kumpi tiedoista olisi suhteellisen tarkka ja kiistaton, voitaisiin ehkä ohjata palaute niille joita se koskee, sillä nykyäänhän ei sellaista "ajoryhmää" taida ollakaan jossa edes joku ei "olisi Stravassa".

    Tässäkin voisi jo tasapuolisuuden vuoksi olla hyvä jos olisi mahdoillisuus kuulla toisenkin osapuolen näkemys tapahtuneesta, vaikka loppulos ei olisi kuin sana sanaa vastaan.


    PS Sanomattakin on selvää että Mustavuoren porukasta ei ollut kyse.

  8. #4208
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Hep! Su 12.8. lenkkiin liittyen, huomatkaa että Pirttimäen kahvila on tuolloin suljettu.

  9. #4209
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Eilen syttyi ajatus palata näille anaer-lenkeille useamman vuoden tauon jälkeen. Pekan viestin perusteella taitaa olla edelleen hiukan kyseenalaista. Ehkä siellä kirkkaimmassa kärjessä (sub-60min) ajo olisi selkeää, mutta kuinkahan turvallista on alle neljääkymppiä ajavien osalta?
    Olen ajellut alkukesän näissä +-tunti-ryhmissä. Subjektiivisesti meno on ollut aikaisempia vuosia siistimpää. En olisi kovin huolissani.

  10. #4210
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    73
    Ehdotus huomiselle lähdölle Hakunilasta: Kellokoskelle https://ridewithgps.com/routes/27990827 . Tauko kosken vieressä Kinuskillassa. Muutamia poikkeuksia reitissä HePo:n speksistä, oikaisu Mätäkivenmäessä, Vanhan Unkan ohi (vältetään sepelillä oleva tie) ja Kellokoskella lukion jälkeen vasemmalle Ruukinpolun kautta Kinuskillaan.
    27-28 ryhmän lähtö 10:15. nopeammat 31-32 10:30. Näin olisimme tauolla yhtäaikaa, jolloin mahdollinen ryhmän vaihto on mahdollinen. Sääennusteen mukaan meillä olisi reipas myötätuuli paluumatkalla.

  11. #4211
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Mainiota ja kiitos LOKSille toimivasta ja toistuvasta viestinnästä. Tulin alustalle kysyäkseni, että olisikohan huomiselle ajoseuraa ja hyvältä näyttää. Itse tähtään ainakin alussa tuohon 27-28 ryhmään.

  12. #4212
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    50
    Minä myös 27 - 28 ryhmään, pienen tauon jälkeen.

  13. #4213
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Paloheinä, Helsinki
    Viestit
    134
    Tulen mukaan 27-28 ryhmään. Kiitos LOKSille taas kerran hyvästä ehdotuksesta.

  14. #4214
    Tähtään myös 27 ryhmälähtöön eli yksi lisää tähän porukkaan.

  15. #4215
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    23
    Täältä tulee yksi tuohon hitaampaan ryhmään lisää.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #4216
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Hieno ja siisti lenkki oli Hakunilasta tänään. Kiitos Loksille speksistä ja mukavaa, kun järkkäilet näitä! 13 kuskia lähti hitaampaan kyytiin.

    Täällä vähän mallia... hikisen kännykameran linssin läpi kuvattuna:

    https://drive.google.com/open?id=1rv...Ft9CZnUOd1V837

    https://drive.google.com/open?id=16T...wfHLKxPd410rLd
    https://drive.google.com/open?id=1Fy...d5UeulIb0i790w
    https://drive.google.com/open?id=1bk...MBAI3QvV-3zj4q

  17. #4217
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    191
    Erinomainen reittivalinta, monet entuudestaan ajamattomat tienpätkät tulivat tutuksi, kiitos! Ja keskarikin näyttää olevansa 28.1, eli juuri speksin mukaan mentiin. Mahtava lenkki!

  18. #4218
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Maunulasta (ja V-koskelta) 4 kuskia lentokentän kiertoon, sitten Lahdentien ylitys, Palménilla tauko, Kunkku, Tattarisuo, ja lenkki päättyi tavalliseen tapaan Pohjoisbaanan alkuun (Käpylän asemalle). Keskari vaihteli välillä 26-28, (ovelta-ovelle 25,5), kilsoja about 60.
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  19. #4219
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    5.809
    Vantaankoskelta lyhyempää lenkkiä lähtenyt 33+ -ryhmä sai tauolla vielä yhden myöhästyneen kuskin lisää, kokonaisvahvuus 8 henkeä. Ajo oli siistiä ja ainakin minulle juuri sopivaa; vetomiehenä ja mäissä sai tehdä sopivasti töitä, peesissä levätä. Loppunopeus 34.
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

  20. #4220
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Pidemmälle lenkille lähti yllättävän iso porukka. Puhuttiin jo heti alussa, että pitäisi jakaa kahteen osaan, mutta tehtiin jako vasta Tapolan mäkien jälkeen. Olisi ehkä pitänyt jakaa jo ennen sitä, kun se pätkä on aika vaikea ajaa isossa ryhmässä. Jaon jälkeen saatiin sopivan kokoiset porukat ja olikin mukava ajaa pitkästä aikaa parijonossa, kun kerrankin oli riittävästi porukkaa siihen.

    Keskinopeus taisi osua aika hyvin speksiin (noin 32 km/h), mutta välillä mentiin sivutuulessa kieltämättä pikkaisen liian kovilla tehoilla. Siitä tulikin sitten heti asiallaista palautetta. Kivaa oli ja toivottavasti jatkossakin löytyy näin hyvin porukkaa myös pidemmille lenkeille!

  21. #4221
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    30-ryhmä ajeli 9 kuskin voimin taukopaikalle (ajovauhdeilla 29-32, muutama pätkä nopeamminkin, etenkin myötätuuleen). Tauolta palasin omaa reittiä suoraan V-koskelle "aikataulusyihin vedoten". -- Nurmijärvellä pilvisyys lisääntyi, ja koko reissun ajan oli sopiva tuulenvire, jolloin kuumuus ei niin tuntunut. Muuta triviaa: ovelta-ovelle 89 km, 3065 kcal, nousua 1691, laskua 1706, huippunopeus 61,2 km/h, palautumisaika 75 tuntia...

    Jk. Ja Unkankin sämpylässä oli suolakurkkuja
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  22. #4222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTJ Katso viesti
    Pidemmälle lenkille lähti yllättävän iso porukka. Puhuttiin jo heti alussa, että pitäisi jakaa kahteen osaan, mutta tehtiin jako vasta Tapolan mäkien jälkeen. Olisi ehkä pitänyt jakaa jo ennen sitä, kun se pätkä on aika vaikea ajaa isossa ryhmässä. Jaon jälkeen saatiin sopivan kokoiset porukat ja olikin mukava ajaa pitkästä aikaa parijonossa, kun kerrankin oli riittävästi porukkaa siihen.
    Paljonkos siihen nopeampaan porukkaan jäi ajajia sen jälkeen kun me iloisemmat kuskit muodostimme oman porukan?

    Ei se isompikaan porukka olisi mielestäni ollut "liian iso hallittavaksi" - se olisi vain vaatinut hieman erilaisen ajotavan niin vetomiehiltä kuin heitä peesanneiltakin - mutta ihan hyvä (kummallekin ryuhmälle) että jako tehtiin. Kannattaisi tosiaan rauhassa katsoa lähtöpaikalla minkäkokoiseksi ryhmä muodostuu ja tehdä päätös jo siellä (sen sijaan että ensin seisoskellaan ja sitten yhtäkkiä lähdetään liikkeelle).

    Tosin sellaisenkin vaikutelman saattoi saada että se haluttiin aikaansaada pian lähdön jälkeen (odottamatta parijonon muodostumista ja jatkamalla ajoa kun peräpää oli jäänyt seisomaan punaisiin valoihin), Vanhalta Nurmijärventieltä kääntymisen jälkeen (kun jatkettiin ajoa ottamatta huomioon sitä että puomin kierto hidasti enemmän peräpäätä) ja Tapolantien mäen jälkeen (kun kenenkään pää ei kääntynyt katsomaan olivatko kaikki mukana Solbackantien laskuun lähdettäessä). Eiväthän tarvittavat kiihdytykset ja keula kiinniajo mahdottomia olisi vaatinut eivätkä vetomiehet millään lailla ylivauhtia vetäneet, tulos vain joka tapauksessa oli että vetomiesten peesissä ajamalla olisi päässyt helpommalla kuin porukan perällä...

    (Huom! En nyt puhu itsestäni enkä omista jaloistani. Enkä valita)


    Hitaammassa porukassa oli seitsemän ajajaa ja reittiohjeita olisi saanut ainakin kolmella kielellä. Reittispeksi oli mukava ja varmasti vielä mukavampi niille joille osa teistä oli kokonaan uusia. Huonoa asfalttia ja kuoppia tietysti oli, muttei milloinkaan liian pitkältä tuntunutta pätkää.

    Rengasrikoiltakin vältytttiin (toisin kuin nopeammassa ryhmässä) ja ainoat tekniset koettiin kun yhden kuskin ketju putosi eturattaalta ja toisen (eli meikäläisen) satulalaukun tarrakiinnitykset osin pettivät. Paluumatkalla Seutulassa tapahtui puolivahingossa jako kahteen, kun osa kääntyi vasemmalle Katriinantielle ja osa jatkoi suoraan Riipiläntietä, murtta kaikki pääsivät yhtä kaikki Vantaankoskelle.

    Ai niin, osuihan lenkille se yksi kusipäinen autoilija joka Klaukkalan Kirkkotiellä ensin soitti äkäisesti torvea ja suoritti sitten ohituksen aivan lähietäisyydeltä keulan vierestä eteen leikaten. Porukka ajoi silloin siististi parijonossa (joka ei ollut edes mitenkään turhan leveä), vieressä ei kulkenut pyörätietä, tienkohta oli suora eikä vastaantulijoita ollut eikä tien kapeus tai edes keltainen keskiviiva "pakottanut" ohittamaan minkäänlaista turvaväliä jättämättä.


    Kiitokset kaikille! Muchas gracias a todos!

  23. #4223
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Paljonkos siihen nopeampaan porukkaan jäi ajajia sen jälkeen kun me iloisemmat kuskit muodostimme oman porukan?

    Rengasrikoiltakin vältytttiin (toisin kuin nopeammassa ryhmässä) ja ainoat tekniset koettiin kun yhden kuskin ketju putosi eturattaalta ja toisen (eli meikäläisen) satulalaukun tarrakiinnitykset osin pettivät. Paluumatkalla Seutulassa tapahtui puolivahingossa jako kahteen, kun osa kääntyi vasemmalle Katriinantielle ja osa jatkoi suoraan Riipiläntietä, murtta kaikki pääsivät yhtä kaikki Vantaankoskelle.
    Määrä väheni matkan edetessä kuin pyy maailmanlopun edellä. Olisiko alunperin jäänyt 13 kuskia. Yhdeltä paukahti pinna vähän ennen Nukaria ja matkanteko loppui siihen. Yksi taisi työntää jalkansa suoraksi Jokelan jälkeen, vai lähtikö muuten vain ajamaan yksin kotio päin (Strava Flyby). Fiberillä huomattiin Vanhalla Unkalla - tai no, jo ennen sitä, että takakiekko joustaa sivusuunnassa enemmän kuin painoon nähden pitäisi. Pinnat olivat löysemmällä kuin Biltsikan pyörissä tehdaskasauksen jälkeen. Fiber jatkoi rauhallisemmin suoraan kotiin kulkematta lähtöruudun kautta(?). Lopuksi meikäläiseltä loppui tehot hieman ennen Katriinantietä ja polkaisin oikean jalkani suoraksi ja rämmin lopun yksin. Vauhdinpidosta kertonee se, että itselläkin oli vielä rämpimisen jälkeen keskari 32,5.

    Omasta puolestani kiitos myös. Hauskaa oli vaikka mentiikin pitkän matkaa limiiteillä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  24. #4224
    Vantaankoski Ti klo18 50km 32-34 km/h

  25. #4225
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^koitan tähdätä tuohon.
    10k-kerhon jäsen

  26. #4226
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    5.809
    Mäkin voisin tulla tiistailenkille ehkä.
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

  27. #4227
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Maanantailenkillä kovakuntoista väkeä Ajettiin Immersbyn mäet kahteen kertaan (toisen kerran Boxintien pidennyksen jälkeen). Noin 10 kuskia, yxi ensikertalainen (ajoi mäkiosuudenkin kahdesti). Hyvä vire, kun alkaa olla pian 2000 ajettuna (...okei, 1700, mutta nyt alkaa kulkea mäissäkin). 76 km, keskari 25,3, max. 57,9, 2627 kcal, 1766 nousua, 1728 laskua... palautumisaika 63 tuntia... hmmm... voisin ehkä tulla tiistailenkille peesailemaan

    Jk. Ei, en ehtinyt mukaan, kun 3 päivän ajoputken (250 km) jälkeen piti vähän "huilatakin"... Oliko monta kuskia?
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 10.07.2018 at 23.58
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  28. #4228
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Eilen Mittatieltä lähti viimeiseen ryhmään 10 pyöräilijää. Voiko olla, että kaikki muut olivat ensikertalaisia, ainakin tuntui porukassa olevan monia, jotka eivät tienneet reittiä. Joka tapauksessa vakioreitti ajettiin. Alussa ei ollut selkeää puhetta tavoitekeskinopeudesta (edellisen ryhmän speksi taisi olla 35). Porvoontien risteykseen minulla ST näytti 31,2 ja perillä Mittatiellä 30,8.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,1 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

  29. #4229
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    5.809
    Aika huimaa, että keskiviikkolenkille ei lähde enää 32:a hitaampia ryhmiä. Eilen ryhmät taisivat olla VVV, 40+, 37, 35 ja 32.
    Ich bin ein Berliner.
    - - - - - - - - - - - - -

  30. #4230
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Niinpä. Ja taisi olla itse asiassa niin, että edelliseen laitoin väärin. Ei ollut 31,2, vaan 32,1.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 25,1 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •